איציק אברכהן שופרסל
צילום: סיון פרג'

שופרסל: החברה טובה, המניה יקרה - מכפיל 28 על הרווח

צמיחה של 4% בהכנסות הרבעון השלישי ל-3.4 מיליארד שקל; הרווח הנקי הסתכם ב-55 מיליון שקל - ירידה של כ-14% המיוחסת להשפעות תקן החשבונאות החדש, בנטרול השפעה זו הרווח נותר ללא שינוי
ערן סוקול | (7)

רשת הסופרמרקטים שופרסל 1.48% דיווחה על צמיחה של 4% בהכנסות וירידה של כ-14% ברוווח הנקי המיוחסת להשפעות תקן החשבונאות החדש, כאשר בנטרול השפעה זו הרווח נותר ללא שינוי. מניית החברה עלתה ב-0.6% מתחילת השנה והחברה נסחרת במכפיל 28 על הרווח הנקי של 12 החודשים האחרונים.

הכנסות שופרסל ברבעון השלישי הסתכמו בכ-3.44 מיליארד שקל לעומת כ-3.3 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד – גידול של כ-4.2%, אשר נבע בעיקרו מגידול בפעילות קמעונאות המזון ורשת BE.

הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם בכ-55 מיליון שקל, ירידה של כ-14% בהשוואה לכ-64 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון ברווח הנקי ברבעון נובע בעיקרו מיישום התקן החשבונאי החדש, כאשר בנטרול השפעה זו הרווח הנקי נותר ללא שינוי.

תמצית תוצאות שופרסל

תמצית תוצאות שופרסל בנטרול השפעות IFRS16

מקור: דוחות כספיים שופרסל

שיפור ברווחיות הגולמית בזכות כרטיסי האשראי

הרווח הגולמי ברבעון השלישי הסתכם ב-931 מיליון שקל, גידול של כ-6% בהשוואה ל-877 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי עמד על 27% בהשוואה ל-26.5% ברבעון המקביל. הגידול בשיעור הרווח הגולמי מיוחס בעיקר לגידול בהכנסות מגזר ניהול מועדון לקוחות כרטיסי אשראי.

שולי הוצאות התפעול הסתכמו בכ-23%, בדומה לרבעון המקביל. עם זאת, נוכח צמיחת ההכנסות והשיפור ברווחיות הגולמית כאמור, הרווח התפעולי הסתכם בכ-138 מיליון שקל ברבעון השלישי (4% מההכנסות), גידול של כ-21% ביחס לרווח תפעולי של כ-114 מיליון שקל ברבעון המקביל (3.5% מההכנסות).

מאוריסיו ביאור, יו"ר דירקטוריון שופרסל ואיציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל: "אנו שמחים לסכם את הרבעון השלישי לשנת 2019, עם תוצאות מרשימות המעידות על הצלחת האסטרטגיה העסקית, אותה אנו מובילים בשנים האחרונות בתחומי הליבה לצד פיתוח אפיקי צמיחה בתחומי הפעילות החדשים. אנו רואים הישג משמעותי בגידול ההכנסות ושיעורי הרווחיות של הקבוצה על אף הסביבה העסקית המאתגרת, ומאמינים כי שופרסל תמשיך להוביל את שוק הקמעונאות בישראל, תוך גיוון והרחבת פעילויות הקבוצה אשר ייצרו ערך רב ללקוח ולבעלי המניות.

גם ברבעון הנוכחי המשכנו לפעול לקידום חדשנות, הרחבת מגוון השירותים והמוצרים ושיפור איכות השירות וחווית הלקוח, במטרה לעמוד ביעדים שהצבנו ועל מנת להמשיך ולבנות את התשתית להמשך הצמיחה גם בשנים הקרובות. אנו מודים לעובדי החברה על המסירות, המקצועיות והמחויבות. בזכותם אנו ממשיכים להיות הבחירה הראשונה של כל בית ישראלי".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תמצית תוצאות מגזריות

הרווח התפעולי במגזר הקמעונאות ברבעון השלישי הסתכם ב-98 מיליון שקל ובשיעור של 3.0% מההכנסות, בהשוואה ל-95 מיליון שקל ובשיעור של 3.0% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד.

 

הרווח התפעולי במגזר הנדל"ן ברבעון השלישי הסתכם ב-40 מיליון שקל, בהשוואה ל-35 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

 

הרווח התפעולי במגזר ניהול מועדון לקוחות כרטיסי אשראי ברבעון השלישי הסתכם ב-26 מיליון שקל, בהשוואה ל-2 מיליון שקל ברבעון המקביל. הגידול מיוחס בעיקר לגידול בהכנסות המגזר ומקיטון בעלויות השקת כרטיס אשראי כ.א.ל.

