עונת הדוחות בוול סטריט - הפעם זה (באמת) שונה
המשקיעים צריכים להתעלם מעמידה או עמידה בתחזיות - זה כבר לא רלוונטי; חשוב לבדוק אמירות ההנהלה לגבי הערכות לגבי איתנותה והתמודדותה של החברה במשבר; וגם - האם החברות ינצלו את המשבר להעמיס עליו "ניקוי אורוות" וכשלונות אחרים?
החברות התחילו לדווח על תוצאות הרבעון הראשון ואנחנו מפנימים טוב יותר את ממדי משבר הקורונה. בשורה התחתונה, כמעט שאין חברה או תחום שלא נפגעו. מעניין לראות את הקשר העסקי בין תחומי פעילויות שונים שמראה שהפגיעה היא כמעט בכל שרשרת האספקה והמזון.
אם אפל מדווחת על פחות ביקוש לאייפונים שלה זה משפיע באופן ישיר על שורה גדולה של חברות שמספקות לה את הרכיבים האלקטרוניים וזה כמובן משפיע גם על חברות בתחום הרכיבים האלקטרוניים שאינן מספקות ישירות לאפל מכיון שהתחרות בפעילות הליבה שלהן תגבר מעתה.
לכן, הנחת המוצא של המשקיעים בפתחה של עונת הדו"חות הראשונה של 2020 היתה שהשנה הנוכחית כבר אבודה בכל מה שקשור לצמיחה ורווחיות והעיניים נשואות לכיוונים אחרים. הדוחות בפועל מאשרים את ההערכה הזו, אם כי, יש חברות טכנולוגיה לא מעטות שהצליחו לדווח על פגיעה קטנה יחסית.
בשבועות האחרונים שוחחתי עם הרבה משקיעים בנסיון להבין מה עומד על סדר יומם. החיים המקצועיים שלהם לא נהיו קלים כאשר מצד אחד הם מנהלים פוזיציות קיימות ששווין יורד ומצד שני מנסים לאתר הזדמנויות השקעה חדשות שהרי ישנן לא מעט חברות מצויינות בשוק ששוויין נשחק לעתים יותר מפאניקה וסנטימנט שלילי מאשר מפגיעה אמיתית בפעילות העסקית.
- הנאסד"ק עלה ב-0.7%, עליות בקוואנטים, פייבר ומאנדיי זינקו
- אינטל זינקה ב-23%, אנבידיה קפצה ב-3.5%; הנאסד״ק עלה ב-0.9%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנסיוני לאורך השנים, משקיעים, לא אחת, מאמצים את הסיסמה "הפעם זה שונה" בסיטואציות שונות בשוק ההון. בעולם ההשקעות משתמשים בסיסמה הזאת כאשר חברה נכנסת לפעילות חדשה, כאשר מתחלפת הנהלה, כאשר יש שינוי במצב העסקי בגלל השוק או בגלל החברה.
אבל הפעם, זה באמת שונה
זה שונה מכיוון שאי הוודאות היום בשווקים היא ברמה כזאת גדולה שפשוט איננה ניתנת לכימות. מחיר המניה מתבסס על הרווחיות העתידית שלה. אבל מרבית החברות נמצאות במצב בו הן אינן מסוגלות לחזות את הרווחיות העתידית ובוודאי לו את משך השפעת הקורונה על תוצאותיהן העסקיות, אז איזה משמעות יש במצב כזה לרמות מכפילים?
מה שחברות יכולות לעשות במצב כזה הוא או לבטל לגמרי את התחזיות העתידיות, עד למועד שבו מצב העסקים יתחיל להתבהר, או ל"שנמך" את התחזית לרמה כזו שלוקחת בחשבון גם את מקדם הפאניקה הגדול ביותר. יותר מ-300 חברות בנאסד"ק ובבורסה של ניו יורק עשו את זה במהלך החודשים מארס ואפריל.
- המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
- הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
שתי האפשרויות הן בעייתיות מנקודת מבט של הפירמה. אם חברה תבחר לבטל את התחזית השנתית, היא משאירה את בניית המודל הפיננסי העתידי בידי האנליסטים ובמצב כזה התחזיות שהם יבנו באופן עצמאי, יכולות להיות רחוקות מאוד מן ההערכה הפנימית של החברה.
אם חברה תבחר להתאים את התחזית למצב אי הוודאות הנוכחי היא תבחר קרוב לוודאי בתחזית של התרחיש הגרוע ביותר וזאת על מנת להימנע ממצב ממש לא אידיאלי של אי עמידה בתחזיות, רבעון לאחר רבעון...במצב כזה התמחור שלה עשוי להיות מעוות בשל התבססות על רווח עתידי נמוך במיוחד.
אז מה מעניין לשמוע ברבעון הדרמטי הזה?
ראשית החברות מספרות הצעדים שנקטו על מנת להתמודד עם המשבר הכלכלי שנכפה עליהן. טוב יעשו חברות שיתרגמו את צעדי ההתייעלות למונחים כספיים.
