צפיות מאירן, מיליוני אינטראקציות ושליטה של הקהל הצעיר: כל המספרים על "הסטורי של אווה"
לפני כשעתיים (יום חמישי) עלה לאוויר הפרק האחרון בסדרת "הסטורי של אווה", הסרט פורץ הדרך של מתי כוכבי ובתו מיה על אווה היימן שהוקרן כולו באמצעות למעלה מ-60 פרקים בני 15 שניות בסטורי של אינסטגרם. שלב הסיכום של המהלך שהגדיר מחדש גם את הסטורי של אינסטגרם כמדיה וגם את הדרך בה אפשר להנגיש לדור הצעיר תכנים על השואה כבר כאן וזה עוד התוספות שעוד יגיעו מצד הקהל האמריקאי שרק מתעורר בשעות אלו.
מעבר לנתונים שפורסמו הבוקר, בהם: למעלה מ-100 מיליון צפיות בסרטונים (לא יוניקים, סך כולל של צפיות בכל הסרטונים), 741 אלף עוקבים בעמוד האינסטגרם, כ-3 מיליון ביקורים בעמוד האינסטגרם של אווה, רבים מהם ישראלים בין גילאי 13-30 שהוגדרו כקהל היעד ומיליוני תוצאות בגוגל, עולה כי הסטורי'ז של אווה שותפו 101 אלף פעמים.
לידי אייס הגיעו נתונים מפולחים נוספים, מהם עולה כי החשיפה לקהל מתפלגת לפי 84% ישראלים, 6% אמריקאים ו-10% נוספים שמתחלקים בכל רחבי העולם, כולל מדינות כגון אירן, ירדן ומדינות ערביות נוספות, וכן מדינות אירופאיות.
נתון נוסף, מאלו שמעידים על כך שמדובר באמת ובתמים שמהלך שמניח מחדש את היסודות של כלי הסטורי באינסטגרם, הוא מדד האינטראקציות של הגולשים. על גבי חלק מהסרטונים שולבו סקרים ושאלות פתוחות שהוצגו לקהל הצופה, כגון בפרק בו אווה מציגה את החברה שלה "פישטה", היא שואלת את הצופים לדעתם עליו והם יכולים לבחור בין 2 תשובות. נכון לעכשיו נרשמו כ-3.5 מיליון אינטראקציות, דהיינו 3.5 מיליון קליקים של גולשים על שאלות, מה שמעיד על מערבות גולשים גבוהה, כזו שמתארת יותר מהכל את היכולת של המהלך להניע גולשים לפעולה. מטבע הדברים, מדובר בנתונים שכל חברה מסחרית בעולם הייתה מאמצת בחום.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתוך סרטוני הסטורי של אווה
המהלך היה מוצלח עד כדי כך שבזמן מסוים במטה אינסטגרם היו בטוחים שמדובר במתקפת האקרים על המערכת, מכיוון שכמות הקליקים בזמן קצר כל כך היא במקרים רבים סימן שמכונות אוטומטיות מנסות להפיל את החשבון. הצוות הישראלי נאלץ להסביר לאנשי פייסבוק/אינסטגרם שמדובר בפעילות כשרה לחלוטין.
חשבון האינסטגרם של אווה הוא החשבון הכי צומח באינסטגרם בישראל אי פעם עם כ-800 אלף עוקבים תוך פחות מ-10 ימים. החשבון הוא במקום ה-3 בישראל מבין חשבונות האינסטגרם הישראליים שיותר ממחצית מהם, מעל ל-50% מהעוקבים, הם ישראלים. מבחינת קהל היעד מדובר גם כן בהצלחה, שכן 44% מהצפיות הגיעו מגולשים מתחת לגיל 24. 69% מהצופים הן נשים והשאר 31% הם גברים. מילות החיפוש בגוגל "הסטורי של אווה" עברו ביממה האחרונה את מילות החיפוש הפופולריות ביום השואה: "השואה" ו"יד ושם".
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
באסטרטגיית ההפצה של המהלך הוחלט לתייג משפיענים כדי שאלו יוכלו לשתף את הסטורי בלחיצת כפתור קלה. זאת מכיוון שהאופציה של שליחת הסרטונים למשפיענים כדי אלו יעלו אותם נשללה כדי לאפשר ולשמר את הרצף וההמשכיות בתוך עמוד הפעילות. בשלב מסוים, מספר גורם המעורה בפרטים לאייס, "החלו להגיע בקשות מצד משפיענים כדי שנתייג אותם בסרטונים". מתוך 100 חשבונות האינסטגרם המובילים בישראל, 97 שיתפו את הסרטונים.
השורה התחתונה של מהלך הסטורי של אווה טרם נכתבה. השיח העולמי סביב הנושא הוא בשיאו ובמטה פייסבוק ישראל עוקבים בגאווה אחר הנעשה, רק מעצם העובדה שמדובר במהלך שנולד בישראל. באופן לא רשמי פייסבוק ישראל ליוותה את המהלך מאחורי הקלעים עם שיתוף פעולה שנועד לעזור למפיקי הסרטים למקסם את הוויראליות של המהלך תוך שימוש בנתוני צפייה בזמן אמת. כך למשל נבחרה השעה הטובה ביותר להעלות סרטונים כדי להגיע לקהל גדול ככל האפשר.
שלא במודע ושלא במכוון, הסטורי של אווה הוא הדבר הכי גדול שקרה לסטורי של אינסטגרם. "אנחנו נמצאים תחת זכוכית מגדלת של פייסבוק" אומר לנו גורם המעורב בפרויקט. למרות שאין לכך שום ערובה רשמית, ייתכן שהמהלך יהפוך לקייס סטאדי שאותו פייסבוק תפיץ בעצמה, במה שיהפוך אותו לגדול עוד יותר ממה שהיה עד עתה.
- 2.פנטסטי! (ל"ת). 02/05/2019 19:16הגב לתגובה זו
- 1.ג'ק 02/05/2019 15:54הגב לתגובה זולא ממש מסתדר עם הדמוגרפיה. גם אם נספח את השטחים.
- לא יוניקים, צפיות סהכ (ל"ת)לירון 02/05/2019 23:13הגב לתגובה זו
- ערן 02/05/2019 17:51הגב לתגובה זואם היו 60 פרקים ונניח שכל יוזר צפה בממוצע ב-40 מתוך ה-60 אז אנחנו מגיעים ל-2.5 מיליון יוניקים. שזה גם מספר מרשים מאוד. ואם 84% מהם הם ישראלים אז מדובר בכ-2 מיליון ישראלים
- מגיב 02/05/2019 16:58הגב לתגובה זוכמה פעמים באותו סרטון או אותו אדם צפה בכמה סרטונים ולא רק באחד
- צפיות.. לא משתמשים. (ל"ת)שרק 02/05/2019 16:33הגב לתגובה זו
- משה 02/05/2019 16:11הגב לתגובה זוכל אחד צפה בכמה וכמה פרקים ואולי כמה וכמה פעמים
- מישהו 02/05/2019 16:10הגב לתגובה זוצפיות - הכוונה לצפייה בודדת. מישהו אחד יכול לצפות גם 100 פעמים. תחשוב כמה סרטוני סטורי יש לחשבון ותראה לכמה יכול להגיע אדם בודד.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
