מארוול
צילום: Google Street View/Anwar Kashem

למה הדוחות המוצלחים של מארוול הם בשורה טובה לטאואר?

טאואר מוכרת למארוול לפחות מ-2008, ולפי מקורות היא לקוח גדול. לפי הדוחות רבע מהכנסותיה הם בייצור ליישומים במובייל, בעיקר דור 5 - ממנועי הצמיחה הגדולים של מארוול. האחרונה רכשה השנה לקוחה של טאואר בתחום הסיליקון פוטוניקס הצומח. ה"מידע הוולנטרי" שבטאואר לא יפרסמו
איתי פת-יה | (2)
נושאים בכתבה טאואר מארוול

על המידע הקריטי ביותר למשקיעים אצל חברה נסחרת ישנה חובת דיווח, אך לא פעם המידע הוולנטרי שבוחרות החברות לפרסם יכול להיות בעל חשיבות גדולה. לבטח המשקיעים ביצרנית השבבים הישראלית טאואר (US) (TSEM) הדואלית היו שמחים לדעת מה טיב היחסים בינם לבין מפתחת השבבים  מארוול (MRVL), בהתחשב בדוחות הטובים שהוציאה ושהלהיבו את השוק כפי שסיפרנו לכם. אז בטאואר אישרו כי מדובר ב"לקוח" אך לא פירטו מעבר. ואולם מבט לארכיון, ובחינה נוספת מקרוב של התפתחויות מהתקופה האחרונה, יכולה לספק מידע נוסף למשקיעים.

הכל מתחיל בשם. כיום טאואר מכונה טאואר סמיקונדקטור בשמה המלא, קודם לכן הייתה טאואר-ג'אז. לא בגלל החיבה למיילס דייויס אלא בשל מיזוג בינה לבין החברה שקרויה על שם הז'אנר, שבוצע אי אז ב-2008. הודעת המיזוג מאז מגלה שכבר בזמנו מארוול הייתה לקוח של ג'אז. טאואר אם כן ירשה אותו, כך שמדובר בלקוח ותיק. כבר בכתבה הקודמת כאן בביזפורטל מקורות המעורים בעסקיה של טאואר אישרו בפנינו כי מדובר בלקוח גדול.

בדוחות טאואר ובמצגות לא תמצאו פילוח ללקוחות – מה נחשב מבחינת המכירות לקוח גדול, וכמה כאלה יש (כלומר מה מידת התלות בהם). גם אזכור למארוול אין, ובוודאי שטאואר אינה מוזכרת בדוחותיה של זו. יש חברות שעבורן לקוח גדול הוא כזה ש-10% מההזמנות מגיעות ממנו. בהנחה שמרנית אפשר לומר כי גם אם מדובר ב-5%, הצמיחה של מארוול מבשרת טובות לטאואר.

ובחזרה להיסטריה מסוף השבוע סביב מארוול: קפיצה בניגוד למגמה בשוק, צמיחה של 61% בהכנסות הרבעון השלישי שהסתכמו ב-1.21 מיליארד דולר. ובשיחת המשקיעים: צפי לצמיחה של 60% בזה הנוכחי להכנסות של כ-1.32 מיליארד דולר. שני דברים חשובים לענייננו אמר המנכ"ל מאט מרפי: ברבעון השלישי  צמיחה בכל חמשת מגזרי הפעילות, ובשיעור 109% בפיתוחי השבבים לשימוש בדאטה סנטרים (נתח של 41% מההכנסות) וברבעון הנוכחי צפי לצמיחה במגזר השבבים ליישומי דור 5 בשיעור 30% מהרבעון השלישי, ומגזר הדאטה סנטרים ימשיך לצמוח בשיעור דו-ספרתי.

למה חשוב? בשביל זה צריך להבין מה בעצם קונים במארוול מטאואר. מדובר אם כן בשירותי ייצור של רכיבי RF (קיצור של Radio Frequencies). תמצאו את השירותים האלה בשני מגזרים של טאואר, האחד הוא תחום המובייל (26% מהכנסות הרבעון השלישי שלה) והשני הוא התשתיות (13%). אמרתם מובייל, אמרתם דור חמישי – מנוע צמיחה גדול אצל מארוול.