שנית, המשקיעים יבקשו לקבל אינדיקציה לגבי משך ההתאוששות הצפוי. יכול להיות שיעבור יותר מרבעון אחד עד שחברה מסויימת תתחיל להתאושש ויכול להיות שהשפעת המשבר על חברה מסויימת עמוקה יותר מאשר במקרה של חברות אחרות. עדיין על הנהלת החברה לנסות ולתחום, בשמרנות המתבקשת את משך הזמן שהמשבר צפוי להימשך.
שני הדברים הללו יגבירו אצל המשקיעים את תחושת הבטחון בדרך של הנהלת החברה בה הם מושקעים. כאמור, לכולם ידוע שכולם נפגעו. לכולם ידוע שמדובר במשבר עצום ושיש תעשיות שגם ב-2021 יציגו נתונים שליליים. לכן החשיבות עכשיו של עמידה בתחזיות היא נמוכה עד אפסית. את המשקיעים הרבה יותר מעניין לראות את הדרך של ההנהלה, ולבחון את ההתאמות שביצעה להתמודדות עם המצב החדש שנכפה עליה. במצב כזה הם יהיו יותר סלחניים לפספוסים בטווח הקצר על מנת שניתן יהיה לשוב לתוואי של צמיחה ורווחיות בטווח הבינוני והארוך.
קיים חשש שחברות ינצלו את העיתוי של משבר כלכלי עולמי על מנת לתרץ פעילות כושלת והפסדית. לכן על המשקיעים להבין היטב, האם המקור לירידה בפעילות הוא אכן משבר הקורונה או שמא יש סיבות כלכליות אחרות שבגינן מוצג ההפסד.
ולבסוף, חברות שיבליטו את איתנותן הפיננסית באמצעות המאזן ואת יכולתן להמשיך ולייצר מזומן למרות ההאטה יגבירו את הבטחון של המשקיעים בהם.
- 15.ראובן גרפיט 07/05/2020 09:31הגב לתגובה זורק יחס המזומנים לחוב ישוב. כל מכפיל גדול מ2 מסוכן. 1. כמות המזומנים שנזרקה לשווקים אדירה. 2. היקף החובות של ארהב הפנימי והחיצוני יגרום לאינפלציה וסיכון מעמד הדולר כעוגן. 3. העוני העולמי בצמיחה.4. שינויים טכנולוגיים אדירים...
- 14.מנשה 07/05/2020 00:37הגב לתגובה זולצערי ההשלכות של ההאטה יגיעו עם הדוחות והתלג.. העליות על אדים זמניות. אין מנוס מתיקון מטה וכואב
- 13.במבולאו 06/05/2020 20:01הגב לתגובה זואני מזהיר אתכם
- בהצלחה (ל"ת)ג'יי 07/05/2020 00:14הגב לתגובה זו
- 12.גם אם קצב הגידול פחת הכלכלה לא מתה (ל"ת)תמיד יצרכו 06/05/2020 18:16הגב לתגובה זו
- 11.שורט חזק מאוד על הנאסדאק (ל"ת)במבולאו 06/05/2020 18:07הגב לתגובה זו
- בהצלחה (ל"ת)תומר 06/05/2020 19:05הגב לתגובה זו
- 10.בן 06/05/2020 18:02הגב לתגובה זואלק משבר ....
- 9.מייק 06/05/2020 18:01הגב לתגובה זואיו ארוחות חינם וכל מה שעולה מלאכותית מתאדה בסוף
- 8.דורון 06/05/2020 17:16הגב לתגובה זוכתבה יפה מאוד.הייתי ממליץ לעקוב אחר הדוחות של המנצחות הגדולות של הגאות ב17 השנים האחרונות.לדוגמא אמזון רק פגיעה בתוצאות שלה יכולה לרמז על כניעת השוק וחזרה למגמת ירידות
- 7.איזה נתונים משקפים את ״האיתנות הפיננבסית״? על אילו נתונים צריך המשקיע להסתכל? (ל"ת)אנונימי 06/05/2020 17:10הגב לתגובה זו
- 6.לפי SPX עליות ... (ל"ת)במבולאו 06/05/2020 16:53הגב לתגובה זו
- 5.פיפס לא נוריד מפה (ל"ת)---במבולאו 06/05/2020 16:52הגב לתגובה זו
- 4.---במבולאו 06/05/2020 16:49הגב לתגובה זובתחתית ה4 לחודש .והם חוזים בנפילות בהמשך .הם יחטפו חזק המסכונים
- 3.תומר 06/05/2020 16:30הגב לתגובה זומאקרו לא מעניין, אין קשר בין מצב השווקים לשוק הריאלי
- א 06/05/2020 17:41הגב לתגובה זוצופה מה יהיה בעתיד
- 2.עליות חדות גם עם כל החברות יסגרו את העסק (ל"ת)הקליברי פין וידידב 06/05/2020 15:27הגב לתגובה זו
- 1.גם יצחק תשובה "בטוח" באיתנותו הפיננסית. פחחח (ל"ת)דברי ההנעלה חחח 06/05/2020 15:21הגב לתגובה זו

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי
מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.
המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.
ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.
מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך
אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.
- המזון החדש והמהפכני שהומצא ומה קרה היום לפני 30 שנה
- איירבוס ובואינג מתייעלות: ענקיות התעופה מקצצות אלפי משרות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.