דייג בעבודה
דייג בעבודה

קמפיין הסמסים המסתורי שפונה לפוליטיקאים ולעיתונאים

"הצינור" חשף השבוע כיצד פעלו לוביסטים ויועצים במסגרת קמפיין החברה להגנת הטבע, כדי להשפיע על קובעי המדיניות באמצעות "השחרת" הדייגים, מי מימן את הקמפיין ואת מי הוא משרת. כעת נראה שהדייגים מחזירים מלחמה ואף גייסו יועצת תקשורת לניהול המשבר
אלכסנדר כץ |

דייג במהלך עבודתו "דייג אוהב דגים? אם כן, למה הוא דג אותם?", שאלו בצחוק חברי הגשש החיוור באחד המערכונים שלהם. ואולם נראה שהשאלה הזאת עמדה בשנים האחרונות במרכזו של קמפיין ארוך שניהלה החברה להגנת הטבע נגד הדייג בים התיכון, בטענה כי הוא מוביל לירידה חדה בכמות הדגה בים. .

שלשום שודר חלקו הראשון של תחקיר "הצינור" ברשת 13 על הקמפיין שניהלה החברה להגנת הטבע, ומי עומד מאחוריו - קרן יד הנדיב (קרן רוטשילד) וככל הנראה גם בני משפחת רוטשילד. במוקד הקמפיין ניצבת הטענה כי פעילות הדייג פוגעת בדגה בים התיכון. על פי תחקיר הצינור, לוביסטים ויועצי תקשורת נשכרו כדי לנהל קמפיין נגד הדייגים ואיגוד הדייגים בישראל, שישפיע על קובעי המדיניות. הגישה הטוענת שדייג פוגע בדגה היא לגיטימית, וישנן עמדות תומכות ומתנגדות לה. ואולם נראה שהמאבק האידיאולוגי התמסמס לטובת אינטרסים אחרים. מאחורי הקלעים, מי שהרוויחו לכאורה מהקמפיין הזה היו חברות קידוחי הגז בים, שהדייג עשוי היה לפגוע בפעילותן. חלקו השני של התחקיר שישודר הערב, צפוי להצביע על כך שלחלק מבני משפחת רוטשילד היה קשר לקידוחי הגז, ולכן היה אינטרס לצמצם את פעילות הדייג לאורך חופי ישראל. . .

. אחר הצהריים היום קיבלו שרים, חברי כנסת, ארגונים ירוקים ועיתונאים, הודעות סמס שמפצירות בהם לצפות בחלקו השני של התחקיר שישודר כאמור הערב. "עבור מי ניהלה החברה להגנת הטבע את הקמפיין לחיסול הדייג בישראל?", נכתב בהודעה.  באיגוד הדייג מכחישים קשר לקמפיין הזה שנועד להשפיע על הפוליטיקאים וליצור הד תקשורתי. גיל ססובר, יו"ר איגוד הדייגים בישראל, אמר ל"ביז מדיה": "לאיגוד אין שום קשר לסמס התפוצתי. יחד עם זאת, תחקיר 'הצינור' מעלה תמונה קשה על האינטרס של החברה להגנת הטבע והקשר שלה לקמפיין שנוהל כנגד הדייג משיקולים זרים לדייג ולסביבה. השאלה שהייתה צריכה להישאל במשרד החקלאות היא האם הדייג פוגע בים ולא הטמנת צינורות הגז? האיגוד קורא לשר החקלאות עודד פורר להורות על הקפאת התקנות לאלתר, עד לסיומה של בדיקה עצמאית ויסודית של הדרגים המקצועיים המתאימים במשרד. אחרי ועדת הכלכלה בה נאמר במפורש על ידי מנהל תחום דיג ימי במשרד החקלאות, כי לא נעשה שום דיון מקצועי במשרד לקראת הרפורמה בדייג ואי לכך המשרד נכנע ללחצים חיצוניים של גורמים אינטרסנטים, עתה התמונה ברורה. ה'רפורמה' הזו נולדה בחטא, ללא כל קשר לדיג או לסביבה הימית. על כן עליה להתבטל ויפה דעה אחת קודם".   ל"ביז מדיה" נודע כי באיגוד הדייגים שכרו ביממה האחרונה שירותים של יועצת התקשורת ומשברים במסגרת אותם גילויים בתחקיר "הצינור". לא ניתן היה להשיג את תגובתה של אותה יועצת תקשורת.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.