בריינרד הזהירה מפני העלאה מוקדמת של הריבית, והבורסות מגיבות בעוצמה

ביום שאחרי הסערה, חברת הפד' ליל בריינרד מבהירה את עמדתה בנאום האחרון לפני ה-21 בספטמבר
סוחר, צילום: Getty images Israel
חברת הפד' ליל ביינרד מזהירה היום בנאומה (הודעה שפורסמה מראש) מפני העלאה מוקדמת מידי של הריבית בארה"ב, ואולי בכך למעשה שמה סוף לאפשרות של העלאת ריבית בשבוע הבא. מדדי המניות מגיבים בעליות ונסחרים בראלי של מעל 1.5%. נציין כי מדובר בנאום האחרון מצד חברי הפד' לפני עדכון הריבית ב-21 בספטמבר (יום ד' הבא) ולכן רבים בשוק סברו כי אם הנגידה יילן רוצה להעביר מסר אחרון לקראת העדכון (כלומר לתאם ציפיות), נאומה של בריינרד זו ההזדמנות האחרונה. וכאמור, בריינרד הביעה עמדה נחרצת בעד הותרת הריבית ללא שינוי. S&P 500
בריינרד טוענת כי הפד' צריך להיזהר מלהעלות את הריבית מוקדם מידי מחשש שהמהלך ייצור חולשה בשוק העבודה ובתוך כך סבורה שיש סיכונים חיצוניים משמעותיים מאוד לכלכלה האמריקנית. בריינרד אמנם לא התייחסה באופן ספציפי לעדכון הריבית בתאריך מסוים, אבל זה לחלוטין מובן מנאומה כי היא סבורה שאסור בשלב זה להעלות את הריבית. בריינרד סקרה מספר נתוני מאקרו מרכזיים מהחודשים האחרונים ואמרה כי הכלכלה האמריקנית הציגה חולשה ב-3 הרבעונים האחרונים, בטח ביחס למצב בתקופה המקבילה אשתקד (למרות שאמרה כי הכלכלה מתקדמת באופן הדרגתי לעבר יעדי הפד'). היא קראה להמשך מדיניות הנורמאלי החדש (ריבית אפסית) וטענה שזו מדיניות שעזרה לשוק העבודה ולכלכלה בכלל בשנים האחרונות והיא עדיפה על פני הסיכון שבהידוק המדיניות.
נציין כי לפי חלק גדול מהערכות, במידה וקלינטון תזכה בבחירות לנשיאות, בריינרד תהיה שרת האוצר בממשל קלינטון.
נאומה של בריינרד מרכז עניין רב גם בשל העובדה שהוא מגיע אחרי נאומו של נשיא הפד' של בוסטון שביום שישי אזהיר כי הותרת הריבית ברמתה הנמוכה עלולה להביא להתחממות יתר של הכלכלה וליצור אי יציבות במערכת הפיננסית. דבריו שלחו את וול סטריט לנפילות של 2.5%, היום הגרוע מאז ה'ברקזיט', זאת בשל החשש כי ייתכן שהעלאת הריבית קרובה משהשוק חשב. דבריה של בריינרד מחזירים את התחושה כי לא כך הדבר.
בריינרד סיימה את נאומה וכעת עוברים לשלב השאלות-תשובות. באשר לשאלה, האם זה לא מסוכן להשאיר את הריבית נמוכה כ"כ למשך זמן רב כ"כ (בהיבט של מחירי הנכסים), בריינרד אמרה בין היתר כי יש גם לא מעט סיכון בלאפשר לאינפלציה להישאר נמוכה. שאלה נוספת הייתה - מה תרצי לראות לפני שתחשבי שכבר נכון להעלאת את הריבית. בין היתר אמרה בריינרד כי האינפלציה נמצאת מתחת ליעד של הפד' כבר 51 חודשים ברציפות, ושהיא עוקבת מקרוב אחר האינפלציה.
תגובות לכתבה(61):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 47.
    הפד האמריקאי איבד בושה. או שלא הייתה לו מעולם.
