מחאת 88? למרות השינוי בקו המוזיקלי - 88 וכאן גימל זינקו
תאגיד השידור הציבורי כאן יכול להתבשם יחסית מנתוני האזנה לתחנות הרדיו שלו, שנמדדו לראשונה בעידן הפוסט-רשות השידור. נתוני סקר TGI שמפורסמים הבוקר (יום ד') מצביעים על התחזקות של רוב התחנות הארציות, וגם בגזרת גל"צ תחת המפקד החדש שמעון אלקבץ. וחושף כי התחנות הארציות דווקא זוכות להתחזקות בחשיפה.
מאגר המידע השיווקי TGI מבוצע על ידי קנטאר מדיה מחקרי TGI ותחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4.3 מיליון נפש. הסקר נערך בישראל מאז שנת 1998, והנתונים החדשים מהווים את הגל ה-40 מאז השקתו.
ההתבשמות של התאגיד נתונה בעיקר לנתוני האזנה של כאן 88FM וכאן גימל - 2 רשתות רדיו שהפכו שינוי דרסטי בלוח השידורים שלהן ואף באופיין, וזכו לביקורת קשה מצד לא מעט מאזינים, שהתאגדו לקבוצה שנקראת 'משמר 88', ולמרות המחאה, הנתונים מצביעים על התחזקות משמעותית בחשיפה לשידורי 2 התחנות. כאן 88FM זינקה מ-7.1% בחצי הראשון של 2017 ל-8.9% בחצי השני של השנה, ואילו כאן גימל מ-14.4% ל-17.2% - מדובר על זינוק של כ-20-25% ל-2 התחנות.
ואולם כאן ב' – תחנת הדגל של קול ישראל רשמה ירידה בהאזנה מ-22.4% ל-20.7% בחודשים יולי-דצמבר 2017. מנגד גל"צ התחזקה מ-22.7% ל-24.1% ב-6 החודשים האחרונים.
- האסטרטגיה של 103 וחולשת הרגולטור: הפיצוץ בין מגל לכספית לא מקרי
- אחרי יותר משבועיים: נתן זהבי התנצל על דבריו וחזר לשדר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התחנה המואזנת בישראל היא – כרגיל – גלגלצ, שהתחזקה קלות מ-33.6% בחודשים ינואר-יוני 2017, ל-34.5% בחצי השני של השנה.
כאן תרבות, שהחליפה את רשת א' ממשיכה במגמת ההיחלשות, ואחרי שרשמה 4.8% בחצי השני של 2016, ו-3.8% חשיפה בחצי הראשון של השנה, ב-6 החודשים האחרונים החשיפה לשידורי התחנה ירדה ל-3.2%. קול המוזיקה שומרת על נתון דומה - 5.5% כעת מול 5.6% לפני חצי שנה.
ושוב שינוי בראש דירוג האזוריות
גם הפעם שינויים בעמדת התחנה האזורית המובילה. אחרי שרדיו 103FM של אלי עזור הובילה בחצי הראשון של 2017 עם 10.7%%, היא נחלשה הפעם ל-9.1% וירדה למקום השלישי, בצל הסערות שפקדו אותה – עם יציאתו לחופשה של גבי גזית לאחר הטענות נגדו על הטרדות מיניות, והטענות נגד נתן זהבי שהובילו לתביעה של השדר נגד העיתונאית הדס שטייף.
את ראש הטבלה כבשה כעת eco99fm – אך היא של עזור - עם התחזקות קלה מ-9.6% ל-9.9%. חגית קמין, מנכ"לית התחנה, מסרה: "אנחנו גאים בנתונים שמראים את הצלחתנו בקהל הצעיר. זאת, בזכות בניית DNA מוזיקלי שכובש את הקהל הצעיר, העבודה בדיגיטל ובאפליקציה שמובילה את השוק ותכנית הבוקר של טל ואביעד.
- מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?
- מאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
במקום השני בתחנות האזוריות נמצאת רדיוס של דוד בן בסט עם זינוק מ-8% ל-9.4%. לב המדינה, גם היא של בן בסט, התחזקה קלות ל-4.9% לאחר שירדה חדות לפני חצי שנה מ-5.6% ל-4.8%. רדיו חיפה ירדה קלות מ-3.2% ל-3.1%, השלוחה שלה חם אש ירדה מ-2.1% ל-1.9% לאחר מגמת התחזקות בסקרים האחרונים.
ירידה לרדיו דרום בבאר שבע עם 2% בחצי השני של 2017, מול 3% בחצי הראשון של אותה שנה. השלוחה האשקלונית של רדיו דרום דווקא המשיכה במגמת ההתחזקות ואחרי ה-2.2% לפני שנה וה-2.7% לפני חצי שנה, רשמה הפעם 3.1%. באופן כללי החשיפה ל-2 השלוחות של רדיו דרום – בנטרול החפיפה ביניהן, עומדת על 4.3%, בדיוק כמו לפני חצי שנה.
