מחוברים פלוס
צילום: יח"צ

'מחוברים' מגיעה לארה"ב: AOL רכשה את הפורמט - שישודר בלעדית באינטרנט

הפורמט של דורון צברי ורם לנדס, שנמכר עד כה ל-22 מדינות, יכלול בארה"ב 20 פרקים באורך מלא, מהלך ראשוני של AOL ששידרה עד כה סדרות קצרות
אלכסנדר כץ |
נושאים בכתבה AOL מחוברים

ענקית האינטרנט האמריקאית AOL הודיעה היום (יום ג') על רכישת הפורמט של מחוברים, שיצרו רם לנדס ודורון צברי עבור HOT. במסגרת העסקה, קודה תקשורת תהיה אחראית על הפקת הסדרה עבור AOL בארה"ב, והיא תשודר תחת שמה המקורי Connected. עמי טיר, במאי העונות האחרונות של 'מחוברים', יפקח על התוכן של הסדרה האמריקנית.

הסדרה שתופק בארה"ב, תעקוב אחר חייהם של 5 דמויות שונות בניו יורק ותדון סביב הנושא של חיי משפחה בעיר . משתתפי הסדרה יסקרו את חייהם באמצעות מצלמת וידאו במשך 6 חודשים. הסדרה צפויה לכלול 20 פרקים באורך של 22-30 דקות כל אחד. תהליך האודישנים מתחיל בימים אלו.

'מחוברים' עלתה לראשונה לאוויר לפני כ-5 שנים תחת השם מחוברות. מאז שודרו 5 עונות והעונה האחרונה, שכונתה מחוברים+ שברה שיאי צפייה עם גידול של 60% בנתוני הצפייה ביחס לעונות הקודמות. בימים אלו מופקת העונה השישית.

הפורמט של 'מחוברים' נמכר עד היום, באמצעות ארמוזה פורמטס, ל-22 מדינות, בהן צרפת, ספרד, הולנד, אירלנד, פינלנד, הודו, דנמרק ורוסיה. באסטוניה החלו שלבי ההפקה. באירלנד מצטלמת בימים אלו העונה הראשונה. בהודו צולמו עד היום 65 פרקים באופן יומי, שבהם גם הופיעה לראשונה על מסך הטלוויזיה ההודי אישה לסבית. בפינלנד עובדים היום על העונה השלישית, לאחר שהקודמת הצליחה להכפיל פי 3 את הרייטינג של חברת הכבלים. בדנמרק זכתה הסדרה לפרס הסדרה הדוקומנטרית הטובה ביותר ועקפה בנתוני הרייטינג את האח הגדול. עד היום שודרו בעולם כ-300 שעות שידור של 'מחוברים'.

רק בשנה החולפת: AOL הפיקה 13 סדרות מקור

AOL נחשבת למובילה בכל הנוגע לתוכן וידאו המשודר באינטרנט. החברה מדורגת במקום הראשון במכירת מודעות בארה"ב לפני גוגל, ובמקום השני בצריכת תוכן אחריה. כל טכנולוגיות הווידאו של AOL מפותחת במרכז הפיתוח בישראל שמעסיק כ-80 עובדים.

בשנה האחרונה הפיקה AOL לא פחות מ-13 סדרות מקור תחת ערוץ התוכן AOL On, שכללו טלנטים מובילים כגון שרה ג'סיקה פרקר, ניקול ריצ'י, גווינת' פלטרו והאנק אזריה. סדרות אלו ששודרו באינטרנט בלבד, זכו לחשיפה של 150 מיליון צפיות בשנה, ולחסויות מצד מפרסמים גדולים כגון 'סיטי בנק', 'אמריקן אקספרס', 'וריזון' ועוד.

