אחרי טסלה ופולקסווגן: גם ניו משהה את הייצור בסין
חברת הרכב החשמלי מסין NIO INC (NIO) הודיעה על השהיית הייצור במדינה בהשפעת סגרי הקורונה המחודשים שמטיל השלטון, כחלק ממדיניות האפס הדבקה, ושגובים מחיר מספקי החברה.
אמנם מתקני היצור של ניו אינם במקומות בהם מוחלים הסגרים, אך כאמור הסגרים משפיעים על החוליות הקודמות בשרשרת הערך של החברה. "מאץ מרץ, בשל הקורונה הספקים של ניו במספר מקומות, לרבות ג'ילין, שנחאי וג'יאנגסו הפסיקו את הייצור אחד אחרי השני, וזה טרם חזר לסדרו", כתבה ניו בהודעה מטעמה, "בשל כך נאלצנו להפסיק את ייצור הרכבים שלנו".
ההשלכות תהיינה עיכובים במסיגרות הרכבים ללקוחות. בניו אמרו כי יעבדו מול הספקים במטרה להאיץ את החזרה לייצור תוך כדי עמידה במגבלות וכללי מניעת ההדבקה של ממשלת סין.
- 2.גזר 10/04/2022 18:38הגב לתגובה זוהאם המניה תעלה בעקבות ההודעה או תרד ?
- loko 11/04/2022 20:13הגב לתגובה זותגיד אתה
- תרד בחדות (ל"ת)ש 10/04/2022 23:45הגב לתגובה זו
- 1.אנונימי 10/04/2022 17:19הגב לתגובה זוכל הסיניות זה פשוט רולטה.לא להתקרב למניות סיניות.אבל היי מה אני מבין חחחח

בקרוב: יותר דוחות על עבירות תנועה - הנה הסיבה
המשטרה הופכת את כל הרכבים שלה לניידות עם מצלמות ואפליקציה ויכולת לשגר דוחות על עבירות תנועה; אם התוצאה תהיה נסיעה בטוחה יותר - כולם ירוויחו
המשטרה צפויה להשיק בשנה הבאה את מיזם "שוטרי הדרך", רכבים מנהליים ללא סימני זיהוי יצוידו במצלמות חכמות שיחוברו לאפליקציה בטלפון השוטר. המשמעות: כל רכב משטרתי עשוי להיות כלי אכיפה, וכל שוטר יוכל לרשום דוחות בלחיצת כפתור. המהלך הזה יכול להיות חשוב על מנת לספק ביטחון גדול יותר בכבישים ולמנוע נהיגה מסוכנת.
המודל מזכיר את תוכנית "שומרי הדרך" של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, אך עם הבדל מהותי: בעוד שאזרחים ב"שומרי הדרך" מתעדים עבירות שמובילות לאזהרות בלבד, כאן מדובר בשוטרים שיוכלו להפיק דוחות תנועה מחייבים.
נהגים לא יוכלו לזהות בקלות רכב משטרתי. כל רכב שעומד לצדכם בפקק עלול להכיל שוטר שמתעד חציית קו הפרדה רצוף, מעבר באור אדום, כניסה לצומת פקוקה, שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה ועוד. כל שוטר, גם אם הוא בדרך למשימה מנהלית, יהפוך לכלי אכיפה פוטנציאלי. זה יגדיל את היקף הדוחות. כוח האדם של המשטרה והכלים שיעמדו לרשותה יהיו מאוד משמעותיים ביחס להיום.
שאלות ותשובות על המיזם המשטרתי ואכיפת תנועה בישראל
האם רכב עם מצלמה יכול להוות ראיה משפטית לדוח תנועה, ומה ההבדל בין זה לצילום של אזרח רגיל?
- נתפס במהירות של 190 קמ"ש - אבל זוכה בביהמ"ש
- בקרוב: מלכודות המהירות החדשות של המשטרה; היקף הדוחות יעלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השאלה נוגעת בלב הבעייתיות המשפטית של המיזם. כיום, סעיף 27א לפקודת התעבורה מאפשר הסתמכות על צילום ממצלמה קבועה או ניידת כראיה לעבירת תנועה, אך החוק מתייחס בעיקר למצלמות מכוילות ומאושרות. כשמדובר בשוטר המצלם מרכב לא מסומן, נוצר מצב ביניים מורכב - מצד אחד זוהי עדות של שוטר בתפקיד, מצד שני זו לא מצלמה מכוילת רשמית. בבתי המשפט, עדות שוטר נחשבת לראיה חזקה יותר מצילום אזרח, אך השימוש באפליקציה סלולרית מרכב לא מסומן עלול לעורר טענות הגנה חדשות. ייתכן שיידרש תיקון חקיקה או לכל הפחות נהלים ברורים שיבטיחו שהתיעוד עומד בסטנדרטים משפטיים. החשש הוא שללא הסדרה ברורה, חלק מהדוחות עלולים להיפסל בבתי משפט.
מה קורה אם שוטר מחוץ לשעות העבודה שלו רואה עבירת תנועה חמורה - האם הוא יכול להשתמש במערכת החדשה?