שעון החול של הפד' אוזל - בדרך להעלאת ריבית היסטורית?

אחרי יותר מ-6 שנים של ריבית אפסית, הסוחרים בוול סטריט יתחילו להתרגל לעידן חדש?
|
(14)
רגע האמת

משבר הסאב-פריים ב-2008 הפיל את שוקי המניות ברחבי העולם וכמעט ומוטט את הכלכלה הגלובלית, מיליארדי דולרים נשפכו מצד הממשל האמריקני במטרה להרגיע את המשבר ובמקביל הפדרל ריזרב החליט להוריד את רמת הריבית בארה"ב לשיעור אפסי - עד היום. הרבה מים עברו בנהר מאז, הכלכלה מראה סימני התאוששות ניכרים, שוקי המניות טיפסו לגבהים חדשים וכעת מגיע רגע המפתח מבחינת הפדרל ריזרב והשווקים - מועד העלאת הריבית.

10 ימים לפני מועד הכרזת הריבית של הפד' ובורסת ההימורים בוול סטריט ובשווקים ברחבי העולם בעיצומה. האנליסטים חלוקים בדעותיהם בעיקר בין חודש ספטמבר לחודש דצמבר, זאת כאשר הפדרל ריזרב כבר אותת מספר פעמים שבכל מקרה יבחר להעלות ריבית, לראשונה מאז 2006, כבר השנה. הסיכויים על פי בורסת החוזים בשיקאגו מדברים היום על סיכוי של 32% בלבד להעלאת ריבית בספטמבר, כך לפחות לפי הסוחרים. בחודש שעבר הסוחרים העריכו את הסיכוי ב-50% ובשיא המפולת בשווקים הסיכוי עמד על 22% בלבד.

ביזפורטל מגייסת כתבי שוק הון. אולי זה אתם?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

העלאה
* כל השדות חובה

תודה שהשארת פרטים, נשתדל לחזור אלייך בהקדם

אגב, מעטים מאמינים כי העלאת ריבית אם תעשה תגיע באוקטובר, זאת משום שבשונה מספטמבר ודצמבר, בחודש אוקטובר לא תערך מסיבת עיתונאים מצולמת. המשקיעים יודעים שההכרזות המצולמות שמגיעות רק 4 פעמים בשנה הן הזמן המושלם עבור הפד' וג'נט ילן להסביר את המדיניות המוניטרית שלהם ואולי אף לרכך במעט את ההכרזה שעשויה לטלטל את השווקים הפינסיים ברחבי העולם.

עד לפני יותר מחודש, העלאת שיעור הריבית בחודש ספטמבר נראתה כמו עובדה מוגמרת. אבל אז הגיעה המפולת בשוקי המניות ששוב העמידה סימני שאלה לגבי תזמון העלאת הריבית. ורק ביום שישי האחרון ג'נט ילן קיבלה עוד כאב ראש בדמות דוח תעסוקה שנוי במחלוקת שמצד אחד הראה תוספת משרות נמוכה (173 אלף) מהצפי לשוק העבודה ומצד שני שיעור האבטלה ירד לרמה הנמוכה ביותר מאז אפריל 2008 - 5.1%.

ג'נט ילן יודעת כי אי הוודאות בשווקים לא תורמת לביטחון של המשקיעים וכי מסך הערפל של הפד' שעוד לא הודיע על תאריך רשמי להעלאת הריבית צריך להתפזר בקרוב. השאלה הגדולה כעת בשווקים היא האם זה יקרה כבר ב-17 לספטמבר, או שילן תשאיר את הסוחרים עוד קצת במתח. בכל מקרה, יום לפני כן, מקבלי ההחלטות בפד' יקבלו עוד נתון אחד קטן שאולי יעזור להם לקבל החלטה - נתון האינפלציה. מדד המחירים לצרכן צפוי לעלות בחודש אוגוסט ב-0.2% ובפד' בהחלט ישמחו לראות נתון חיובי בגזרה הזו לפני העלאת ריבית היסטורית.

