אייל פסו גאוזי
צילום: רשות החדשנות

גאוזי זכתה בחוזה משמעותי: החברה הישראלית שמובילה את מהפכת הזכוכית החכמה

על אף נפילה של 42% בשווי החברה מאז ההנפקה, גאוזי ממשיכה לצמוח ולהרחיב את פעילותה בשווקים הגלובליים

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה גאוזי

גאוזי Gauzy 2.6%  , חברה ישראלית המתמחה בטכנולוגיות בקרת אור וראייה, הודיעה כי קבוצת אייר פראנס-KLM, חברת התעופה השישית בגודלה בעולם מבחינת הכנסות, בחרה במערכת ההצללה האלקטרו-מכנית של החברה כמאפיין סטנדרטי בתאי המחלקה הראשונה החדשים שלה מסוג "La Première". התאים היוקרתיים יותקנו בחלק מצי מטוסי בואינג 777 של החברה, אחד מהמטוסים הרחבים הפופולריים בעולם.


חברת גאוזי, שהוקמה בשנת 2009 על ידי המנכ"ל אייל פסו ומנהל הטכנולוגיה הראשי אדריאן לופר, מפתחת ומשווקת זכוכית חכמה שניתן לשלוט בכמות האור החודר דרכה. הטכנולוגיה המתקדמת של החברה משלבת פולימרים וננו-חלקיקים ייחודיים שהחברה מפתחת בעצמה, ומטמיעה אותם בתוך הזכוכית שמגיעה לבסוף לשוקי התעופה, הרכב והארכיטקטורה.


עסקת אייר פראנס

תאי המחלקה הראשונה החדשים של אייר פראנס מסמנים את הפעם הראשונה שבה החברה מציעה תאים עם חמישה חלונות במטוסיה, מה שמספק לגאוזי הזדמנות משמעותית להמשיך להרחיב את נתח השוק הגדל שלה בתחום ההצללה והתאורה במטוסים. שוק זה מוערך כיום בכ-600 מיליון דולר בשנה, עם צפי לצמיחה בשיעור שנתי מורכב של 6.4% בין השנים 2023 ל-2028.


"שיתוף הפעולה עם אייר פראנס ממחיש את האסטרטגיה שלנו להתיישר עם מובילי תעשייה שקובעים את הסטנדרט לחוויית הנוסע," אמר אייל פסו, מנכ"ל גאוזי. "על ידי שילוב טכנולוגיית ההצללה שלנו בתאי La Première המעוצבים בקפידה של אייר פראנס, אנו מאפשרים שילוב חלק של פרטיות, נוחות והתאמה אישית שנוסעי פרימיום דורשים כיום."


מערכת ההצללה האלקטרו-מכנית הכפולה של גאוזי נחשבת לאחד הפתרונות המובילים בשוק לאופטימיזציה של בקרת אור וטמפרטורה בתאי מטוסים. הנוסעים יכולים לבחור בין הגדרה שקופה למחצה המאפשרת לאור להיכנס לתא שלהם, או הגדרת חשיכה מוחלטת. בנוסף, אנשי הצוות יוכלו לשלוט במרכז בצללים, מה שיחסוך להם זמן יקר, יפחית עלויות החלפה, ויבטל את הצורך לפתוח או לסגור חלונות באופן ידני בעת ניקוי המטוס.


ביצועים פיננסיים חזקים למרות אתגרי השוק

בדוחות הכספיים האחרונים, גאוזי הציגה צמיחה משמעותית בהכנסות. ברבעון הרביעי של 2024, החברה דיווחה על הכנסות של 31.1 מיליון דולר, עלייה של 41.8% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה הקודמת. ההכנסות השנתיות לשנת 2024 הסתכמו ב-103.5 מיליון דולר, עלייה של 32.8% לעומת 2023.


החברה גם שיפרה משמעותית את שולי הרווח הגולמי שלה, שהגיעו ל-36.5% ברבעון הרביעי של 2024, עלייה של 800 נקודות בסיס בהשוואה לשנה הקודמת. אחד מההישגים המשמעותיים של גאוזי ברבעון הרביעי של 2024 היה הגעה ל-EBITDA חיובי לראשונה, שהגיע ל-0.2 מיליון דולר, בהשוואה ל-EBITDA שלילי של 6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, החברה עדיין רשמה הפסד נקי של 11.4 מיליון דולר ברבעון, אם כי זהו שיפור בהשוואה להפסד של 20.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

קיראו עוד ב"גלובל"

גאוזי פועלת באמצעות ארבע חטיבות עסקיות: ארכיטקטורה, רכב, תעופה ו-Safety-Tech. כל אחת מהחטיבות הציגה צמיחה משמעותית ברבעון האחרון. הכנסות מגזר ה-Safety-Tech הסתכמו ב-13 מיליון דולר ברבעון הרביעי, עלייה של 73% לעומת השנה הקודמת. הכנסות מגזר התעופה הגיעו ל-13.4 מיליון דולר, עלייה של 26.7% בהשוואה לשנה הקודמת. הכנסות מגזר הארכיטקטורה הסתכמו ב-4.1 מיליון דולר, עלייה של 31.8% לעומת השנה הקודמת. הכנסות מגזר הרכב עמדו על 0.7 מיליון דולר, ירידה קלה בהשוואה ל-0.8 מיליון דולר בשנה הקודמת.