    יוסי 13/09/2016 08:02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הריבית לא תעלה כשהחובות של ארהב יגדלו כתוצאה מכך. יש לה הרבה חובות. המשחק של הפד כאילו שהוא מעלה רבית, זה רק בשביל לשחרר לחץ ולווסת את שוק המניות. זה פלא איך הם משחקים משחק וכל השוק משחק איתם. מדהים. אין לארהב יכולת כעת לעלות ריבית. הם פשוט ימוטטו את הכלכלה שלהם. אבל הם חייבים לתת תחושה לציבור שיש מצב לעלות ריבית. אז הם משקרים שוב ושוב ולמרבה הפלא זה עובד להם.
    סגור
  • 46.
    רגע רגע
    יום טוב 12/09/2016 23:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבוקר מכרתי בירידות טבע פריגו ומיילן כי אמרו שהכל מתרסק. מתי לחזור לקנות?
    סגור
  • 45.
    הכלכלנית היחידה הראויה מבין נשיאי הפד האזוריים
    בריינרד עושה רושם 12/09/2016 23:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מבינה את הכלכלה. כל השאר פוליטיקאים.
    סגור
  • 44.
    נו....בסוף לא מעלים את הריבית (ל"ת)
    אריק 12/09/2016 23:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 43.
    כמו שאמרתי תמיד
    גלילאו גלילאי 12/09/2016 22:17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    "ואף על פי כן , עלו תעלה " (הריבית)
    סגור
  • 42.
    היום בשעה 23:00 הודעה דרמטית: השוק סגר בגבוה
    דריכות 12/09/2016 22:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דריכות להודעות בשעה 23:00
    סגור
  • 41.
    מבורסת ההימורים
    הבה נגילה 12/09/2016 21:48
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שם 50 אפרסקים שמעלים את הריבית . מי מהמר נגד שיקום !
    סגור
  • 40.
    האלפיון מימש ועשה סיבוב על הנתינים אבל..
    ברלסקוני נביא הזעם 12/09/2016 21:45
    הגב לתגובה זו
    0 2
    שימו לב חברים למשאל העם העתיד להתרחש באיטליה במהלך חודש אוקטובר לאחריו צפויה קטסטרופה!!!
    סגור
  • 39.
    חדלי אישים
    צור 12/09/2016 21:30
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מטורפים חסרי אחריות. משגעים את הכלכלה העולמית עם הקשקשת סביב ענין הריבית.היכן המבוגר האחראי שיתן להם בראש ויסיים את הפארסה הזאת jQuery203029241203455027565_1473704611078
    סגור
  • 38.
    חדלי אישים
    צור 12/09/2016 21:29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    משוגעים את הכלכלה העולמית עם הקשקשת סביב ענין הריבית.היכן המבוגר האחראי שיתן להם בראש ויסיים את הפארסה הזאת jQuery203029241203455027565_1473704611078
    סגור
  • טען עוד
  • 37.
    יש בחירות ולא יעלו את הריבית לפני כן (ל"ת)
    אלי 12/09/2016 21:17
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 36.
    יותר חולה מקלינטון (ל"ת)
    צד 12/09/2016 21:17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 35.
    לא אחראים חסרי כל תועלת שרק משגעים את השוק (ל"ת)
    הפד חבורת אנשים 12/09/2016 21:08
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 34.
    זהו ניגמר המימוש!!!! עבדו על המפולת (ל"ת)
    מפולת 12/09/2016 21:02
    הגב לתגובה זו
    1 5
    סגור
  • 33.
    מישחק קל רק למעלה (ל"ת)
    רק למעלה 12/09/2016 21:00
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 32.
    לזכור כל ירידה למטרת עליה!!!!! (ל"ת)
    יוסף 12/09/2016 20:57
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 31.
    שטויות במיץ ולא רציני מה שהם טוענים
    ותיק 12/09/2016 20:55
    הגב לתגובה זו
    3 1
    על איזה אסימון אתם מדברים ??? בושה שגוף כזה מדבר מתוך פוזיציה שקופה בגללל יום ירידות אחד ובגלל ריבית ??? ממתי העלאת ריבית הדרגתית גורמת לנזק במדינה מתאוששת ומתפתחת ? פשוט בושה !!!
