"מהעונה ה-3 שמנו לב שעיתון כלשהו הפסיק לסקר אובייקטיבי את כוכב נולד"

צביקה הדר התייחס בכנס במכללת נתניה, לסכסוך העסקי בין 'קשת' לבין 'ידיעות אחרונות'. במאי 'כוכב נולד': "בתכנית צריך למתג את המתמודדים"
אלכסנדר כץ | (4)

המאבק בין 'קשת' לבין 'ידיעות אחרונות', הגיע גם לכנס שמקיים היום (יום ג') בית הספר לתקשורת במכללת נתניה, על "סוד הקסם של כוכב נולד". מול הסטודנטים, התייחס מנחה התכנית, צביקה הדר, כי "מאז העונות השלישית והרביעית שמנו לב שעיתון כלשהו (ברומזו כמובן ל'ידיעות אחרונות', א"כ) הפסיק לסקר את 'כוכב נולד' באופן אובייקטיבי, מבקר אותך וקובע כי 'אין יותר כוכבים בתכנית', בגלל אינטרסים כלכליים". הדר רמז לכך שההתעלמות החלקית היא בגלל המאבקים המסחריים בין הצדדים.

לדבריו של הדר, "הנרטיב הבסיסי של התכנית זה לשיר, פשוט צריך לדעת לשיר". הדר סיפר על תחילת דרכה של התכנית: "ב'קשת' רצו תכנית מוזיקה, אז פיתחנו את 'לא נפסיק לשיר'. התכנית היה בעיקר סימפטית, וחשבנו איך להפוך אותה מתוכנית חביבה לתכנית שחייבים לצפות בה. וככה יצא לדרך הפרומו שמחפשים אנשים שיודעים לשיר, נסענו לחיפה לאודישנים, ובאולם בחיפה חיכה לנו נחיל היסטרי של אנשים. מיום אודישנים שהיה אמור להיות קטן וחמוד, הבנו את הנושא של הפריפריה: אין להם איפה לשיר. הבנו שיש דבר שהרבה יותר חזק מתכנית טלוויזיה, אנחנו לא גאונים, פשוט קראנו נכון את המפה. זה הנרטיב שקיים בתכנית, וזה התפקיד שלנו בכל המערך המשומן הזה - החוזה הבלתי כתב שכל אחד יכול לבוא ולעמוד מול בוחן שיקשיב לך. הגמר הראשון בניצנים התחיל מסורת - ניצנים היה נס, היה מיני אירוויזיון קטן שהפך עם השנים לענק. פתאום לפני הגמר אנחנו רואים מיליונים תופסים מקום".

* לדף הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

על ההשפעה של התכנית, סיפר הדר אנקדוטה: "כמגיש, לא חשבתי שאדחה את שביתת הכבאים בצפון, אבל זה מה שקרה. בסופו של דבר, התכנית גדולה מעצמה. התכנית עברה מהמורות, כמו המקרה עם עומר הדר, ההצבעות של תמר יהלומי, הסיפור עם מרגול, ושרדה אותן".

במאי התכנית ועורך המשנה שלה, זאביק גורדצקי, סיפר על דרך העבודה של מערכת משומנת היטב, שמטרתה לעניין את הקהל: " אם האיש ששר שם לא מרגש, אז כל שעות העריכה יכולות ללכת לפח. מה שאני רוצה שיקרה אחרי אותו מפגש ראשון עם האיש באודישנים, זה שאנשים למחרת ידברו על זה, שבכמה מילים אני יכול להזכיר לאנשים על איזה מתמודד אני מדבר. צריך למתג את הבנאדם, זה מיתוג שאתה צריך לעמוד מאחוריו: אסור לזייף בו".

מפיקת 'כוכב נולד', טמירה ירדני, סיפרה לסטודנטים: "אנחנו בטדי הפקות עשינו דרך ארוכה יחד - אנחנו יחד עוד מימי 'הקומדי סטור', אחר כך עשינו את 'שמש', 'לא נפסיק לשיר', 'כוכב נולד' ו'בית ספר למוזיקה', ואנחנו כל הזמן מחדשים ומשנים. במשך חודשים אנחנו יושבים וחושבים על איך לעשות את הדברים אחרת. אבל ישנם דברים שלא משתנים כמו הישראליות והמורשת התרבותית והישראלית. זה מה שעושה לנו נחת".

