חייכו אל המצלמה: זאת התוכנית של המשטרה להגדיל את הקנסות על הציבור - הפיקה חצי מיליון מתחילת השנה

בכוונת המשטרה להגביר אכיפה כולל הגדלת פריסת מצלמות בדגש על הולכי הרגל והמגזר הערבי . בישראל נהרגים כ-30-35 הולכי רגל בשנה
אבי שאולי | (22)
נושאים בכתבה מצלמה

משטרת ישראל חשפה היום פרטים על אחד מממקורות ההכנסה השמנים והקלים לגבייה - ועדת המשנה של ועדת הכלכלה למאבק בתאונות הדרכים, בראשות ח"כ דוד צור, קיימה היום שני דיונים מיוחדים, שעסקו בעבירות התנועה שאוכפת המשטרה בכללן מצלמות המהירות ומשקלן בגורמים לתאונות הדרכים וכן בטיפול במוקדי הסיכון בכבישים ("כבישים אדומים").

ראש אגף התנועה במשטרה, ניצב משה אדרי, אמר כי ישנה עלייה של 3% במספר התאונות הקטלניות ועלייה במספר ההרוגים במגזר הערבי. לדבריו, המשטרה נתנה תשומת לב לאכיפה בכבישים וב"כבישים אדומים", ובמקומות שהוגברה האכיפה חלה ירידה של 0% במספר ההרוגים.

המשטרה מתמקדת בעבירות של חגורת בטיחות, שימוש בסלולר ומהירות

מנתוני המשטרה עולה כי יש עליה משמעותית במספר הולכי הרגל שנהרגו מתחילת השנה. בהשפעת מבצע "צוק איתן" חלה ירידה של 13% באכיפה ועלייה בהרוגים ובתאונות הקטלניות, ובסך הכל מתחילת השנה נרשמו כחצי מיליון דוחות.

המשטרה מתמקדת באכיפת עבירות של אי חגירת חגורות בטיחות, שימוש בסלולר ועבירות מהירות. 59% מהאכיפה שמבצעת המשטרה מופנה לעבירות שגורמות לתאונות דרכים.

המשטרה רוצה להגיע ל-150 מצלמות שיוצבו ויוחלפו בין 250 עמדות

המטרה של המשטרה להגיע ל-150 מצלמות שיוצבו ויוחלפו בין 250 עמדות. ניצב אדרי אמר כי הפרויקט מעיד על ירידה משמעותית של 7% בדוחות על חציית צומת באור אדום, ואפשר להסיט שוטרים לטיפול בעבירות אחרות, כמו נהיגה בשכרות ונסיעה בשוליים.

כמו כן אמר ניצב אדרי כי "הפרויקט יצר פקק בבתי המשפט, בגלל המדיניות לאכוף נסיעה במהירויות גבוהות. לכן אנחנו רוצים להחזיר את האכיפה לסף נמוך כדי ליצור הרתעה. הזמן הממוצע שעובר בין ביצוע העבירה ועד למשפט עומד על 227 יום".

יותר מצלמות גם בתוך הערים

המשטרה מבקשת לקדם הצבת מצלמות מהירות בשטחים העירוניים, אך ראשי רשויות לעיתים מערימים קשיים כי הם מרגישים שהדבר פוגע בפרטיות התושבים.

בכוונת המשטרה להגביר אכיפה, בדגש על הולכי הרגל, וכן לטפל במגזר הערבי, להגביר את פריסת מצלמות המהירות ולצייד את השוטרים בניידות במצלמות.

מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מרדכי בהירי-דואני: 61% מהנהגים לא נותנים זכות קדימה להולכי רגל וזו עבירה שצריך לאכוף. לפי נתוני הרשות, בישראל נהרגים כ-30-35 הולכי רגל בממוצע בשנה, בעוד שבמדינות המפותחות עומד מספר הולכי הרגל הרוגים על כ-20 בשנה.

