מיקרוסופט
צילום: טוויטר

מיקרוסופט מחפשת חלופות זולות לשיתוף הפעולה עם OpenAI

החברה מתכננת לשלב מודלים של בינה מלאכותית עצמאיים ואף לשתף פעולה עם ספקי צד שלישי, במטרה להפחית את התלות שלה במפתחת של ChatGPT. השימוש הנרחב במודלים של OpenAI הביא גם לעלויות תפעוליות כבדות
עוזי גרסטמן |

מיקרוסופט MICROSOFT , אחת מחברות הטכנולוגיה המובילות בעולם, החלה בשינוי אסטרטגי משמעותי במערך הבינה המלאכותית (AI) שלה. על פי דיווחים שפורסמו, החברה מתכננת לשלב מודלים של בינה מלאכותית עצמאיים ואף לשתף פעולה עם ספקי צד שלישי, במטרה להפחית את התלות שלה ב-OpenAI - השותפה המרכזית שלה בתחום זה.

ב-2019 החלה מיקרוסופט בשיתוף פעולה מקיף ומעמיק עם OpenAI - שותפות שהובילה להשקת מודלי GPT בשירותי הענן Azure וביישומי קופיילוט. שיתוף הפעולה סייע למיקרוסופט להוביל את שוק הבינה המלאכותית בתחום העסקי והאישי, בייחוד לאחר השילוב של ChatGPT בכלים כמו וורד ואקסל.

מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נדלה צילום: טוויטר

עם זאת, השימוש הנרחב במודלים של OpenAI הביא גם לעלויות תפעוליות כבדות. לפי הדיווחים, השימוש במודלים האלה מייקר משמעותית את הפעלת השירותים, ומיקרוסופט שואפת לצמצם את העלויות האלה באמצעות פתרונות אלטרנטיביים.

מיקרוסופט החלה לשתף פעולה עם חברות כמו אנטרופיק

מקורות פנימיים חושפים שמיקרוסופט בוחנת שילוב של מודלי AI עצמאיים במוצרים שלה. אחד הצעדים המרכזיים הוא פיתוח טכנולוגיות פנימיות לשירותי הבינה המלאכותית, המיועדות לשמש לצד, או במקום, המודלים של OpenAI. בנוסף, מיקרוסופט החלה לשתף פעולה עם ספקי AI צד שלישי, כולל חברות מובילות כמו אנטרופיק ו-Cohere, מתוך כוונה להוסיף גמישות ושילוביות לפתרונות שמוצעים למשתמשים.

המוצר המרכזי שבו מתמקדת האסטרטגיה החדשה הוא Microsoft 365 Copilot, שמציע כלים מבוססי בינה מלאכותית לייעול העבודה המשרדית. מיקרוסופט מתכננת להרחיב את היכולות של קופיילוט באמצעות שילוב של מודלים מגוונים, שיאפשרו התאמה טובה יותר לצרכים עסקיים ייחודיים, תוך הפחתת העלויות הכרוכות בשימוש ב-GPT.

אחת הסיבות המרכזיות למהלך זה היא הרצון של מיקרוסופט להפחית את העלויות הכרוכות בשימוש בפתרונות OpenAI, בייחוד לאור הזינוק בצריכת ה-AI בקרב לקוחות עסקיים. מעבר לפתרונות עצמאיים ולספקי צד שלישי עשוי לחסוך לחברה מיליוני דולרים בשנה, ולהפוך אותה לתחרותית יותר בשוק העולמי. בנוסף, הגיוון של הפתרונות מבטיח למיקרוסופט שליטה רבה יותר בטכנולוגיות שהיא מציעה ללקוחותיה, ומפחית את הסיכון העסקי הכרוך בתלות בלעדית בשותפה אחת.

קיראו עוד ב"BizTech"

המהלך של מיקרוסופט עשוי לשנות את מפת הבינה המלאכותית בכמה אופנים:

תחרות מוגברת - השוק עשוי לראות תחרות גוברת בין OpenAI לבין ספקי בינה מלאכותית חדשים שמיקרוסופט תשתף עמם פעולה.

חדשנות טכנולוגית - הגיוון במודלים יכול לעודד פיתוח של טכנולוגיות בינה מלאכותית חדשות ומתוחכמות יותר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ארמיס מייסדים
צילום: ארמיס

אקזיט ענק בסייבר - ארמיס תימכר ב-7 מיליארד דולר

דיווח בבלומברג: ServiceNow תרכוש את ארמיס ב-7 מיליארד דולר

רן קידר |
נושאים בכתבה ארמיס

דיווח בבלומברג: ServiceNow תרכוש את ארמיס ב-7 מיליארד דולר. ארמיס, חברת סייבר ישראלית-אמריקאית שנוסדה ב-2015 על ידי יוצאי יחידת 8200 ומבוססת בסן פרנסיסקו, מתמחה בניטור וניהול התקנים מחוברים ללא התקנת סוכנים. הפלטפורמה שלה מזהה אלפי התקנים "עיוורים" ברשתות ארגוניות, כולל IoT, ציוד רפואי, מערכות תעשייתיות OT ותשתיות קריטיות, ומספקת נראות מלאה לסיכונים. הטכנולוגיה מזהה יותר נקודות תורפה מכלים מסורתיים ומשרתת מעל 40% מחברות Fortune 100, כולל 7 מתוך Fortune 10, וכן ארגונים בבנקאות, תעשייה כבדה, תעופה וביטחון.

לאחרונה גייסה ארמיס 435 מיליון דולר בהובלת גולדמן סאקס ו-CapitalG, לפי שווי של 6.1 מיליארד דולר – עלייה משמעותית משווי 4.5 מיליארד דולר שהיה לפני כחצי שנה. ההכנסות החוזרות השנתיות (ARR) חצו את רף 300 מיליון דולר, צמיחה של למעלה מ-50% משנה קודם, עם אלפי לקוחות גלובליים. בשנתיים האחרונות ביצעה שלוש רכישות בתחומי ענן, AI ואבטחת OT, שתרמו מיליוני דולרים נוספים להכנסות. החברה מתכננת להגיע למיליארד דולר ARR תוך שלוש שנים, כשההצהרה היתה שהחברה נערכת להנפקה בעוד שנה-שנה וחצי.

אלא ש-ServiceNow טרפה את הקלפים. ההצעה שלה כנראה היתה "טובה מדי", הצעה שאי אפשר להגיד לה לא. משקיעים כמו Insight Partners (שרכשה ב-2020 תמורת 1.1 מיליארד דולר) ו-CapitalG שהיו בסבבים מוקדמים ירוויחו פי 6-7 על ההשקעה, 

כך או אחרת, השילוב של מערכות ארמיס עם ServiceNow, שפלטפורמת ה-ITSM שלה משרתת 85% מחברות Fortune 500, יאפשר ניטור התקנים משולב שמפחית עלויות תפעול ב-25-30% ויחזק חשיפה לשוק IoT שיגיע ל-15 מיליארד התקנים עד 2026. העסקה מבטאת טרנד רחב: 60% מעסקאות הסייבר מאז 2023 כוללות אינטגרציה לפלטפורמות ענק כמו Microsoft, Salesforce ו-Oracle, מקצרת זמן שילוב מ-12 ל-6 חודשים ומגדילה הכנסות משותפות ב-35%. לתעשייה הישראלית, זהו אקזיט נוסף אחרי שוויז נמכרה למיקרוסופט ב-32 מיליארד דולר וסייברארק לפאלו אלטו ב-25 מיליארד דולר. 



ארמיס מייסדים
צילום: ארמיס

אקזיט ענק בסייבר - ארמיס תימכר ב-7 מיליארד דולר

דיווח בבלומברג: ServiceNow תרכוש את ארמיס ב-7 מיליארד דולר

רן קידר |
נושאים בכתבה ארמיס

דיווח בבלומברג: ServiceNow תרכוש את ארמיס ב-7 מיליארד דולר. ארמיס, חברת סייבר ישראלית-אמריקאית שנוסדה ב-2015 על ידי יוצאי יחידת 8200 ומבוססת בסן פרנסיסקו, מתמחה בניטור וניהול התקנים מחוברים ללא התקנת סוכנים. הפלטפורמה שלה מזהה אלפי התקנים "עיוורים" ברשתות ארגוניות, כולל IoT, ציוד רפואי, מערכות תעשייתיות OT ותשתיות קריטיות, ומספקת נראות מלאה לסיכונים. הטכנולוגיה מזהה יותר נקודות תורפה מכלים מסורתיים ומשרתת מעל 40% מחברות Fortune 100, כולל 7 מתוך Fortune 10, וכן ארגונים בבנקאות, תעשייה כבדה, תעופה וביטחון.

לאחרונה גייסה ארמיס 435 מיליון דולר בהובלת גולדמן סאקס ו-CapitalG, לפי שווי של 6.1 מיליארד דולר – עלייה משמעותית משווי 4.5 מיליארד דולר שהיה לפני כחצי שנה. ההכנסות החוזרות השנתיות (ARR) חצו את רף 300 מיליון דולר, צמיחה של למעלה מ-50% משנה קודם, עם אלפי לקוחות גלובליים. בשנתיים האחרונות ביצעה שלוש רכישות בתחומי ענן, AI ואבטחת OT, שתרמו מיליוני דולרים נוספים להכנסות. החברה מתכננת להגיע למיליארד דולר ARR תוך שלוש שנים, כשההצהרה היתה שהחברה נערכת להנפקה בעוד שנה-שנה וחצי.

אלא ש-ServiceNow טרפה את הקלפים. ההצעה שלה כנראה היתה "טובה מדי", הצעה שאי אפשר להגיד לה לא. משקיעים כמו Insight Partners (שרכשה ב-2020 תמורת 1.1 מיליארד דולר) ו-CapitalG שהיו בסבבים מוקדמים ירוויחו פי 6-7 על ההשקעה, 

כך או אחרת, השילוב של מערכות ארמיס עם ServiceNow, שפלטפורמת ה-ITSM שלה משרתת 85% מחברות Fortune 500, יאפשר ניטור התקנים משולב שמפחית עלויות תפעול ב-25-30% ויחזק חשיפה לשוק IoT שיגיע ל-15 מיליארד התקנים עד 2026. העסקה מבטאת טרנד רחב: 60% מעסקאות הסייבר מאז 2023 כוללות אינטגרציה לפלטפורמות ענק כמו Microsoft, Salesforce ו-Oracle, מקצרת זמן שילוב מ-12 ל-6 חודשים ומגדילה הכנסות משותפות ב-35%. לתעשייה הישראלית, זהו אקזיט נוסף אחרי שוויז נמכרה למיקרוסופט ב-32 מיליארד דולר וסייברארק לפאלו אלטו ב-25 מיליארד דולר.