גוגל
צילום: Pawel Czerwinski on Unsplash

גוגל תמנע הפעלה של חוסמי פרסומות בכרום; מה המשמעות של המהלך?

בשורה לאתרים - חוסמי הפרסומות יוכלו למנוע חלק מהפרסומות ולא את כולן; מה הגולשים יכולים לעשות?

חוסמי פרסומות הם מצד אחד ברכה למשתמשים, אבל מצד שני הם מכה כואבת לאתרי האינטרנט. על פי הסקרים כ-25%-20% מהגולשים משתמשים בחוסמי פרסומות וזה פוגע דרמטית בהכנסות של אתרי האינטרנט. יש כיום אפשרויות שונות לבעלי האתרים לנסות ולהימנע מחוסמי פרסומות, אחת הדרכים היא להשתמש בפיצ'רים שמקשים על חוסי הפרסומות ודרך נוספות ומקובלת היא פשוט להסביר ולבקש מהקהל – תתפלאו זה עובד, אבל כמובן שלא באופן מלא.

כעת נראה שיהיה פתרון קבוע, אך גם לפתרון הזה יצוצו מנגנונים אחרים שיצליחו לעקוף אותו. זה משחק של חתול ועכבר. גוגל צפויה להכניס בגרסה העדכנית של כרום שתושק במחצית הראשונה של 2023, פיצ'רים שימנעו מחוסמי הפרסומות לפעול.

זה צפוי להיות מהלך משמעותי מאוד בעולם הפרסום, אבל חברות התוכנה המפתחות את חוסמי הפרסומות, ינסו לשכלל את החוסמים שלהם ולעקוף את הפיצ'רים של גוגל.  

 

איך חוסמי פרסומות עובדים?

פרסומות באינטרנט מגיעות במקביל ולצד התוכן המערכתי. הן לא מאותו המקור. יש באתרים פרסומות של גוגל, אאוטבריין, טאבולה לצד פרסום ישיר. אז איזה פרסום עולה לאוויר ומתפרסם ומי גובר על מי? דמיינו שיש מכרז על כל מקום פרסומי, סוג של מכירה פומבית ומי שמציע את הסכום הגבוה ביותר זוכה. זה מאוד בגדול כשבפועל למקומות באתר שהם המלצות תוכן – אאוטבריין וטאבולה, יש מקום ייעודי.

 

החוסם פרסומות יודע להיכנס למערכות של הפרסום באתר ולחסוך מאות אלפי שרתים שמהם מגיעים הפרסומות. בגרסה החדשה של כרום יאפשרו לחוסמי פרסומות לחסום עד -30 אלף שרתים. זה לא מעט, אבל זה צפוי להגביל את היקף החסימה.

חוסמי פרסומות מקובלים כמו AdBlock ו-uBlock Origin  הוציאו גרסאות חדשות, אבל נראה שהשוק הולך לפני מהפכה.  

 

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    פרסומות? חחח יש לי ברייב (ל"ת)
    Brave 07/10/2022 15:44
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    נשמע שBrave השתילו חפרפרת בגוגל... (ל"ת)
    8 07/10/2022 12:58
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    נ.ש. 07/10/2022 11:42
    הגב לתגובה זו
    בבאנרים וחלונות קופצים ושלא נדבר על זה שהם היו מאטים את הגלישה בגלל זה ואז הגיע האיזון. ככל שזה מגיע בצורה מאוזנת הפרסומות אין בעיה ככל שזה מוגזם יש הצדקה לחוסם פרסומות. פשוט כדאי שיבנו מודל הגיוני של פרסומות שבאים ביחד עם הדף ולא מאטים את הגלישה. ואז אף אחד לא יחסום
  • זכע 07/10/2022 14:36
    הגב לתגובה זו
    סרט שאתה לא מעוניין לראות היה מופעל אוטומטית בעת רענון אוטומטי ואז היה רודף אחריך לכל מקום תופסז לך מקום במסך וגם מפעיל קובץ שמע שאתה לא מעוניין. היית סוגר את הסרט ואז האתר היה עושה רענון והסרט שוב נכנס לפעולה. קצב הרענונים היה כל 3 דקות ככה שאי אפשר היה לקלוש בלי לסבול או לסגור את האתר ולעבור לאתר אחר. תודה לאלוהים שהסרט הרודף עבר מזמננו אך כעת יש סרטים שפועלים אוטומטית בלי שתפעיל אותם. גם את זה צריך להפסיק. מי שרוצה לראות סטר יכול ללחוץ על אייקון משולש ההפעלה, ממש לא צריך הפעלה אוטומתית.
  • 2.
    איתי 07/10/2022 11:17
    הגב לתגובה זו
    גוגל יורה לעצמה ברגליים
  • כרי 07/10/2022 14:30
    הגב לתגובה זו
    למה צריך כרום ? חוץ מזה אחרי שכרום ימנעו את חוסמי הפרסומות מי ישתמש יותר בכרום ?
  • 1.
    האמיץ 07/10/2022 10:18
    הגב לתגובה זו
    למה שמישהו ישתמש בכרום בכלל?! משקולת זיכרון.
  • וויוואלדי, אופרה ... (ל"ת)
    איתי 07/10/2022 13:17
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.