כריסטיאנו רונאלדו
צילום: אל נאסר טוויטר

נחשף: כמה רונאלדו מרוויח לדקה בסעודיה ומתי הוא יפרוש?

הכוכב הפורטוגלי מרוויח 633 אלף דולר ביום - כמה החוזה שלו גבוה לעומת החוזה של מסי בברצלונה וכמה זה לעומת השכר שהרוויח לפני שהצטרף לקבוצה?
איציק יצחקי |

כריסטיאנו רונאלדו חתם בערב הסעודית תמורת שכר חסר תקדים, גם במונחים של הליגה המקומית. בימים האחרונים נחשף החוזה המדויק שלו בקבוצה ונערכה בדיקה לגבי הסכומים שהוא מרוויח לדקה אחת בקבוצה וכן בכל שנייה שהוא נמצא במדינה.

כמעט 4.5 מיליון דולר בשבוע

כוכב נבחרת פורטוגל בן ה-39 נמצא כעת באסיה והחוזה שלו יסתיים רק בקיץ הבא, כלומר כשיהיה בן 40. ההערכות מדברות על שתי אפשרויות: רונאלדו יפרוש בסעודיה או שיגיע לעונת פרישה באירופה. ההחלטה שלו ​​לחתום באל-נאסר הייתה מורכבת, כשהפן הכספי היה החשוב ביותר. 

רונאלדו מכניס כ-213 מיליון דולר (173 מיליון ליש"ט) בשנה באל נאסר. המניה שלו הייתה בירידה בעת החתימה וזו הייתה ההצעה הטובה ביותר שקיבל באותו זמן. רק חלק קטן מההכנסה שלו היא מהכדורגל. רונאלדו נהנה מחסויות ועסקאות מסחריות שמממנות יותר ממחצית מסך ההכנסות שלו בעת שהותו בערב הסעודית. ולא רק זה - סעודיה משתמשת בו כי היא רוצה לארח את מונדיאל 2030. אז כמה כסף רונאלדו מכניס בחודש?

 אינטר מיאמי טוויטר

 בברצלונה הוא הרוויח פחות. מסי באינטר מיאמי (טוויטר אינטר מיאמי)

על פי הבדיקה והחישוב שנובע משכרו, רונאלדו מרוויח 4.43 מיליון דולר בשבוע, 633,928 דולר ביום (בחישוב לפי עונה), 24,413 דולר בשעה ובחישוב שכרו לדקה מתקבל שכר של 406.88 דולר. כלומר, רונאלדו מרוויח 6.78 דולר לשנייה.

ההערכה היא שאם סעודיה תראה שהיא מסוגלת לקבל לידיה את אירוח המונדיאל ב-2030, רונאלדו יישאר שם זמן רב יותר. כלומר, היא תציע לו חוזה על מנת שיישאר במדינה, מה שתורם ליחסי הציבור שלה.

כמה זה לעומת השיא של מסי?

מבחינת שכר שנתי, החוזה של רונאלדו עם אל נאסר הוא הגבוה ביותר. שהעסקה הקודמת של ליונל מסי עם פ.ס.ז' הובילה אותה לחוזה גבוה יותר מרונאלדו, אך זה היה לפני שעבר ל-MLS עם אינטר מיאמי. מסי הרוויח 674 מיליון דולר כהכנסה כוללת ארבע שנים בברצלונה לעומת 536 מיליון דולר של רונאלדו לשנתיים וחצי באל נאסר. כלומר, הפורטוגלי הרוויח יותר.

על פי שמועות שלא ברור האם הן נכונות, לרונאלדו אפשרות להצטרף לניוקאסל בבעלות הסעודית במידה ותעפיל לליגת האלופות. מצד שני, רונאלדו הכחיש וטען שלא יחזור לאירופה. הסעיף השני אומר שרונאלדו יקדם ההצעה של סעודיה לארח את המונדיאל לצד יוון ומצרים. אל נאסר ביטלה גם את השמועות האלה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כריסטיאן הורנר (במרכז) עם מקס וורסטפאן (מימין) בגרנד פרי הבריטי (Getty Images/Red Bull Content Poolכריסטיאן הורנר (במרכז) עם מקס וורסטפאן (מימין) בגרנד פרי הבריטי (Getty Images/Red Bull Content Pool

נפרד מרד בול עם 80 מיליון אירו; מה היעד הבא?

