אלכסנדר כץ ואורן רוזמן
צילום: ביזפורטל
ראיוןTV

"שוק הסטרימינג הבינלאומי נמצא ברוויה מסוימת"

אורן רוזמן, שותף בפירמת Deloitte, מסביר ל"ביז מדיה" את השינויים שעובר שוק התקשורת המקומי - עם התגברות החדירה של שירותי הסטרימינג לישראל, בהם דיסני פלוס. צפו בראיוןTV 
אלכסנדר כץ |

"ההשקה (של דיסני פלוס, א"כ) מגיעה בתקופה שהיא קצת פחות אידיאלית להשקה של שירותי סטרימינג. אנחנו רואים גלובלית מה קורה, ראינו את הדוחות האחרונים של NETFLIX לראשונה הראו ירידה במספר המנויים, ראינו את המהלך של וורנר-דיסקברי של סגירת שירות CNN פלוס אחרי פחות מחודש באוויר, כי שוק הסטרימינג הגיע לרוויה מסוימת גלובלית, וזה גם משפיע על השוק הישראלי", אומר אורן רוזמן, שותף ומנהל תחום התקשורת והמדיה בפירמת הייעוץ וראיית החשבון Deloitte. לדבריו, "אנחנו בעיצומה של היציאה מהקורונה, זה אומר שאנשים בזמן הקורונה היו סגורים בבתים, צרכו הרבה מדיה דיגיטלית, היום קצת עושים רציונליזציה לכמה חשבונות הם משלמים, ומקטינים טיפה את היקף הצריכה שלהם. ועדיין הכניסה של WALT DISNEY פלוס היא בשורה משמעותית לשוק המקומי, והיא צפויה ליצר אימפקט על השוק".

 

רוזמן אומר כי "בהיבט של החדירה של שירותי סטרימינג, השוק הישראלי מפגר אחרי השווקים הגלובליים, בוודאי אחרי השוק האמריקאי. אנחנו מדברים על כך שבשוק האמריקאי יש לנו למעלה מ-300 שירותי סטרימינג פעילים, האמריקאי הממוצע מנוי לשמונה שירותי סטרימינג, ושכל חברות הגדולות מציעות שירותים ישירות לצרכן, וזה הופך להיות אלטרנטיבה מאד מקובלת בצורה שבה הצרכן צורך את שירותי תוכן הווידאו שלו".

 

"עד היום בישראל היה לנו שירות אחד משמעותי מאד שהצליח פה הצלחה פנומנאלית - נטפליקס, הצליח כבר לפני הקורונה, אבל הקורונה נתנה לו בוסט מטורף. בכל סקר עולה ששיעור החדירה של נטפליקס בישראל ושיעור הצפייה בנטפליקס הוא גבוה מאד. הכותרים הישראלים גם מככבים בנטפליקס בכל מיני תצורות. אז נטפליקס הצליח פה".

 

"אחת מנקודות המפתח לאן השוק הזה יתקדם קדימה - זה מי יעשה לנו את האגרגציה של התוכן. בעולם הישן, שחקן כמו HOT ו-yes היה קונה את התוכן מ-HBO, CBS, מפרמאונט, מכל הסטודיוס הגלובליים, היה עושה גם הפקות מקומיות, והיית מקבל בחשבונית אחת את כל התוכן שאתה צריך, גם את הערוצים המקומיים".

-וגם את הערוצים שאתה לא צריך

"נכון, היית מקבל מאות ערוצים, משלם 200 שקלים בחודש, מקבל הכל. בעולם של היום, שחקני התוכן הגלובליים מוציאים את התוכן שלהם מהפלטפורמות הרב-ערוציות. היום אתה לא יכול לראות תוכן של נטפליקס ב-HOT או ב-yes, ואתה יכול לראות את התוכן של אותם שחקנים רק בפלטפורמה שלהם, מה שאומר שצופה שרוצה לצפות היום בתוכן מסוים, נדרש בדרך כלל להתחבר למספר רב של שירותים.

-הנה דיסני שכבר חלק מהתכנים שלה מחברות הישראליות, עושה את זה בכל טריטוריה שהיא נכנסת אליה כדי לשמור בלעדיות לשירות שלה

"בארה"ב היא עשתה את זה בצורה האגרסיבית ביותר, ולכן אם אתה רוצה לצפות בסדרת דגל של דיסני פלוס, כמו 'המנדלוריאן', אתה חייב להתחבר לדיסני, אין לך אפשרות אחרת". צפו בראיוןTV  

.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.