תגובות לכתבה(22):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 19.
    אבי 12/09/2014 22:29
    הגב לתגובה זו
    אם כך מה מועילה האכיפה?
  • אז היתה טעות בכתיבה... ביג דיל (ל"ת)
    יוסי 14/09/2014 18:55
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    לשלוח את ניצב משה אדרי הביתה (ל"ת)
    משה 12/09/2014 15:26
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    אופיר 12/09/2014 14:52
    הגב לתגובה זו
    ה"מלחמה" הזו היא בנהג ובכיס שלו ולא בתאונות עצמן. המהירות היא גורם משני וישנם מאות מחקרים שמוכיחים זאת. במקום להשקיע מליונים בטמטום הזה, שישקיעו בשוטרים בצמתים בערים וביישובים, שפשוט יאכפו את הבריונות של הנהגים שמדברים בטלפון ובנוסף לא נותנים זכות קדימה להולכי רגל. כמו"כ, שיאתרו את הנהגים שלא כשירים לנהיגה (וישנם אלפים כאלה). בנוסף, חינוך קשוח כבר מבית הספר בנוגע להתנהגות בכביש (נהגים והולכי רגל), יעשה פלאים בהורדת כמות הנפגעים. מיותר לציין, שהמצלמות לא מונעות כלום ושום דבר חוץ מאשר הורדת הרגל מהגז למשך 30 שניות בכל פעם (בעיקר בקטעי כביש בהם לא היו תאונות מעולם. ואם היו, בטח לא היה זה כתוצאה מהמהירות).
  • 16.
    דורון 12/09/2014 09:36
    הגב לתגובה זו
    צריכים שוטרים ומתנדבים על קטנועים , עם מצלמות קסדה ויסעו בכבישים ויתנו דוחות חמורים לכל אלו שנוסעים יותר מכמה שניות במסלול השמאלי כשהימני פנוי , לכל אלו שלא מאותתים כלל, לכל אלו שעוקפים בצורה מסוכנת מימין ועל השוליים, לכל אלו שנדחפים בתור לרמזור, לכל אלו שנוסעים כמו משוגעים.
  • 15.
    ישראלי ותיק 12/09/2014 07:04
    הגב לתגובה זו
    הגברת האכיפה במגזר הערבי, ממש תגלית. לא ידענו עד עכשיו שהם נוהגים כמשולחי רסן. וואלה צל"ש למי שמצא את זה....בושה ןחרפה זה ידוע שנים ואיש לא עשה כלום כי מדינת ישראל לא רוצה להתמודד ובייחוד לא עם הבדווים בנגב שבפועל הם בעלי השטח והמשטרה קצת מפריעה להם (גם כן תוך מינימום סיכון עצמי הרי יש גבול במה שכדאי להסתכן בגינו).
  • 14.
    עידן 11/09/2014 20:39
    הגב לתגובה זו
    במקום להשקיע בטיימר מתי הרמזורים מתחלפים לירוק ולאדום שזה באמת מציל חיי אדם ומונע המון תאונות, ושלא נדבר שיש את זה במדינות עולם שלישי ובישראל אין ! מעדיפים לעשות כסף עם מצלמות מהירות שיכניסו המון כסף למדינה במקום להציל חיי אדם פשוט בושה! רודפי בצע יהודים לא סתם אומרים את זה עלינו , ולא סתם המון צעירים מיואשים יורדים מהארץ ....
  • 13.
    מיכאל 11/09/2014 20:02
    הגב לתגובה זו
    ״מלחמה בתאונות דרכים״, הצחקתם . לא מאבק בתאונות ולא בטיח ! המלחמה היחידה , לשדוד כספי אזרחים. דוגמה: כביש מס׳ 1 בין ירושלים לים המלח, כביש נהדר ! 2 מסלולים רחבים מכל צד, שדה ראיה מעולה !, אז היכן תוקעת המשטרע מצלמות מהירות ? בקטעים הכי ריקים, בירידה מתונה, לא סיבוב חד ולא כלום, מקום שהנהג נלחם ברכב שלא יאיץ ! דוקא במקומות אלו שמו המתיימרים להצילנו מתאונות , מצלמות והגבלת מהירות של 80 קמ״ש !!! מה זה , אם לא מחלבת כספים ! הנהג הישראלי הפרה הכי פרייארית בעולם ! המשטרה הישראלית אחת הגרועות בעולם !