    סגור
  • 30.
    כלכלה מסוממת
    יויו גם 12/09/2016 20:46
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כל נוד שמפליץ מישהוא מהפד , מוריד או מעלה בפראות את המדדים . זאת לא כלכלה אמיתית , זה בוודאי לא מדע מדויק , אלו הימורים ורולטה במיטבם , אולי קלקלה עם "סמים "
    סגור
  • 29.
    כמה טמבלים זרקו סחורה ועכשיו ישלמו
    שימי 12/09/2016 20:34
    הגב לתגובה זו
    5 0
    עוד פעם משחילים צינור לכל אלה שחושבים שיודעים לתזמן את השוק , עובדים עליהם בעניים. גורמים להם לזרוק סחורה ובסוף מקפיצים למעלה. הציבור מטומטם ולא יודע להרוויח בבורסה , פעם אחר פעם עובדים עליו עם תרגילים והוא קונה את זה. ריבית 0.6 או 0.7 זה מה שבאמת משנה ? לאחר כל הודעה כזו של ריבית יש דראמה , הפחדנים מוכרים ובורחים ואז מתחילות שוב פעם עליות. החכמים קונים בירידות הטיפשים מוכרים. מתי תלמדו את זה ?
    סגור
  • 28.
    למעלה (ל"ת)
    3 אחוז 12/09/2016 20:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 27.
    עוד פעם השחילו את העכברים עבודה יפה הנגידים
    ירון החתול 12/09/2016 20:00
    הגב לתגובה זו
    5 0
    תפסיקו כבר !!!! מה אתם לא מבינים עובדים עליכם כל הזמן , מראים לכם גבינה ואתם יוצאים החוצה ולוכדים אותכם. טפשים
    סגור
  • 26.
    מה עם כל הפחדנים אתם בסדר?עוד פעם אכלו לוקש
    אמנון 12/09/2016 19:53
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לכו עם הנגידים . הם עושים את העבודה רק צריך להצטרף , משחק קל רק למעלה
    סגור
  • 25.
    צריך לדעת
    שולה 12/09/2016 19:06
    הגב לתגובה זו
    7 0
    השוק זה לא מקום לאנשים עם לב חלש
    סגור
  • 24.
    אם החוזים תקנו מ- 0.9% אדום ל-0.8 ירוק זה אומר שמי שהוא
    זיפו 12/09/2016 17:50
    הגב לתגובה זו
    7 0
    מי שהוא יודע על משהו חיובי שעומד לקרות בשעה 20:00
    סגור
  • 23.
    יופי (ל"ת)
    איזה 12/09/2016 15:26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 22.
    נמתין בסבלנות לקנות בזול מהמוכרים (ל"ת)
    משקיע 12/09/2016 14:21
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • נראה לי מחר על הבוקר הזדמנות אחרונה
    יוסי 12/09/2016 20:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עד סוף השנה
    סגור
  • 21.
    רגיל לדרמות , דרמות מצחיקות , אחלה תודה (ל"ת)
    איתן 12/09/2016 13:52
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 20.
    שוב קשקוש על אחד מעוזריה של המכשפה
    אופיר 12/09/2016 13:09
    הגב לתגובה זו
    6 0
    והשאלות איך היא תבטא את מילות הקסם , ואם כן או לא תגיד "סיכוי סביר למדי" או "אפשרות שלא מתקבל על הדעת לפסול באופן מוחלט" וכל שוכני הקזינו כאן ובעולם ידברו על מה בעצם הכוונה. עולם מטומטם
    סגור
  • 19.
    תפסיקו כבר להלחיץ!!!
    קורא 12/09/2016 10:50
    הגב לתגובה זו
    8 2
    רגע האמת. דריכות. מה קורה לאתר שלכם. תפסיקו לייצר פאניקה. זה לא מעורר שום אהדה כלפיכם.
