משרד התחבורה עסוק בלגזור סרטים והמשבר התחבורתי של ירושלים צפוי לעבור לגוש דן עם השקת הקו האדום
משרד התחבורה צפוי לחגוג בחודש הבא ברוב הדר ופאר את השקת הקו האדום של הרכבת הקלה. למעלה מ-7 שנים של עבודות וכמעט 20 שנה של בירוקרטיה צפויות להגיע לסיומן עם הישמע צפירת הרכבת ועליה הנוסעים הראשונים. אבל הפקקים בתל אביב לא צפויים לדעוך בעקבות הרכבת הקלה שכן הקלה בכבישים היא לא תביא, אולי רק תפחית במעט את הצפיפות באוטובוסים כאשר חלק מציבור המשתמשים בתחבורה הציבורית יעבור לרכבת הקלה.
זו בדיוק הבעיה - משרד התחבורה, על שריו השונים לאורך השנים, אוהב לגזור סרטים ולפרסם בחוצות העיר את דבר הידיעה על הפעלת כלי תחבורה כזה או אחר, כאילו מדובר בביאת המשיח. יואיל נא משרד התחבורה לחכות עם הכרזות וגזירת הסרטים וישמור את האירועים הללו ליום שבו תהיינה הוכחות מוצקות ונתונים רשמיים על השפעת הפרויקטים הללו בשטח.
לצורך העניין, בואו ניזכר לרגע בהשקת הקו האדום של הרכבת הקלה בירושלים, אי שם ב-2011. מדובר היה באירוע חגיגי, על סף פסיטבל או קרנבל. הדבר היחיד שהיה חסר באותה השקה זה שעיריית ירושלים ומשרד התחבורה יכריזו עליה כ"פרה אדומה". לא עבר זמן רב עד שהתחילו השיבושים שבהפעלתה, כשהנוסעים בקורונות, ביטולי נסיעות ותקלות כאלו ואחרות. אז נכון, לקח מספר חודשים גם לאחר ההשקה עד שהרכבת הקלה בירושלים פעלה באופן שוטף ובאמת הפחיתה את העומסים בירושלים. אבל גם זה לא החזיק הרבה זמן.
בירושלים, כמו בגוש דן, מתוכננת רשת של רכבות קלות, 6 במספר, לצד הארכה של הקו האדום הקיים. 12 שנים חלפו מאז אותה השקה ועד היום לא נפתח שום קו נוסף של רכבת קלה בירושלים ולא הוארך הקו הקיים. התוצאות לא איחרו לבוא - הקו הפעיל של הרכבת הקלה בירושלים עמוס, דחוק וצפוף כמעט במשך כל שעות היום. גם תגבורו לתדירות המקסימלית של נסיעה אחת ל-6 דקות לא הצליחה להקל העומס ואנשים רבים נאלצים לעתים להישאר על הרציף כי הם פשוט לא מצליחים להיכנס בדלתות הרכבת.
- אסון המטרו: ככה המדינה עומדת לזרוק לפח 150-200 מיליארד שקל
- למה הנדל"ן בראשל"צ צולל ב-12% בשנה והאם עדיין יקר לקנות בת"א?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למורכבות והבעייתיות של הרכבת הקלה בירושלים יש סיבה אחת - עיכובי הבנייה של שאר הקווים בבירה. קו רכבת קלה אינו יכול לבדו, לא מדובר בקו עבור תיירים שעובר באתרים היסטוריים ונועד להיות "חווייתי", אלא מדובר בקווי רכבת שהם תחבורה ציבורית לכל דבר ועניין שמחויבת לבוא כרשת מסועפת ומגוונת של קווים המשיקים אחד לשני במספר נקודות לאורך המסלול. ואני לא טוען שבמשרד התחבורה לא יודעים זאת, הם יודעים את זה מצוין וכך גם תוכננו הקווים הנוספים. הבעיה כאמור היא העיכובים. לא סביר שאחרי כל כך הרבה שנים שעברו מאז פתיחת הקו הקיים בירושלים, עדיין לא החל לפעול קו נוסף. מישהו במשרד התחבורה נרדם.
וכעת, עם פתיחת הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן, כל ה"הצלחה" של ירושלים עשויה להגיע גם אליו. להבדיל מירושלים, בגוש דן מתוכננים לקום גם 3 קווי מטרו מהירים לצד 3 קווים של הרכבת הקלה. חגיגות ההשקה הצפויות של הקו האדום הן רק 1/6 מתוך מה שצריך להיות בפועל, ואם לא יקדמו את שאר הקווים במהירות, אנחנו צפויים לראות את הכישלון התחבורתי של ירושלים גם בתל אביב. הכנסת עדיין לא אישרה את "חוק המטרו" שאמור לתת לו עדיפות על פני כל תכנון אחר לאורך התוואי המיועד ולבטל חסמים רגולטוריים שונים. קרבות אינטרסים של פוליטיקאים קטנים תוקעים את החוק הזה כבר למעלה מ-3 שנים על חשבון האזרח. לעת עתה, קווי המטרו המדוברים צפויים לפעול רק בשנת 2040, כל כך הרבה שנים שכולנו צפויים להמשיך להיתקע בפקקים.
