דן עדיקא
צילום: ווקמי
דוחות

ווקמי צוללת ב-28% - התחזית לא טובה

החברה הכניסה 56.8 מיליון דולר מעל הצפי ל-56.1 מיליון דולר, גם ההפסד המתואם היה טוב מהתחזית, אבל זה לא מספיק לשוק; התחזית לרבעון הבא - מתחת לצפי האנליסטים, שמורידים המלצות; מאז ההנפקה היא התרסקה ב-70%
נתנאל אריאל | (3)

חברת התוכנה ווקמי (סימול: WKME) שמייצרת פלטפורמה שנועדה להדריך ולנווט משתמשים על גבי מערכות שונות בארגון בו הם עובדים, מספקת תחזית לא טובה לרבעון הבא - ומתרסקת במסחר.

ווקמי מדווחת על הכנסות של 56.8 מיליון דולר, גידול של 34% לעומת הרבעון המקביל, ומעל קונצנזוס האנליסטים שצפו 56.1 מיליון דולר ברבעון. בשורה התחתונה, החברה רשמה הפסד מתואם למניה של 22 סנט, העמקת ההפסד לעומת הפסד של 13 סנט למניה ברבעון המקביל - אבל טוב מצפי האנליסטים להפסד של 25 סנט למניה.

ההכנסות ממינויים עמדה על 51.4 מיליון דולר, ההכנסה השנתית החוזרת (ARR) גדלה ל-230 מיליון דולר, לעומת 219.6 מיליון דולר ברבעון הקודם, כלומר פחות מ-5%. יתרת חובות הביצוע (PRO) של החברה עומדת על 381 מיליון דולר, לעומת 316.2 מיליון דולר ברבעון הקודם.

החברה גם שרפה 18.3 מיליון דולר מפעילות שוטפת ועוד 13.8 מיליון דולר מפעילות השקעה, זאת לעומת הפסדים של 2.9 מיליון דולר ו-1.2 מיליון דולר בהתאמה ברבעון המקביל. עם זאת, כתוצאה מההנפקה בבורסה יש לה עדיין מזומנים בהיקף משמעותי של 250 מיליון דולר (ירידה לעומת 277 מיליון דולר ברבעון המקביל).

תחזית לרבעון הקרוב לא טובה ולשנה כולה? באמצע צפי האנליסטים - אבל האם היא בכלל תצליח לעמוד בה? לא בטוח

בתחזית לרבעון הקרוב החברה צופה הכנסות בטווח של 59-60 מיליון דולר, מתחת לצפי האנליסטים, כאשר הקונצנזוס צפה 61.3 מיליון דולר.

למרות התחזיות הלא טובות לרבעון השני, ווקמי עדיין ממשיכה לדבוק בהצהרה שלה שבמהלך השנה כולה היא צופה הכנסות בטווח של 251-255 מיליון דולר, וזאת כאשר האנליסטים צופים כעת 253.3 מיליון דולר, כלומר אמצע הטווח של החברה הוא מעט מתחת לצפי האנליסטים, אבל זה עוד בגדר הסביר.

הבעיה היא שכדי לעמוד בתחזית הזו, החברה תצטרך להכניס 70 מיליון דולר גם ברבעון השלישי וגם ברבעון הרביעי. האם היא תצליח בכך? בהתאם למחצית הראשונה, בכלל לא בטוח.

ווקמי איבדה 70% מאז ההנפקה

ווקמי הצטרפה לבורסת ניו יורק לפני שנה, כשגייסה 286 מיליון דולר, במחיר של 31 דולר למניה ולפי שווי שוק של 2.5 מיליארד דולר. האמת היא שהיא רצתה בכלל להנפיק לפי 4 מיליארד דולר אך לא הצליחה בכך ונאלצה להסתפק בשווי מקוצץ. בכל מקרה, מאז ההנפקה היא הספיקה למחוק 70% מערכה, כאשר הירידה במניה החלה בחודש ספטמבר שעבר. המניה נסחרת כעת במחיר של 9 דולר למניה ולפי שווי שוק של 750 מיליון דולר בלבד.

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    עובד לשעבר 13/06/2022 20:40
    הגב לתגובה זו
    כשעובדת התלוננה על הטרדה מינית טייחתם והראיתם לה את הדלת. אמן תקרסו.
  • 2.
    לופט געשעפט.. עסקי אויר שמתפוצצים. תמצאו עבודה אמיתית! (ל"ת)
    חכם חנוכה 25/05/2022 08:36
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    זבל ישראלי 24/05/2022 20:42
    הגב לתגובה זו
    חחחח..מה אתה צוחק שם ?
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותאלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיות

להיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים

"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?

רן קידר |
נושאים בכתבה נטפליקס סוני

נטפליקס Netflix, Inc 0.61%   רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.

על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.

איפה המרצ'נדייז? 

אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.

הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים. רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.

במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32%   (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro Inc.  (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.