גוד בלינגהאם
צילום: טוויטר בורוסיה

המלפפון החם באירופה: כוכב דורטמונד יימכר ב-130 מיליון אירו?

ג'וד בלינגהאם נמצא על הכוונת של המועדונים הגדולים. ליברפול ויתרה, סיטי נכנסה למירוץ ועוד קבוצות במעקב. וגם: האם שכרו הגבוה, 3.5 מיליון יורו, יכול למנוע מעבר?

מיכאל וייסרמן | (2)

הליגות באירופה נמצאות בשיאן. רגע לפני נקודות ההכרעה, לא מעט שחקנים מעלים את רמתם וגם את המחיר שלהם לקראת מועד ההעברות בקיץ הקרוב. אחד המלפפונים הגדולים אמור להיות הקשר ג'וד בלינגהאם. האנגלי הבינלאומי נמצא בעונה אדירה בבורוסיה דורטמונד וכבר עתה ברור כי כבר בקיץ הקרוב יעזוב למועדון גדול ועשיר יותר.

בלינגהאם, 19, כבר רשם מספר שיאים למרות גילו הצעיר ועשוי לשבור שיאים נוספים בעתיד, כשיעבור לאחד המועדונים הגדולים באירופה. הוא גדל בברמינגהם סיטי וערך את הופעת הבכורה שלו בקבוצת מילואים בגיל 15. באוגוסט 2019 ערך את הופעת הבכורה שלו בקבוצה הראשונה של ברמינגהם ובכך הפך לשחקן הצעיר בהיסטוריה של המועדון כאשר גילו היה אז 16 ו-38 ימים.

רק שיבחר. בלינגהאם

לאחר שנה מצוינת בה שותף ב-41 משחקים וכבש 4 שערים וכבר בחודש ינואר 2020 דחתה קבוצתו הצעה של 20 מיליון ליש"ט שהגיעה ממנצ'סטר יונייטד. בסיום אותה עונה הגיעה הצעה גבוהה יותר מבורוסיה דורטמונד אליה נמכר ב-25 מיליון אירו, בכך הפך לשחקן בן ה-17 היקר בהיסטוריה. ב-10 לנובמבר 2020 ערך את הופעת הבכורה שלו בנבחרת אנגליה במשחק  מול אירלנד וזאת כאשר הוא בן 17 ו-136 ימים. כך הוא הפך לשחקן השלישי הצעיר בהיסטוריה אחרי ויין רוני ותיאו וולקוט.

העלייה הגדולה של מרץ: השחקנים ששוויים חצה את רף ה-100 מיליון אירו

הקיץ אמור הקשר להשתדרג למועדון גדול נוסף, כאשר זכה לאחרונה לחיזורים של ריאל מדריד, פאריז סן ז'רמן ואף ליברפול. זאת הודיעה לאחרונה כי מוותרת על שירותיו בשל מחירו הגבוה שדורשת עליו דורטמונד - 130 מיליון אירו. ביממה האחרונה דווח כי גם מנצ'סטר סיטי עוקבת אחר ההתפתחויות ותרצה להגיש הצעה כספית מצדה. במידה ובלינגהאם יעבור בסופו של דבר לקבוצה האנגלית זה עשוי להיות דומה למעבר גדול אחר שנעשה בין המועדונים - עם העברתו של החלוץ ארלינג הולאנד. הנורבגי נרכש על ידי סיטי בסכום של 60 מיליון אירו והיום שווה הרבה יותר.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    עוד לא בן 20 17/04/2023 11:04
    הגב לתגובה זו
    קשר מרכזי שעושה הכל: מתקל, לוחץ,הנעת כדור, מגיע מאחור. גבוה, בנוי חזק .נמצא בכל מקום במגרש. טכניקה טובה. קשר box to box. חסרונות : מרבה להחמיץ. שווי נוכחי 113 מיליון אירו.
  • 1.
    המלפפון הזה לא עשה משהו במונדיאל שיצדיק את שוויו... (ל"ת)
    מרקוס 16/04/2023 15:14
    הגב לתגובה זו
עידן עופר
צילום: יחצ