מנכ"ל טאואר ראסל אלוואנגר הסביר בשיחת המשקיעים בזמנו כי "הטכנולוגיה שהניעה 75% מהצמיחה האורגנית שלנו (40%) הייתה ה-RF-CMOS ובתוכה החלק החזק היה זה של ה-RF-SOI". על המונח האחרון הסביר "הצהרתי כבר שעסקי ה-RF-SOI שלנו הרוויחו מהגידול בתכנים שקשורים בדור החמישי בסלולר, אבל גם מהגידול בנתח השוק שלנו, וזו צמיחה שנמשיך לראות לתוך 2022".

RF - תחום שירותי הייצור שטאואר מספקת למארוול, ו-41% מההכנסות הרבעוניות שלה

(מקור: מצגת החברה)

בראיון לביזפורטל הסביר אז "ככל שמתקדם המעבר מהדור הרביעי לדור החמישי של מכשירי הקצה והמובייל, יש צורך גדול יותר בהעברת תוכן. מדובר לא רק ביותר תוכן, אלא בתוכן מורכב יותר. למשל, טכנולוגיית שבבים שמוטמעת עבור יישומים כמו הגברת ווליום. משום שמדובר בתוכן מתקדם יותר, גם מחירי המכירה גבוהים יותר מאלה שבדור הקודם".

קיראו עוד ב"גלובל"

לכך מתווספת רכישת Inphi ב-10 מיליארד דולר על ידי מארוול השנה. אינפי היא לקוחה של טאואר מאז סוף 2019, והיא מייצרת באמצעותה סיליקון-RF וסיליקון פוטוניקס לשימושים של דור חמישי ודאטה סנטרים. כאמור, גם על הצמיחה בדאטה סנטרים דיברו במארוול, והיות ולזו תכנית להמשיך להצמיח את הפיתוחים בטכנולוגיות הדור החמישי, המשמעות היא על אחת כמה וכמה שתצמיח את אינפי אותה רכשה. צמיחת אינפי ועוד שירותים שתצטרך מטאואר הם כמובן בשורה טובה לחברה מישראל.

אגב, על הסיליקון פוטוניקס אמר לנו אלוואנגר בראיון "במגזר זה אנחנו רואים הכנסות ברמה שהיא כבר מדידה – ופעם הן היו אפסיות. זה לא היה שוק בכלל וב-2022 זה יתרום משמעותית לשולי הרווח. מכל מה שאנחנו מוכרים, המחיר שלהם הוא הגבוה ביותר".

נחזור למספרים ונזכיר כי טאואר דיווחה ברבעון השלישי על רווח מתואם ברמה של 0.41 דולר למניה בדילול מלא על הכנסות של 387 מיליון דולר - בצמיחה של 25% בשורה העליונה לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי עלה בשיעור גבוה יותר מההכנסות, של 60% גם בחסות תמהיל ייצור רווחי יותר והעלאת מחירי המכירה.

אצל מארוול הרווח היה 364 מיליון דולר או 43 סנט למניה בעוד בשוק ציפו ל-38 סנט למניה. בפירמה Mizuho האנליסט ג'ורדן קליין כתב ש"התוצאות מציבות את מארוול בקבוצה המצטיינת של החברות הצומחות בסקטור הסמיקונדקטור ל-2022. החברה הולכת להיות באותו המחנה לצד ADVANCED MICRO DEVICES (AMD) ו-  NVIDIA COR (NVDA) . האופק של מארוול נראה בהיר, בהתחשב בצבר ההזמנות שלה שמבטיח צמיחה בשיעור עליו דיברה".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אריק 06/12/2021 22:55
    הגב לתגובה זו
    אחלה ניתוח ואחלה של חברה
  • 1.
    שמואל 06/12/2021 22:24
    הגב לתגובה זו
    סוף סוף קוראים נתונים לעומק.
ארנולד שוורצנגר קרדיט: גרוקארנולד שוורצנגר קרדיט: גרוק

קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?

הדס ברטל |
נושאים בכתבה שחקנים קולנוע

שחקני קולנוע גדולים ואייקוניים זה מונח ששייך בעיקר לכוכבי עבר. בשנים האחרונות, הוליווד לא הנפיקה כוכב קולנוע צעיר, מוכשר וכריזמטי כמו השמות הגדולים ביותר שעשו מאות מיליונים בתעשייה וידעו גם להפוך את השכר מהסרטים לעסקים מצליחים ולעיתים גם אימפריות שמניבות מאות מיליונים. כוכבי הקולנוע העשירים ביותר מכל הזמנים מכילים בעיקר שחקנים ששיא תהילתם היה לפני 20, 30 או אפילו 40 שנה, לפני עידן הסטרימינג וההצפה שאנחנו חווים בסרטים וסדרות טלוויזיה שעולות לאוויר כל כמה ימים ורובנו לא מזהים את השחקנים. ריכזנו עבורכם את הכוכבים שמזלם הגדול הוא שהם הגיעו להוליווד בזמן תור הזהב שלה, ידעו לדרוש ולהרוויח משכורות עתק וחשוב מכך, ידעו לקחת את ההון שעשו כשחקנים ולהפוך אותו לאימפריות עסקים.


