TV

חשיפת חדשות 10 - המפכ"ל בשיחה סגורה: "נתניהו הבטיח למנות אותי לראש השב"כ הבא"

האם המפכ"ל "בכיס של נתניהו"? לפי שיחה סגורה של אלשיך, נתניהו הבטיח למנותו לראש השב"כ, אם האחרון יישאר בתפקידו
מערכת Bizportal | (17)
נושאים בכתבה נתניהו

לאחר הנחייתו התמוהה של מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך שלא לציין בהודעה לעיתונות את ההמלצה להעמיד לדין את רעיית ראש הממשלה  עלו מספר שאלות בקרב הציבור בדבר קשריו עם נתניהו - האם כעת מתברר הבסיס שלהם? לפי חשיפת רביב דרוקר וחדשות 10 מאמש (ב'), אלשיך טוען כי ראש הממשלה נתניהו הבטיח למנות אותו לראש השב"כ הבא.

אלשיך, שבא מארגון השב"כ, ובאופן טבעי היה מעוניין להתקדם עד לקודקוד הארגון - הסכים להיענות לפניית ראש הממשלה והשר לבטחון פנים, ולקחת על עצמו את תפקיד מפכ"ל המשטרה - למרות שלא בא מהארגון. לפי ערוץ 10, לאלשיך קיימת הבטחת מראש הממשלה, שבמידה והאחרון יישאר בתפקידו - אלשיך ימונה בהמשך לתפקיד ראש השב"כ.

באופן זה, לאלשיך אינטרס ברור שנתניהו ימשיך לשבת על כס ראש הממשלה, וזאת דווקא על רקע פרשיות שונות הקשורות לנתניהו ומשפחתו - בין אם הדיווחים על קבלת כספים מארנו מימרן (ושינוי הגרסאות של לשכת רה"מ), דו"ח 'ביבי-טורס', וכן פרשיות מעון ראש הממשלה, בו מעורבת שרה נתניהו.

לא פחות ממדהימה היא העובדה, שאלשיך בעצמו לא הכחיש מידע זה בתגובתו, כפי שפורסמה אמש בחדשות 10.

תגובות לכתבה(17):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 16.
    הרדיפה האובססיבית מאוד מטרידה אותי. צריכה להדאיג כל אדם (ל"ת)
    מריח מסריח 07/06/2016 18:59
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    אשרי המאמין (ל"ת)
    אנונימי 07/06/2016 11:34
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    רס"ן שמועתי. 07/06/2016 11:17
    הגב לתגובה זו
    אני לא מאמין שביבי כל כך תמים עד כדי כך שיציע דבר כזה בעת שהאיש מכהן כמפכ"ל, תפקיד שדרגתו גבוהה ב-2 שלבים מהשב"כ ,יותר סביר היה שיציע לו אפשרות כזאת בעת שאלשיך שירת בשב"כ כסגן לפני שבכלל תפקיד המפכ"ל עלה על הפרק.? כ
  • 13.
    מאיר פ 07/06/2016 10:48
    הגב לתגובה זו
    אם מישהוא לא רוקד עם השמאל מיד הוא הופך למטרה מזכיר לי את המשטרים האפלים של האינקויזיציה
  • 12.
    דוד מירושלים 07/06/2016 10:45
    הגב לתגובה זו
    בין אם זה נכון או לא, אסור היה לו לומר. חיזוק לכך רואים גם את התנהלותו מאז שמונה למפכ"ל
  • 11.
    עופר 07/06/2016 10:44
    הגב לתגובה זו
    נתניהו יהיה מכול להביט לשטן את נשמתו העיקר שישרוד בשלטון
  • 10.
    הבטיח אבטיח (ל"ת)
    הוא 07/06/2016 10:29
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    לכתב 07/06/2016 10:12
    הגב לתגובה זו
    וואלה אבטיח
  • 8.
    אבג 07/06/2016 10:06
    הגב לתגובה זו
    אם ביבי לא חתם לך על מסמך עם שלושה עורכי דין מטעמך כעדים אין סיכוי שתיהיה ראש שבכ אלא אם כל המועמדים האחרים ייפסלו
  • 7.
    בן 07/06/2016 10:04
    הגב לתגובה זו
    לכך שנתניהו ימשיך להיות ראש ממשלה (כלומר לא לחקור יותר מדי..), וגם להמשיך ללקק לו עד סוף הקדנציה..
  • 6.
    הבטיח 07/06/2016 09:48
    הגב לתגובה זו
    אז מה...לא קרה כלום...אתה רק בקומה 10. תמשיך לבנות...
  • 5.
    רמי 07/06/2016 09:43
    הגב לתגובה זו
    כבר לא מפתיע .. או מופתע .... סל הערכים של מר נתניהו הוא רק קישוט .. הרבה דברת ... אוויר חם... מאחרי כל המילים היפות יש הרבה סיכון .. ונזק שהוא מיצר הבעיה שנתניהו לא מבין כי אין לו מודעות עצמית ....בדיוק כמו רעייתו ... הוא מתנהל כמו פיל בחנות חרסינה
  • 4.
    אנונימי 07/06/2016 09:42
    הגב לתגובה זו
    זה מסביר מדוע המפ"כל רוצה להסתיר מידעים וזה ודאי התנאי להיבחרו, רק כך בוחר נתניהו בתפקידים בחירים
  • 3.
    טומארפורקולו 07/06/2016 09:34
    הגב לתגובה זו
    ין בין שקר לאמת ,ועוד לקבל תפקיד של ראש השבכ,?אם אנשים כמוך וכמו ביבי צריך לשים את המזוודה ליד הדלת
  • 2.
    כתתב 07/06/2016 08:48
    הגב לתגובה זו
    אבל בצורה כזאת הבטיח לכן ....תתעסק בכלכלה ולא בכזבות שקרים
  • בזכות אנשים כמוך היטלר עלה לשלטון (ל"ת)
    rr 07/06/2016 09:25
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    כתתב 07/06/2016 08:46
    הגב לתגובה זו
    בלבול ערבבת שטויות זה מתאים לעיתון ידיעות מדוע אלשייך לא... מכוון שהבטיח... ראש אבטיח שכמוך
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.