    סגור
  • או קטשופ? מה לחיץ אצלך בבטטה? (ל"ת)
    אתה שמפו 12/09/2016 11:33
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 18.
    אצלי ב 20:00 יש הופעה של QUEEN עם השיר הידוע
    scomix 12/09/2016 09:50
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ANOTHER ONE BITES THE DUST
    סגור
  • לחבר היקר
    איצ100 12/09/2016 11:51
    הגב לתגובה זו
    14 10
    האנגלים מתכוונים במשפט ל: עוד אחד מת. השיר we are the champions השיר האלמותי של פרדי מרקיורי וקווין. ראינו אותם בוומבלי בהופעה היסטורית והיסטרית קיץ 1986. מה הכוונה אצלך? תהנה.
    סגור
  • איציק יקירנו
    אבנר בינתחומי 12/09/2016 15:16
    הגב לתגובה זו
    2 7
    אני רואה לתדהמתי שכמה מגיבי משנה כנראה לא אוהבים את Queen ולכן סימנו נגד. נו טוב. גם מרגול או קובי אפללו נותנים הופעות מעולות.
    סגור
  • בבית? (ל"ת)
    אצלך 12/09/2016 11:34
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 17.
    אין דריכות ואין ענקית (ל"ת)
    שי 12/09/2016 09:41
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • הדולר לא מתחק חזק והארי לא נחלש משהו
    חיים דוד 12/09/2016 11:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חה חה
    סגור
  • 16.
    האם הפעם גרינשפון יגמור בכלא
    אבי 12/09/2016 08:21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגן יור אפריקה דפק את הציבור
    סגור
  • 15.
    הגיע הזמן להעלאת הריבית - יהיה זעזוע קטן והכל יסתדר. (ל"ת)
    מושיקו 12/09/2016 08:13
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 14.
    ויקס
    חגי 12/09/2016 07:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נכנסתי ל vxx לפני חודש כפי שהציע מאיר ברק. אם לא יימשכו הירידות אפסיד את התחתונים
    סגור
  • נכנסתי לTVIX -עלה 32% ביום שישי והיום ימשיך לעלות
    susu 12/09/2016 07:56
    הגב לתגובה זו
    4 0
    בעזרת ה' ובעזרת הילרי שעומדת להתעלף שוב-חחח
    סגור
  • גם אני מכרתי (ל"ת)
    חה חה 12/09/2016 11:24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 13.
    יחס אירו/דולר עולה חיובי+ איך זה שהאירו יורד ודולר עולה (ל"ת)
    ? 12/09/2016 06:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    הנגידה לא תיתן לשווקים ליפול. עוד חודשיים בחירות !!!
    אני 12/09/2016 06:30
    הגב לתגובה זו
    7 2
    היא מינוי של אובמה ! ואסור לה שיהיה תיקון חריף או חלילה "מפולת" לפני שהוא מסיים את הקדציה !!!
    סגור
  • חחח-הילרי מתעלפת סדרתית אין כבר מועמד שינצח את טרמפ
    susu 12/09/2016 07:59
    הגב לתגובה זו
    6 2
    הירידות ימשיכו ב-S&P לכיוון 1800. כל העולם ואמא שלו מוכרים .
    סגור
  • 11.
    תל-אביב
    יובל 12/09/2016 04:19
    הגב לתגובה זו
    7 1
    כל כך טיפשי להתעסק עם העלת הרבית .זה כל כך מגוחך .גם אם יעלו .בכמה יעלו ? 0.1 או 0.2 בשנה .שימו לב זה בשנה . כל הכלכלנים והאנליסטים שמתעסקים עם השטות הזו .יעלו את הריבית לא יעלו את הריבית ? . זה טיפשי ולא לצריך בכלל לדבר על שטיות כאלה
    סגור
  • אין לך מושג , זו הסיבה שאתה מפסיד כסף
    susu 12/09/2016 08:38
    הגב לתגובה זו
    7 4
    העלאת ריבית ,אוטומטית גורמת לעלייה בתשואות האג"ח בארה"ב וזה לא טוב כשמדובר במאות טריליונים.
