שונאים פחות את סוכני הביטוח: בעקבות פסיקת "שוקה" - השיח הציבורי השתנה ב-180 מעלות
גם אם בית המשפט העליון יבטל את פסיקת המחוזי לגבי קמפיין "שוקה", בלשכת סוכני הביטוח יכולים לזקוף לעצמם הישג גדול במיוחד – והוא בזירה התקשורתית, כאשר חלה ירידה משמעותית בשנאה כלפי סוכני הביטוח, והרבה יותר ביקורתי כלפי סדרת הקמפיינים שהובילה ב- 5 השנים האחרונות שני כהן עבור 9 מיליון.
מבדיקה שקיימה מחלקת המחקר של חברת Buzzilla - המתמחה בניטור ומחקר שיח חברתי עבור קבוצת מנהלי שיווק מצייצים, עולה כי חל מהפך ביחס הציבורי כלפי סוכני הביטוח, כפי שמתבטא ברחבי הרשת. לפני שבועיים בדיוק קבע שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, אליהו בכר כי קמפיין "שוקה" פסול משום שפגע במתחרים - סוכני הביטוח הקונבנציונליים: "נקודת המוצא ממנה יוצאת החברה כי אין מקום בעולם הביטוח לעוסק אחר (סוכן הביטוח) הינה בעייתית בעיני, בהיותה לא מוסרית בעליל".
במסגרת ההחלטה נתן השופט בכר לביטוח ישיר צו מניעה האוסר עליה "להפיק או לפרסם פרסומות או לצאת בקמפיין בו מוצגים סוכני הביטוח כנהנתנים, מיושנים, ומאותגרים טכנולוגית". בהמשך הגישה ביטוח ישיר (9 מיליון) בקשה לצו מניעה, הגישה ערעור לעליון, העלתה קמפיין מרוכך יותר, והוגש נגדה בקשה לביזיון החלטת בית המשפט.
היום בו פורסמה החלטת בית המשפט לגבי הסרת הקמפיין, היה למעשה נקודת המפנה ביחס ציבור הגולשים כלפי סוכני הביטוח. הורדת הפרסומת לא רק יצרה עניין ציבורי, אלא גם מעורבות צרכנים בנושא שהיה עד אז רדום למדי. משיח של כ-100 דיונים (דיון הוא כל השרשור מפוסט פותח ועד פוסט סוגר, א"כ) על פני 3 חודשים מתחיל ינואר עד סוף מארס, המספר זינק ל-450 דיונים רק בשבוע הפסיקה.
כאמור, תדמית הסוכנים השתנתה. הרגש השלילי כלפיהם פחת והרגש החיובי התחזק. בנוסף, לראשונה אפשר להבחין בסנטימנט "חיובי מאוד" כלפי סוכני הביטוח.
מקור: Buzzilla
הפסיקה יצרה תחושה שנעשה "שיימינג" לסוכני הביטוח כסקטור. כתוצאה מכך נחלצו לקוחות מרוצים לתמיכה בהם, ולהוקעת השיימינג. השיח המפרגן של הלקוחות הללו הביא לשיח ה"חיובי מאוד". שינוי זה השליך גם על הסנטימנט כלפי הפרסומת.
התפיסה כלפי 9 מיליון נותרה כמעט ללא שינוי ושלילית ברובה. מעל 75% מהנדגמים מתייחסים לחברה באופן שלילי גם לפני הפסיקה. לאחר הפסיקה היה שינוי של אחוזים בודדים, שאינו מובהק. אבל יש להבין כי התפיסה השלילית כלפי ביטוח ישיר נובעת מעצם היותה חברת ביטוח ואחוז השיח השלילי כלפיה כמעט וזהה לשיעורו בקרב השיח על חברות ביטוח בכלל.
לעומת זאת, היחס לפרסומת השתנה באופן מהותי. נרשמה עלייה משמעותית בשיח על הקמפיין לאחר הפסיקה, יחד עם עלייה במעורבות - השיח הכפיל את עצמו פי 4 בהשוואה לתקופה קודמת. כמו כן נרשם שינוי משמעותי בתפיסת הפרסומת. לפני הפסיקה השיח כלפי הפרסומת היה חיובי ברובו ורבים חיבבו את הפרסומת ההומוריסטית. לאחר פסיקת בית המשפט התחילו להתייחס לפרסומת כפוגענית וכתוצאה מכך עלה משמעותית הסנטימנט השלילי כלפיה והפך למרבית השיח.
- מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?
- מאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
מקור: Buzzilla
הדעות ביחס לפסילת הפרסומת היו חלוקות. למרות האהדה לסדרת הפרסומות, 53% תמכו בהורדת הפרסומת.
העלאת המקרה לסדר היום הציבורי וההסבר להתנגדות הנחרצת של לשכת סוכני הביטוח בטענה לפגיעה כוללת בסקטור שלם, הובילו להתגייסות לטובת סוכני הביטוח, הן על ידי לקוחות מרוצים והן על ידי מתנגדים לשיימינג.
מקור: Buzzilla
מקור: Buzzilla
אבל ניתן לראות כי אין סיבה גורפת להתנגדות להורדת הקמפיין והחיבה לפרסומת שקולה בשיעורה לסיבה הנובעת מחופש הביטוי.