 

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    בהשקעות מסתכלים על טווח ארוך ולא על המניה היקרה כביכול. (ל"ת)
    עמית 28/11/2019 10:12
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    מה 27/11/2019 19:08
    הגב לתגובה זו
    האם תהי'ה חלוקת דיבידנד בקרוב? לא ראיתי איזכור לכך! אם כן, אז מתי ובאיזה שיעור?
  • קוטי 28/11/2019 09:20
    הגב לתגובה זו
    בשער של כ -60 אג' למניה
  • 4.
    דוד 27/11/2019 18:45
    הגב לתגובה זו
    רשת יקרה מאוד ללא סיבה.
  • 3.
    לדעתי 27/11/2019 18:31
    הגב לתגובה זו
    ההכנסות גדלו יפה למרות הקיטון ברווח יש שיפור גם בפעולות הליבה ובנושא כרטיסי אשראי. יש גם מצטרפים חדשים כמו לדוגמא מה שפורסם היום לגבי אל על. רכישת הניו פארם תגיעה לאיזון יותר מהר בהרבה מהמצופה כפי שהבנתי היום מדברי המנכ"ל.
  • 2.
    רחל 27/11/2019 13:51
    הגב לתגובה זו
    לא להתפלא כי המחירים הם אסטרונומיים, כל יום שני וחמידי משתנים למעלה, או שהסםרים מקטינים את התכולה מאין המליונים לכסות את ההפסדים של רכישת ניו פארם, שיפוץ הסניפים לשעבר שעומדים כמעט ריקים?
  • 1.
    YL 27/11/2019 13:15
    הגב לתגובה זו
    שלא צמודים ל רמי לוי או אושר עד ואז יש ***חגיגה*** מחירים גבהים אנו רואים מה מתרחש ב סגולה פתח תקווה מי קונה ב סופר סל???? רק פריירים
מניות בולטות בבורסת תל אביב, נוצר באמצעות AIמניות בולטות בבורסת תל אביב, נוצר באמצעות AI

העולות - היורדות - הסחירות; המניות הבולטות בת"א

רבל התעשייתית הכבדה - מצליחה להתרומם; סי-לאב מנסה להימחק ללא-הצלחה; ג'י סיטי נלחצת מרכישת מניות המיעוט - ומה קורה בחברות החלום?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה בורסת ת"א

אנחנו פותחים את השבוע הראשון של המסחר, כשהיום נרשמת מגמה חיובית מתונה עד יציבה במדדי הדגל של הבורסה  לסקירת בורסת תל אביב. מחזורי המסחר ברמות נמוכות יחסית לשעות הצהריים, מחזור הרצף נע סביב 800 מיליון שקל, די אופייני לימי ראשון, ואם כבר הזכרנו את ראשון אז כדאי לציין שנותרו עוד 9 ימי מסחר בלבד עד למועד שבו תעבור הבורסה למתכונת החדשה - ימי מסחר שני עד שישי (14:00) ללא מסחר בראשון בדומה לסדר בשאר בורסות העולם.

למרות "השקט" היחסי, יש מניות שמושכות את תשומת הלב וזזות בחדות. בהמשך נסקור את המניות שבולטות היום וגם מה הסיבות שמאחורי התנועות.

העולות

נתחיל בטבלת העולות. לפני שקופצים למסקנות מזינוקים "דו ספרתיים" צריך לזכור שהרבה מהמניות שמככבות בטבלה הזאת עולות על בסיס מחזורי מסחר נמוכים במיוחד מאות עד עשרות אלפי שקלים בודדים. במצבים כאלה, גם עסקה בודדת שנעשית על ה-BID, היא קנייה במחיר שמנותק ממחיר השוק, והיא מייצרת תנועת פייק. ולכן אין לזה משמעות ממשית, והעלייה הזאת יכולה להתהפך באותה מהירות שבה היא נוצרה. באמירת אגב זה גם, בעצם, אחת הרעות החולות של הבורסה המקומית - הסחירות הנמוכה. יש לא מעט מניות שבמהלך יום שלם לא עובר בהן כמעט שקל, מה שמקשה על תמחור אמיתי של שווי החברות ומייצר תנודתיות מלאכותית.



סי-לאב - סי-לאב 0%   תופסת את העין עם עלייה של כ-10%. זו חברת מערכות מחשוב שהצטרפה לבורסה בפברואר 2021, בעיצומה של עונת ההנפקות, אז נכנסה לבורסה לפי שווי של כ-180 מיליון שקל ומחיר מניה של כ-18 שקל. כיום היא מבקשת להימחק מהמסחר לפי מחיר של 9 שקלים למניה סביב ה-78 מיליון שקל בשווי. אבל היום המניה מזנקת מעל לרמת מחיר הרכישה המוצעת, מה שמרמז שהמשקיעים מבקשים שהמחיקה תתבצע בפרמיה גבוהה יותר. סי-לאב עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מערכות מחשב מתקדמות, הן במתכונת של מחשבים "ארוזים" במארזים תעשייתיים והן ככרטיסים אלקטרוניים ייעודיים שמוטמעים במערכות אחרות. החברה פועלת מול לקוחות מוסדיים ותעשייתיים בארץ ובעולם, ונחשבת לשחקנית נישתית בתחום המחשוב המותאם לצרכים ביטחוניים וייעודיים.


