סיטי: במחצית השנייה של השנה ייתכנו רווחים ב-S&P 500
עד כה עברה על וול סטריט אחת השנים הגרועות בשנים האחרונות עם ירידות שהגיעו למעל 20% במדד ה-S%P 500 ומעל 30% בנאסד"ק, אם כי בימים האחרונים ניכרת רגיעה קלה ואף נרשמו כמה ימים של עליות יפות. השאלה הגדולה תמיד היא לא מה היה אלא מה יהיה. אז לאן הולך מדד ה-S&P 500 מכאן ועד סוף השנה?
בבנק סיטי פרסמו סקירה בה הורידו את מחיר היעד למדד הדגל ה-S&P 500 אך למרות ההורדה עדיין צופים שהמדד יעלה באופן מתוון במחצית השנייה של שנת 2022.
מדד ה-S&P 500, המכונה לעיתים סנופי, מהווה מעין בנצ'מארק מרכזי להשקעות ברחבי העולם. נמצאות בו 500 חברות צבוריות גדולות שנסחרות בבורסה בארצות הברית. הוא מכיל בעיקר מניות אמריקאיות אך ישנן גם חברות בינלאומיות (ואפילו סולאראדג' הישראלית) והוא משקף באופן טוב למדי את מצב הכלכלה האמריקאית ואף הגלובלית. הוא מגוון יחסית וכולל מניות מסקטורים כמו אנרגיה, דיור, קמעונאות ועוד מלבד הסקטור הטכנולוגי שגם לו ייצוג נכבד במדד בשנים האחרונות. הוא מהווה את אחד המדדים האהובים על משקיעים פאסיביים, ולמעשה שלוש מארבע תעודות הסל הגדולות בעולם עוקבות האחר המדד.
>>> איך משקיעים ב-S&P500 ומהן היתרונות בהשקעה במדד?
מחיר היעד החדש של סיטי הוא 4200 נקודות לעומת 4700 בסקירה הקודמת. המדד כעת נסחר ברמה של 3913 נקודות, כך שמחיר היעד משקף אפסייד צנוע של 7.3%, אך האנליסטים אומרים שייתכן אף רווח "דו ספרתי נמוך" מכאן ועד סוף השנה.
האנליסטים מנמקים את התחזית הזאת ב"עונת דוחות טובה יותר מהחששות המוקדמים וסימנים של הגעה אל שיעורי שיא של הריבית, ביחד עם פוזיציות דוביות של המשקיעים - כל אלו תומכים ביחס סיכון\סיכוי טוב יותר במחצית השנייה של השנה".
- ה-S&P 500 צפוי לשבור היום שיא; ומה קורה באירופה?
- בכמה יעלה ה-S&P 500 בשנה הקרובה? תחזיות של הבנקים להשקעות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתסריט חיובי יותר המדד יכול אף להגיע ל-4700 נקודות (עליה של 20%), כמו בתחזית המקורית של כלכלני הבנק, אך בצד הדאונסייד מעריכים בסיטי כי המדד יכול ליפול עד 3650 במקרה של מיתון בינוני (דאונסייד של 6.8%) או אף 3150 במקרה של מיתון חמור (נפילות של 20% נוספים). בשבוע שעבר כלכלני הבנק העריכו את הסיכון למיתון ב-50%, אך אמרו שקרוב לוודאי שזה יקרה רק בשנת 2023.
למרות התחזית הלא החלטית (בין עליה ל-4700 לירידה ל-3150 הכלכלנים כיסו את עצמם פחות או יותר לכל תרחיש אפשרי) הכלכלנים בכל זאת מעריכים בסיכוי גבוה יותר את התרחשי החיובי מעט יותר של עליות מתונות עד סוף השנה. להערכתם השוק כבר מגלם באופן כמעט מלא את העלאות הריבית הצפויות של הפד. בנוסף, להערכתם, הרגיעה בנתונים הכלכליים יכולה להעיד על הפגת החששות מפני המשך האינפלציה, הגורם שהניע את הפד לכניסה למתווה העלאת ריבית מלכתחילה. כמו כן, הם סבורים כי לחברות יש עדיין כוח תמחור מספק להעלות מחירים, כך שמרווחי הרווח יפגעו פחות מהצפוי ברבעון השני עם התקרב עונת הדוחות לרבעון.
"דוחות הרבעון השני יספקו רענון להערכות השפעת האניפלציה, שאנו צופים שיהיו מגוונות יותר לאורך הסקטורים השונים מאשר מה שנצפה קודם לכן" הם כותבים בזהירות לא מחייבת.
- ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
- תרופת ההרזיה החדשה של אלי לילי: ירידה של 30% במשקל, אך שיעור הנשירה גבוה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
לדעת המנתח הטכני זיו סגל העליה של המדד מעל רמת ההתנגדות של 3900 נקודות מעודדת וייתכן שהיא יחד עם אינדיקטורים נוספים מעידים על כך שיש עוד מקום לעליות, אך עדיין במסגרת תיקון מגמת הירידה לטווח הקצר. להשקפתו מהלך מעל 4000 נקודות יהיה בעל משמעות שורית ארוכת טווח, בעוד מהלך מתחת ל-3825 יהיה בעל משמעות דובית ויבטל את האופטימיות (לניתוח המלא).
- 3.נילס 28/06/2022 23:44הגב לתגובה זוקח כל טמבל הרחוב והוא יגיד לך שיתכנו רווחים או לחילופים שיתכנו הפסדים אמירה חסרת משמעות לחלוטין
- 2.השווקים רוצים לעלות ויעלו (ל"ת)טומי 28/06/2022 09:53הגב לתגובה זו
- 1.האמיתי 28/06/2022 05:34הגב לתגובה זוסיטי בנק נו באמת אין להם מושג בכלום גם מפגר ייתן תחזית של 1800 נקודות קצה הבלון עודנו מנופח מאד
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