תגובות לכתבה(14):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    המשקיעים יעדיפו את ה$ במידה והפד יעלה ריבית להתכונן לכך
    יוסף.ב 08/09/2015 13:00
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ייצוא מקומי מקבל חיזוק זה ברור מה מטרת הפד לחזק ישירות את השק בארה"ב ,פישר שם בעברונו
    סגור
  • 8.
    העלאת הריבית בארהב תתפרס על פני שנים רבות ,ההשפעה על שו
    טומארפורקולו 08/09/2015 09:44
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הישראלי תהיה בקצב מתמשך ולאורך שנים רבות
    סגור
  • 7.
    מסכימה עם מגיב6 היכונו למפולת הנדל"ן השקרית הישראלית
    הילה קדמון 08/09/2015 08:51
    הגב לתגובה זו
    2 0
    קונה יורו
    סגור
  • 6.
    ארה"ב רוצה צמיחה ועידוד צריכה העלאת הריבית בעוד 10ימים
    ניסלורנג 08/09/2015 00:31
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שוק נדל"ן ישראלי יקרוס בוודאות.
    סגור
  • 5.
    העלאת ריבית
    אורי 07/09/2015 19:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא בקרוב
    סגור
  • טען עוד
  • 4.
    מי שלקח משכנתא ל-30 שנה זה ממש לא משנה לו אם הריבית
    רועי 07/09/2015 18:39
    הגב לתגובה זו
    4 4
    תעלה בספטמבר או בדצמבר או בעוד שנה או בעוד שנתיים את הצינור הוא יקבל בין במוקדם בין במאוחר.
    סגור
  • אתה פשוט טיפש ללא תקנה
    אמיר 07/09/2015 21:26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    רוב אילו שיש להם קצת שכל בקופסה לקחו כמוני משכנתא ש 50 אחוז ממנה בקל"צ לא משתנה לאורך כל חייה משכנתא הכי נמוכה איי פעם 2.4% גם אם ריבית הפריים תעלה ל 3% מה שבטח לא יקרה היא תהייה נמוכה היסטורית! ונניח שיעלה ל 3% משמע הממשל ישלם כסף עבור הלוואה וזאת עם חוב של כ 19 טריליון דולר :)
    סגור
  • ריבית קבועה
    חו 07/09/2015 19:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הרבה מאילו שלקחו או מיחזרו משכנתא בזמן האחרון השתמשו במסלול קבועה לא צמודה, ככה שהשינוי לא יהיו גדול ואפילו אולי בעוד שבע שנים הם ישלמו ריבית יותר נמוכה ממה שיקבלו בריבית חיסכון, כסף חינם.
    סגור
  • לשני המטומטמים שלקחו קל"ץ - כנסו
    רועי 08/09/2015 09:13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מצחיק אותי שאתם חושבים שאם לקחתם קל"ץ אתם לא תיפגעו כשהריבית תעלה. אז ככה...דבר ראשון רק שני שליש מהמשכנתא שלכם בקל"ץ ושליש מהמשכנתא עדיין חשוף לריבית אבל אתם יודעים מה? אני אהיה איתכם לארג' ונניח שכל המשכנתא שלכם בקל"ץ אתם חושבים שלא תיפגעו? הצחקתם אותי. 71% מהמשכנתאות הם בריבית משתנה כך שכל בעלי המשכנתאות האלה יפלו כמו זבובים כשהריבית תעלה כיוון שעל כל עלייה של 1% בריבית ההחזר החודשי עולב ב-15% כלומר זוג שמחזיר היום משכנתא של 4000 שקל יצטרך להחזיר 4600 שקל כשהריבית תעלה ל-1% ויצטרך להחזיר מעל 5200 שקל כשהריבית תעלה ל-2%. אז איך זה קשור אליכם אתם שואלים? ברגע שכל אלו לא יעמדו בהחזרים הבנק ימכור להם את הבית. ההיצע הגדול שייווצר כתוצאה מכך יגרום צלילה של המחירים ולכן גם ערך הבית שלכם ינחת (כן כן למרות שלקחתם קל"ץ) ואם לדוגמא קניתם בית במיליון וחצי עם משכנתא של מיליון שקל אז כשהבית שלכם יירד למיליון אתם תאבדו את כל ההון העצמי ותישארו עם בית שכולו משכנתא. אז אם זה שאתם מחזירים החזר קבוע שלא משתנה ינחם אתכם אתם פשוט טמבלים עם תעודות.
    סגור
  • רועי, נכון שאין לך בית
    חן 08/09/2015 10:16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רועי, אין צורך לקלל, אני לא מאמין לנתון שאתה מציג שרוב המשכנתאות הם ריבית משתנה, אתה יודע בעוד כמה שנים הריבית תעלה בשני אחוז? אני לא. יש אנשים שקנו לפני ארבע שנים בית ועכשיו מיחזרו לקלץ, אתה קורא להם טיפשים? איזו חכם הלומד מכל אדם.
    סגור
  • 3.
    העלאת ריבית היסטורית?
    הצדיק מסדום 07/09/2015 18:33
    הגב לתגובה זו
    3 2
    מה בדיוק היסטורי? ההעלאה או הריבית? לא למדתם ש"אין נסמך אחר נסמך"? כדומה יש שלט לפני נהלל, "משטרת נהלל ההיסטורית". אז מה פה היסטורי? הישוב נהלל, או המשטרה?
    סגור
  • העלאה היסטורית ? הכתב מנסה לגרום להיסטריה כמו תמיד (ל"ת)
    דוד מ 07/09/2015 22:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    טוטו ריבית