עידן עופר מממש את חלקו באתלטיקו מדריד עם רווח של מעל 600 מיליון אירו

קרן ההשקעות האמריקאית אפולו רוכשת 55% ממניות מועדון הפאר הספרדי לפי שווי של 2.2 מיליארד אירו; עידן עופר, המחזיק בכ-33% מהמניות, צפוי לרשום תשואה מרשימה על השקעתו מלפני שבע שנים, אז שילם כ־100 מיליון אירו בלבד;  השלמת העסקה צפויה ברבעון הראשון של 2026, והנהלת המועדון תישאר בעינה

רן קידר |

המיליארדר הישראלי עידן עופר, בעל השליטה בחברה לישראל חברה לישראל -0.33%   ובחברת הספנות איסטרן פסיפיק נמצא בדרכו לאחד האקזיטים המרשימים של השנים האחרונות. קרן ההשקעות האמריקאית אפולו, הודיעה כי תרכוש את השליטה במועדון הכדורגל אתלטיקו מדריד לפי שווי של 2.2 מיליארד אירו, פי 7 מהשווי בזמן רכשיתו המקורית של עופר, בעסקה שתתבצע באמצעות זרוע ההשקעות החדשה שלה בתחום הספורט, Apollo Sports Capital. 

 על פי הדיווחים בספרד ובבריטניה, אפולו תרכוש 55% ממניות המועדון, בעסקה שתושלם ברבעון הראשון של 2026. בין המוכרים נמצאים עופר, שמחזיק בכ-33% מהמניות באמצעות קבוצת ההשקעות שלו Quantum Pacific, לצד קרנות Ares Management ובעלי המועדון הוותיקים מיגל אנחל חיל (המנכ"ל) ואנריקה סרסו (הנשיא), שימשיכו לכהן בתפקידיהם גם לאחר המכירה. 

 עופר השקיע באתלטיקו מדריד בשנים 2017-2018, אז רכש כשליש מהמניות תמורת כ־100 מיליון אירו בלבד, השקעה שהפכה בתוך כשבע שנים לשווי של מאות מיליוני אירו. העסקה הנוכחית משקפת תשואה פנומנלית של למעלה מפי עשרים על ההשקעה הראשונית. 

 קרן אפולו, המנהלת נכסים בהיקף של כ-908 מיליארד דולר, רואה במועדון הספרדי פלטפורמה עולמית להרחבת פעילותה בתחום הספורט. לפי ההודעה הרשמית, מטרת ההשקעה היא “לחזק את מעמדו הפיננסי של אתלטיקו מדריד, להעמיק את מעורבותו הקהילתית ולהצעיד אותו לשלב הבא של צמיחה עולמית”. הקרן מתכננת להזרים הון נוסף לתוך המועדון, לצורך השקעות בתשתיות ובפרויקטים אסטרטגיים – בראשם פיתוח “Ciudad del Deporte”, מתחם ספורט ובידור חדש שיוקם בסמוך לאצטדיון “ואנדה מטרופוליטנו” במדריד. 

אתלטיקו מדריד, שנוסדה בשנת 1903, נחשבת למועדון השני בגודלו בבירת ספרד אחרי ריאל מדריד. הקבוצה זכתה 11 פעמים באליפות הליגה הספרדית, שלוש פעמים בליגה האירופית, והגיעה פעמיים לגמר ליגת האלופות (2014 ו־2016), בשתיהן הפסידה ליריבתה העירונית. כיום היא מדורגת במקום הרביעי בלה ליגה, והמאמן הנצחי שלה הוא דייגו סימאונה, שמאמן את הקבוצה כבר כמעט 15 שנה. 

