בניין קשת
צילום: צילום אלכסנדר כץ

בשנה הקרובה: קשת תשקיע 100 מיליון ש' בסדרות מקור

בעשור האחרון השקיעה קשת כחצי מיליארד ש' בסדרות מקוריות, והשנה היא מכפילה את ההשקעה ביחס לממוצע - כשמצבה הפיננסי משופר לאין-שיעור לעומת שנים קודמות, וכאשר מיזם הסטרימינג שלה צפוי לצאת לדרך
אלכסנדר כץ | (1)

קשת 12 תשקיע בשנה הקרובה כ-100 מיליון שקל בסדרות מקור. הכסף יושקע בהפקה ובפיתוח של עשר סדרות דרמה. 

בעשור האחרון השקיעה קשת כחצי מיליארד שקל בסדרות מקוריות, וגם רשמה הצלחה כשחלק מהן הצליחה למכור לשידור או להפקה מחדש במדינות רבות באמצעות הזרוע הבינלאומית של קשת - חברת KI (קשת אינטרנשיונל) שהוקמה ב-2011, והניבה הכנסות נאות לקשת. קשת אינטרנשיונל מדורגת כאחת מספקיות התוכן הבינלאומיות הזרות הגדולות לשוק האמריקאי ובין 10 חברות הפצת התוכן המתוסרט המובילות בעולם.

בין היתר הפיקה לשידור בישראל בפלטפורמת HBO את הסדרה "הנערים" שזכתה להצלחה גדולה. עוד סדרות ישראליות שנמכרו לחו"ל וזכו לגרסאות מקוריות הן "להיות איתה" של אסי עזר (שגם שודרה בגרסתה המקורית בבריטניה, א"כ), "סברי מכנן", "מסודרים" ועוד. 

בימים אלו, עובדים בקשת סטודיוס (אולפני החברה בלוס אנג'לס) על יותר מ-10 פרויקטים, בהם הפקת דרמה עבור דיסני+ על חסידת אומות עולם מיפ חיס שהחביאה את אנה פרנק ובני משפחתה מפני הנאצים; פיתוח דרמה של זוכי האוסקר גיא נתיב וג'יימי ריי ניומן; ופיתוח דרמה בשיתוף HBO על פי רב המכר "השכם להורגו" של רונן ברגמן.

השנה הטובה של קשת

אחרי שנים פיננסיות קשות לקשת ולתעשייה כולה, דווקא מאז הקורונה רשמו שני הערוצים המסחריים שיפור משמעותי בביצועים העסקיים שלהם. על פי הערכות, הרווחים של קשת ב-2021 חצו את רף 100 מיליון השקלים, ואילו של רשת כמה עשרות מיליוני שקלים. כשהקופה מתחילה להתמלא במזומנים, קשת יכולה להגדיל את ההשקעה בתוכן מקורי - מתוך האמונה שהגדלת ההשקעה גם תגדיל את ההכנסות בזכות מכירות לחו"ל והכנסות מהשוק המקומי.

בנוסף, קשת יחד עם קבוצת התקשורת RGE צפויות להשיק לקראת סוף השנה את מיזם הסטרימינג FREETV. הפלטפורמה הזו תכלול תכנים של הערוצים הליניארים של קשת 12 ושל RGE - שמשדרת את ערוץ הספורט על שלל אפיקיו ואת ערוץ הילדים. בנוסף על הפלטפורמה צפויים להיות משודרים גם כאן 11, רשת 13, ערוץ 14 ועוד כמה ערוצים. 

אמנם בקשת אומרים כי אין קשר בין הגידול המשמעותי בהשקעה בתוכן מקורי לבין השקת FREETV, אבל אי-אפשר להתעלם מכך שבסוף השנה המוצר החדש שהיא תהיה שותפה לו, יצטרך להציע שלל תכנים כדי להיות אטרטקטיבי עבור הקהל הישראלי, ולהתחרות מול שירותי הסטרימינג הבינלאומיים NETFLIX , AMAZON פריים וידאו, APPLE TV פלוס ומהקיץ הקרוב גם WALT DISNEY פלוס והולו. על פי הערכות, FREETV תעלה ללקוח הקצה כ-40-50 שקלים בחודש, מול המתחרים הבינלאומיים שעולים מ-18 שקלים ועד 70 שקל לחודש, תלוי בחברה ובסוג המנוי שנרכש.

הפרויקט החדש של רותם סלע

בתוך כך, מדווחת קשת כי טאלנט הבית שלה, השחקנית והדוגמנית רותם סלע לוהקה לתפקיד הראשי בדרמה חדשה של קשת 12 שתעסוק בפונדקאות. את הדרמה החדשה "הגוף שעובד" יצרו שירה חדד ודרור משעני, הבמאי הוא שי קפון וחברת ההפקה היא קומא הפקות.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    בוריס הרביעי 22/03/2022 11:20
    הגב לתגובה זו
    הם ראו כנראה שיש דרישה לסדרות ותוכן(כמו אצל התאגיד) שלא מורכבות מטראש צהוב,מנחים עילגים שצועקים שטויות ותחרויות מבוססות הדחה. השאלה הגדולה היא האם הקהל שצורך את הסחורה שלהם כיום יעבור לצרוך את הסחורה הזו? לא בטוח. אם זה היה מעניין אותם, היו אולי עוברים גם כן לכאן11 (ואז במקום עשרות אלפי צפיות היו מאות ואולי מיליונים צרכנים של תוכן כאן 11).
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.