ווקמי עם דוחות בינוניים: פספסה את הרווח בסנט וירדה 6% באפטר מרקט
חברת התוכנה ווקמי (סימול: WKME) העוסקת בהנעה והכוונה של אתרי אינטרנט וענן מדווחת ברבעון הרביעי על הכנסות שהסתכמו בכ-53.3 מיליון דולר, גידול של 37% לעומת אשתקד ומעל לצפי האנליסטים שעמד על 52.1 מיליון דולר. ההפסד על בסיס non-GAAP העמיק ברבעון והסתכם בכ-18.9 מיליון דולר (35% מההכנסות) או כ-0.23 דולר למניה ומעט מתחת לצפי שעמד על 0.22 דולר למניה, וזאת בהשוואה לאשתקד אז הסתכם ההפסד בכ-9.5 מיליון דולר (אז 24% מההכנסות). בעקבות הדוחות ירדה החברה 6% באפטר.
ההכנסות על בסיס מנויים הסתכמו ברבעון בכ-48.6 מיליון דולר, גידול של 39% לעומת הרבעון המקביל. ההכנסה השנתית החוזרת (ARR) הסתכמה בסוף הרבעון (וסוף השנה) בכ-219.6 מיליון דולר, גידול של 34% אשתקד.
יתרת חובות הביצוע (PRO) של החברה בסוף השנה עמדה על סך של 316.2 מיליון דולר, גידול של 54% אשתקד. ההפסד התפעולי על בסיס GAAP עמד על 29.1 מיליון דולר (55% מההכנסות), וזאת בהשוואה ל-15.5 מיליון דולר (40% מההכנסות) אשתקד.
שווי המזומנים הנקי שהושקע בפעילות החברה השוטפת עמד ברבעון על 13.9 מיליון דולר (26%) מההכנסות וזאת בהשוואה ל-2.1 מיליון דולר (5% מההכנסות) אשתקד. תזרים המזומנים של החברה היה שלילי ועמד על 16.4 מיליון דולר ברבעון (31% מההכנסות) וזאת בהשוואה לתזרים שלילי של 2.6 מיליון דולר (7%) מההכנסות ברבעון המקביל. נכון לסוף השנה לחברה מזומנים ושווי מזומנים של 342.4 מיליון דולר.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תחזית לרבעון הקרוב ולשנה כולה: מעל צפי האנליסטים
תחזית החברה לרבעון הקרוב היא להכנסות של 55.5-56.5 מיליון דולר, מעל צפי האנליסטים ל-54.61 מיליון דולר. החברה צופה הפסד תפעולי Non-GAAP של 20.4-19.4 מיליון דולר.
לשנה כולה החברה צופה הכנסות של 251-255 מיליון דולר, מעל צפי האנליסטים ל-244.6 מיליון דולר, והפסד תפעולי Non-GAAP של 81-75 מיליון דולר.
עבור כל שנת 2021
עבור כל השנה דיווחה החברה על הכנסות של 193.3 מיליון דולר, גידול של 30% אשתקד. 175.3 מיליון דולר מתוך ההכנסות יוחסו למשתמשים הרשומים של ווקמי, גידול של 35% אשתקד. ההפסד התפעולי על בסיס non-GAAP עמד על 50.2 מיליון דולר (26%) מההכנסות וזאת בהשוואה ל-29.1 מיליון דולר (20% מההכנסות) אשתקד.
תזרים המזומנים לכל השנה היה שלילי גם הוא והסתכם בכ-40.8 מיליון דולר (21% מההכנסות) וזאת בהשוואה ל-11 מיליון דולר (7% מההכנסות אשתקד). שווי המזומנים הנקי שהושקע בפעילות החברה השוטפת הסתכם במהלך כל השנה בכ-34.2 מיליון דולר (18% מההכנסות) וזאת בהשוואה ל-8.7 מיליון דולר (6%) מההכנסות בשנה הקודמת.
- אנתרופיק שוקלת הנפקת ענק לפי שווי של יותר מ-300 מיליארד דולר
- מניית מרוול מזנקת ב-14% אחרי הדוחות - תחזית הצמיחה במרכזי הנתונים הפתיעה את השוק
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- תרומה של 1.1 מיליארד דולר בעיקר למחקר מדעי - מאחד מהאנשים...
אנבידיה"אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות
המניה נסחרת ב-177 דולר, בבנק אוף אמריקה סבורים שהיא תגיע ל-275 דולר; לא חוששים מתחרות מגוגל, רואים במכפיל רווח של 25 הזדמנות כניסה חד פעמית
מניית אנבידיה (NVDA) NVIDIA Corp. 0.86% נסחרת במכפיל רווח עתידי של כ-25 - רמה שעשויה להיות נקודת שפל אטרקטיבית למשקיעים. כך עולה מדוח חדש של צוות האנליסטים של בנק אוף אמריקה, בראשות ויוויק אריה שהוא אחד מהתומכים הנלהבים של אנבידיה. לפי הניתוח שלו, בכל פעם שמניית אנבידיה התקרבה למכפיל 25, היא התאוששה לרמות של 30 עד 40 תוך 3-6 חודשים.
