ינון מגל בפטריוטים ערוץ 14
צילום: צילום מסך ערוץ 14

לאחר חשיפת הרייטינג הנמוך: ערוץ 14 בסדרת דרישות מהוועדה למדרוג

נתוני הוועדה סותרים נתונים עלומים שהודלפו ומעניקים רייטינג גבוה ל-14. כעת פתח הערוץ בחזית מול הוועדה, ודורש שתחשוף מי עומד מאחוריה (גופי השידור והפרסום החברים בה) ואת מקורות המימון שלה (התשלומים השנתיים שהם משלמים). מנכ"ל הוועדה רוני ארן: שלחו את המכתב לעיתונאים ולא אלינו. כל המידע נמצא באתר הוועדה

אלכסנדר כץ | (8)

בצל ההחלטה לפרסם נתוני ממוצע הרייטינג השבועי של ערוץ 14 וכאן 11, פנה ערוץ 14 לנכ"ל הוועדה רוני ארן בדרישה לחשוף מי עומד מאחורי הוועדה ומה מקורות המימון שלה. בערוץ 14 כופרים בנתונים שמציגים צפייה מועטה בו - 1.3% בלבד בשעות הפריים-טיים 20:00 עד 23:00, בעוד שנתונים שלא ברורה מהמנותם ומקורם ושפורסמו בכמה אתרים, מציגים תמונה שונה ורייטינג גבוה פי שניים ואף שלושה בשעות אלה. 

בוועדה למדרוג חברים קשת, רשת, ערוץ 24, ערוץ 9, ערוץ הלא TV דובר הערבית ואיגוד הפרסום. לפני יותר משנתיים פרשו כאן 11 וערוץ 20 (כיום ערוץ 14), בשל טענות על כך שנתוני הרייטינג אינם מהימנים. בתאגיד השידור הציבורי כאן אף עבדו והפיצו מכרז למדידת רייטינג אחידה בכלל הפלטפורמות – טלוויזיה, רדיו ודיגיטל, שנמצא בימים אלו בעיצומו. גם הרשות השנייה בחרה לפרוש מהוועדה. 

במכתב ששוגר אמש למנכ"ל הוועדה רוני ארן, טוען בא כוחו של ערוץ 14, עו"ד יגאל דנינו כי "הוועדה נשלטת דה-פקטו על ידי קשת ורשת, כאשר לגופים אלה יש אינטרס ישיר במיקסום הרייטינג שלהם ובמזעור הרייטינג של המתחרים, לשם עשיית רווחים מסחריים. זהו ניגוד עניינים חד וברור".

"מאחר ודוחות הוועדה הם הבסיס לתעריפי פרסומות, לכל שבריר אחוז של רייטינג לכאן או לכאן יש משמעות כספית לא מבוטלת", נכתב במכתבו של עו"ד דנינו. "לטענת מרשתנו, הוועדה משמשת כצינור להעשרת קופת הגופים השולטים בה שלא כדין, וזאת בניגוד לחוק עשיית עושר ולא במשפט. מעבר לאמור, לעמדת מרשתנו, הוועדה עוברת לכאורה על חוק התחרות הכלכלית, תשמ"ח-1988. הנכם נדרשים להודיענו בחוזר אם ניתן היתר על ידי רשות התחרות לפעילות הוועדה, וככל שניתן - להמציאו למרשתנו באמצעותנו".

בערוץ 14 מתבססים על העובדה כי קשת ורשת משלמות כל אחת כארבעה מיליון שקלים בשנה כל אחת כדמי חברות בוועדה, מקבלות שני נציגים בוועדה, "מה שמעניק להן רוב מובהק בוועדה המונה שישה נציגים. הפסול שבהתנהלות זו בולט במיוחד לאור העובדה שדוחות הוועדה המפורסמים בציבור אינם כוללים גילוי נאות בדבר זהות 'בעלי השליטה' בוועדה ועל ניגוד העניינים המובנה שבו הוועדה נתונה. יתירה מזו, השם 'הוועדה הישראלית למדרוג' עלול להטעות את הציבור לחשוב שמדובר בגוף רשמי-נייטראלי של המדינה", כתב עו"ד דנינו, שדורש בשם ערוץ 14 "לפרסם בכל פרסום של הוועדה את היותה גוף פרטי ואת זהות בעלי השליטה בו".