תחזיות אופטימיות ל-2025

גאוזי סיפקה תחזית אופטימית לשנת 2025, עם צפי להכנסות של 130-140 מיליון דולר, המייצג צמיחה של כ-30% בנקודת האמצע בהשוואה לשנת 2024. החברה מצפה להמשיך להציג EBITDA חיובי ב-2025, עם ציפייה להפוך לחיובית מבחינת תזרים מזומנים עד שנת 2026.


"אנחנו מחפשים להחיל את הדומיננטיות שיש לנו בהצללת תאי טייס על הצללת תאי נוסעים, ואנחנו מאמינים שנוכל להגיע לשם בהתחשב באיכות הטכנולוגיה שלנו ובנטייה שלנו לחדשנות," אמר פסו. "יש לנו תשוקה לנצל את המומחיות שלנו בבקרת אור וראייה כדי לשנות את התעשיות שאנו משרתים ולייצר ערך מתמשך לבעלי המניות והלקוחות שלנו."


גאוזי הציגה לאחרונה צבר הזמנות מחייב ל-10 שנים בהיקף של 409 מיליון דולר, המספק ראות לפוטנציאל הצמיחה לטווח ארוך, עם צנרת הכנסות חזויה העולה על מיליארד דולר. החברה מעריכה כי פחות מ-50% מצבר ההזמנות צפוי להישלח ב-2025. "צבר ההזמנות של 409 מיליון דולר הוא 100% מחויב ומוסכם חוזית, עם שיעורי לקיחה מינימליים בהסכמי אספקה שנתיים," הסבירה החברה בשיחת הועידה האחרונה על תוצאותיה הכספיות. "זה מבטיח שצבר ההזמנות יישלח כמתוכנן."


למרות הצמיחה החזקה והתחזיות האופטימיות, מניית גאוזי נפלה באופן משמעותי מאז הנפקתה הראשונית לציבור. ביוני 2024, החברה גייסה 75 מיליון דולר בהנפקה לפי שווי של 319 מיליון דולר, אך נכון להיום שווי השוק של החברה ירד לכ-185 מיליון דולר, המשקף ירידה של כ-42% מאז ההנפקה.


"אנחנו פחות מודאגים מהטווח הקצר," אמר פסו בהתייחסות לנפילה במחיר המניה. "אנחנו מתרכזים בביצועים, וממה שאנחנו מבינים, המסחר היה בעיקר של משקיעי קמעונאות ולא של המשקיעים המוסדיים. בנוסף, היה לחץ גדול על מניות של חברות קטנות בתקופה האחרונה."

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הואנג וליפ בו טאןהואנג וליפ בו טאן

אנבידיה משקיעה 5 מיליארד דולר באינטל - מיריבות לשותפות אסטרטגית

מניית אינטל מזנקת ב-33% אחרי הודעה על השקעת ענק של אנבידיה שרוכשת נתח באינטל ותקים יחד איתה תשתיות לשבבים לתעשיית ה-AI; המהלך מגיע בדחיפת הממשל האמריקאי שכבר השקיע 9 מיליארד באינטל
מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינטל אנבידיה

ג'נסן הואנג עוזר לליפ בו טאן. מנכ"ל אנבידיה שלו היכרות קודמת עם מנכ"ל אינטל, הציע עסקה שאי אפשר לסרב לה. אנבידיה תשקיע סכום משמעותי באינטל ותפתח יחד איתה שבבים בתחום הדאטה סנטרס. אינטל שנסחרת בכ-2% מהשווי הכולל של אנבידיה, מזנקת בשיעור חד, אבל אם המיזם הזה יצליח, מדובר רק בהתחלה.  