  • 12.
    בכר 11/09/2014 19:46
    הגב לתגובה זו
    מעניין לאן הולך הכסף. כיוון שהכסף בא מעברות תנועה הכסף אמור להגיע למקומות שישפרו את התעבורה כך שכמות העברות תיקטן (רמזורים ,שיפור צמתים ,מקומות עצירה בצד בכבישים מהירים וכדומה)
  • 11.
    המדינה דופקת וכולם שותקים... (ל"ת)
    שי.ע 11/09/2014 19:37
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    טל 11/09/2014 17:41
    הגב לתגובה זו
    נקווה שייאסף מספיק כסף כדי להחליף את המפכ"ל המקולקל ללא תקנה ואת שאר נושאי הינומתו הנאמנים......
  • 9.
    אחמד 11/09/2014 17:28
    הגב לתגובה זו
    גם ככה אני נוהג ברכב גנוב , שיצלמו אותי כמה שהם רוצים.
  • 8.
    קודם שיטפלו בשוטרים שרושמים דוחות שווא (ל"ת)
    שלומי 11/09/2014 17:27
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    בא 11/09/2014 17:19
    הגב לתגובה זו
    מבין שקניות עולות כסף אבל את הילד מקבלים בחינם אבל ,וזה אבל אין סופי ,מה לא בסדר איתכם .
  • 6.
    דויד 11/09/2014 17:10
    הגב לתגובה זו
    צריך להמשיך ולרשת את כל המדינה במצלמות ולגבות קנסות כבדים מאוד ממי שלא נוסע כחוק!
  • 5.
    בא 11/09/2014 16:59
    הגב לתגובה זו
    בשביל מה האזרחים צריכים כסף ,פשוט נעביר את כול המשכורת למדינה שלא נותנת כלום .
  • 4.
    נהגוס 11/09/2014 16:53
    הגב לתגובה זו
    אנשים לא מבינים מתקרב רכב למעבר החציה זה לא סימן לרדת לכביש. זה סימן לעצור ולעמוד על המדרכה. דבר שני, ישראל זו המדינה היחידה כשרכב פונה ימינה ברמזור ירוק, הוא צריך לעצור כי להולכי הרגל יש ירוק. יש צמתים שלמים שיש טור של מכוניות שמנסה לפנות ימינה והולכי הרגל לא נותנים לו..
  • צודק 100 % (ל"ת)
    שלמה 11/09/2014 18:32
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אלי 11/09/2014 16:46
    הגב לתגובה זו
    גם מה שאין לנו ומספרים סיפורים
  • 2.
    ברק 11/09/2014 16:26
    הגב לתגובה זו
    הקנסות מלווים בנקודות האם שלילת רישיונות מאסיבית לא תפגע בכלכלת המדינה? כבר ניתן לראות שהמצב הכלכלי במדינה התדרדר מאז שהתקינו את המצלמות. המשטרע גרמה למיתון. וגם ישנה תופעה שהמשתרע עובדת עבור הטיקונים והנוכלים כמו במקרה אקיוטק.
  • 1.
    meat la ham 11/09/2014 16:15
    הגב לתגובה זו
    שולחים דוחות לנהגים נורמטיבים שבטעות נסעו 130-140 בכביש מהיר. ולא, כפי שמציגים, מצילים הולכי רגל ואזרחים תמימים. ועל הדרך מגייסים מאות מליונים במיסים עקיפים. אתם רוצים להפטר מנהגים מופרעים? פתחו מוקד מהיר לדיווח, הנהגים יוכלו לדווח על המופרע שמרביץ 200, שזה במילא נדיר ביותר, פעם בחודש חודשיים נתקלים באחד כזה. ואתם תוכלו לשלוח ניידת לעצור ולהעניש אותו. את אותה ניידת שמסתתרת מאחורי שלט מחורבן ודופקת נהגים על 20 קמ"ש מעל הרשום תשלחו לשם. רק בבקשה אל תספרו לנו שמצלמות ששולחות לנו דו"ח של 1000 שקל מצילות אותנו.
  • עוד קנסות עוד מסים עוד מלחמות תמשיכו ללחוץ (ל"ת)
    מיקי 11/09/2014 17:08
    הגב לתגובה זו
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