ג'ין טכנולוגיות - ג'ין טכנולוגיות 2.67%  מזנקת היום סביב ה-7% למרות שאין הודעה שיכולה להסביר את התנועה. GEEN AI “רוכבת” על גל ההתעניינות הגובר סביב תחום ה-AI, והיא לוקחת את זה ליישומים ארגוניים. ג׳ין, נולדה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה במאי האחרון, מפתחת פתרונות בינה מלאכותית לארגונים גדולים, בהם חברת החשמל, מכבי שירותי בריאות וגם התעשייה האווירית. לאחרונה הודיעה החברה על הרחבת הפעילות הבינלאומית, עם הקמת שני מרכזי הפצה בסינגפור - שיתפקד כמרכז הפעילות לאזור אסיה-פסיפיק, ובסן פרנסיסקו לשוק האמריקאי. ג'ין רחוקה מרווחיות, ברבעון השני היא שרפה 20 מיליון שקל, קפיצה משמעותית מהפסדים רבעוניים שנעים סביב ה-5 מיליון בחודש כשבקופה שלה יש רק 17 מיליון שקל, כך שסביר להניח שהיא תיאלץ לגייס הון בקרוב אם ע"י דילול או בדרכים אחרות. 


חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףחן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסף
דוחות

נקסט ויז'ן: ההכנסות זינקו ב-62%, הצבר חוזר לעלות ל-124 מיליון דולר

הרווח הנקי של חברת המצלמות המיוצבות קפץ ב-56% ל-28 מיליון דולר ברבעון השלישי; בסיס הלקוחות התרחב ל-189, והחברה ממשיכה לשמור על שיעורי רווחיות גבוהים אבל עם סימני האטה בתזרים

מנדי הניג |

נקסט ויז'ן מערכות מיוצבות נקסט ויז'ן 2.47%   שמפתחת מצלמות מיוצבות לרחפנים ולכלים בלתי מאוישים, ממשיכה את רצף הצמיחה גם ברבעון השלישי. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-47.3 מיליון דולר, עלייה של 62% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה הכנסות של 120 מיליון דולר, כך שנכון לעכשיו היא נראית קרובה לעמוד בתחזית השנתית שהציבה הכנסות של 160 מיליון דולר. במהלך השנה האחרונה הגדילה החברה את מספר לקוחותיה הפעילים מ-173 ל-189, מה שמשקף התרחבות בביקוש ובפיזור לקוחותיה הגלובליים.

נכון למועד פרסום הדוחות, צבר ההזמנות של נקסט ויז'ן עומד על 124 מיליון דולר, לעומת 110 מיליון דולר בסוף הרבעון הראשון. עם זאת, עיקר הגידול בצבר נובע מהזמנה גדולה אחת שהתקבלה לאחרונה בשווי של כ-24 מיליון דולר, לאספקה עד יולי 2026. בלי אותה הזמנה, הצבר היה מציג ירידה לעומת הרבעון הקודם.

צבר ההזמנות חוזר לעלות

אחרי ירידה בצבר ברבעון השני (110 מיליון דולר), נקסט ויז'ן מדווחת כעת על צבר של 124 מיליון דולר נכון למועד אישור הדוחות - עלייה של 12% בתוך שלושה חודשים. מדובר ברמה דומה לזו שנרשמה בתחילת השנה, מה שמאותת על חזרה לקצב הזמנות גבוה מצד הלקוחות.

הצבר הגבוה נובע, בין היתר, מהזמנה משמעותית שהתקבלה בינואר 2025 מצד גורם שלישי שאינו קשור לחברה, בסך של 12.1 מיליון דולר. ההנהלה מציינת כי קיים ביקוש מתמשך לפתרונות החברה, במיוחד מצד לקוחות חוזרים וגופים ביטחוניים במערב.

הרווח הגולמי עמד על 32.5 מיליון דולר, שהם כ-69% מההכנסות - עלייה של 55.5% לעומת 20.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח הגולמי ב-85.5 מיליון דולר (71% מההכנסות), גידול של 42% בהשוואה ל-60.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

הרווח התפעולי ברבעון עלה ל-28.3 מיליון דולר (60% מההכנסות), לעומת 18.7 מיליון דולר ברבעון המקביל - גידול של 51%. במצטבר מתחילת השנה: רווח תפעולי של 73.5 מיליון דולר, עלייה של 39% בהשוואה לשנה שעברה.