חברת Via מגייסת 110 מיליון דולר לפי שווי של 3.5 מיליארד דולר
חברת ויה (Via) העוסקת בתחום פתרונות דיגיטליים לתחבורה ציבורית חכמה, סוגרת סבב גיוס של 110 מיליון דולר לפי שווי של 3.5 מיליארד דולר.
סבב גיוס אירע בהובלת 83North, בהשתתפות משקיעים קיימים וחדשים, בכללם - Exor N.V., Pitango, Janus Henderson, CF Private Equity, Planven Entrepreneur Ventures, Riverpark Ventures ו-ION Crossover Partners. שווי החברה מוערך כבסבב הגיוס הקודם של החברה בנובמבר 2021. Via מתכננת להשתמש במימון כדי להרחיב את חבילת המוצרים ולקדם את החזון שלה לספק את התשתית הדיגיטלית ׳מקצה לקצה׳ עבור התחבורה הציבורית.
סבב גיוס זה מגיע בעקבות שנה של ביצועים חזקים עבור Via, כאשר ערים ורשויות תחבורה ברחבי העולם מטמיעות בקצב הולך וגובר טכנולוגיה לשיפור יעילות מערכות התחבורה שלהן. הכנסות החברה לשנת 2022 עלו על התחזיות, והגיעו לקצב הכנסות שנתי של מעל 200 מיליון דולרים, גידול של למעלה מ-100% מאז סבב הגיוס הקודם.
מוצרי טכנולוגיית התחבורה (TransitTech) של Via משמשים יותר מ-600 קהילות ברחבי העולם כדי להרחיב את הנגישות לתחבורה ציבורית יעילה, שוויונית ובת קיימא. הטכנולוגיה של החברה מאפשרת ללקוחות לתכנן רשתות תחבורה גמישות ועמידות לצרכים המשתנים במהירות, להפעיל מערכות תחבורה מולטי-מודאליות חכמות, ולהשתמש בנתונים כדי לייעל את הביצועים - כל זאת בפלטפורמה טכנולוגית אחת.
"אנחנו מכירים את דניאל, אורן ואת הצוות של Via כבר שנים רבות. היכולת שלהם לשמר צמיחה מהירה משנה לשנה, ולהמשיך לחדש ולספק פתרונות ללקוחות שלהם היא ייחודית", אמר ארנון דינור, שותף ב-83North. "אנו מאמינים בחברה ובקטגוריה, ושמחים לתמוך ב-Via בהזדמנויות שסבב הגיוס הזה יביא".
- גילת מגייסת 100 מיליון דולר לרכישות נוספות; המניה יורדת
- קוואנטום ארט מגייסת 100 מיליון דולר - הסבב הגדול בתולדות הקוואנטום הישראלי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"סבב הגיוס הזה הוא אבן דרך מרגשת עבור Via. הוא משקף את כוחה של הטכנולוגיה לשפר את התחבורה הציבורית ברחבי העולם", אמר מייסד משותף ומנכ"ל Via, דניאל רמות. "גישה לתחבורה ציבורית משפיעה לטובה על הבריאות, ההשכלה והמצב הכלכלי של הנוסעים, וכולנו ב-Via מקבלים השראה מדי יום כשאנו רואים את האימפקט החיובי שהשיגו הלקוחות שלנו על ידי הוספת טכנולוגיה לרשתות התחבורה שלהם. הצמיחה של שוק ה-TransitTech בשנים האחרונות הייתה באמת יוצאת דופן, ואנו גאים בתרומה שלנו ליצירת והרחבת הקטגוריה".
בינה מלאכותית ארצות הבריתקוקטיילים על יאכטות וחרדה בחדרים הסגורים: מה באמת חושבים המומחים שבונים את ה-AI?
המרוץ לסופר-בינה
"קוד אדום" וחשש מריגול זר
השפעת הכסף הגדול ניכרת גם בשינוי פני כוח האדם. חוקרים באוניברסיטאות מתלוננים שהעולם העסקי "בלע" את האקדמיה. חברות מסחר בוול סטריט הפכו לנותנות חסות מרכזיות בכנסים, במטרה לצוד מוחות שיעניקו להן יתרון בשוק ההון. חוקרים צעירים ומבריקים עומדים בפני פיתויים של חבילות שכר דמיוניות, מה שמעלה את השאלה: האם בעתיד יישאר מחקר מדעי שאינו מונע רק משיקולי רווח מהירים?
