הסושיאל של כאן חדשות
צילום: צילומי מסך

אתגר הטיקטוק של כאן חדשות: זינוק של 800% ב-2021

עם שלל אירועים חדשותיים בשנה שעברה, זינק הסושיאל של חטיבת החדשות של תאגיד השידור כאן. נקודת המפנה, אומר מנהל הדיגיטל בכאן חדשות, הייתה ב"שומר החומות"
אלכסנדר כץ |
שנת 2021 הייתה שנה עמוסה באירועים דרמטיים שהשפיעו בצורה מובהקת על צריכת החדשות בישראל. אם זו מערכת הבחירות הרביעית שהייתה במרץ, או מבצע "שומר החומות ואלימות ברחובות במהלכו, וגם הקמת ממשלה חדשה ביוני וכמובן גלי קורונה קשים. כל אלו הגדילו משמעותית את צריכת החדשות בפלטפורמות הסושיאל השונות. חטיבת החדשות של תאגיד השידור כאן "כאן חדשות", נהנתה מהבליץ' התקשורתי הזה. את הנתון המשמעותי ביותר רשם חשבון הטיקטוק החדשותי של "כאן חדשות". בשנה החולפת זינק מספר העוקבים שלו ב-815%. נכון להיום לחשבון יש כ-120 אלף עוקבים ונרשמו בו קרוב ל-40 מיליון צפיות. כאן חדשות הייתה חברת החדשות הראשונה בישראל שהתרחבה לפלטפורמה הזו כדי הגיע לקהל צעיר שצורך חדשות בצורה שונה. סרטון על מפולת סלעים בהודו, רשם 8.6 מיליון (כן כן, 8.6 מיליון!!!) צפיות. סרטון על בריחת המחבלים מכלא גלבוע, הניב לא פחות מ-2.2 מיליון צפיות. בסרטון אחר על הבריחה צפו 1.2 מיליון.
@kan_news

איך שישה מחבלים מצליחים לברוח מהכלא הכי מאובטח במדינה? המחדל בגלבוע - שלב אחרי שלב

♬ סאונד מקורי  - כאן חדשות
בין היתר השתמשה כאן חדשות בטיקטוק כדי להודיע על מינויה של מיכל רבינוביץ' למגישה הראשית של המהדורה המרכזית, במקומה של דוריה למפל שהחליטה לעזוב את התפקיד.  
@kan_news

בכל ערב ב-19:55 - למיכל רבינוביץ' יש חדשות בשבילכם

♬ צליל מקורי - כאן חדשות
לדברי תומר ברנד, מנהל הדיגיטל החדשותי בכאן חדשות, "המטרה שלנו הייתה לפגוש את הקהל הצעיר שצורך חדשות באופן שונה. הכניסה של החדשות לזירת הטיקטוק הייתה אתגר מוצלח שהוכיח את עצמו. פתאום צעירים מזהים את המגישים שלנו בגלל הטיקטוק". עוד פלטפורמה שבה כאן חדשות בולטת על פני מתחריה היא עמוד היוטיוב החדשותי עם כמעט 400 אלף מנויים, מה שהופך אותו לעמוד היוטיוב החדשותי המוביל בישראל. בשנה החולפת נרשמו בעמוד כ-188 מיליון צפיות. התחקיר של כתב כאן חדשות דניאל אלעזר על חברת הפירמידה של כוכבי הרשת דניס ומישל, הוא הסרטון שזכה למספר הצפיות הגבוה ביותר (כ-574 אלף צפיות) ונכנס גם לרשימת 10 הסרטונים הנצפים לשנת 2021 בדירוג של יוטיוב ישראל. גם חשבון הטוויטר של כאן חדשות זכה השנה לזינוק משמעותי במספרים. ב-2021 הוא רשם עלייה של 57% במספר העוקבים שהגיע ל-142 אלף. דיווחי החדשות, הכתבות, והראיונות שעלו לעמוד זכו ל-482 מיליון חשיפות. עמוד הפייסבוק של כאן חדשות קיבל השנה תפקיד אסטרטגי משמעותי. בכאן חדשות זיהו את הצורך של הציבור בהנגשת המידע, החדשות והכותרות ולכן החליטו לחזק את מעורבות הגולשים בתוכן. במהלך השנה נוספו בפייסבוק שידורים חיים שכללו השתתפות גולשים, סקרים, שידורי שאלות תשובות של מומחים. יותר מתשה מיליון נתוני מעורבות גולשים נרשמו בעמוד. ברנד מוסיף כי "ראינו זינוק בנתוני הצפייה בחדשות בסושיאל סביב אירועי שומר החומות וחתרנו להביא את החדשות לציבור, בכל מקום שבו הם גולשים". הדיגיטל בתאגיד החל לפעול שנה לפני ששתי הזרועות הנוספות של כאן - טלוויזיה ורדיו, הושקו במאי 2017. כבר בתחילת דרכו זכה הדיגיטל לביקורות חיוביות ולוויראליות של תכניו. גם כיום נחשב הדיגיטל לזרוע חזקה.   

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.