משרד התחבורה, די לגזירת הסרטים! הגיע הזמן לעבודה מסביב לשעון, 24 שעות, אם לא ביום שבת אז 6 ימים בשבוע. אל תתנו למחדל התחבורתי של ירושלים לעשות הגירה לגוש דן. הקו האדום זה יפה, זה חשוב, זה אבן דרך, אבל זה ממש לא הזמן לנשום לרווחה - להיפך, זה הזמן להגביר את הקצב על מנת שתהיינה רשתות של רכבות קלות ומטרו גם בתל אביב וגם בירושלים. אחרת, אתם מוזמנים להדביק את הסרט בחזרה.
- 11.עידן 01/05/2023 07:59הגב לתגובה זואיזה כייף לנסוע ברכבת מהירה מהמרכז לירושלים. לצאת ולעלות מייד על הרכב הקלה. בתוך שעה מהיציאה מהבית, אני יכול להיות בכל פינה בירושלים, כאשר הרכב הפרטי נשאר בבית. זו הצלחה אדירה.
- 10.חנן 24/04/2023 13:54הגב לתגובה זומירי רגב גוזרת סרטים , ואזרחים יהיו שחקנים ראשים ביום יום
- 9.dw 24/04/2023 03:58הגב לתגובה זואי אפשר לעבוד 24/7 כי המון ישראלים גרים בסמוך לאתרי העבודה וזה מייצר מורכבויות. בני אדם, מה לעשות? צריכים גם לישון בלילה.
- משה 24/04/2023 18:06הגב לתגובה זוהמאמץ צריך להיות מרוכז, לאו דווקא העבודות עצמן. אבל אם כבר מדברים על העבודות - אז כן, לעבוד מספר גדול ככל האפשר של שעות
- 8.מבין2 24/04/2023 01:12הגב לתגובה זוומי שצריך להגיע ליעד רחוק מהקו הקיים נוסע באוטובוס. כניסה של עוד קווים לא תשנה בהרבה את התפוסה בקו הקיים, במיוחד בשל העובדה שלא מדובר ברשת מסועפת של עשרות קווים מתוכננים אלא רק שישה.
- משה 24/04/2023 18:09הגב לתגובה זושישה קווי רכבת קלה, אם הם מתוכננים נכון, אכן יפחיתו את העומס ויסייעו להתגבר על משבר התחבורה. מאליו מובן שצריך לנקוט גם אמצעים יותר קיצוניים, כדוגמת אגרות גודש בכניסי לערים, והגדלת מזפר האזורים שבהן לא תורשה כניסה לכלי רכב בכלל.
- 7.ימני 23/04/2023 23:56הגב לתגובה זוולא קוי רכבת קלה היה טעות את הקוים שבבניה לדעתי שיסיימו החשיבה לאחר מכן צריכה להיות מטרו משכונות כמו בית וגן למרכז העיר הרכבת הכבדה גם ככה ככל הנראה תעבור בתת הקרקע מה הסיפור להשקיע עוד קצת בשביל שנהנה מללא עומסים עוד כמה שנים
- 6.אנונימי 23/04/2023 22:14הגב לתגובה זוסחבת של שנים. מחדלים על ימין ושמאל
- 5.דני 23/04/2023 17:43הגב לתגובה זואבל אם חגיגות הניצחון יועילו אפילו קצת לרצון של פוליטיקאים לקדם דברים, הלוואי ויחגגו הרבה
- 4.סוףסוף כתבה שנותנת בראש למשרד התחבורה כמו שצריך (ל"ת)הרכבת 23/04/2023 17:24הגב לתגובה זו
- 3.עובדים גם על הקו הסגול וגם על הקו הכחול (ל"ת)יצחק 23/04/2023 17:00הגב לתגובה זו
- 2.הליכוד ונתניהו בראש 23/04/2023 16:55הגב לתגובה זוהאזרחים לא מענינים אותם, והם עושים מה שבא להם. איזה שרים ושרות דמיקולו הוא מינה. האיש הזה רק רוצה לסחוט הטבות לעצמו ולמשפחתו. ויש לו כמעט חצי מדינה מטומטמת שהולכת איתו. אז שהם יסבלו בעתיד, לא יזיז לאף אחד. זה מה יש.
- זה בדיוק מה שעושה השמאל, ומגוחך שהוא מאשים את הממשלה (ל"ת)הקוזאק הנגזל 23/04/2023 17:59הגב לתגובה זו
- 1.123Gil 23/04/2023 15:21הגב לתגובה זומי אתה רוצה שיעבוד במשרד התחבורה אצל השרה מירי רקב? את אנשי המקצוע שלחו הביתה. כולם רק באו למנות ג'ובים ולדאוג לפעם הבאה שיהיו פריימריס בליכוד.