1 # ארנולד שוורצנגר 

ארנולד שוורצנגר, אחד מכוכבי הקולנוע הגדולים בהיסטוריה ומושל קליפורניה לשעבר, נמצא במקום הראשון עם הון של מיליארד וחצי דולר. שוורצנגר, שנולד בשנת 1947 בעיירה טאל שבאוסטריה, הפך מאמן פיתוח־גוף לכוכב אקשן, פוליטיקאי ומיליארדר ולפי דירוגים שונים בעולם, נחשב לכוכב הקולנוע העשיר בהיסטוריה. הסרט הקופתי המזוהה איתו יותר מכל הוא “שליחות קטלנית 2: יום הדין” (1991), שהכניס בקופות כ-520 מיליון דולר ברחבי העולם, והפך אותו לסמל עולמי של קולנוע האקשן. מבחינת רווח אישי, העסקה הטובה ביותר שעשה הייתה דווקא מהקומדיה “תאומים” (1988), שבה ויתר כמעט על שכר בסיס וקיבל אחוזים מהרווחים כאשר לפי דיווחים, הרוויח מהסרט מעל 40 מיליון דולר.

שוורצנגר כיכב גם בסרטים אייקוניים נוספים כמו “רונאן הברברי”, שקרים אמיתיים” ו"זיכרון גורלי”. מעבר למשכורות מהסרטים ומתפקידו כמושל קליפורניה בין השנים 2003 ל-2010, חלק עצום מהונו הגיע מהשקעות מוקדמות בנדל"ן בקליפורניה עוד לפני שהתפרסם. כבר בשנות ה-20 לחייו היה מיליונר נדל"ן, ובהמשך היה שותף ברשת המסעדות Planet Hollywood ששיא הצלחתה היה בשנות ה-90', ובעסקים בתחומי הכושר והבידור. הוא היה נשוי לעיתונאית מריה שרייבר, במשך יותר מ-25 שנה עד לגירושים בשנת 2021, ולזוג ארבעה ילדים.


ארנולד שוורצנגר מתוך הרשתות החברתיות
ארנולד שוורצנגר - קרדיט: מתוך הרשתות החברתיות


2 # דוויין "דה רוק" ג'ונסון 

הונו של דה רוק (דוויין ג'ונסון) מוערך בכ-1.2 מיליארד דולר. הוא נולד ב-1972 בהייברד, קליפורניה, למשפחת מתאבקים, והתחיל את הקריירה שלו ככוכב WWE לפני שהפך לאחד מכוכבי הקולנוע המבוקשים בעולם. את הונו העצום עשה בזכות שילוב של שכר גבוה משוברי קופות שכיכב בהם, אחוזים מהרווחים ועסקים חוץ־קולנועיים. אחד הסרטים המצליחים ביותר שבהם השתתף הוא “מהיר ועצבני 7 ”, שהכניס כ-1.5 מיליארד דולר ברחבי העולם והפך לשובר קופות ענק. בשנים האחרונות ג'ונסון חתם על עסקת־שיא עם אמזון על סרט האקשן “Red One”, שבגינה קיבל חבילת שכר של כ-50 מיליון דולר, באחת העסקאות הגבוהות שנרשמו אי־פעם לשחקן בסרט סטרימינג. ג'ונסון כיכב גם בלהיטים כמו “ג'ומנג'י: שורדים בג'ונגל” שהכניס כ-962 מיליון דולר וב“מואנה” (בקולו של מאוי).

ארנולד שוורצנגר קרדיט: גרוקארנולד שוורצנגר קרדיט: גרוק

קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?

