נוסעים על מים: כמה נוסע רכב חברה מליסינג לעומת רכב פרטי?

בשנת 2017 עלה מספר כלי הרכב ב-4.9% מול ירידה של 0.7% בנסועה הממוצעת. כמה נוסעים רכבים פרטיים, אופנועים ומשאיות בממוצע? - צפו בנתונים
ערן סוקול | (6)

על פי נתונים שמפרסמת היום (א') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, נוכח הצפיפות בכבישים אשר ממשיכה לגדול בהתמדה, חלה ירידה של כ-0.7% בספר הקילומטרים שנסעו כלי רכב מנועיים (הנסועה) בשנת 2017.

על פי נתוני הלמ"ס, בשנת 2017 הסתכמה הנסועה בכ-59.6 מיליארד ק"מ, עלייה של 4.2%, בהשוואה לאשתקד, כתוצאה מעלייה של 4.9% במספר כלי הרכב ומירידה של 0.7% בנסועה השנתית הממוצעת לכלי רכב.

הצפיפות בכבישים גדלה 

בבדיקת השינויים שחלו מאז שנת 2000, נמצא כי הצפיפות בכבישים ממשיכה לגדול, הנסועה השנתית גדלה ב-63% ומצבת כלי הרכב גדלה ב-84%. לעומת זאת, שטח הכבישים גדל ב-45%, ואורך הכבישים גדל ב-19% באותה התקופה (2017-2000), כאשר הנסועה השנתית הממוצעת לרכב ירדה בשנים אלו ב-13.5%.

רכבי ליסינג נוסעים יותר

בבחינת נסועה של כלי רכב פרטיים, שעלו על הכביש בשלוש השנים האחרונות, לפי בעלות עולה כי בשנת 2017, הנסועה השנתית הממוצעת של כלי רכב פרטי בבעלות חברת החכר (ליסינג) עמדה על 30.2 אלף ק"מ. זאת לעומת: 28.4 אלף ק"מ לרכב פרטי בבעלות חברה, 27.3 אלף ק"מ לרכב פרטי בהשכרה או בתיור, ו-16.9 אלף ק"מ לרכב פרטי בבעלות פרטית.

בשנת 2017, כלי רכב פרטיים המונעים בסולר נסעו בממוצע 24.1 אלף ק"מ וכלי רכב פרטיים המונעים בגז נסעו 21.8 אלף ק"מ, לעומת 15.9 אלף ק"מ בממוצע שנסעו כלי רכב פרטיים המונעים בבנזין.

משאית כבדה נוסעת יותר

ככל שמשקלה הכולל של המשאית גבוה יותר, כך הנסועה השנתית הממוצעת שלה גבוהה יותר. בשנת 2017, הנסועה השנתית הממוצעת של משאית סולר שמשקלה 34 טון ומעלה, הייתה 67.3 אלף ק"מ, יותר מפי שניים מהנסועה הממוצעת של משאית סולר שמשקלה 9.9-3.6 טון – 32.0 אלף ק"מ בלבד.

קטנועים נוסעים כ-3,000 ק"מ בשנה בלבד

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    עידן 20/09/2018 22:00
    הגב לתגובה זו
    אחרי שבדקתי והתייעצתי עם מי שרק היה אפשר העדפתי לקחת ליסינג פרטי באלבר ולקבל רכב חדש מהניילונים כל שנה וחצי.
  • 4.
    יניב 20/09/2018 11:42
    הגב לתגובה זו
    דווקא היום הרבה רכבים חדישים שנראים לע הכביש הם מליסינג פרטי ולאו דווקא מחברות וזאת הסיבה שהנסיעה בהם נמוכה בהרבה מאפשר ברכבים מהחברות אז מבחינת השימוש אפשר בתכל'ס להגיד שזה כמעט כמו רכב פרטי
  • 3.
    אורי 17/09/2018 18:45
    הגב לתגובה זו
    נותנים לנו דרך אלבר והרוב לוקחים מטעמי נוחות אבל בתכל'ס מנסים לנסוע עליו כמה שפחות
  • ירין 20/09/2018 21:33
    הגב לתגובה זו
    גם אני קיבלתי רכב ליסינג מהעבודה דרך אלבר ומה אני אגיד לך אישתי לא מפסיקה לנסוע עליו אני מקווה שהבוס לא יחרוג לי מהמכסת דלק אין ספק שזה עוזר עם כל הסידורים.
  • 2.
    רוני 17/09/2018 17:27
    הגב לתגובה זו
    אנחנו באמת לא נוסעים הרבה ורצינו להיות בטוחים שהרכב חדש ובטיחותי
  • 1.
    טל 17/09/2018 11:04
    הגב לתגובה זו
    אני חושב שהיום בכללי פחות אנשים לוקחים רכב חברה, אני מאמין שזה גם בגלל התנאים במשכורת שרכב חברה עולה המון וגם היום כל אחד יכול לקנות רכב חדש דרך ליסינג עם תשלום חודש, ככה עשיתי אני, החזרתי את הרכב שהיה לי מהחברה ( שבכל מקרה ירד לי מהמשכרות כל חודש כסף על הרכב) ובמקום כזה קניתי דרך אלבר רכב עם תשלום חודשי, מאוד מרוצה מההחלטה, ושאני ירצה למכור אותו אז אני גם מחזיר חלק מההשקעה
אינפלציה מדד המחירים
צילום: תמר מצפי

