מייסיס
צילום: ויקיפדיה/Mike Strand

האינפלציה מאיימת על הקמעונאים: במייסיס דואגים בליוויס פחות

האינפלציה הגואה והחשש מפני מיתון מציבה בפני הקמעונאים שורה של אתגרים וחששות חדשים; ברשת הכול-בו מצביעים על כך שצרכנים יאלצו לבחור בין חופשות לרכישה בקניונים ומתכוננים לכך ואילו ברשת האופנה טוענים שהם לא מזהים סימנים של מיתון ומביעים ביטחון בהצלחתם
איתן גרסטנפלד |

בזמן שהאינפלציה מאיימת להכביד על ביקוש מצד הצרכנים, במיוחד בקרב בעלי הכנסה נמוכה עד בינונית-נמוכה בכל-בו האפנה מייסיס MACY'S INC מעריכים שיותר ויותר קונים צפויים לעמוד בפני בחירה בין הליכה לקניון לבין יציאה לחופשת קיץ. "האתגר הגדול ביותר שהיה לנו במונחים של חשיבה על ניהול עד תחילת 2022, הוא מאיפה יגיע הביקוש", אמר מנהל הכספים הראשי של מייסיס, אדריאן מיטשל, במהלך  האירוע השנתי שקיים בנק ההשקעות JP Morgan לסיכום שנה בתחום הקמעונאי. "אנחנו מאמינים שהביקוש בחוץ קיים, ושהצרכן הולך להוציא. אבל האם הם הולכים להוציא על פריטים לפי שיקול דעת שאנחנו מוכרים, או שהם הולכים להוציא על כרטיס טיסה לפלורידה, או לצאת יותר למסעדות?". מציאות זו, לדבריו של מיטשל מחייבת תכנון מוקפד. לדוגמה, החברה לא רוצה להזמין יותר מדי מוצרי חוף או מזוודות, אם זה לא מה שהקונים יבזבזו על זה את כספם במהלך חודשי הקיץ. רשת חנויות הכלבו, כמו חברות רבות אחרות בשוק צפויות להתמודד עם הדינמיקה המסובכת הזו, בשעה בה מתגלים עוד ועד סימני מיתון. כך, כלכלנים בדויטשה בנק העריכו השבוע, כי פיזור האינפלציה והעלאות הריבית הנדרשות כדי להילחם בה ככל הנראה ישלחו את ארה"ב למיתון בשנת 2023. אינדיקטור נוסף למיתון הגיע מכיוונו של שוק האג"ח, בו התשואה  לשנתיים עלתה מעל זו ל-10 שנים. בנוסף, אמרו בחברה כי הם עוקבים לאחרונה אחרי התקררות בביקוש למוצרים מסוימים לבית ובביגוד ביחס לשיא המגיפה. אבל במקביל, הדגישו שישנה עלייה בכמות החתונות, מה שצפוי להוביל למכירות של שמלות, מוצרי קוסמטיקה וביגוד לגברים. אך בכל זאת, מיטשל שב ואמר, כי מייסי'ס נשארת זהירה, "למרות שהצרכן בריא, אנו רואים שהאינפלציה עלתה יותר ממה שציפינו השנה, ואנחנו גם מכירים בכך שהשיבושים בשרשרת האספקה ​​לא נפתרו." בליוויס לא רואים סימנים למיתון מנגד יש גם מי שפחות מודאג, מנכ"ל רשת האופנה ליוויס (לוי שטראוס ושות') LEVI STRAUSS & CO. CL A , צ'יפ ברג, אמר לאחר פרסום תוצאות הרבעון הראשון של החברה, כי החברה טרם הבחינה שהצרכנים בוחרים במוצרים זולים יותר על רקע לחצים אינפלציוניים, וכי הביקוש נותר חזק. עם זאת, ברג אמר כי הם עוקבים אחרי המגמות מקרוב, "אנחנו לא טומנים את הראש בחול", הבטיח. הערכה דומה השמיע סמנכ"ל הכספים של החברה, הרמיט סינג, שאמר בראיון ל-Yahoo Finance, כי הוא לא רואה שום דבר בנתוני החברה המצביעים על מיתון בארה"ב. לדבריו, הצרכנים הראו התנגדות מועטה למחירים הגבוהים יותר של הג'ינסים, כחלק מהניסיון של החברה לקזז את האינפלציה עמה הוא מתמודד בתחומים כמו שכר וכותנה. לאור הדברים, בליוויס היו מספיק בטוחים כדי לאשרר אתמול את התחזית שלהם לשנה כולה, בעוד שמייסיס עדיין לא התאימה את התחזית הפיננסית לשנת 2022 שנתנה בפברואר, בהן צפתה כי המכירות יעמדו על שיעור דומה לזה של השנה החולפת. באופן כללי בליוויס הציגו אתמול (ד'), ביצועים טובים עבור הרבעון הראשון של 2022. הכנסות החברה עמדו על כ-1.6 מיליארד דולר, עלייה של 22% בהשוואה לשנה שעברה, ומעל הערכת הקונצנזוס להכנסות של 1.54 מיליארד דולר. בשורה התחתונה, הציגה החברה רווח מתואם למניה של 0.46 דולר, עלייה של 35% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ומעל הערכת הקונצנזוס לרווח של 0.41 דולר למניה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ליסה סו (AMD)ליסה סו (AMD)
ניתוח

למה AMD צונחת ב-6% ומה זה אומר על מניית אנבידיה?

על התחזית של AMD, השוואה בין AMD לאנבידיה, מה מכפילי הרווח של שתי החברות, ומה צפוי בשוק השבבים ל-AI בחודשים הקרובים? 

מנדי הניג |
נושאים בכתבה ליסה סו AMD

AMD Advanced Micro Devices -6.42%  מרשימה בדוחות הרבעון השני, אז למה המניה נופלת ב-6%? התשובה הקצרה היא - כגודל הציפיות גודל האכזבות. המניה זינקה בחודשים האחרונים, כשהאנליסטים והמשקיעים מצפים על רקע העלייה הזו לתוצאות ותחזיות טובות עוד יותר ממה שהיה בעבר, ונדגים - כשהמניה נסחרה ב-110-130דולר היא היתה "במחיר הוגן", ביחס לציפיות שלה. ואז הושק מעבד חדש, ואז יצאו הצהרות לגבי העוצמה של השבבים של AMD גם ביחס למובילת השוק אנביידה, והגיעו ראיונות עם ליסה סו, המנכ"לית של AMD, ונראה היה שהנה - מגיעה תחרות לאנבידיה.

לכולם ברור שאנבידיה NVIDIA Corp. 0.65%  לא יכולה לשלוט לעד ב-90% מהשוק של שבבי ה-AI. תחרות ולקיחת נתח שוק תגיע, ו-AMD השנייה בשוק היא המועמדת. כך נבנו ציפיות ש-AMD הולכת לעשות את זה בזכות השבבים החדשים, אבל זה לא יכול להיות כל כך מהר - השוק מקדים את זמנו, לפעמים הוא גם מפספס.

ואז הגיעו התוצאות והחזירו את AMD למציאות. גם אם מוצרים טובים, קשה לקחת נתח שוק מגורילה. חוץ מזה, תחרות זה אומר שלא רק שהמוצרים צריכים להיות טובים ותחליפיים (ועדיין לא בטוח שהם מכל הבחינות שווים לאנבידיה שטוענת שהיתרון הוא עדיין שלה), הם צריכים להיות תחרותיים מאוד במחיר. כדי שחברת ענק "תהמר" על AMD ולא תלך עם הזרם ותרכוש אנבידיה היא צריכה להיות בטוחה שהמוצרים טובים וגם לחסוך באופן משמעותי. אחרת הסיכון עצום - יש תחרות ענקית על הבכורה בתחום ה-AI, כולם רוצים להגיע למקום הראשון וההשקעה היא לא הסיפור הגדול, כי הפירות יהיו גדולים. אז איזה קניין, טכנולוג, מנכ"ל, יחליט שהוא בניגוד לכל הענקיות הגדולות, לא קונה שבבים של אנבידיה אלא שבבי AMD. אם הוא ייכשל יצלבו אותו.

וכך התברר אתמול של-AMD יש כמובן מקום גדול לצמוח, אבל הדרך ארוכה מאוד. הנפילה במניה מגיעה כי המניה עתה מהר מדי על ציפיות אולי מוגזמות. צמיחה מואצת - תהיה. כיבוש שוק או לקיחת נתח שוק מאוד משמעותי - לאט ובהדרגה. רואים את זה בתחזיות - אנבידיה תצמח על פי תחזיות האנליסטים ב-27% בשנה הבאה. AMD ב-30% - ככה לא מגדילים נתח כשאתה מחזיק ב-4% והמובילה במעל 90%. לקחת נתח שוק זה לצמוח הרבה יותר כשאתה קטן. זה לא בתחזיות עדיין.

כשהשוק עיכל את זה הגיעה נפילה במניית AMD. מנגד, מניית אנבידיה כמעט ללא שינוי. השוק מבין שתהיה השפעה עליה, אבל לא מידית. עם זאת, צריך לזכור שיש סיכוי טוב שזה יגיע, זוה יכול להגיע בפתאומיות. הטכנולוגיה מתקדמת במהירות, מלחמת המחירים תואץ, המתחרות יכולות לספק פתרונות טובים-חזקים והם יצמצמו את הפער. בהדרגה מעגל הרכישות יעלה והלקוחות יגוונו במוצרים נוספים - לא רק של אנבידיה. זה יקרה, אבל בינתיים לא רואים את זה בתחזיות.


דוחות ותחזית טובים ל-AMD; המניה מתקנת למטה


שוקי שפר מנכל אמדוקס
צילום: יחצ
דוחות

אמדוקס עקפה את התחזיות אבל הציגה ירידה של 8.5% בהכנסות: הרווח 1.72 דולר למניה

ההכנסות הסתכמו ב-1.14 מיליארד דולר לעומת צפי ל-1.13 מיליארד, הרווח למניה הפתיע גם ב-0.58% מעל הקונצנזוס; אירופה צמחה, אבל בשאר האזורים נרשם קיטון

מנדי הניג |

אמדוקס Amdocs Ltd. -0.26%   סוגרת את הרבעון השלישי של שנת הכספים עם תמונה מעורבת: מצד אחד, החברה עוקפת את התחזיות של הן בשורת ההכנסות והן בשורת הרווח, ומציגה שיפור תפעולי משמעותי אבל מהצד השני, ההכנסות ירדו בשיעור שנתי של 8.5%.

מניית אמדוקס מציגה תשואת חסר מובהקת מול השוק: מתחילת השנה איבדה המניה 0.7%, ובמהלך 12 החודשים האחרונים רשמה עלייה מתונה בלבד של 2.7% זאת לעומת עלייה של כ-7% במדד S&P 500. שווי השוק של החברה עומד על 9.4 מיליארד דולר.

ההכנסות הסתכמו ב-1.144 מיליארד דולר, נמוך מ-1.25 מיליארד דולר ברבעון המקביל, אבל גבוה ב-1.37% מהקונצנזוס של האנליסטים שעמד על 1.13 מיליארד דולר. הרווח המדולל למניה (Non-GAAP) עמד על 1.72 דולר, עלייה של 6.2% משנה קודמת, וגבוה ב-0.58% מהתחזית הממוצעת שעמדה על 1.71 דולר. גם הרווח לפי GAAP רשם שיפור נאה: 1.39 דולר למניה, לעומת 1.21 דולר ברבעון המקביל.

הצמיחה בשורת הרווח הגיעה למרות ירידה בפעילות הכוללת, על רקע סיום יזום של פעילויות בעלות רווחיות נמוכה. בנטרול רכיבים אלה, ההכנסות צמחו ב-3.5% (על בסיס פרופורמה ומתואם לשערי חליפין), בהתאם למדיניות המיקוד של החברה בפעילות הליבה.



פילוח גיאוגרפי ומגזרי: צמיחה באירופה חולשה בשאר המקומות