בעקבות הפרסום באייס: רשות שדות התעופה החליטה על הקלות במכרז
ארבעה ימים לאחר
כזכור, במכרז הפרסום בגרסתו המקורית דרשה הרשות ממשרדי הפרסום המתמודדים להעביר לידיה 3 כיווני אסטרטגיה ו-3 כיווני קריאייטיב. תנאי זה (בנוסף לדרישות נוספות ולו"ז צפוף) גרר טענות רבות ולכאורה מוצדקות בקרב המשרדים. יש לציין כי לרוב, במכרזי פרסום ציבוריים כגון זה של רשות שדות התעופה, הדרישה היא לפתרון אסטרטגי ו/או קריאטיבי יחיד.
אתמול (יום א') פרסמה רשות שדות התעופה הבהרה בנוגע למכרז ובה הודיעה כי בניגוד לדרישה המוקדמת "כל מציע יהיה רשאי להציג במסגרת הפרזנטציה חלופה אחת, שתי חלופות או שלוש חלופות לבחירתו. לצורך שקלול ציון האיכות של המציע, יינתן משקל להערכתה של אחת מהחלופות שהוצעו על ידי כל מציע (במידה והציג יותר מחלופה אחת). לא יינתן ציון איכות גבוה יותר למציע שיגיש מספר רב יותר של חלופות". בנוסף האריכה הרשות את מועד הגשת ההצעות וקבעה אותו ל-11 ביוני לאחר שנקבע במקור ל-29 במאי.
בתוך כך, עם בשורת ההקלות, הרשות הוסיפה להבהרה סעיף נוסף שאף לגביו הרימו המשרדים גבה, בטענה כי לא מתפקידו של משרד פרסום להעניק שירותים מסוג זה ללקוח. על פי הסעיף, "במסגרת הצעתם המתייחסת לשוק הקמעונאי/זכיינים פוטנציאליים, ידרשו המציעים לשקלל גם דרישה לביצוע כנסים ומפגשים עם גורמים מהשוק הקמעונאי, לרבות באמצעות עריכת פרזנטציות, מצגות, פליירים, חוברות וכיו"ב".
- 1.אחד שקורא 21/05/2012 11:38הגב לתגובה זוהבנת הנקרא היתה עוזרת לכם, הדרישה הזו היתה מאז ומתמיד במכרז. כואב לכם לחשוב על המגזר העסקי?