    סגור
  • 10.
    מיילן
    שמעון 12/09/2016 00:13
    הגב לתגובה זו
    1 2
    קניתי את מיילן בהמלצה שפרסמו כאן. ומאז היא רק יורדת. מה לעשות?
    סגור
  • מיילן
    יובל 12/09/2016 11:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק אנשים שלא מבינים את הבורסה הם שומעים לאנליסטים . מה זה חדש לך שאסור לשמוע להם? וכל מה שהם אומרים עושים ההפך . תלמד לקח בחיים אל תשמע לאנליסטים ולא משנה מאיפה הם ומי הם
    סגור
  • 9.
    מיילן
    שמעון 12/09/2016 00:12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מישהו יודע אולי מה קורה עם מניית מיילן? העיקר אמרו שכדאי לקנות אותה. ומאז רק יורדת. מה לעשותjQuery203004945275164247609_1473627394490
    סגור
  • מיילן
    יובל 12/09/2016 11:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מימתי שומעים לאנליסטים? הם נביאים ?אם הם היו אז כבר מזן הם היו מליונרים . עצה לא לשמוע בחיים למה שאומרים האנליסתים ולא הממלחצים למניהם
    סגור
  • 8.
    קניתי מיילן בשער 15260.האם כדאי למכור או לחכות? (ל"ת)
    יוסי 12/09/2016 00:10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 7.
    מעבר לשיטה עם הקשת קוד בכל קניה ת
    איל 12/09/2016 00:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המעבר להקשת קוד של הכרטיס תיצור היית ביטחון
    סגור
  • 6.
    שילכו לעזעזל ויעלו כבר את הריבית המזורגגת ב5 אחוז מצידי
    י 11/09/2016 23:42
    הגב לתגובה זו
    8 0
    מעניין לי את התחת.סיפורי אלף לילה ולילה,ערימות של שקרים,והכל כדי להונות את הציבור האומלל,שקונה את זיבולי השכל ואת כל ההפחדות שלהם כבר חודשים ושנים
    סגור
  • 5.
    הם הולכים להעלאת ריבית. (ל"ת)
    שוקו 11/09/2016 22:59
    הגב לתגובה זו
    8 3
    סגור
  • 4.
    צניחה מחר כתוצאה ממחלתה של קלינטון
    רון 11/09/2016 22:55
    הגב לתגובה זו
    10 12
    סיכוי טראמפ משתפרים כתוצאה מאיבוד הכרתה של הילרי היום
    סגור
  • 3.
    היסטריה
    גברת ע מזומנים 11/09/2016 22:46
    הגב לתגובה זו
    9 5
    די כבר עם כל ההיסטריה הזו. גם שהריבית תיהיה 3% ,השוק ימשיך לעלות מה שהיה הוא מה שיהיה ואין שום חדש. מחפשים פה רק איך להפחיד, ממתין למכורים, עוד יום יומיים נצא למשא רכש, סומך על ההיסטרים המשיכו כך.
    סגור
  • 2.
    שלא תגידו שלא הזהרנו אותכם !!!!!!! (ל"ת)
    מחר מתחילה המפולת !! 11/09/2016 22:42
    הגב לתגובה זו
    10 16
    סגור
  • הזהרת אותנו בברקזיט במשבר היווני ובאסון בפוקושימה
    אופטימי 12/09/2016 00:07
    הגב לתגובה זו
    9 2
    תמכור את כל התיק ורוץ למקלט, רוץ בן צור רוץ. אנחנו נקנה אותו ממך. נ.ב תודה, עזרת לי עם המשכנתא ועם האוטו החדש.
    סגור
  • 1.
    מחר תרשמו ניגמר הכל חזרו לעליות, לא יהיה מחר
    איתן 11/09/2016 22:42
    הגב לתגובה זו
    8 12
    כותרות
    סגור
  • לירון החתלתול
    ממי 12/09/2016 01:38
    הגב לתגובה זו
    4 2
    ההעכברים אכלו את האס אנ דפי (snp)
    סגור