גרי ליבנת' בנק רוטשילד ושות' בישראל. קרדיט: פלורין קאליןגרי ליבנת' בנק רוטשילד ושות' בישראל. קרדיט: פלורין קאלין

יותר מ-1,500 הייטקיסטים ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים

5,400 ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים במהלך 2024, מתוכם בין 1,500 ל-2,000 הייטקיסטים, כמה מיליונרים חדשים בהייטק יהיו השנה?  

רן קידר |
נושאים בכתבה מיליונרים הייטק

בסוף 2024 נמנו בישראל כ-186 אלף מיליונרים בדולרים, עלייה של 2.9% לעומת השנה הקודמת, המשקפת כ-5,400 ישראלים חדשים שחצו את רף המיליון דולר בנכסים נטו. אפשר להניח שהמספרים האמיתיים הם מעל 200 אלף - זה מגובה גם בנתון של בנק UBS שמציב את ישראל במקום ה-17 בעולם בעושר ממוצע למבוגר, כ-284 אלף דולר. 

לפי דוח של Henley & Partners לשנת 2024, במהלך 2023 נרשמה עזיבה של כ-200 בעלי הון מישראל, בעוד שב-2022 נכנסו כ-1,100 בעלי הון לארץ. מרבית הנוטשים מעבירים את מרכז חייהם לארה"ב, בריטניה ופורטוגל. ובכל זאת, גם לאחר ההגירה, מאזן המיליונרים נטו בישראל ממשיך לעלות בקצב של אלפים בשנה. משנת 2024 יש מצב הפוך - עלייה לארץ, אם כי אין נתונים רשמיים. 

שליש מהמיליונרים החדשים מגיעים מההייטק

שנה שעברה הוגדרה כשנה חזקה להון הטכנולוגי הישראלי. לפי דוח 2024 של PwC , נרשמו 53 עסקאות אקזיט בשווי כולל של 13.38 מיליארד דולר, ו-34 עסקאות מיזוגים ורכישות בהיקף נוסף של 8.95 מיליארד דולר. שש הנפקות (IPO) גייסו יחד 781 מיליון דולר. בסך הכול, 106 עסקאות בתחום ההייטק הגיעו להיקף כולל של 26.7 מיליארד דולר. מתוכן, 8 עסקאות חצו את רף חצי מיליארד דולר (ששווים הכולל עמד על 6.8 מיליארד דולר), ו-23 עסקאות בטווח 100-500 מיליון (ששווים הכולל עמד על 5.8 מיליארד דולר), שמהוות יחד 44% מהיקף השוק. רוב העסקאות היו בתחומי IT & Enterprise Software, סייבר, ואינטליגנציה מלאכותית.

לפי IVC ו-Rise IL, כ-70% מההון שנוצר בעסקאות האלו הגיע לחברות טכנולוגיה. במחקרים קודמים של PwC הוערך כי 15-25% מהמניות בעסקאות הייטק מוחזקות בידי מייסדים ועובדים ישראלים. בהנחת 20% לבעלי מניות פרטיים, ההון החדש שהוזרם ליחידים ב-2024 עומד על כ־4.5 מיליארד דולר. אם מחלקים סכום זה למקבלי רווחים טיפוסיים בטווח 2-3 מיליון דולר, מדובר בכ-1,500-2,000 ישראלים שהפכו למיליונרים חדשים מהייטק בשנה אחת בלבד, כשליש מכלל הגידול באוכלוסיית בעלי ההון בישראל.

שנה שעברה גם התאפיינה גם בזינוק בעסקאות סקנדרי, כלומר עובדים ומייסדים שמימשו אחזקות עוד לפני אקזיט או הנפקה. מדובר בעשרות חברות ישראליות פרטיות, שבהן מימושים של מיליונים בודדים ועד עשרות מיליונים למייסדים. בשנת 2025 יש אומנם תנודות, אך המגמה חיובית - יש גידול בהיקף ההשקעה בהייטק ובאקזיטים. אם על פי הנתונים מעל 1,500 איש בהייטק הפכו למיליונרים, הרי שב-2025 אפשר כבר לדבר על היקף כפול.