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
'גיול' זו לא מילה גסה
מילה אחת על גיולים. המשמעות של גיול רכב הוא שרכב שלא נמכר ללקוח קצה ( פרטי או עסקי) בתום שנה מיום ייצורו, חייב להירשם על שם מישהו. זה יכול להיות על שם לקוח פרטי, או על שם לקוח עסקי כמו חברה או חברת ליסינג. כלי רכב אלו יימכרו בהמשך ללקוחות קצה במחיר נמוך יותר בעסקאות 0 ק"מ. אמנם אין אף יבואן ששמח לגייל כלי רכב, עם זאת יש לזכור כי כלי רכב אלה בסופו של דבר יגיעו לכבישים ויעמדו לידכם בפקק.
עוד נתונים מעניינים,
מתוך 208810 חשמליות שנמכרו בישראל, עשרת המותגים המובילים מכרו יחד מעל 145000 יחידות, וכמעט 70% מהשוק, המיובאים על ידי שבעה יבואנים שונים.
בראש נמצאת כמובן BYD עם 42,431 יחידות, אחריה טסלה עם 29,559 יחידות ובמקום השלישי ג'ילי עם 21,649 יחידות. MG במקום הרביעי עם 13,067 יחידות, יונדאי במקום החמישי עם 11,646 יחידות. צ'רי ( 10993), אקספנג (10573), סרס (5023), זיקר ( 4309) וקיה (3876) הן עשרת המותגים המובילים בעולם החשמלי. מרצדס (3831) נושקת לעשירייה הראשונה.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תודה גדולה למר צבי תמרי על איסוף ועיבוד הנתונים ממאגרי משרד התחבורה.
משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"
משרד התחבורה השיק את התוכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, עם יעד שאפתני להפחתת מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בראשות שרת התחבורה מירי רגב, ובהובלת מנכ"ל המשרד, משה בן זקן, פתח את שבוע הבטיחות בדרכים 2025 בכנס חירום לאומי ראשון מסוגו בישראל. גולת הכותרת של הכנס, שאורגן בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), היא התכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, שנועדה לשנות מן היסוד את מגמת הבטיחות בכבישי ישראל.
על פי משרד התחבורה, ההישג הנדרש הוא צמצום מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור וב-25% כבר בתוך חמש שנים. במשרד התחבורה וברלב"ד משוכנעים כי מדובר ביעד ריאלי, הניתן להשגה באמצעות שילוב בין תשתיות מתקדמות, אכיפה חכמה, חינוך והסברה. מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, פתח את הכנס ואמר: "היום אנחנו מסמנים שלב חדש של מעבר מדיבור לעשייה. אנחנו כאן לא רק כי לדבר על שינוי אלא כדי להוביל שינוי". בן זקן הדגיש כי מדובר ברגע משמעותי במאבק הלאומי בתאונות הדרכים: "זהו כנס היסטורי שבו לראשונה מתכנסים סביב שולחן אחד כל הגורמים העוסקים בבטיחות בדרכים במטרה אחת משותפת - להציל חיים".
המנכ"ל הצהיר כי מדינת ישראל מתייחסת לנושא כיעד לאומי מהמעלה הראשונה: "מדינת ישראל רואה בבטיחות בדרכים מטרה לאומית ממדרגה ראשונה", אמר, והוסיף כי "לא מדובר בעוד תחום עבודה אלא במחויבות לחיים עצמם." בכנס השתתפו בכירים ממשרדי הממשלה, משטרת ישראל, הרשויות המקומיות, נציגי האקדמיה, חברות התחבורה הציבורית, גופי טכנולוגיה בתחום התחבורה החכמה וארגוני מתנדבים הפועלים למען בטיחות בדרכים.
הנחת היסוד של כלל גורמי המקצוע שהשתתפו בכנס הייתה כי טעויות אנוש בכביש הן בלתי נמנעות, אך התוצאה שלהן אינה גזירת גורל, וניתן למנוע אותה באמצעות שילוב של תשתיות בטוחות, אכיפה יעילה, חינוך, הדרכה וטכנולוגיות מתקדמות. המנכ"ל בן זקן סיכם את דבריו באמירה ברורה וחדה: "כל מוות על הכביש הוא מוות מיותר. המשוואה פשוטה: אכיפה פלוס ענישה שווה הרתעה שמצילה חיים".
בסיום דבריו הציב בן זקן יעד שאפתני במיוחד: "המטרה היא להביא את ישראל להיות בין 10 המדינות המובילות בעולם בבטיחות בדרכים" והדגיש כי מדובר ביעד שהוא בהחלט בר השגה. לדברי גורמים במשרד, התכנית החדשה כוללת השקעה חסרת תקדים בתשתיות בטיחות, שדרוג צירי תחבורה אדומים, הגברת האכיפה המשטרתית נגד עבירות מסכנות חיים, קידום תחבורה ציבורית בטוחה ונגישה, והטמעת טכנולוגיות מתקדמות לזיהוי מוקדם של סיכונים בכבישים.