אנבידיה משקיעה 5 מיליארד דולר באינטל - שיתוף פעולה אסטרטגי בתחום הדאטה סנטרים

מניית אינטל מזנקת 33%  לאחר הודעה דרמטית על השקעה של אנבידיה בהיקף של 5 מיליארד דולר, במחיר של 23.28 דולר למניה. ההשקעה היא חלק מהסכם אסטרטגי רחב במסגרתו החברות יפתחו במשותף מספר דורות של מוצרים ייעודיים לדאטה סנטרים ולמחשבים אישיים. נזכיר כי הממשל השקיע באינטל סכום של 9 מיליארד דולר לפני כחודשיים - הממשל האמריקאי רוכש 10% מאינטל בדיסקאונט של כ-20% 

במסחר בניו יורק בטרום נסחרת מניית אינטל במחיר של 32.4 דולר - מחיר שיא של השנים האחרונות, ומניית אנבידיה עולה בטרום ב־2.6%. המהלך נתפס כהבעת אמון יוצאת דופן בחברת אינטל, שבשנים האחרונות התמודדה עם ירידה במעמדה מול מתחרות כמו AMD ואנבידיה עצמה.

מהות העסקה

אנבידיה, שמובילה את מהפכת הבינה המלאכותית עם שבבי ה־GPU שלה, מחפשת דרכים להרחיב את היכולות בתחום השרתים וה־PC באמצעות שילוב עם טכנולוגיות ייצור השבבים של אינטל. אינטל מצידה מקבלת חיזוק הוני משמעותי לצד אפשרות לשתף פעולה עם אחת החברות הדומיננטיות ביותר בשוק.

במסגרת ההסכם, אינטל ואנבידיה צפויות לפתח במשותף ארכיטקטורות חדשות שיותאמו במיוחד ליישומים בדאטה סנטרים, תחום הצומח בקצב מסחרר עם העלייה בביקוש לשירותי בינה מלאכותית, ענן ו־edge computing.

הואנג וליפ בו טאןהואנג וליפ בו טאן

אנבידיה משקיעה 5 מיליארד דולר באינטל - מיריבות לשותפות אסטרטגית

מניית אינטל מזנקת ב-33% אחרי הודעה על השקעת ענק של אנבידיה שרוכשת נתח באינטל ותקים יחד איתה תשתיות לשבבים לתעשיית ה-AI; המהלך מגיע בדחיפת הממשל האמריקאי שכבר השקיע 9 מיליארד באינטל
מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינטל אנבידיה

ג'נסן הואנג עוזר לליפ בו טאן. מנכ"ל אנבידיה שלו היכרות קודמת עם מנכ"ל אינטל, הציע עסקה שאי אפשר לסרב לה. אנבידיה תשקיע סכום משמעותי באינטל ותפתח יחד איתה שבבים בתחום הדאטה סנטרס. אינטל שנסחרת בכ-2% מהשווי הכולל של אנבידיה, מזנקת בשיעור חד, אבל אם המיזם הזה יצליח, מדובר רק בהתחלה.  


אנבידיה משקיעה 5 מיליארד דולר באינטל - שיתוף פעולה אסטרטגי בתחום הדאטה סנטרים

מניית אינטל מזנקת 33%  לאחר הודעה דרמטית על השקעה של אנבידיה בהיקף של 5 מיליארד דולר, במחיר של 23.28 דולר למניה. ההשקעה היא חלק מהסכם אסטרטגי רחב במסגרתו החברות יפתחו במשותף מספר דורות של מוצרים ייעודיים לדאטה סנטרים ולמחשבים אישיים. נזכיר כי הממשל השקיע באינטל סכום של 9 מיליארד דולר לפני כחודשיים - הממשל האמריקאי רוכש 10% מאינטל בדיסקאונט של כ-20% 

במסחר בניו יורק בטרום נסחרת מניית אינטל במחיר של 32.4 דולר - מחיר שיא של השנים האחרונות, ומניית אנבידיה עולה בטרום ב־2.6%. המהלך נתפס כהבעת אמון יוצאת דופן בחברת אינטל, שבשנים האחרונות התמודדה עם ירידה במעמדה מול מתחרות כמו AMD ואנבידיה עצמה.

מהות העסקה

אנבידיה, שמובילה את מהפכת הבינה המלאכותית עם שבבי ה־GPU שלה, מחפשת דרכים להרחיב את היכולות בתחום השרתים וה־PC באמצעות שילוב עם טכנולוגיות ייצור השבבים של אינטל. אינטל מצידה מקבלת חיזוק הוני משמעותי לצד אפשרות לשתף פעולה עם אחת החברות הדומיננטיות ביותר בשוק.

במסגרת ההסכם, אינטל ואנבידיה צפויות לפתח במשותף ארכיטקטורות חדשות שיותאמו במיוחד ליישומים בדאטה סנטרים, תחום הצומח בקצב מסחרר עם העלייה בביקוש לשירותי בינה מלאכותית, ענן ו־edge computing.