נעילה מעורבת בוול-סטריט; סולאראדג' נפלה ב-7%, צים קפצה ב-6%
חשש בוול-סטריט: הרובוטקסי לא יעמוד בציפיות המשקיעים - האנליסטים מתקשים לאמוד את עסק הרובוטקסי. קת'י ווד מאמינה שהעסק יהיה שווה יותר מ-5 טריליון דולר עד לסוף העשור. במורגן סטנלי מעריכים את האוטונומיה והתוכנה של טסלה בכ-500 מיליארד דולר והכל עשוי להשתנות בכנס הקרוב
מטא META PLATFORMS קרובה לשיא כל הזמנים - מדוע הוצאות ה-AI אינן סיבה לדאגה - הוצאות הבינה המלאכותית של החברה היוו דאגה עיקרית בקרב המשקיעים והאנליסטים, עם עלייה של 6% בהוצאות בזמן שהשוק מנסה להבין האם הבינה המלאכותית באמת יכולה לייצר הכנסות
סולאראדג' סולאראדג' ואנפייז ENPHASE ENERGY נפלו ב-7% אחרי שג'יי פי מורגן הוריד את מחיר היעד לשתי המניות על רקע ביקושים חדשים באירופה. הבנק הוריד את מחיר היעד שלו לאנפייז מ-128 דולר ל-124 דולר ולסולאראדג' מ-73 דולר ל-59 דולר.
S&P 500 0.13%
- הנאסד״ק עלה ב-1%; צ׳ק-אפ זינקה ב-190%, טבע נפלה ב-5%
- הנאסדק עלה 0.4% וסגר בשיא חדש; טסלה עלתה 7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נאסד"ק -0.21%
דאו ג'ונס 0.16%
BITCOIN -0.24%
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
- טרם החל המסחר הרציף
מאקרולראשונה מזה 3 שנים - האינפלציה בבריטניה ירדה ליעד האיפלציה בחודש מאי עמדה על 2%, בהתאם לצפי ובהשוואה ל-2.3% באפריל; למרות הנתונים החיוביים, ראש הממשלה סונאק צפוי לספוג תבוסה בבחירות שיתקיימו בחוש הבא.
ניתוח טכני - האם שבעת המופלאות יקחו הפסקה בקרוב?
"הודו תישאר אחד מסיפורי הצמיחה הטובים ביותר" מאקרו: המשך המגמות הנוכחיות - אינפלציה מתמתנת וכלכלה נחלשת; שוק המניות: ארצות הברית פותחת פער מהעולם, אבל גם שם הראלי מאד מצומצם; הודו: הבחירה במודי מבטיחה את המשך הזינוק בכלכלה ובשוק המניות המקומי, ששילש את ערכו מאז מגיפת הקורונה.
המכירות הקמעונאיות בארה"ב היו מתחת לצפי - מה זה אומר על האינפלציה? המכירות הקמעונאיות בארה"ב לחודש מאי עלו ב-0.1% לעומת הצפי שהיה לעלייה של 0.3%; הנתונים עשויים להעיד על תחילתה של האטה בצריכה מה שעשוי בסופו של דבר לתרום להחלטת הפד' להוריד את הריבית.
מניות במרכז
טארגט TARGET CORP משיקה כלי AI חדש - הקמעונאים מאמצים את הטכנולוגיה - לפי הערכות האנליסטים, מגזר הקמעונאות ומוצרי הצריכה עשוי לראות רווחי פרודוקטיביות של עד 660 מיליארד דולר בשנה ברגע שהטכנולוגיה תאומץ בצורה רחבה יותר
קרוגר KROGER CO THE עקפה את הציפיות ואישררה את התחזית ל-2024 - רשת המכולות דיווחה על תוצאות טובות מהצפוי לרבעון הראשון. החברה רשמה רווח מתואם של 1.43 דולר למניה על הכנסות של 45.27 מיליארד דולר. בוול-סטריט ציפו לרווח למניה של 1.35 על הכנסות של 44.87 מיליארד דולר. ברבעון התואם אשתקד קרוגר רשמה רווח למניה של 1.51 דולר על הכנסות של 45.17 מיליארד דולר.
