נלחמים ביוטיוב: השקת +12 והכנסת פרסום מותאם אישית לערוץ קשת
לפני כשלושה שבועות השיקה קשת רשמית את אפליקציית +12 במקומה של mako tv, בשנה מאתגרת במיוחד עבור קשת – שאמורה בתקופה הקרובה להשיק גם את שירות הסטרימינג שלה FREETV במשותף עם קבוצת RGE. ההשקה מגיעה לאחר שקשת הבינה שלצד היותה של mako tv אפליקציה מיושנת שאינה עונה לצרכים הנוכחיים של הקבוצה, יש צורך להתייצב מול הענקית יוטיוב, שהיא ופייסבוק שולטות על פי הערכות כבר ב-80% מההכנסות מפרסום בתחום הדיגיטל (כולל בפרסום בווידאו, T"כ) בשוק העולמי, ודומה לכך גם בישראלי. מדובר על תחרות ישירה של גופי הטכנולוגיה הבינלאומיים בערוצי השידור השונים.
לאחר שלוש שנים וחצי של הליך פיתוח, אפליקציית +12 עלתה בהשקה שקטה כפיילוט לפני כמעט שנה, באוקטובר 2021, ונוסתה בקרב קבוצה קטנה יחסית של משתמשים, כדי לקבל מהם פידבקים. האפליקציה החדשה מאפשרת שידורי לייב עם אפשרויות CatchUp ו-StartOver, לצד שירות VOD של כלל התכנים של קשת מכל הזמנים, בהם "חתונה ממבט ראשון", "הכוכב הבא", "מאסטר שף", "הפרלמנט" ועוד. מנתונים פנימיים עולה כי מאז ההשקה לפני כמה שבועות, כבר מיליון איש שונים נכנסו אליה. עוד עולה כי אלה שצפו באפליקציה בטלוויזיות החכמות, הגדילו את מספר הדקות ב-30% לערך ביחס לשימוש באפליקציית mako tv, כ-90 דקות ביחס ל-70 דקות.
מה שמעניין באפליקציה החדשה, הוא האפשרות להנגיש לצופים פרסומות מטורגטות גם בשידורי הלייב של קשת 12 על גבי האפליקציה. כלומר, בניגוד לצפייה בערוץ באמצעות שירותי הטלוויזיה הרב-ערוצית הקיימים (yes, HOT, סלקוםTV, פרטנרTV וגם עידן פלוס, א"כ), שם הפרסומות אינן אישיות, הרי שכעת הגשת הפרסומות לצופה לאחר שהאפליקציה "למדה" אותו, כגון מגדר, היסטוריית חיפוש, גיל וכדומה. במצב כזה, צופה שחיפש מידע על רכישת מכונית, יקבל פרסומות של למותגי רכב כאלה ואחרים.
כפי שכבר פורסם ב"ביז מדיה", קשת יצרה שלושה מסלולים: תמורת כ-10 שקלים בחודש, יוגשו התכנים עם פרסומת פרירול (פרסומת לפני תחילת קטע הווידאו) אבל ללא פרסום מידרולים (במהלך הפרק), ואילו ב-12 שקלים לא יוגשו כלל פרסומות - למעט אלה שמשודרות בלייב בתכני ערוץ 12.
השירות מיועד לקהלים צעירים, אבל לא רק. בשוק הטלוויזיה קוראים לזה קהל "חותכי כבלים" (cord cutters), כלומר משקי בית שאינם מנויים לאף שירות טלוויזיה רב-ערוצי, משום שאינם רוצים להוציא בין עשרות למאות שקלים בחודש. בישראל כמיליון איש מנויים ל-HOT ול-yes ומשלמים סביב 200 שקלים לחודש. כחצי מיליון מנויים לשירותים המוזלים של סלקום ופרנטר – ומשלמים סביב עשרות עד 100 שקלים לשירות הטלוויזיה. אגב, רק לאחרונה הושק שירות טלוויזיה חדש בשם Clicktv, שיגיש חינמי ערוצי שידור ברודקסטים ישראלים, לצד תוכן משלים, וזאת תמורת צפייה בפרסומות מטורגטות. גם שם בונים על הקהל שאינו רוצה לשלם עבור תוכן, וכפי שהגדיר זאת גורם בשוק התקשורת הישראלי, "הישראלים לא אוהבים לשלם על תוכן, ואם תהיה להם אפשרות לא לשם, אז הם לא ישלמו".
ל"ביז מדיה" כי בתקופה האחרונה נערך ניסוי בקרב הנסיינים של +12. באותם חודשים בדקו בקשת מה סף הסיבולת של הצופים לפרסומות שמוגשות לפני ובמהלך הקטעים. קהל הנסיינים שהשתמשו באפליקציה בטלוויזיות החכמות, חולקו לשלוש קבוצות. הראשונה צפתה בתכנים ללא פרסומות כלל, השנייה צפתה בתכנים עם מעט פרסומות, ואילו השלישית קיבלה פרסומות בתדירות גבוהה מאד. תוצאות הבדיקה הראו שהפרסומות משפיעות על זמן הצפייה, אך לא באופן דרמטי, כלומר משתמשים שקיבלו את עומס הפרסומות הגבוה ביותר, צפו בממוצע ארבע דקות פחות ביום מאשר משתמשים שקיבלו עומס פרסומות נמוך, ואלו צפו שבע דקות פחות מהמשתמשים שלא קיבלו פרסומות בכלל.
- 2.אבנר 15/09/2022 14:10הגב לתגובה זואל ג'זירה 12.
- 1.היטייקיסט 14/09/2022 08:07הגב לתגובה זוכל בני הדור שלי 30+ לא רואים טלויזה רק סטרימינג כל הערוצי פח האלה עם התוכניות פח ריאלטי יעלמו עוד מעט רק הזקנים רואים את הערוצים האלה וחדשות
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
