הדור הבא נוטש: 44% מצעירי אמריקה הסירו את פייסבוק מהנייד
סקר של חברת המחקר pwe מוסיף שמן למדורה המדאיגה של פייסבוק בארה"ב. 42% מכל הגילאים הצהירו כי לקחו פסק זמן מפייסבוק למשך מספר שבועות או יותר
הנתונים העדכניים ביותר על נטישת פייסבוק בארה"ב ממשיכים להדאיג את ענקית הסושיאל. כחודשיים לאחר פרסום הדו"ח הרבעוני שהפיל את המניה ומחק משוויה כ-151 מיליארד דולר תוך מספר שעות, מחקר חדש של חברת pew המבוסס על סקר רחב בארה"ב מגלה כי הצעירים מפנים עורף לפלטפורמת הסושיאל.
על פי המחקר, בשנה החולפת שהייתה סוערת מאוד מבחינת החברה שהסתבכה בפרשת קיימברידג' אנליטיקה והואשמה בהטיית הבחירות בארה"ב לאחר מניפולציה של האקרים רוסיים, רבים מהגולשים מחקו את האפליקציה, עדכנו את הגדרות הפרטיות והאבטחה שלהם או לקחו פסק זמן מהאתר/אפליקציה לשמך שבועות או חודשים.
מהנתונים עולה כי 54% מהגולשים מעל גיל 18 עדכנו את הגדרות הפרטיות שלהם בפייסבוק. 42% הצהירו כי לקחו פסק זמן מפייסבוק למשך מספר שבועות או יותר ו-26% אמרו כי מחקו את האפליקצייה של פייסבוק ממכשיר הטלפון הנייד שלהם. בשורה התחתונה, 74% ממשתמשי פייסבוק נקטו באחת מהפעולות הללו שכל אחת מהן מעידה על מידת חשדנות גבוהה כלפי פייסבוק.
עם זאת, הנתון המדאיג ביותר עבור פייסבוק, במיוחד בשוק האמריקאי שבו פועלים המפרסמים הגדולים והחשובים בעולם ואלו שמחזיקים בתקציבים הנחשקים ביותר, מגיע מגזרת "הדור הבא" של המשתמשים. על פי הסקר 44% מהצעירים בשכבת הגיל שבין 18 ל-29 מחקו את האפליקציה של פייסבוק מהסמארטפון שלהם - פי 4 מגילאי ה-65+ שעשו זאת במהלך השנה החולפת.
- מה מגלה המחקר הארוך בהיסטוריה על אושר?
- חשבתם שה-AI יספק לכם תשואה? ניסוי מוכיח שהמודלים לא פראיירים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כזכור, מבחינת המספרים "היבשים" בדו"ח הרבעוני האחרון שלה, פייסבוק דווחה על הכנסות של 12.23 מיליארד דולר ברבעון האחרון, נמוך מהצפי שעמד על הכנסות של 13.36 מיליארד דולר. בשורה התחתונה, החברה דיווחה על רווח של 1.74 דולר למניה, מעט מעל הצפי שעמד על רווח של 1.73 דולר למניה. מניית החברה הגיבה בהתרסקות שהגיעה בשיאה עד ל-24% ואיבדה תוך מספר שעות 151 מיליארד דולר משוויה.
החשש הגדול של המשקיעים נבע מתחושת השובע והמיצוי בשני השווקים החשובים ביותר בפעילות הגולשים-מפרסמים של פייסבוק: ארה"ב וקנדה ואירופה. נתוני הסקר של pew רק מוסיפים שמן למדורה הזו. הנתון המדאיג יותר מכל נגע לשימוש היומי והחודשי הממוצע של הגולשים בשווקים אלו. בהשוואה לרבעון הראשון של 2018, היקף הגולשים הפעילים מדי חודש בארה"ב וקנדה נותר על כנו - 241 מיליון משתמשים. מנגד, לראשונה מאז 2009 אז דיווחה החברה לראשונה, נרשמה ירידה בהיקף המשתמשים החודשי הממוצע בכל אחד מהשווקים - זה קרה באירופה עם ירידה מ-377 מיליון ל-376 מיליון בין הרבעון הראשון של 2018 לשני.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