אחרי הדחה, פיצויים 70 מיליון דולר, מה יהיה הצעד הבא של כריסטיאן הורנר בפורמולה 1

יעקב צלאל |

כריסטיאן הורנר, האיש שהפך את רד בול לאימפריה של הפורמולה 1, סיים את דרכו באחת מהעזיבות המתוקשרות בתולדות הספורט המוטורי. אחרי שני עשורים בפסגה, שמונה אליפויות עולם לנהגים ושש ליצרניות, הורנר מצא את עצמו מחוץ לקבוצה שבנה מאפס אבל עם צ׳ק פיצויים מרשים שנע בין 60 ל־80 מיליון אירו. עכשיו, כשהאבק שקע, השאלה המרכזית היא לא מה היה, אלא מה יהיה: האם האיש שהמציא מחדש את ניהול קבוצות המרוצים יחזור לזירה והפעם מהצד של הבעלות?


כריסטיאן הורנר (במרכז) עם מקס וורסטפאן (מימין) בגרנד פרי הבריטי, המרוץ האחרון של הורנר בתפקיד (Getty Images/Red Bull Content Pool)


בהתחשב בגודל פיצויי הפיטורים, 60-80 מיליון יורו, תלוי לאיזה אתר מדיה מאמינים יותר, סיום המו״מ בין רד בול GmbH, ענקית משקאות האנרגיה והבעלים של קבוצת הפורמולה 1 הנושאת את שמה, לבין כריסטיאן הורנר, מי שמעשית ייסד את הקבוצה, ניהל אותה במשך 20 שנה, הוביל אותה לשמונה אליפויות עולם לנהגים ולשש אליפויות עולם ליצרניות, והודח ביולי האחרון, אחרי מאבק מתוקשר היטב שנמשך כמעט שנתיים, הרי משך המו״מ היה קצר ביותר. להורנר, ככל הנראה מנהל הקבוצה בעל השכר הגבוה ביותר בפורמולה 1, 10-12 מיליון יורו לעונה, נותרו עוד חמש שנים לסיום חוזהו, והחברה הפרטית העדיפה לסיים את הפרשה במהירות במקום להיגרר בין בתי משפט במשך שנים. מצידו, גם הורנר רצה לסיים את הפרשה, כדי שיוכל להתפנות לפרויקט הבא שלו, שרבים סבורים שיהיה בפורמולה 1, זירה שבה הוא זכה להצלחות כרון דניס, פרנק ויליאמס, טוטו וולף, ואפילו אנצו פרארי, אולם להבדיל מהם הוא היה שכיר, שברגע שהמעסיק הגיע למסקנה שנוכחותו פוגעת בקבוצה יותר מאשר מסייעת לה, הוא לא היסס לוותר על שירותיו מהיום למחר.

הורנר (51) צפוי לנצל את הטרנפורמציה העוברת כיום על סדרת הפורמולה 1 ומבנה הבעלות על הקבוצות, כדי למצוא את דרכו חזרה אל הספורט. אם בשנות ה-50׳ קבוצות נשלטו ע״י יצרניות רכב – מרצדס, מזראטי, אלפא רומיאו ועוד - החל משנות ה-60׳ נוסדה באי הבריטי תעשיית מרוצים שמתוכה צמחו קבוצות מרוצים עצמאיות, שרובן נעלמו ונשכחו ואחדות מהן, דוגמת מקלארן, ויליאמס עדיין פעילות. בשנים האחרונות מתקבע דפוס חדש של בעלות, ובו מדובר בשת״פ בין יצרניות רכב לבין משקיעים, לעיתים משקיעים פיננסיים בלבד, לעיתים משקיעים אסטרטגיים.


מקס וורסטפאן חוגג זכיה ראשונה באליפות עולם לנהגים בסיום הגרנד פרי של אבו דאבי 2021. עוד אליפות לאוסף של הורנר (Getty Images/Red Bull Content Pool)


כריסטיאן הורנר (במרכז) עם מקס וורסטפאן (מימין) בגרנד פרי הבריטי (Getty Images/Red Bull Content Poolכריסטיאן הורנר (במרכז) עם מקס וורסטפאן (מימין) בגרנד פרי הבריטי (Getty Images/Red Bull Content Pool

נפרד מרד בול עם 80 מיליון אירו; מה היעד הבא?

