גאוזי זכתה בחוזה משמעותי: החברה הישראלית שמובילה את מהפכת הזכוכית החכמה
על אף נפילה של 42% בשווי החברה מאז ההנפקה, גאוזי ממשיכה לצמוח ולהרחיב את פעילותה בשווקים הגלובליים
גאוזי Gauzy 1.81% , חברה ישראלית המתמחה בטכנולוגיות בקרת אור וראייה, הודיעה כי קבוצת אייר פראנס-KLM, חברת התעופה השישית בגודלה בעולם מבחינת הכנסות, בחרה במערכת ההצללה האלקטרו-מכנית של החברה כמאפיין סטנדרטי בתאי המחלקה
הראשונה החדשים שלה מסוג "La Première". התאים היוקרתיים יותקנו בחלק מצי מטוסי בואינג 777 של החברה, אחד מהמטוסים הרחבים הפופולריים בעולם.
חברת גאוזי, שהוקמה בשנת 2009 על ידי המנכ"ל אייל פסו ומנהל הטכנולוגיה הראשי אדריאן לופר, מפתחת ומשווקת זכוכית חכמה שניתן לשלוט בכמות האור החודר דרכה. הטכנולוגיה המתקדמת של החברה משלבת פולימרים וננו-חלקיקים ייחודיים שהחברה מפתחת בעצמה, ומטמיעה אותם בתוך הזכוכית שמגיעה לבסוף לשוקי התעופה, הרכב והארכיטקטורה.
עסקת אייר פראנס
תאי המחלקה הראשונה החדשים של אייר פראנס מסמנים את הפעם הראשונה שבה החברה מציעה תאים עם חמישה חלונות במטוסיה, מה שמספק לגאוזי הזדמנות משמעותית להמשיך להרחיב את נתח השוק הגדל שלה בתחום ההצללה והתאורה במטוסים. שוק זה מוערך כיום בכ-600 מיליון דולר בשנה, עם צפי לצמיחה בשיעור שנתי מורכב של 6.4% בין השנים 2023 ל-2028.
"שיתוף הפעולה עם אייר פראנס ממחיש את האסטרטגיה שלנו להתיישר עם מובילי תעשייה שקובעים את הסטנדרט לחוויית הנוסע," אמר אייל פסו, מנכ"ל גאוזי. "על ידי שילוב טכנולוגיית ההצללה שלנו בתאי La Première המעוצבים בקפידה של אייר פראנס, אנו מאפשרים שילוב חלק של פרטיות, נוחות והתאמה אישית שנוסעי פרימיום דורשים כיום."
- גאוזי צופה צמיחה של 22% בהכנסות הרבעון; המניה זינקה ב-30%
- 60% מתחת לסבב הקודם: הנפקת גאוזי היא תמרור אזהרה לחברות ישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מערכת ההצללה האלקטרו-מכנית הכפולה של גאוזי נחשבת לאחד הפתרונות המובילים בשוק לאופטימיזציה של בקרת אור וטמפרטורה בתאי מטוסים. הנוסעים יכולים לבחור בין הגדרה שקופה למחצה המאפשרת לאור להיכנס לתא שלהם, או הגדרת חשיכה מוחלטת. בנוסף, אנשי הצוות יוכלו לשלוט במרכז בצללים, מה שיחסוך להם זמן יקר, יפחית עלויות החלפה, ויבטל את הצורך לפתוח או לסגור חלונות באופן ידני בעת ניקוי המטוס.
ביצועים פיננסיים חזקים למרות אתגרי השוק
בדוחות הכספיים האחרונים, גאוזי הציגה צמיחה משמעותית בהכנסות. ברבעון הרביעי של 2024, החברה דיווחה על הכנסות של 31.1 מיליון דולר, עלייה של 41.8% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה הקודמת. ההכנסות השנתיות לשנת 2024 הסתכמו ב-103.5 מיליון דולר, עלייה של 32.8% לעומת 2023.