רדיו תל אביב ירדה מ-3.7% ל-2.6%, דווקא לאחר מספר חציונים בהם התחזקה. רדיו ירושלים במגמת התחזקות – לפני שנה 2.7% לפני חצי שנה 3% וכעת 3.4%.
רדיו אמצע הדרך 90FM ממשיכה להיחלש 3 חציונים ברציפות – מ-3% לפני שנה וחצי, ל-2.7% לפני שנה, ל-2.3% לפני חצי שנה ול-2.1% הפעם, ואולם בקרב קהל היעד 18-49 חל זינוק של כמעט 30% בחשיפה של התחנה. רדיו צפון 104.5 (פעם צפון ללא הפסקה), התחנה השלישית של עזור, ירדה מ-2.8% ל-2.1%. לפני כשנה וחצי החשיפה לתחנה עמדה על 1.3%, ומאז זינקה.
ומה קורה אצל הדתיים והחרדים?
גלי ישראל שמיועדת בעיקר לתושבי יהודה ושומרון, אבל נקלטת גם בחלקים באזורים אחרים, חזרה ל-2.4% לאחר שירדה לפני חצי שנה ל-2%. התחנה שמיועדת בתחילה לקהל חובשי כיפות ומתנחלים, עברה בשנים האחרונות שינוי משמעותי במטרה להביא קהלים נוספים וכיום היא פונה לקהל רחב הרבה יותר. לטובת כך גויסו בין היתר שרון גל, מעיין אדם, נועם פתחי, יותם זמרי ומנחם הורוביץ.
בגזרת התחנות החרדיות, רדיו הוותיקה קול חי נחלשה מ-5.2% ל-4.7%. גם קול ברמה נחלשה מ-4.4% בסקר של 6 החודשים הראשונים של 2017, ל-3.8% בסקר הנוכחי.
רשת מורשת של קול ישראל, שפונה למגזר חובשי הכיפות והחרד"לים, נחלשה משמעותית מ-3.3% ל-2.6% בחצי השנה האחרונה. בחצי השני של 2016 החשיפה לתחנה עמדה על 3%.
- 12.יש רייטינג מדוייק יותר-חברת MBER (ל"ת)בשם איציק 28/01/2018 18:27הגב לתגובה זו
- 11.פרקטיס 26/01/2018 05:57הגב לתגובה זושימו לב לנתון המטריד. "כאן תרבות" המהוללת עי קובלנץ שהיתה אחת הסיבות למינוי של מנהלה הכושל אברבך לכל תחנות קול ישראל בהתרסקות. אכן סיבה נהדרת למנות את חדל האישים
- 10.אור 26/01/2018 05:29הגב לתגובה זואני יכל להאזין לתחנה מסויימת אבל רק לתוכניות מסויימות ולעזוב את התחנה כאשר משודרת תוכנית מסויימת. אני מאזין של כאן גימל אבל כאשר משודרת התוכנית "אגן הים התיכון" אני עובר לתחנה אחרת וכך הלאה בתוכניות אחרות. רצוי שתחנות הרדיו יבדקו גם בהתאם לתוכניות שהן משדרות.
- 9.אלי 25/01/2018 06:50הגב לתגובה זופשוט טוב!!!! אחרי שגלגלצ נפלה לטובת שיכוני המזרח 88 נשארה הצדיקה האחרונה בסדום... לא לגוון!!! מי שרוצה מוזיקת נישה יודע איפה למצוא אותה.
- 8.סם 24/01/2018 20:27הגב לתגובה זוגיוון לא יזיק
- 7.רדיו ירושלים הצגה! באלוהים, מהבוקר עד הערב (ל"ת)אלי אפריאט 24/01/2018 17:23הגב לתגובה זו
- 6.רונן 24/01/2018 17:07הגב לתגובה זוגעגועים לתחנה הישנה והטובה
- 5.יותר הגיוני להגיד שהעליה היא בזכות השינוי בקו המוזיקלי (ל"ת)נ- 24/01/2018 15:53הגב לתגובה זו
- 4.כל הכבוד לרדיו ירושלים !!! לא מפסיקים לעלות (ל"ת)לילך 24/01/2018 15:51הגב לתגובה זו
- רדיו ירושלים 24/01/2018 17:08הגב לתגובה זומרבית המגישים האחרים שם בלתי רהוטים.
