טארגט משיקה כלי AI חדש - הקמעונאים מאמצים את הטכנולוגיה
ענקית הקמעונאות טארגט TARGET CORP מרחיבה את יכולות הבינה המלאכותית שלה ונכנסת בכל הכוח לשיגעון ה-AI. הכלי החדש של החברה,Store Companion, הוא צ'טבוט מבוסס בינה מלאכותית ג'נרטיבית שיודע לספק לעובדים תשובות מיידיות בנוגע לתהליכים ונהלים בסניפים.
הצוות יכול לשאול את הצ'טבוט שאלות טכניות נפוצות כמו איך לצרף לקוח למועדון, או איך לתקן בעיות בקופה. הכלי צפוי גם לעזור ללמד עובדים חדשים מהר יותר. "הכלי מפנה זמן עבור הצוות שלנו כך שהוא יוכל לשרת את הלקוחות בצורה טובה יותר", אמר מארק שינדלה, מנהל החנויות הראשי של טארגט.
החברה החלה בפיילוט עם הצ'טבוט בכ-400 חנויות ומצפה להשיק אותו ברחבי ארצות הברית עד חודש אוגוסט. טארגט מתכננת לשחרר מוצרי בינה מלאכותית נוספים בחודשים הקרובים, במיוחד כלים המשפרים את יכולות האיקומרס של החברה. הבינה המלאכותית הג'נרטיבית תסכם ביקורות של לקוחות על מוצרים, תשפר את תיאורי המוצרים ותספק תוצאות חיפוש רלוונטיות יותר וכך תשפר את חווית המשתמש באתר.
מאז ההשקה של ChatGPT לפני כשנתיים, הקמעונאיים חיפשו דרכים אפקטיביות לשלב את הבינה המלאכותית הג'נרטיבית במודלים העסקיים שלהם. התעשייה השתמשה בסוג של בינה מלאכותית שעזר לקמעונאיים לחזות ביקושים ובלוגיסטיקה של שרשרת האספקה. עם זאת, הבינה המלאכותית הג'נרטיבית צפויה לפתוח עידן חדש של פרודוקטיביות.
- הביקוש בשיא: מיקרוסופט השקיעה כבר 60 מיליארד דולר בתשתיות AI
- מיקרוסופט תשקיע 8 מיליארד דולר באיחוד האמירויות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ה-AI יעזור בייעול תהליכים
לפי הערכות האנליסטים, מגזר הקמעונאות מוצרי הצריכה עשוי לראות רווחי פרודוקטיביות של עד 660 מיליארד דולר בשנה ברגע שהטכנולוגיה תאומץ בצורה רחבה יותר, כאשר היא תסייע לייעל תהליכים החל משירות לקוחות ועד שיווק וניהול שרשרת האספקה. הטכנולוגיה תהיה מסוגלת לפי הערכות גם לתרום לצמיחת שולי הרווח בטווח הארוך.
הקמעונאים הוצפו בשאלות מצד המשקיעים בכל הנוגע לאימוץ של הטכנולוגיה וכתוצאה מכך הם החלו להגביר את הקצב בכל הקשור להטמעה של הטכנולוגיה ולדווח על כל רווח שנוצר בעזרתה. חברות נוספות כמו וולמארט והום דיפו השקיעו גם הן בהרחבת יכולות ה-AI שלהן. אפילו קוסטקו, שבעבר הייתה איטית יותר באימוץ טכנולוגיות חדשות, הודיעה למשקיעים כי היא בוחנת איך להטמיע יכולות AI בעסקי האיקומרס שלה.
"למרות שבינה מלאכותית ג'נרטיבית נמצאת בתחילת הדרך שלה, אנו רואים עולם של הזדמנויות לקמעונאים ולמסעדות למנף את הטכנולוגיה על מנת להגדיל את המכירות ולמטב עלויות קדימה", כתבו בג'פריס.
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
עם זאת, יקח זמן עד שהטכנולוגיה אכן תתחיל להניב תשואה למשקיעים. רוב הקמעונאיים עדיין נמצאים בשלב האסטרטגיה ומנסים למצוא פתרונות לבעיות שקופצות בנוגע לטכנולוגיה כמו חוסר אמון בקרב הצרכנים, חששות לגבי פרטיות, הגנה על המידע והעלויות הגבוהות.
- 1.פיספסה 21/06/2024 07:43הגב לתגובה זוחברה SO SO,לא הייתי מתקרב AI בטופ
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