החברה גם שיפרה משמעותית את שולי הרווח הגולמי שלה, שהגיעו ל-36.5% ברבעון הרביעי של 2024, עלייה של 800 נקודות בסיס בהשוואה לשנה הקודמת. אחד מההישגים המשמעותיים של גאוזי ברבעון הרביעי של 2024 היה הגעה ל-EBITDA חיובי לראשונה, שהגיע ל-0.2 מיליון דולר, בהשוואה ל-EBITDA שלילי של 6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, החברה עדיין רשמה הפסד נקי של 11.4 מיליון דולר ברבעון, אם כי זהו שיפור בהשוואה להפסד של 20.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
- אנתרופיק שוקלת הנפקת ענק לפי שווי של יותר מ-300 מיליארד דולר
- מניית מרוול מזנקת ב-14% אחרי הדוחות - תחזית הצמיחה במרכזי הנתונים הפתיעה את השוק
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- תרומה של 1.1 מיליארד דולר בעיקר למחקר מדעי - מאחד מהאנשים...
גאוזי פועלת באמצעות ארבע חטיבות עסקיות: ארכיטקטורה, רכב, תעופה ו-Safety-Tech. כל אחת מהחטיבות הציגה צמיחה משמעותית ברבעון האחרון. הכנסות מגזר ה-Safety-Tech הסתכמו ב-13 מיליון דולר ברבעון הרביעי, עלייה של 73% לעומת השנה הקודמת. הכנסות מגזר התעופה הגיעו ל-13.4 מיליון דולר, עלייה של 26.7% בהשוואה לשנה הקודמת. הכנסות מגזר הארכיטקטורה הסתכמו ב-4.1 מיליון דולר, עלייה של 31.8% לעומת השנה הקודמת. הכנסות מגזר הרכב עמדו על 0.7 מיליון דולר, ירידה קלה בהשוואה ל-0.8 מיליון דולר בשנה הקודמת.
תחזיות אופטימיות ל-2025
גאוזי סיפקה תחזית אופטימית לשנת 2025, עם צפי להכנסות של 130-140 מיליון דולר, המייצג צמיחה של כ-30% בנקודת האמצע בהשוואה לשנת 2024. החברה מצפה להמשיך להציג EBITDA חיובי ב-2025, עם ציפייה להפוך לחיובית מבחינת תזרים מזומנים עד שנת 2026.
"אנחנו מחפשים להחיל את הדומיננטיות שיש לנו בהצללת תאי טייס על הצללת תאי נוסעים, ואנחנו מאמינים שנוכל להגיע לשם בהתחשב באיכות הטכנולוגיה שלנו ובנטייה שלנו לחדשנות," אמר פסו. "יש לנו תשוקה לנצל את המומחיות שלנו בבקרת אור וראייה כדי לשנות את התעשיות שאנו משרתים ולייצר ערך מתמשך לבעלי המניות והלקוחות שלנו."
גאוזי הציגה לאחרונה צבר הזמנות מחייב ל-10 שנים בהיקף של 409 מיליון דולר, המספק ראות לפוטנציאל הצמיחה לטווח ארוך, עם צנרת הכנסות חזויה העולה על מיליארד דולר. החברה מעריכה כי פחות מ-50% מצבר ההזמנות צפוי להישלח ב-2025. "צבר ההזמנות של 409 מיליון דולר הוא 100% מחויב ומוסכם חוזית, עם שיעורי לקיחה מינימליים בהסכמי אספקה שנתיים," הסבירה החברה בשיחת הועידה האחרונה על תוצאותיה הכספיות. "זה מבטיח שצבר ההזמנות יישלח כמתוכנן."