לדברי מרב בורנשטיין, סמנכ"ל אסטרטגיה ומחקר ב-Buzzilla, "המהלך של לשכת סוכני הביטוח צלח ושיפר את תדמיתם של הסוכנים, תוך יצירת שינוי בתפיסה לגבי הפרסומת של ביטוח ישיר". בורנשטיין אומרת עוד כי "התמיכה בהורדת הפרסומת היא פועל יוצא של גל ההתנגדות לשיימינג. המסר של לשכת סוכני הביטוח ומינוף הוקעת השיימינג הביאו להזדהות עם סקטור הסוכנים ומתן קרקע פורייה להתייחסות החיובית לפסיקת בית המשפט".
אמיר שניידר, מייסד קהילת 'מנהלי שיווק מצייצים' אמר כי "ממצאי המחקר הן עדות מרתקת לפערים הנוצרים לעיתים בין מה שמתנהל בשיח הציבורי אודות קמפיינים לבין מה שמתנהל בפורומים מקצועיים. בעוד בקהילה דנו לרוב בפגיעה בחופש הביטוי והפרסום, הצדיקו את הקמפיין ואמרו שאיננו פוגעני, הרי שהשיח הציבורי הציג גישה שונה המתייחסת לפגיעה לשיטתם בסוכני הביטוח, לתופעת השיימינג ולחשיבות הורדת הקמפיין מהמרקע".
- 5.אחד העם 01/05/2016 12:06הגב לתגובה זושתי חברות, בבעלות אחת, מציגות עצמן לציבור כבר שנים כ2 חברות שונות.....בעין מפריע... בושה וחרפה - איפה הציבור? איפה הרגולטור?? מדובר בהונאה , האזרח הסביר והתמים לא מודע שמדובר באותה חברה שלה כביכול 2 פנים........ נסו לתבוע את ביטוח ישיר ותראו מה יקרה......... ט.ל.ח
- 4.כתבה ממומנת ע"י איגוד סוכני הביטוח (ל"ת)אא 01/05/2016 09:42הגב לתגובה זו
- 3.מיכאל 25/04/2016 18:06הגב לתגובה זושבזילה ינטרו את השיח עליך מאחורי הקלעים. הקהילה שלכם התרוקנה בגלל ובזכות יוהרה. לתשומת לבך
- עמיר 02/02/2017 14:44הגב לתגובה זובלון גדול נפוח מעצמו- אין לו מושג כלום חוץ מללקק לעצמו כמו כלבלב ולמנהלי שיווק אחרים. מנהלי שיווק מוצצים- חברות של כלומניקים שאולי במקרה הטוב נתנו חותמת על מהלכים שהקריאטיב במשרד פרסום חשבו ויצרו (סביר להניח שגם קיבלו החלטה מלמעלה). די, נשבר מהקהילת לקקנים הזו.
- אלעד 27/04/2016 10:56הגב לתגובה זולעשות חשבון נפש הפסח הזה.
- אישה אחת 26/04/2016 12:49הגב לתגובה זוועשרות אנשי שיווק אומרים לו תודה על זה שסוף סןף הם יכולים לבטא את עצמם בסביבה בטוחה שבה הם נמצאים בין אידיוטים דומים להם
- אייל 26/04/2016 02:17הגב לתגובה זואמיר ככה זה כשרוצים לקחת יותר מאשר לתת. אגו ממוטט קהילות.
- מסכימה עם כל מילה (ל"ת)עדי 25/04/2016 23:42הגב לתגובה זו
- 2.צדיק 25/04/2016 17:13הגב לתגובה זולי עשה עוד יותר אנטי לסוכני ביטוח.
- 1.hana00 25/04/2016 17:02הגב לתגובה זולא הגיע הזמן שסוכני הביטוח ידבקו בעקרונות?

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?
פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל.
שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.
קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל
גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.
המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.
אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%.
- פרטנר שוקלת לרכוש את פעילות הלקוחות העסקיים של הוט
- פלאפון רוצה לרכוש את הוט מובייל ב-2 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל.
פטריק דרהי, חובות ומניעים
מאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקומאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים
הרייטינג חזר לסורו, עם חדשות 12 כמהדורה המרכזית הנצפית ביותר ומאסטר שף, ריאליטי אוכל שעומד בראש הפריים טיים
בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 16.1% רייטינג ו-403 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 7.7% רייטינג ו-221 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-115 אלף צופים,
ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 114 אלף צופים ו-4.1% רייטינג.
פריים טיים
להיטים ותיקים זה תמיד טוב, וכך גם היה עם "מאסטר שף" עונה 12, ששודרה אמש, והיתה בראש, עם רייטינג של 15.4% רייטינג ו-415 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים"
שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי איתמר פליישמן, ועמדה על 7.6% רייטינג עם 209 אלף צופים. במקום השלישי היה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד
הציבורי, ועמד על 7.2% רייטינג ו-163 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 13, עם "ווארט", שעמד על 7% רייטינג ו-173 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את
הרצועה, עם 3.8% ו-85 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.6% רייטינג ו-53 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת שהדביקה פערים ונצמדה למקום השני עם העולם הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-51 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך התחרות בין 14 ל-12 נותרת צמודה, כשהפעם משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.7% ו-53 אלף צופים, ואילו "על הבוקר" עם נוי בר, היה אחריו עם 1.7% רייטינג, ו-53 אלף צופים. במקום
האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, ואלמז עם 14 בצהריים של חדשות 12, היתה על 3.4% ו-65 אלף צופים, אחריה היה האולפן הפתוח של עם בועז גולן עמד על 3.2% רייטינג
ו-6* אלף צופים, ואת הרשימה סגר משדר מיוחד עם מאיה ראכלין שהיה עם 1.1% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.
