קוקה קולה
צילום: יח"צ

100 מיליון שקל יוצאים מקאראט: תקציב המדיה של החברה המרכזית עובר ליוניון

83 מיליון דולר במחירי מחירון עוברים לידי יוניון מדיה בבעלותם של אורן יוניוב ו-WPP. בשוק מספרים כי מדובר בהחלטה מפתיעה שלא קדמה לה הליך מכרזי
משה בנימין | (3)

החברה המרכזית למשקאות קלים החליטה להעביר את הטיפול בתקציב רכש המדיה לידי אורן יוניוב וחברת יוניון מדיה. התקציב שטופל שנים רבות על ידי קאראט מדיה - חברת רכש המדיה העצמאית, עמד על כ-83 מיליון דולר במחירי מחירון ב-2012, המהווים כ-100 מיליון שקלים בפועל.

מעבר להישג המקצועי של יוניוב, המחזק את כוחו בשוק המדיה הצפוף, מדובר בפגיעה משמעותית בקאראט שכן החברה המרכזית הייתה התיק הבולט אותו ניהלה ופרידה ממנו מרוקנת אותה מתוכנה העיקרי.

החברה המרכזית למשקאות קלים היא מהמפרסמים המובילים בישראל. בין מותגיה נמנים קוקה קולה, זירו, דיאט קולה, ספרייט, יינות תבור, פריגת, נביעות, מותגי הבירה קרלסברג, טובורג, סטלה ועוד. בנוסף משווקת החברה בישראל את מוצרי החלב של טרה, Muller ומחלבות רמת הגולן.

בשוק המדיה שכולל את זניט מדיה של באומן בר ריבנאי, TMF של יהושע וגיתם ומדיה קום מבית אדלר חומסקי מספרים כי ההחלטה, עליה החלו השמועות אתמול, התקבלה בהפתעה שכן לא נוהל מאחורי הקלעים הליך מכרזי בין חברות המדיה.

כזכור, בפברואר 2012 פורסם באתר אייס כי חברת WPP העולמית, המחזיקה ב-100% ממניות Y&R ישראל רכשה באמצעות משרד הפרסום 75% ממניות חברת יוניון מדיה שהוקמה על ידי אורן יוניוב. WPP דיווחה כי הפכה לבעלת השליטה ביוניון מדיה כשהיא מותירה בידי יוניוב 25% מהמניות. הפסקה המעניינת ביותר בדיווח של WPP הנסחרת בבורסה, נגעה להכנסות יוניון בשנת 2011. על פי ההודעה "ההכנסות הלא מבוקרות לשנה שנגמרה ב-31 בדצמבר הסתכמו ב-21.7 מיליון שקל כאשר סך הנכסים הגולמי של החברה עומד על 55 מיליון שקלים". זו למעשה הפעם הראשונה בה נחשפו על ידי מקור רשמי ביצועיה של חברת מדיה בישראל.

ההתנהלות של החברה המרכזית למשקאות קלים היא מאופיינת ומובחנת. בשונה מחלק הארי של המפרסמים בישראל, בחברה מפרידים בין ניהול רכש המדיה לניהול פעילות הקריאייטיב. בשנתיים האחרונות נערך בחברה רה-ארגון שבמסגרתו נבנה מחדש מערך הפרסום של החברה. בין המרוויחים היו באומן בר ריבנאי שקיבל לידיו את ספרייט, קרלסברג ופריגת (על חשבון פובליסיס ישראל ו-JWT), וגליקמן נטלר סמסונוב שקיבל לידיו את פיוז טי, בדגש על השקת המשקה שטמנה בחובה פעילות מדיה נרחבת. יהושע TBWA, משרד נוסף במערך קיבל לידיו את תקציב נביעות שעבר אליו מ-Y&R ישראל.

בחברה המרכזית למשקאות קלים אישרו את הידיעה ומסרו: "יוניון מחליפה את קאראט".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    ותודה למאיה מהרכש שתפרה לי קומבינה (ל"ת)
    אורן 08/05/2013 12:43
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    שימי 08/05/2013 11:12
    הגב לתגובה זו
    יוניוב אלוף איש עם כישרון כל הכבוד .
  • 1.
    לי 08/05/2013 10:37
    הגב לתגובה זו
    סוף סוף קיבלו שבל, חברת מדיה שגנבה כל השנים עם אנשים רודדים ובינוניים. תזכירו לי בבקשה מי מנהל המדיה בקארט? הגיע הזמן שתהיה לחברה המרכזית חברת מדיה רצינית (לא שאני מתה על יוניון אבל בטח יותר טוב מקארט)
שרון גיל
צילום: רמי זרנגר

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?

רן קידר |

פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל. 

שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.

קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל

גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.

המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.

אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%. 

שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל. 


פטריק דרהי, חובות ומניעים

מאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקומאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקו
רייטינג

מאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים

הרייטינג חזר לסורו, עם חדשות 12 כמהדורה המרכזית הנצפית ביותר ומאסטר שף, ריאליטי אוכל שעומד בראש הפריים טיים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 16.1% רייטינג ו-403 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 7.7% רייטינג ו-221 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-115 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 114 אלף צופים ו-4.1% רייטינג.


פריים טיים

להיטים ותיקים זה תמיד טוב, וכך גם היה עם "מאסטר שף" עונה 12, ששודרה אמש, והיתה בראש, עם רייטינג של 15.4% רייטינג ו-415 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי איתמר פליישמן, ועמדה על 7.6% רייטינג עם 209 אלף צופים. במקום השלישי היה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, ועמד על 7.2% רייטינג ו-163 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 13, עם "ווארט", שעמד על 7% רייטינג ו-173 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-85 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.6% רייטינג ו-53 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת שהדביקה פערים ונצמדה למקום השני  עם העולם הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-51 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך התחרות בין 14 ל-12 נותרת צמודה, כשהפעם משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.7% ו-53 אלף צופים, ואילו "על הבוקר" עם נוי בר, היה אחריו עם 1.7% רייטינג, ו-53 אלף צופים. במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד.

בצהריים, ואלמז עם 14 בצהריים של חדשות 12, היתה על 3.4% ו-65 אלף צופים, אחריה היה האולפן הפתוח של עם בועז גולן עמד על 3.2% רייטינג ו-6* אלף צופים, ואת הרשימה סגר משדר מיוחד עם מאיה ראכלין שהיה עם 1.1% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.