מאסק חשף שותפות של xAI עם דל DELL TECHNOLOGIES INC וסופר מיקרו SUPER MICRO COMPUTER INC ; המניות עולות דל וסופר-מיקרו יקחו חלק בהקמת מחשב העל של סטארטאפ הבינה המלאכותית של מאסק, xAI, שנועד לתמוך ב-Grok צ'אטבוט הבינה מלאכותית ששם לו למטרה להתחרות ב-ChatGPT של OpenAI.
אנבידיה NVIDIA CORP הפכה לאחרונה לחברה הכי גדולה בעולם מבחינת שווי שוק. שווי השוק של ענקית השבבים כבר הגיע למעל 3.3 טריליון דולר, היא כבר עלתה ב-180% מתחילת השנה וב-210% ב-12 החודשים האחרונים, ולמרות שהדאגות שנשמעות מכיוונם של חלק מהמשקיעים והכלכלנים המנייה לא עוצרת.
ברודקום BROADCOM INC או קוואלקום QUALCOMM INC -1.33% - איזו חברה עשויה להרוויח יותר מהבינה המלאכותית? חברה אחת מתמקדת בהטמעת בינה מלאכותית בשרתים שמשמשים חברות דרך שירות ענן, השנייה מנסה להביא את הבינה המלאכותית אל כף היד שלנו דרך המכשיר האישי - אבל איזו שיטה עדיפה?
הישראליות בוול סטריט
60% מתחת לסבב הקודם: הנפקת גאוזי היא תמרור אזהרה - ללא מעט חברות ישראליותיצרנית הזכוכית החכמה, שנכנסה לאחרונה לנאסד"ק ראתה איך השווי שלה יורד אל מתחת לזה שלפיו גייסה בשני הסבבים האחרונים; האם המקרה של גאוזי ישפיע על חברות ישראליות בינוניות שההנפקה קורצת להם?
אודיטי אודיטי מקבלת המלצת קנייה - אפסייד של 18% בחודש שעבר דוח שורטיסטים הוריד את המנייה של חברת האם של מותג IL MAKIAGE, ולפני שבועיים הודיעה החברה על רכישה עצמית של מניותיה בהיקף של 150 מיליון דולר; באופנהיימר מפרסמים המלצת קנייה ומעלים את מחיק היעד שלהם ל-46 דולר.
מנכ"ל סטיקספיי סטיקספיי : "צופים להכפיל את ההכנסות כל שנה בשנים הקרובות" מניית סטיקספיי קרסה ב-98% מאז השיא בסוף 2022, אבל מאז היא ביצעה שינוי מבני ששם אותה במיקום אחר בשוק, והמנכ"ל ניר ברקן אופטימי: "חברותת כבר לא רואות אותנו כמתחרה אלא כספקית; אנחנו יכולים להיות חברה שמכניסה מאות מיליוני דולרים בטווח הארוך".
- 4.אנפייז אהובתי 21/06/2024 13:17הגב לתגובה זוכה מרגש, חברה עם עובר הייפ מטורף והנהלה כושלת.
- 3.קימחי 21/06/2024 11:23הגב לתגובה זובסך הכל הכל חיובי ואם ימשיך כך אז חודש זה יהיה גם חיובי במיוחד אצל אלטשולר
- 2.שמיל 21/06/2024 00:07הגב לתגובה זושיצנח, מקסימום אקנה יותר באותו סכום
- 1.מרדכי 20/06/2024 16:31הגב לתגובה זובשווקים
- מתיתיהו 20/06/2024 17:17הגב לתגובה זותמיד צודק ובדרך כלל ממש לא.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