אופטימיות בצל סימני שאלה
אייפון מתקפל, ג'ון פרוספריוטיובר חשף את האייפון המתקפל - כמה זה הולך לעלות?
אחרי שנים של שמועות, הדלפה חדשה מרמזת שאפל מרגישה שהשוק סוף סוף בשל; ג’ון פרוסר, שכבר הסתבך עם אפל בעבר, מפרסם הדמיות מפורטות של האייפון המתקפל
אפל עדיין לא אמרה מילה רשמית, אבל בעולם שבו הדלפות חזקות כמעט כמו הכרזות קשה לשמור על דברים בסוד. ג’ון פרוסר, אחד היוטיוברים הכי שנויים במחלוקת סביב אפל, פרסם בערב חג המולד סרטון עם הדמיות תלת-ממד של מה שהוא מציג כאייפון המתקפל הראשון. לא ספוקולציה, עיצוב מגובש, עם מידות, מצלמות, עובי ופרטים שמרגישים קרובים מדי למציאות.
ההדלפה של ג'ון פרוספר - האייפון המתקפל:
החשיפה הזו מגיעה ברגע מעניין לשוק. מכשירים מתקפלים קיימים כבר כמעט שבע שנים, אבל למרות ההייפ, הם עדיין מהווים כ-1.6% בלבד ממכירות הסמארטפונים בעולם. ועדיין, משהו מתחיל לזוז. תחזיות כבר מדברות על צמיחה של כ-30% במכירות מתקפלים בשנה הקרובה, ויש לא מעט אנליסטים שסבורים שאפל יכולה להיות הטריגר שיעביר את הקטגוריה משוליים למיינסטרים.
אפל עושים את מה שאחרים עושים - יותר טוב
אפל כמעט אף פעם לא הראשונה. היא לא הייתה הראשונה בסמארטפונים, לא בנגני מוזיקה, ולא בשעונים חכמים. אבל כשהיא נכנסת, היא בדרך כלל מנסה לפתור בעיות בסיסיות, לא רק לשכפל מוצר קיים. במקרה של מתקפלים, הבעיות האלה מוכרות: יש קפל בולט במסך, חשש מעמידות לאורך זמן, פשרות בעובי, בסוללה וגם בחוויה היומיומית.
לפי פרוסר והדלפות נוספות שמסתובבות, האייפון המתקפל של אפל צפוי להגיע בפורמט של "ספר". מסך חיצוני בגודל 5.5 אינץ’, עם חור למצלמת סלפי, ומסך פנימי רחב של 7.8 אינץ’, שגם בו יש מצלמה קדמית. בגב המכשיר מופיע מערך צילום כפול על בליטה מאורכת, עיצוב שמזכיר מאוד את קו ה-Air, עם פלאש בצד הנגדי. העיצוב הכללי רחב יותר מגבוה, גם כשהמכשיר סגור וגם כשהוא פתוח, משהו שמבדיל אותו מהגישה של סמסונג בדגמי ה-Z Fold.
- אפל סוגרת את 2025 בין התאוששות בסין ללחץ משפטי בארה״ב
- הענקית ששינתה את חיי כולנו יוצאת להנפקה ומה קרה היום לפני 10 שנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנתון שהכי מסקרן זה העובי. לפי ההדלפה, המכשיר יהיה בעובי של כ-9 מ"מ כשהוא סגור, כלומר כ-4.5 מ"מ לכל צד. זה דק מאוד, אפילו ביחס לסטנדרטים של אפל, ודק יותר מה-iPhone Air, שכבר היום מרגיש כמעט על גבול הפיזיקה. כדי להגיע לממדים כאלה, אפל לפי הדיווחים משתמשת בציר מתקדם במיוחד, שמשלב פלדת אל־חלד וטיטניום, עם רכיבים מסגסוגת “מתכת נוזלית”, חומר שחזק משמעותית מטיטניום רגיל ומאפשר שטיחות טובה יותר של המסך.
