רשת טיפני הציגה ירידה במכירות אבל המניה טסה כמעט 7%
עונת הדו"חות סיפקה לשווקים מבט נוסף על ההשפעות שיש להתחזקות הדולר והירידה בעלויות גורמי הייצור על הרשתות המסחריות בארה"ב. מכירות רשת היוקרה טיפני ירדו בשיעור של 8% ברבעון השני של השנה אל מול השנה שעברה. הנהלת טיפני טענה כי הירידה במכירות נרשמה בעיקר עם הירידה בהוצאות התיירים בכלל והתיירים הסינים בפרט.
רווחי החברה הגיע לכדי 86 סנט למניה. ירידה של 5% אל מול שנה שעברה, אך תוצאה טובה משמעותית מצפי השוק שעמד על 71 סנט. הרווחים הטובים מהצפוי הופיעו בעקבות ירידה בחומרי הגלם של החברה (מתכת כסף וזהב).
טיפני סובלת באופן כפול מהתחזקות הדולר. בעוד התחזקות הדולר מקשה על התיירים בארה"ב להגדיל את הרכישות שלהם בשווקים המקומיים, הרשת גם סובלת מעלייה במחירי התכשיטים שלה בסניפים מחוץ לארה"ב.
המכירות באירופה ירדו בשיעור של 17% ברבעון האחרון. למעשה גם במדינות בהן נרשמה עלייה במכירות, דוגמת יפן, בסופו של דבר נרשמה ירידה בהכנסות לאור השינויים בשווי המטבע.
- אולטה ביוטי עם דו"חות חזקים, מניית החברה זינקה ב-11%
- בלואי וויטון מצטערים? טיפאני מאכזבת בדו"חות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7