בנוסף, מציעה AOL ספריית Premium Video שמכילה 700 אלף קטעים המשודרים לרשת סינדיקציה של מעל ל-1,700 שותפי תוכן, בהם CBS, NBC Discovery, Martha Stewart ESPN, ועוד.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

מדובר על רכישה ראשונה של פורמט בינ"ל על ידי AOL, ולראשונה היא גם תפיק סדרת טלוויזיה באורך מלא. 'מחוברים' תושק בכל ערוצי הצפייה של AOL, מטלוויזיות חכמות עד לסמרטפונים, והיא תהיה פתוחה לצפייה בחינם.

בראש חטיבת הווידאו של AOL, עומד כיום רן הר נבו, מייסד 5min שנמכרה ל-AOL בשנת 2010. הר נבו אמר כי "עם כניסתן של הטלוויזיות החכמות ועלייה בצפייה בתכנים אינטרנטיים על כל המסכים עוברת תעשיית האינטרנט להפקת סדרות טלוויזיה באורך מלא דוגמת 'בית הקלפים' של 'נטפליקס'. אני גאה על כך ש'מחוברים', כיצירה ישראלית, תהיה הסדרה הראשונה שאנו מפיקים בפורמט ארוך לצופים שלנו ושנוכל לחבר טכנולוגיה ותוכן ישראלי ברמה בינ"ל".

"החיבור עם AOL היה מיידי ומושלם, גם ברמה האנושית וגם בהיבט של הערכים", מסר לנדס, המפיק האחראי ואחד מיוצרי הסדרה. "זה נפלא להיות חלק ממהלך אסטרטגי עולמי של יצירה והפצת תכני וידאו איכותיים באמצעי ההפצה החדשים".

סמנכ"ל התוכן של HOT, יורם מוקדי, הוסיף כי "'מחוברים' הוא אחד מהפורמטים הישראליים הנמכרים ביותר בעולם, ואנחנו גאים מאוד בסדרה וביוצריה. אנו בטוחים שגם האמריקאים יסחפו אחרי 'מחוברים' ולבם של מיליונים במדינות הרבות שבהן היא משודרת. הרעיון המקורי והמצוין, יחד עם הפלטפורמה החזקה של AOL, יכולים לעבוד נפלא גם בארה"ב".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שרון גיל
צילום: רמי זרנגר

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?

רן קידר |

פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל. 

שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.

קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל

גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.

המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.

אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%. 

שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל. 


פטריק דרהי, חובות ומניעים

מאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקומאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקו
רייטינג

מאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים

הרייטינג חזר לסורו, עם חדשות 12 כמהדורה המרכזית הנצפית ביותר ומאסטר שף, ריאליטי אוכל שעומד בראש הפריים טיים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 16.1% רייטינג ו-403 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 7.7% רייטינג ו-221 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-115 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 114 אלף צופים ו-4.1% רייטינג.


פריים טיים

להיטים ותיקים זה תמיד טוב, וכך גם היה עם "מאסטר שף" עונה 12, ששודרה אמש, והיתה בראש, עם רייטינג של 15.4% רייטינג ו-415 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי איתמר פליישמן, ועמדה על 7.6% רייטינג עם 209 אלף צופים. במקום השלישי היה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, ועמד על 7.2% רייטינג ו-163 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 13, עם "ווארט", שעמד על 7% רייטינג ו-173 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-85 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.6% רייטינג ו-53 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת שהדביקה פערים ונצמדה למקום השני  עם העולם הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-51 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך התחרות בין 14 ל-12 נותרת צמודה, כשהפעם משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.7% ו-53 אלף צופים, ואילו "על הבוקר" עם נוי בר, היה אחריו עם 1.7% רייטינג, ו-53 אלף צופים. במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד.

בצהריים, ואלמז עם 14 בצהריים של חדשות 12, היתה על 3.4% ו-65 אלף צופים, אחריה היה האולפן הפתוח של עם בועז גולן עמד על 3.2% רייטינג ו-6* אלף צופים, ואת הרשימה סגר משדר מיוחד עם מאיה ראכלין שהיה עם 1.1% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.