הדוח מגיע על רקע שבוע חזק במיוחד למדד ה-SOX של מניות השבבים, שזינק בכ-10% והצליח לחזור מעל הממוצע הנע ל-50 יום, תוך ביצועי יתר מול מדד ה-S&P 500 שעלה 3.7% בלבד. זאת למרות ירידה של כאחוז במניית אנבידיה עצמה, מה שמעיד על התרחבות הראלי לחברות נוספות בסקטור.
בין המניות הבולטות בשבוע האחרון: Credo Technology זינקה ב-33%, ברודקום עלתה 18%, Coherent הוסיפה 18%, אינטל קפצה 18% על רקע כותרות בתקשורת לגבי זכיות פוטנציאליות בייצור שבבים, ו-Marvell עלתה 15% לקראת פרסום דוחות ולקראת כנס re:Invent של אמזון.
הדיון עבר מהשקעות הון לחשש מתחרות
בחודשים האחרונים, הדיון המרכזי בקרב משקיעים בתחום הבינה המלאכותית עבר ממוקד. אם בעבר החשש היה מהיקפי ההשקעות האדירים של חברות הענן, כעת הדיון מתמקד בתחרות - בין מודלי השפה של OpenAI לבין Gemini של גוגל, ובמקביל בין שבבי ה-TPU של גוגל וברודקום לבין שבבי ה-GPU של אנבידיה.
- אנבידיה תשקיע 2 מיליארד דולר בסינופסיס - עוד עסקה סיבובית?
- "זה העולם של אנבידיה, כל השאר משלמים שכר דירה"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האנליסטים של בנק אוף אמריקה מדגישים מספר נקודות מרכזיות שמטות את הכף לטובת אנבידיה: ראשית, היצע השבבים בתעשייה הדוק, ואנבידיה שולטת בהקצאה - מה שמקשה על לקוחות לשנות את תמהיל הרכישות שלהם בשנה הקרובה. שנית, שבבי ה-TPU הוכיחו את עצמם רק במרכזי הנתונים של גוגל עצמה, בעוד ש-GPU זמינים בסביבות ענן מרובות כולל בענן של גוגל. למעשה, הבנק מעריך כי רכישות ה-GPU של גוגל צפויות להגיע לכ-10 מיליארד דולר ב-2025, סכום דומה לרכישות ה-TPU שלה מברודקום.
אנתרופיק קלוד (X)אנתרופיק שוקלת הנפקת ענק לפי שווי של יותר מ-300 מיליארד דולר
החברה מאחורי Claude מגייסת מיליארדים ממיקרוסופט ואנבידיה, בונה תשתיות ב-50 מיליארד דולר ומתכננת להפוך לציבורית
חברת הבינה המלאכותית אנתרופיק (Anthropic), המוכרת בעיקר בזכות הצ'טבוט Claude, נמצאת בשלבים מוקדמים של היערכות להנפקה ראשונית מהגדולות שנראו עד היום בענף הטכנולוגיה. לפי דיווח שפורסם בפייננשל טיימס, החברה כבר גייסה יועצים משפטיים ופיננסיים, ובוחנת הנפקה לפי שווי של יותר מ-300 מיליארד דולר.
מדובר בשלב ראשוני של תכנון, ועדיין לא התקבלה החלטה סופית על העיתוי , אך בשוק מדווחים כי אנתרופיק כבר שכרה את משרד עורכי הדין Wilson Sonsini, שליווה בעבר את ההנפקות של גוגל, לינקדאין וליפט. בנוסף, גובשו מגעים לא רשמיים עם בנקים להשקעות.
השקעות עתק
לצד ההיערכות להנפקה, אנתרופיק מגייסת הון פרטי חדש, ובמסגרתו כבר נרשמה התחייבות משותפת של כ-15 מיליארד דולר מצד מיקרוסופט ואנבידיה. בשוק מעריכים כי החברה הוערכה לאחרונה במסגרת הנפקות פרטיות בטווח של 350 מיליארד דולר - שווי שמתקרב ל-70% מזה של OpenAI.
במקביל, החברה הודיעה לאחרונה על השקעת ענק חסרת תקדים של כ-50 מיליארד דולר בבניית תשתיות AI - כולל הקמת דאטה סנטרים בטקסס ובניו יורק, והרחבה מסיבית של מצבת כוח האדם ברחבי העולם.
- 350 מיליארד דולר ב-4 שנים: איך אנתרופיק הביסה את ChatGPT והפכה לענקית ה-AI השלישית בעולם
- מיקרוסופט ואנבידיה ישקיעו מיליארדים באנתרופיק - מה היא תיתן בתמורה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מרוץ כפול: מול OpenAI - וגם מול ספקות השוק
ההנפקה של אנתרופיק, אם תצא לפועל, צפויה להעמיד אותה ישירות מול OpenAI - שמוערכת בשווי של חצי טריליון דולר, אך טוענת כי אינה מתכננת הנפקה בטווח הקצר. עבור אנתרופיק, מהלך כזה עשוי להקדים את המתחרה ולבסס נוכחות ציבורית מוקדמת.