הדס ברטל |
נושאים בכתבה שחקנים קולנוע

שחקני קולנוע גדולים ואייקוניים זה מונח ששייך בעיקר לכוכבי עבר. בשנים האחרונות, הוליווד לא הנפיקה כוכב קולנוע צעיר, מוכשר וכריזמטי כמו השמות הגדולים ביותר שעשו מאות מיליונים בתעשייה וידעו גם להפוך את השכר מהסרטים לעסקים מצליחים ולעיתים גם אימפריות שמניבות מאות מיליונים. כוכבי הקולנוע העשירים ביותר מכל הזמנים מכילים בעיקר שחקנים ששיא תהילתם היה לפני 20, 30 או אפילו 40 שנה, לפני עידן הסטרימינג וההצפה שאנחנו חווים בסרטים וסדרות טלוויזיה שעולות לאוויר כל כמה ימים ורובנו לא מזהים את השחקנים. ריכזנו עבורכם את הכוכבים שמזלם הגדול הוא שהם הגיעו להוליווד בזמן תור הזהב שלה, ידעו לדרוש ולהרוויח משכורות עתק וחשוב מכך, ידעו לקחת את ההון שעשו כשחקנים ולהפוך אותו לאימפריות עסקים.


1 # ארנולד שוורצנגר 

ארנולד שוורצנגר, אחד מכוכבי הקולנוע הגדולים בהיסטוריה ומושל קליפורניה לשעבר, נמצא במקום הראשון עם הון של מיליארד וחצי דולר. שוורצנגר, שנולד בשנת 1947 בעיירה טאל שבאוסטריה, הפך מאמן פיתוח־גוף לכוכב אקשן, פוליטיקאי ומיליארדר ולפי דירוגים שונים בעולם, נחשב לכוכב הקולנוע העשיר בהיסטוריה. הסרט הקופתי המזוהה איתו יותר מכל הוא “שליחות קטלנית 2: יום הדין” (1991), שהכניס בקופות כ-520 מיליון דולר ברחבי העולם, והפך אותו לסמל עולמי של קולנוע האקשן. מבחינת רווח אישי, העסקה הטובה ביותר שעשה הייתה דווקא מהקומדיה “תאומים” (1988), שבה ויתר כמעט על שכר בסיס וקיבל אחוזים מהרווחים כאשר לפי דיווחים, הרוויח מהסרט מעל 40 מיליון דולר.

שוורצנגר כיכב גם בסרטים אייקוניים נוספים כמו “רונאן הברברי”, שקרים אמיתיים” ו"זיכרון גורלי”. מעבר למשכורות מהסרטים ומתפקידו כמושל קליפורניה בין השנים 2003 ל-2010, חלק עצום מהונו הגיע מהשקעות מוקדמות בנדל"ן בקליפורניה עוד לפני שהתפרסם. כבר בשנות ה-20 לחייו היה מיליונר נדל"ן, ובהמשך היה שותף ברשת המסעדות Planet Hollywood ששיא הצלחתה היה בשנות ה-90', ובעסקים בתחומי הכושר והבידור. הוא היה נשוי לעיתונאית מריה שרייבר, במשך יותר מ-25 שנה עד לגירושים בשנת 2021, ולזוג ארבעה ילדים.


ארנולד שוורצנגר מתוך הרשתות החברתיות
ארנולד שוורצנגר - קרדיט: מתוך הרשתות החברתיות


2 # דוויין "דה רוק" ג'ונסון 

הונו של דה רוק (דוויין ג'ונסון) מוערך בכ-1.2 מיליארד דולר. הוא נולד ב-1972 בהייברד, קליפורניה, למשפחת מתאבקים, והתחיל את הקריירה שלו ככוכב WWE לפני שהפך לאחד מכוכבי הקולנוע המבוקשים בעולם. את הונו העצום עשה בזכות שילוב של שכר גבוה משוברי קופות שכיכב בהם, אחוזים מהרווחים ועסקים חוץ־קולנועיים. אחד הסרטים המצליחים ביותר שבהם השתתף הוא “מהיר ועצבני 7 ”, שהכניס כ-1.5 מיליארד דולר ברחבי העולם והפך לשובר קופות ענק. בשנים האחרונות ג'ונסון חתם על עסקת־שיא עם אמזון על סרט האקשן “Red One”, שבגינה קיבל חבילת שכר של כ-50 מיליון דולר, באחת העסקאות הגבוהות שנרשמו אי־פעם לשחקן בסרט סטרימינג. ג'ונסון כיכב גם בלהיטים כמו “ג'ומנג'י: שורדים בג'ונגל” שהכניס כ-962 מיליון דולר וב“מואנה” (בקולו של מאוי).