שוק ה-VIX קרס וקרן הגידור הפסידה 82% מערכה תוך שעות
גלי ההדף מקריסת הטרנד הפופולרי של השנים האחרונות ממשיכים, הקרן שהוקמה לפני 12 שנים נמחקה כמעט לחלוטין
קריסת תעודות השורט על "מדד הפחד" (VIX) ממשיכה להכות גלים בעולם. והערב, קרן הגידור LJM strategies, שניהלה נכסים בשווי של חצי מיליארד דולר, מדווחת למשקיעה על הפסדים קשים בעקבות הזינוק במדד ביום שני האחרון.
ע"פ המכתב שנשלח היום למשקיעים, הקרן של החברה ספגה הפסד של 82% תוך מספר שעות". המדהים בסיפור של LJM הוא שהקרן של החברה הצליחה להביא למשקיעים רווחים בכל השנים מאז השקתה ב-2006 מלבד בשנה אחת, והיא נמחקה תוך שעות. הצפי הערב הוא שבימים הקרובים נמשיך לשמוע על קרנות גידור שספגו הפסדים אדירים, לאחר שה"טרנד החם ביותר בשנים האחרונות" התפוצץ.
קריסת התעודה SVXY השבוע: במילה אחת, מדהים!
אמש כתב מנכ"ל הקרן למשקיעים כי בחברה פועלים בנסיון למנוע הפסדים נוספים, אך ציין כי הדבר תלוי בנזילות של השווקים, שכפי שפרסמנו בימים האחרונים נמצאת בשפל חסר תקדים. מוקדם יותר השבוע הודיע בית ההשקעות IBI על כך שחשבונות פרטיים שפעלו על התעודות נכנסו לחריגת אשראי של 12.5 מיליון דולר. גם אפסילון ניהול קרנות נאמנות הודיעה על הפסד של 3.7 מיליון דולר בקרנות הנאמנות של החברה.amazing $svxy pic.twitter.com/NC6lK3OO2Z
— Amit Tal (@amital13) 6 בפברואר 2018
- 11.גדי 11/02/2018 13:07הגב לתגובה זושופנוים דכולא עלמא, מאי חזי להאי?! אזיל טביל בנהרא ולא ליחזי האי פסידא... לא ליהוי האי איניש מיקם להאי כספא אלא בדהבא ולא בהאי פחדה דאזיל באוירה. השתא ליכא למיעבד דבר... שופטני
- 10.מי שקונה אופציות פוט רחוקותתתת על uvxy יתעשר (ל"ת)אסף 11/02/2018 09:15הגב לתגובה זו
- 9.כמה מזמן אני אומרת - צריך לאסור הפסדים בחוק! רק רווחים! (ל"ת)שלי יחי-מוביץ 11/02/2018 07:01הגב לתגובה זו
- 8.א. 10/02/2018 22:22הגב לתגובה זולכן אסור לקחת אשראי למסחר. תמיד לשים סכום וזהו זה. אם מצליח - מה טוב. אם לא - הולך, ומקסימום מוסיפים עוד קצת אם חושבים שיש jump.
- 7.מה זה קרן גידור, מבקש הסבר (ל"ת)byroni 10/02/2018 01:21הגב לתגובה זו
- 6.יאיר 09/02/2018 21:30הגב לתגובה זולא יתכן שהם שמו את כל הביצים בסל אחד , סיפור מסריח.
- 5.לתשומת לב מהמרי הביטקויין (ל"ת)סטנלי פישר 09/02/2018 21:02הגב לתגובה זו
- 4.מנהל השקעות 09/02/2018 20:56הגב לתגובה זופשוט שילוב של יוהרה וחזירות. אסור לחשוף את התיק ליותר מ 10% הפסד בפוזיציה בודדת. במקרה הזה היו צריכים לקנות פוטין רחוקים יותר מאחו שכתבו. תזכרו תמיד kis = keep it simple
- את פוטין אי אפשר לקנות (ל"ת)ולדי 10/02/2018 11:01הגב לתגובה זו
- 3.משה 09/02/2018 19:04הגב לתגובה זושעכשיו יגיעו כל הכרישים כדי להבהיל את המשקיעים וכדי לקנות מהם את הסחורה בחצי מחיר ולחזור בעוד זמן מה ולמכור להם את אותה סחורה שקנו אבל במחיר של לפני הופעתם
- נראה זה יותר גרוע מנפילת ליהמן ברוס (ל"ת)כמו שזה 09/02/2018 19:57הגב לתגובה זו
- א 10/02/2018 01:25ברדר'ס, אם כבר...
- 2.מי שמתעסק עם מדד הפחד שם את כספו בסיכון רב (ל"ת)אליהו 09/02/2018 19:04הגב לתגובה זו
- 1.יוסף 09/02/2018 18:50הגב לתגובה זולתזמן את השוק לקרן הגידור היה מזל כמה שנים והפעם היא נמחקה כמו מרבית קרנות הגידור . מה זה משנה את העמלות השמנות מדמי ניהול הם מקבלים את הכסף של המשקעים הם מפסידים . המשקעים הפסידו את כספם ,עובדי קרנות הגידור (הברוקרים) אצלם הכסף בבנק ממשכורות השמנות שהם הרוויחו .
TV
האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?
מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר.
בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן.
לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה.
כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח.
כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות.
המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל.
לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם.
מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת.
מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב.
כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00.
נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר.
הנה הריאיון המלא:
