הדוח הזה מוכיח: השנה, גם העשירים בארה"ב לא מלקקים דבש

אלמוג עזר |
נושאים בכתבה וול סטריט

מתחילת השנה בעוד שוק התעסוקה בארה"ב מציג שיפור והתחזקות כאשר מאות אלפי משרות חדשות נוספות לשוק מדי חודש, הבטחון הצרכני במדינה נמצא דווקא בירידה. בתחילת חודש מאי, מדד של רויטרס שמודד את הסנטימנט הצרכני בכלכלה הגדולה בעולם, הציג פאסימיות בכל המעמדות והגילאים השונים בשוק הצריכה. היום עם פרסום הדוח הפיננסי של חברת טיפני'ס נראה כי הסנטימנט השלילי התפשט גם לתחומים בהם לא היה בנמצא מזה שנים - העשירים בארה"ב. 

הדוח של ענקית התכשיטים היוקרתית טיפני'ס שהציג את הרווחים של החברה ברבעון הראשונה של השנה, מציג בעיקר תמונה לא מחמיאה על שוק הצרכנים. קמעונאית התכשיטים, דיווחה אמנם על רווחים גבוהים באופן משמעותי מעבר לצפי השוק, אך הציגה בעיקר ירידות בפעילות העסקית. 

ההכנסות של החברה ברבעון הראשון של שנת 2015, ירדו לכדי 104.9 מיליון או 81 סנט למניה מהרבעון הראשון שנה שעברה (125.6 מיליון, 97 סנט למניה). צפי השוק לפרסומי החברה היו נמוכים וצפו ירידה חזקה יותר ברווחים אל 919 מיליון דולר ו-70 סנט למניה. המכירות באותן החנויות היו נמוכות יותר לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. החדשות החיוביות של החברה הוא שיפור תחזית הרווחים בשנה הקרובה. 

על פי כלכלנים שונים, אשתקד כלכלת ארה"ב זינקה בעקבות העלייה ביצור, אך הרבעון הקרוב יתאפיין בעלייה בייבוא, ירידה בייצוא בעקבות התחזקות הדולר ורגיעה בשוק העבודה בעקבות החולשה בתחום האנרגיה. הדוח של טיפאני'ס מאושש את ההשערות הללו כאשר הירידות בהכנסות החברה נבעו גם בעקבות חולשה במכירות של יפן ואזור הפסיפיק. 

תוצאותיה הפיננסיות של החברה, שהיו כאמור פחות חמור ממה שהשוק צפה, גורמות לחברה לזנק היום ביותר מ-7.5%. אם כי שווי מניית החברה שנה לאחור (יום ג') ירדה ב-20%. זאת בעוד ה-S&P 500 עלה 2.2%. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה