קאר שולץ
צילום: טוויטר

יו.בי.אס: "לא משוכנעים כי התרופה למלריה של טבע יעיל נגד קורונה"

לאחר שבסופ"ש האחרון אישר ה-FDA בהליך מהיר את השימוש הידרוקסיכלורוקווין נגד קורונה. בענקית הבנקאות השווצרית מטילים ספק באפקטיביות של הטיפול וטוענים כי נדרש עוד ניסויים רבים
עמית נעם טל | (14)
נושאים בכתבה טבע

לאחר שזינקה בימים האחרונים, מניית טבע (סימול:TEVA) בולטת כעת עם ירידות של יותר מ-4%. ברקע לירידות, ב-UBS מפרסמים היום סקירה שמטילה בספק האפקטיביות של הידרוקסיכלורוקווין בטיפול בנגיף הקורונה נמוכה.

ב-UBS מציינים את תוצאות של אחד הניסויים האקראים הראשונים שנעשו בהידרוקסיכלורוקווין, שמשמש בדר"כ לטיפול במלריה. לפי אותו מחקר שכלל 62 חולים בסין, התוצאות לא היו חד משמעיות. בענקית הבנקאות מסבירים כי נדרש עוד מחקרים רבים בשביל להוכיח כי התרופה יעילה.

נזכיר כי בסופ"ש האחרון אישר מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) בהליך זריז את השימוש הידרוקסיכלורוקווין, שמשמש בדר"כ לטיפול במלריה, לטיפול עבור הנדבקים בקורונה. האישור של ה-FDA העניק רוח גבית חברה בתקופה האחרונה.

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    הניסוי בצרפת היה קטן אבל מוצלח , כרגע מתנהלים עוד (ל"ת)
    איל 09/04/2020 14:16
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    משה 09/04/2020 11:47
    הגב לתגובה זו
    שעתיים. למה לא מביאים אותה לארץ?
  • 7.
    הם מושקעים בחברות אחרות (ל"ת)
    רוני 02/04/2020 06:45
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    blond101209 01/04/2020 22:20
    הגב לתגובה זו
    לפרסם סקירה בנושא רפואי טהור. רק בשביל לגזור קופון.
  • מכרו אחרי העליות רוצים לחזור בנמוך (ל"ת)
    אלי 02/04/2020 09:20
    הגב לתגובה זו
  • הסיבה היחידה שאין להם טבע שיוכלו את הלב קנאים (ל"ת)
    משקיע 02/04/2020 09:03
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    העיקר שהמדינה קנתה 01/04/2020 20:17
    הגב לתגובה זו
    פלוס תרופה אנטיביוטית, כך פורסם היום. ולהזכירכם ההידרוקיסילוקווין היא בניסוי, וטרם יש מידע מלא עליה.
  • 4.
    בוריס 01/04/2020 19:49
    הגב לתגובה זו
    אףאחד לא שם על UBS שכנראה עשה שורט על טבע ממתי בנק נותן חווד רפואית טבע יורדת בגלל מכונות שמשחקות בינם לבין עצמם וגוזלות את סוחרי הטווח הקצר משקיעים לטווח בינוני ארוך לא מוכרים אפשר לראות את זה לפי המחזור
  • 3.
    כנראה שאת הבנק הזה מנהלים ביאולוגים לנגיפים ולא לכסף (ל"ת)
    שלמה 01/04/2020 19:05
    הגב לתגובה זו
  • טבע טובה אין לה לאן לרדת עוד 02/04/2020 16:17
    הגב לתגובה זו
    טבע טובה אין לה לאן לרדת עוד
  • פגיעה מפוזיציה - טבע חייבת לתבוע כאלה שחקנים! (ל"ת)
    באפט 02/04/2020 12:23
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    הטיפול בתרופה הנ"ל שווה לתחת לפי WHO ולפי פאוצ'י (ל"ת)
    רופא פנימי 01/04/2020 18:43
    הגב לתגובה זו
  • התחת של BB 01/04/2020 20:18
    הגב לתגובה זו
    וטבע גם הודיעה שהיא תתרום 2 מיליון טבליות חינם למדינה
  • 1.
    צחי 01/04/2020 18:41
    הגב לתגובה זו
    כל פעם שטבע מתחילה להעלות הם מוציאים הודעה נגדם.לא ייאמן כמה שחיתות יש
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.