לקלר והמילטוןלקלר והמילטון

עוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון

אחרי הכישלון בברזיל והביקורת הפומבית של היו״ר ג׳ון אלקן, המילטון ולקלרק מנסים להרגיע, אך מאחורי הקלעים השם של קרלוס סיינץ כבר חוזר לשולחן

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה פרארי פורמולה 1

פרארי שוב מתמודדת עם תקופה סוערת, על המסלול ומחוצה לו. עונת 2025, שהייתה אמורה לסמן התחלה חדשה עם לואיס המילטון, הפכה לעוד שנה קשה. אחרי הגרנד פרי הכושל בסאו פאולו, שבו שני הנהגים פרשו לפני הסיום, יו"ר הקבוצה, ג’ון אלקן, בחר באופן חריג לצאת בפומבי נגד הצוות שלו. “הנהגים שלנו צריכים לדבר פחות ולהתרכז יותר בנהיגה,” אמר אלקן, בהתייחסות ישירה להמילטון ולצ’ארלס לקלרק. 


 פרארי סובלת מעונה חלשה, ללא ניצחונות וללא יציבות, והפער בין ההשקעות העצומות לתוצאות בשטח הולך וגדל. ההתבטאות של אלקן שיקפה את חוסר הסבלנות הגובר במטה הקבוצה ואת המתיחות ההולכת ומחריפה בין ההנהלה לנהגים. התגובה של הנהגים הגיעה במהירות. המילטון כתב ברשתות החברתיות: “אני מגבה את הקבוצה שלי. אני מגבה את עצמי. לא אוותר - לא עכשיו, לא אז, ולא אף פעם.” לקלרק, לעומתו, ציין ש“זה היה סוף שבוע קשה במיוחד” והוסיף כי רק “אחדות תוכל לעזור לנו לשנות את הכיוון בשלושת המרוצים האחרונים של העונה.”


בברזיל הכול הלך לאיבוד כבר בשלב מוקדם. לקלרק התרסק בהקפה השישית אחרי מגע עם שני נהגים אחרים. המילטון הסתבך בתקרית עם קרלוס סיינץ ובהמשך עם פרנקו קולאפינטו. הנזק למכונית היה משמעותי, והקבוצה בחרה לעצור את המרוץ. כך נותרה פרארי עם שתי מכוניות מחוץ למשחק - שוב. פרארי, מהמותגים המזוהים ביותר עם ההיסטוריה של הפורמולה 1, סופרת עוד עונה בלי ניצחון. זו הפעם השלישית בשש השנים האחרונות שבה היא מסיימת כך. מאז 2007 לא זכתה הקבוצה באליפות הנהגים, ומאז 2008 לא באליפות היצרנים. גם השנה היא במקום הרביעי, מאחורי רד בול, מרצדס ומקלארן.


המילטון, בן 40, הגיע לקבוצה בתחילת השנה עם תקוות גדולות. ההחתמה שלו נועדה להחזיר את פרארי לקדמת הבמה, אך בפועל הוא מתקשה לבלוט. הוא לא עלה על הפודיום אפילו פעם אחת, וב־16 מתוך 21 מקצי דירוג הובס על ידי לקלרק. 


קרלוס סיינץ יחזור?

לקלרק עצמו, הנהג המזוהה ביותר עם פרארי בשנים האחרונות, מתקשה לשמור על יציבות. כמה תוצאות טובות בתחילת העונה הובילו לציפיות, אך בהמשך חלה ירידה חדה. היחסים בין שני הנהגים מתוחים, ולפי דיווחים באיטליה, ההנהלה כבר בוחנת שינויים אפשריים בהרכב העתידי. באיטליה גם מזכירים שוב את שמו של קרלוס סיינץ, הנהג שהוחלף במילטון ועבר לויליאמס. סיינץ מציג עונה יציבה ונחשב לבעל תרומה טכנית משמעותית בעברו בפרארי. לפי פרסומים, מנהל הקבוצה פרד ואסר שומר איתו על קשר, ולא שולל אפשרות לחזרתו בעתיד.