הסושיאל של כאן חדשות
צילום: צילומי מסך

אתגר הטיקטוק של כאן חדשות: זינוק של 800% ב-2021

עם שלל אירועים חדשותיים בשנה שעברה, זינק הסושיאל של חטיבת החדשות של תאגיד השידור כאן. נקודת המפנה, אומר מנהל הדיגיטל בכאן חדשות, הייתה ב"שומר החומות"
אלכסנדר כץ |
שנת 2021 הייתה שנה עמוסה באירועים דרמטיים שהשפיעו בצורה מובהקת על צריכת החדשות בישראל. אם זו מערכת הבחירות הרביעית שהייתה במרץ, או מבצע "שומר החומות ואלימות ברחובות במהלכו, וגם הקמת ממשלה חדשה ביוני וכמובן גלי קורונה קשים. כל אלו הגדילו משמעותית את צריכת החדשות בפלטפורמות הסושיאל השונות. חטיבת החדשות של תאגיד השידור כאן "כאן חדשות", נהנתה מהבליץ' התקשורתי הזה. את הנתון המשמעותי ביותר רשם חשבון הטיקטוק החדשותי של "כאן חדשות". בשנה החולפת זינק מספר העוקבים שלו ב-815%. נכון להיום לחשבון יש כ-120 אלף עוקבים ונרשמו בו קרוב ל-40 מיליון צפיות. כאן חדשות הייתה חברת החדשות הראשונה בישראל שהתרחבה לפלטפורמה הזו כדי הגיע לקהל צעיר שצורך חדשות בצורה שונה. סרטון על מפולת סלעים בהודו, רשם 8.6 מיליון (כן כן, 8.6 מיליון!!!) צפיות. סרטון על בריחת המחבלים מכלא גלבוע, הניב לא פחות מ-2.2 מיליון צפיות. בסרטון אחר על הבריחה צפו 1.2 מיליון.
@kan_news

איך שישה מחבלים מצליחים לברוח מהכלא הכי מאובטח במדינה? המחדל בגלבוע - שלב אחרי שלב

♬ סאונד מקורי  - כאן חדשות
בין היתר השתמשה כאן חדשות בטיקטוק כדי להודיע על מינויה של מיכל רבינוביץ' למגישה הראשית של המהדורה המרכזית, במקומה של דוריה למפל שהחליטה לעזוב את התפקיד.  
@kan_news

בכל ערב ב-19:55 - למיכל רבינוביץ' יש חדשות בשבילכם

♬ צליל מקורי - כאן חדשות
לדברי תומר ברנד, מנהל הדיגיטל החדשותי בכאן חדשות, "המטרה שלנו הייתה לפגוש את הקהל הצעיר שצורך חדשות באופן שונה. הכניסה של החדשות לזירת הטיקטוק הייתה אתגר מוצלח שהוכיח את עצמו. פתאום צעירים מזהים את המגישים שלנו בגלל הטיקטוק". עוד פלטפורמה שבה כאן חדשות בולטת על פני מתחריה היא עמוד היוטיוב החדשותי עם כמעט 400 אלף מנויים, מה שהופך אותו לעמוד היוטיוב החדשותי המוביל בישראל. בשנה החולפת נרשמו בעמוד כ-188 מיליון צפיות. התחקיר של כתב כאן חדשות דניאל אלעזר על חברת הפירמידה של כוכבי הרשת דניס ומישל, הוא הסרטון שזכה למספר הצפיות הגבוה ביותר (כ-574 אלף צפיות) ונכנס גם לרשימת 10 הסרטונים הנצפים לשנת 2021 בדירוג של יוטיוב ישראל. גם חשבון הטוויטר של כאן חדשות זכה השנה לזינוק משמעותי במספרים. ב-2021 הוא רשם עלייה של 57% במספר העוקבים שהגיע ל-142 אלף. דיווחי החדשות, הכתבות, והראיונות שעלו לעמוד זכו ל-482 מיליון חשיפות. עמוד הפייסבוק של כאן חדשות קיבל השנה תפקיד אסטרטגי משמעותי. בכאן חדשות זיהו את הצורך של הציבור בהנגשת המידע, החדשות והכותרות ולכן החליטו לחזק את מעורבות הגולשים בתוכן. במהלך השנה נוספו בפייסבוק שידורים חיים שכללו השתתפות גולשים, סקרים, שידורי שאלות תשובות של מומחים. יותר מתשה מיליון נתוני מעורבות גולשים נרשמו בעמוד. ברנד מוסיף כי "ראינו זינוק בנתוני הצפייה בחדשות בסושיאל סביב אירועי שומר החומות וחתרנו להביא את החדשות לציבור, בכל מקום שבו הם גולשים". הדיגיטל בתאגיד החל לפעול שנה לפני ששתי הזרועות הנוספות של כאן - טלוויזיה ורדיו, הושקו במאי 2017. כבר בתחילת דרכו זכה הדיגיטל לביקורות חיוביות ולוויראליות של תכניו. גם כיום נחשב הדיגיטל לזרוע חזקה.   

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.