- מור 24/01/2018 17:01הגב לתגובה זויש ברדיו ירושלים כמה הברקות ומגישים מבריקים. בין שבע בבוקר לשבע בערב אני מכער בחי סוף אנשים שמקשיבים רק לרדיו ירושלים
- 3.קול ישראל 24/01/2018 14:57הגב לתגובה זויש להחליף לאלתר את המגישים הבלתי רהוטים בעליל קלמן ליבסקינד, יואב קרקובסקי ודב גילהר וחלק מן המגישים של "אור ראשון" (למעט זוהר סדן המצוין), לשפר את ההגשה הלא רהוטה החלקית של מגישים אחרים, כגון אסתי פרז ואסף ליברמן. לצערנו אריה גולן המעולה משדר רק במשך ארבעה ימים בשבוע. בימי חמישי ושישי יש לשבץ ביומן הבוקר מגישים מהשורה הראשונה ולא משורה חית. רן בנימיני עושה עבודה טובה מאוד ביומן הערב. כדאי שישובץ ביומן הבוקר בימים שאריה גולן לא משדר. יש להפסיק לשבץ זוגות של גברים בלבד בתכניות האקטואליה — ליבסקינד וליברמן, שלום קיטל ומוטי גילת (מחליפו של דורון צברי הבלתי רהוט), והזוג החדש בימי שישי לפני הצהרים. מדוע לא משבצים זוגות מעורבים? יש להחליף לאלתר את יואב קרקובסקי ביומן בחצי היום השישי. הפסקנו להאזין ליומן בגללו! רצוי שיחזירו את גיל ליטמן המעולה. מדוע יש צורך בכל כך הרבה תכניות תרבות ברשת ב אם יש רשת מקבילה בתאגיד שיעודה הוא תרבות? לוח המשדרים גם הוא זקוק לניעור רציני. שתי דוגמאות המצביעות על ניהול לקוי והזוי של מועדי השידור הם תכניתו של משה נגבי "דין ודברים" המשודרת בשבת לפני הצהרים ותכניתו של קובי ברקאי "הדברות"
- 2.עופר 24/01/2018 13:31הגב לתגובה זומשולם הביתה!
- 1.טל 24/01/2018 12:19הגב לתגובה זוכבר יותר מחצי שנה שלתחנות האלה קורים כאן 88 וכאן גימל והן לא אותן תחנות כמעט באף פרמטר לטוב ולרע
- התכוונת - קוראים ולא "קורים" (ל"ת)"כאן" הוא שם אווילי 24/01/2018 16:44הגב לתגובה זו
- בעיקר לרע (ל"ת)אור 24/01/2018 14:13הגב לתגובה זו
- אתה יודע בדיוק למה הייתה הכוונה (ל"ת)והרייטינג מוכיח את ע 24/01/2018 12:42הגב לתגובה זו

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?
פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל.
שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.
קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל
גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.
המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.
אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%.
- פרטנר שוקלת לרכוש את פעילות הלקוחות העסקיים של הוט
- פלאפון רוצה לרכוש את הוט מובייל ב-2 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל.
פטריק דרהי, חובות ומניעים
מאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקומאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים
הרייטינג חזר לסורו, עם חדשות 12 כמהדורה המרכזית הנצפית ביותר ומאסטר שף, ריאליטי אוכל שעומד בראש הפריים טיים
בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 16.1% רייטינג ו-403 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 7.7% רייטינג ו-221 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-115 אלף צופים,
ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 114 אלף צופים ו-4.1% רייטינג.
פריים טיים
להיטים ותיקים זה תמיד טוב, וכך גם היה עם "מאסטר שף" עונה 12, ששודרה אמש, והיתה בראש, עם רייטינג של 15.4% רייטינג ו-415 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים"
שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי איתמר פליישמן, ועמדה על 7.6% רייטינג עם 209 אלף צופים. במקום השלישי היה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד
הציבורי, ועמד על 7.2% רייטינג ו-163 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 13, עם "ווארט", שעמד על 7% רייטינג ו-173 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את
הרצועה, עם 3.8% ו-85 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.6% רייטינג ו-53 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת שהדביקה פערים ונצמדה למקום השני עם העולם הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-51 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך התחרות בין 14 ל-12 נותרת צמודה, כשהפעם משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.7% ו-53 אלף צופים, ואילו "על הבוקר" עם נוי בר, היה אחריו עם 1.7% רייטינג, ו-53 אלף צופים. במקום
האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, ואלמז עם 14 בצהריים של חדשות 12, היתה על 3.4% ו-65 אלף צופים, אחריה היה האולפן הפתוח של עם בועז גולן עמד על 3.2% רייטינג
ו-6* אלף צופים, ואת הרשימה סגר משדר מיוחד עם מאיה ראכלין שהיה עם 1.1% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.