אחרי הדחה, פיצויים 70 מיליון דולר, מה יהיה הצעד הבא של כריסטיאן הורנר בפורמולה 1

יעקב צלאל |

כריסטיאן הורנר, האיש שהפך את רד בול לאימפריה של הפורמולה 1, סיים את דרכו באחת מהעזיבות המתוקשרות בתולדות הספורט המוטורי. אחרי שני עשורים בפסגה, שמונה אליפויות עולם לנהגים ושש ליצרניות, הורנר מצא את עצמו מחוץ לקבוצה שבנה מאפס אבל עם צ׳ק פיצויים מרשים שנע בין 60 ל־80 מיליון אירו. עכשיו, כשהאבק שקע, השאלה המרכזית היא לא מה היה, אלא מה יהיה: האם האיש שהמציא מחדש את ניהול קבוצות המרוצים יחזור לזירה והפעם מהצד של הבעלות?


כריסטיאן הורנר (במרכז) עם מקס וורסטפאן (מימין) בגרנד פרי הבריטי, המרוץ האחרון של הורנר בתפקיד (Getty Images/Red Bull Content Pool)


בהתחשב בגודל פיצויי הפיטורים, 60-80 מיליון יורו, תלוי לאיזה אתר מדיה מאמינים יותר, סיום המו״מ בין רד בול GmbH, ענקית משקאות האנרגיה והבעלים של קבוצת הפורמולה 1 הנושאת את שמה, לבין כריסטיאן הורנר, מי שמעשית ייסד את הקבוצה, ניהל אותה במשך 20 שנה, הוביל אותה לשמונה אליפויות עולם לנהגים ולשש אליפויות עולם ליצרניות, והודח ביולי האחרון, אחרי מאבק מתוקשר היטב שנמשך כמעט שנתיים, הרי משך המו״מ היה קצר ביותר. להורנר, ככל הנראה מנהל הקבוצה בעל השכר הגבוה ביותר בפורמולה 1, 10-12 מיליון יורו לעונה, נותרו עוד חמש שנים לסיום חוזהו, והחברה הפרטית העדיפה לסיים את הפרשה במהירות במקום להיגרר בין בתי משפט במשך שנים. מצידו, גם הורנר רצה לסיים את הפרשה, כדי שיוכל להתפנות לפרויקט הבא שלו, שרבים סבורים שיהיה בפורמולה 1, זירה שבה הוא זכה להצלחות כרון דניס, פרנק ויליאמס, טוטו וולף, ואפילו אנצו פרארי, אולם להבדיל מהם הוא היה שכיר, שברגע שהמעסיק הגיע למסקנה שנוכחותו פוגעת בקבוצה יותר מאשר מסייעת לה, הוא לא היסס לוותר על שירותיו מהיום למחר.

הורנר (51) צפוי לנצל את הטרנפורמציה העוברת כיום על סדרת הפורמולה 1 ומבנה הבעלות על הקבוצות, כדי למצוא את דרכו חזרה אל הספורט. אם בשנות ה-50׳ קבוצות נשלטו ע״י יצרניות רכב – מרצדס, מזראטי, אלפא רומיאו ועוד - החל משנות ה-60׳ נוסדה באי הבריטי תעשיית מרוצים שמתוכה צמחו קבוצות מרוצים עצמאיות, שרובן נעלמו ונשכחו ואחדות מהן, דוגמת מקלארן, ויליאמס עדיין פעילות. בשנים האחרונות מתקבע דפוס חדש של בעלות, ובו מדובר בשת״פ בין יצרניות רכב לבין משקיעים, לעיתים משקיעים פיננסיים בלבד, לעיתים משקיעים אסטרטגיים.


מקס וורסטפאן חוגג זכיה ראשונה באליפות עולם לנהגים בסיום הגרנד פרי של אבו דאבי 2021. עוד אליפות לאוסף של הורנר (Getty Images/Red Bull Content Pool)