כזכור, עד לפני כשנתיים ערוץ 14 (אז ערוץ 20) היה חבר בוועדה, וזכה לקול אחד בהצבעות. ככל שיותר גופים חברים בוועדה, כך כוחם של הגופים הגדולים קטן. פרישתם של כאן 11, ערוץ 14 (ערוץ 20 בזמנו) והרשות השנייה, הגדילה את כוחן של קשת ורשת. בערוץ 14 גם לא מתייחסים לעובדה כי גם רשת עצמה אינה מרוצה בהכרח מתפקוד הוועדה, כשנתוני הצפייה שהיא מפרסמת הם ברוב הימים וברוב השעות לרעתה מול קשת. 

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    לא צופה 14 16/03/2022 08:35
    הגב לתגובה זו
    פיות וחופש הדיבור.אתם בעצם העתק של צפון קוריאה .
  • 7.
    זוגלובק 15/03/2022 19:01
    הגב לתגובה זו
    ערוץ 14 זה הבידור הטוב וההזוי ביותר בארץ אחרי התכנית "זהו זה" בערוץ 11. היתרון הגדול שלו שהוא גם החיסרון של "זהו זה" שערוץ 14 הוא בידור רציף להמונים 6/24.(ביום ששי עד מוצאיי שבת הערוץ סגור) "וזהו זה"זה רק שעה בשבוע!
  • 6.
    ערוץ 14 ערוץ מיותר לחלוטין. (ל"ת)
    ציון 15/03/2022 13:00
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    רק לביביסטים (ל"ת)
    צחי 15/03/2022 12:03
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    ג'וש 15/03/2022 11:45
    הגב לתגובה זו
    ועדת המידרוג שייכת לקשת ורשת ומעצימה את נתוניהן. לכן ערוץ 1 פרש מהם. הרייטינג של 14 הוא 4%-6% משעה 1900. לפי נתוני פילבר. מגיבים 1-3 הם בוטים בשכר. תודה
  • 3.
    ימני 15/03/2022 11:12
    הגב לתגובה זו
    בושה לאינטיליגנציה האנושית
  • 2.
    ערוץ 14 / 20 ...עוד שופר ... של מר נתניהו ? (ל"ת)
    ניר כהן 15/03/2022 11:02
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ערוץ של ביבי. די!!!!!! (ל"ת)
    אני 15/03/2022 10:26
    הגב לתגובה זו
שרון גיל
צילום: רמי זרנגר

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?

רן קידר |

פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל. 

שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.

קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל

גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.

המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.

אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%. 

שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל. 


פטריק דרהי, חובות ומניעים

מאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקומאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקו
רייטינג

מאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים

הרייטינג חזר לסורו, עם חדשות 12 כמהדורה המרכזית הנצפית ביותר ומאסטר שף, ריאליטי אוכל שעומד בראש הפריים טיים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 16.1% רייטינג ו-403 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 7.7% רייטינג ו-221 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-115 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 114 אלף צופים ו-4.1% רייטינג.


פריים טיים

להיטים ותיקים זה תמיד טוב, וכך גם היה עם "מאסטר שף" עונה 12, ששודרה אמש, והיתה בראש, עם רייטינג של 15.4% רייטינג ו-415 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי איתמר פליישמן, ועמדה על 7.6% רייטינג עם 209 אלף צופים. במקום השלישי היה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, ועמד על 7.2% רייטינג ו-163 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 13, עם "ווארט", שעמד על 7% רייטינג ו-173 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-85 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.6% רייטינג ו-53 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת שהדביקה פערים ונצמדה למקום השני  עם העולם הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-51 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך התחרות בין 14 ל-12 נותרת צמודה, כשהפעם משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.7% ו-53 אלף צופים, ואילו "על הבוקר" עם נוי בר, היה אחריו עם 1.7% רייטינג, ו-53 אלף צופים. במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד.

בצהריים, ואלמז עם 14 בצהריים של חדשות 12, היתה על 3.4% ו-65 אלף צופים, אחריה היה האולפן הפתוח של עם בועז גולן עמד על 3.2% רייטינג ו-6* אלף צופים, ואת הרשימה סגר משדר מיוחד עם מאיה ראכלין שהיה עם 1.1% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.