דוד לביא הגיע לגמר 'כוכב נולד' 9' בשנה שעברה. לסטודנטים סיפר את הדרך שעבר כמתמודד: "דיברתי הרבה על החזרה שלי בשאלה במהלך התכנית, וזה לא דבר שנתבקשתי לעסוק בו אלא משהו שבחרתי לדבר עליו. זה היה דבר שמאוד העסיק אותי באותה התקופה ולכן זה ניכר גם על המסך. זה היופי בתכנית מהסוג הזה - אתה מביא את עצמך לחלוטין ולא יכול לשחק דמות שונה גם אם תרצה. מה שמייחד את התכנית הזו היא שהכל קרה בזמן מאוד קצר ונראה לי שמה שחשוב זה ללמוד את חוקי המשחק מאוד מהר, וככה מגיעים רחוק. חוקי המשחק מתבטאים בהרבה ניואנסים בעבודה המוזיקלית, במתי ואיך לומר את הדברים, איך לחבר את החיים לתכנית. התהליך הקשה של החשיפה צריך לדעת לבחור מה להרגיש ומה לא, בבית או בעבודה".

בכנס הוצגו נתוני סקר שנערך לקראת יום העיון על ידי מכון שילוב Millward Brown באפריל 2012, בקרב מדגם ארצי, אקראי ומייצג של כ-500 איש, מהאוכלוסייה היהודית בגילאי 18+. מהסקר עולה כי 84% מהמשיבים מכירים בתרומתה של התכנית לחשיפה ולהיכרות של צופים צעירים עם מוזיקה וקלאסיקות ישראליות מכל הזמנים.

לדברי ד"ר מוטי נייגר מבית הספר לתקשורת במכללת נתניה, "'כוכב נולד' היא אחת התכניות הבולטות ביותר בעשור האחרון, והשפעתה חורגת מהמסך כשהיא מביאה אל עולם המוזיקה הישראלי כמה מהכוכבים הגדולים ביותר שלו. התכנית מצליחה לייצר את תמצית 'הישראליות' תוך שהיא מספקת חוויה טלוויזיונית מתחדשת בכל עונה. התכנית מצליחה כל פעם מחדש לספר סיפור סינדרלה על אנשים עם סיפור אישי שקל להתחבר אליו. האנשים שמגיעים מרקעים וממקומות שונים בארץ. מהצפון ועד הדרום, אנשים שמייצגים את שכבות האוכלוסייה".

ד"ר מיכל חמו, גם היא מבית הספר למוזיקה במכללת נתניה, טוענת כי "מי שבסוף מדבר על המסך הוא האדם הפרטי, הרי איש לא שם את המילים בפיו. אי אפשר לזייף את זה. כל מתמודד יודע לסכם את עצמו ב-4 מילים: מה שמי, מאיפה אני, ובאיזו תכונת אופי אני מתהדר. זה עניין תרבותי שנשען לא על הריאליטי, אלא הריאליטי נשען על התרבות: מה שמניע את התרבות זה ההיגיון הקפיטליסטי הצרכני שגורם לכולנו לתמצת את עצמנו לכמה מילים".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    TJH 02/05/2012 13:50
    הגב לתגובה זו
    כוכב נולד היא היא התוכנית של המדינה. ידיעות אחרונות אינו העיתון של המדינה. העיתון גמר וסיים את תפקידו . כוכב נולד עדיין שייך לכל העם.
  • 3.
    יותר אובייקטיבי מידיעות אחרונות ומוזס (ל"ת)
    ישראל היום 02/05/2012 10:09
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    יש לכם עכשיו את ישראל היום והם ממש אובייקטבים (ל"ת)
    בכיין 01/05/2012 22:43
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יצא לך כנס קל"ב אלכס... (ל"ת)
    הירושלמי 01/05/2012 20:14
    הגב לתגובה זו
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״