מדד המחירים עלה 0.7% בפברואר, מעל המצופה; הדירות התייקרו 13% בשנה

האינפלציה נכון לסוף פברואר עמדה על 3.5%. מתחילת השנה עלה המדד ב-0.9%. מדד תשומות הבניה עלה ב-0.5% בפברואר וב-6.1% לאורך שנה. הדיור התייקר ב-2.1% בפברואר לבדו בניכוי מחיר למשתכן. בהתייקרות השנתית בדיור מוביל מחוז המרכז: 14.5%
איתי פת-יה |
מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.7% בחודש פברואר. מתחילת השנה עלה מדד המחירים לצרכן ב-0.9% ובשנים עשר החודשים האחרונים (פברואר 2022 לעומת פברואר 2021) עלה מדד המחירים לצרכן ב-3.5% - זהו אם כן שיעור האינפלציה. עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי ירקות ופירות טריים שעלו ב-5.3%, תחבורה שעלה ב-1.9%, תחזוקת הדירה שעלה ב-1.1% ומזון שעלה ב-0.6%. ירידת מחירים בולטת נרשמה בסעיף הלבשה שירד ב-3.2%. מחירי הדירות אינן חלק ממדד המחירים לצרכן, ובהם, מהשוואת מחירי העסקאות שבוצעו בחודשים דצמבר–ינואר האחרונים מול נבמבר-דצמבר נמצא כי מחירי הדירות עלו ב-2.1%. נרשמו עליות מחירים בכל המחוזות: צפון 2.9%, מרכז 2.5%, דרום 2.2%, תל אביב 2.1%, חיפה 1.7% וירושלים 1.1%. מחירי הדירות עלו 13.0% בשנה, קרי מאז התקופה המקבילה דצמבר 2020–ינואר 2021. זוהי העלייה השנתית הגבוהה ביותר מזה עשור. לפי מחוזות העלייה בשנה שחלפה הייתה כדלקמן: מרכז (14.5%), ירושלים (13.6%), תל אביב (12.8%), דרום (11.8%), חיפה (10.9%) וצפון (9.6%). במדד מחירי הדירות החדשות נמצא כי מחיריהם עלו ב-2.7% בדצמבר–ינואר לעומת נובמבר–דצמבר (בניכוי עסקאות מחיר למשתכן העלייה בשיעור 3.1%) והשלימו בכך עלייה של 13.3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (דצמבר 2020–ינואר 2021). אחוז העסקאות שבוצעו בתמיכה ממשלתית והשתתפו בחישוב מהווה 21.9% בהשוואה ל-21.7% בתקופה הקודמת (נובמבר 2021 – דצמבר 2021). ומה שעתיד להשפיע עוד על מחירי הדירות הוא  מדד מחירי תשומות הבנייה למגורים, שעלה ב-0.5% בחודש פברואר. מתחילת השנה עלה מדד מחירי תשומות הבנייה למגורים עלה ב-1.3% ובשנים עשר החודשים האחרונים (פברואר 2022 לעומת פברואר 2021) עלה מדד מחירי תשומות הבנייה למגורים ב-6.1% בשל העלייה במחירי המדד ללא שכר עבודה ב-10.3% ובמחירי שכר העבודה ב-1.4% (לחצו כאן למחשבון המדד והסבר מלא עליו). אף למי שסיים את התשלום לקבלן בגין הדירה שרגש, אף נטל משכנתא לצורך כך ייתכן כי מדובר בהתייקרות נוספת, זאת בתלות במסלול המשכנתא וברכיב ההצמדה למדד המחירים לצרכן. כל עלייה של אחוז באינפלציה מתרגמת לתוספת של 80 אלף שקל למשכנתא. על פניו, כדי להלחם באינפלציה יש להעלות ריבית (וגם העניין הזה קשור בנסיבות לאינפלציה, עד כמה הן קשורות לביקוש או להיצע וכו') - וגם אם עליית הריבית תמתן את האינפלציה, גם היא כמובן תוסיף למשכנתא. מדד המחירים של תפוקת התעשייה ליעדים מקומיים עלה ב-2.4% בחודש פברואר. מתחילת השנה עלה המדד ב-3.4% ובשנים עשר החודשים האחרונים (פברואר 2022 לעומת פברואר 2021) עלה מדד המחירים של תפוקת התעשייה ליעדים מקומיים ב-12.7%. עליית מחירים בולטת נרשמה בענף "מוצרי נפט מזוקק" שעלה ב-17.1%. מדד מחירי תפוקת התעשייה לייצוא עלה ב-0.8% ברבעון הרביעי של שנת 2021 ובשנת 2021 כולה עלה מדד זה ב-3.3%.