"אנחנו פחות מודאגים מהטווח הקצר," אמר פסו בהתייחסות לנפילה במחיר המניה. "אנחנו מתרכזים בביצועים, וממה שאנחנו מבינים, המסחר היה בעיקר של משקיעי קמעונאות ולא של המשקיעים המוסדיים. בנוסף, היה לחץ גדול על מניות של חברות קטנות בתקופה האחרונה."
אנבידיה"אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות
המניה נסחרת ב-177 דולר, בבנק אוף אמריקה סבורים שהיא תגיע ל-275 דולר; לא חוששים מתחרות מגוגל, רואים במכפיל רווח של 25 הזדמנות כניסה חד פעמית
מניית אנבידיה (NVDA) NVIDIA Corp. 0.86% נסחרת במכפיל רווח עתידי של כ-25 - רמה שעשויה להיות נקודת שפל אטרקטיבית למשקיעים. כך עולה מדוח חדש של צוות האנליסטים של בנק אוף אמריקה, בראשות ויוויק אריה שהוא אחד מהתומכים הנלהבים של אנבידיה. לפי הניתוח שלו, בכל פעם שמניית אנבידיה התקרבה למכפיל 25, היא התאוששה לרמות של 30 עד 40 תוך 3-6 חודשים.
הדוח מגיע על רקע שבוע חזק במיוחד למדד ה-SOX של מניות השבבים, שזינק בכ-10% והצליח לחזור מעל הממוצע הנע ל-50 יום, תוך ביצועי יתר מול מדד ה-S&P 500 שעלה 3.7% בלבד. זאת למרות ירידה של כאחוז במניית אנבידיה עצמה, מה שמעיד על התרחבות הראלי לחברות נוספות בסקטור.
בין המניות הבולטות בשבוע האחרון: Credo Technology זינקה ב-33%, ברודקום עלתה 18%, Coherent הוסיפה 18%, אינטל קפצה 18% על רקע כותרות בתקשורת לגבי זכיות פוטנציאליות בייצור שבבים, ו-Marvell עלתה 15% לקראת פרסום דוחות ולקראת כנס re:Invent של אמזון.
הדיון עבר מהשקעות הון לחשש מתחרות
בחודשים האחרונים, הדיון המרכזי בקרב משקיעים בתחום הבינה המלאכותית עבר ממוקד. אם בעבר החשש היה מהיקפי ההשקעות האדירים של חברות הענן, כעת הדיון מתמקד בתחרות - בין מודלי השפה של OpenAI לבין Gemini של גוגל, ובמקביל בין שבבי ה-TPU של גוגל וברודקום לבין שבבי ה-GPU של אנבידיה.
- אנבידיה תשקיע 2 מיליארד דולר בסינופסיס - עוד עסקה סיבובית?
- "זה העולם של אנבידיה, כל השאר משלמים שכר דירה"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האנליסטים של בנק אוף אמריקה מדגישים מספר נקודות מרכזיות שמטות את הכף לטובת אנבידיה: ראשית, היצע השבבים בתעשייה הדוק, ואנבידיה שולטת בהקצאה - מה שמקשה על לקוחות לשנות את תמהיל הרכישות שלהם בשנה הקרובה. שנית, שבבי ה-TPU הוכיחו את עצמם רק במרכזי הנתונים של גוגל עצמה, בעוד ש-GPU זמינים בסביבות ענן מרובות כולל בענן של גוגל. למעשה, הבנק מעריך כי רכישות ה-GPU של גוגל צפויות להגיע לכ-10 מיליארד דולר ב-2025, סכום דומה לרכישות ה-TPU שלה מברודקום.
דונלד טראמפ ג'ר ו-Unusual Machines. קרדיט: רשתות חברתיותהמניה של טראמפ ג'וניור נופלת
מניית American Bitcoin התרסקה ב-35% אחרי תום תקופת החסימה למשקיעים; שווי החברה צנח מיותר מ-7 מיליארד דולר לפחות מ-2 מיליארד; מדובר במודל עסקי שמבוסס על החזקה בביטקוין
מניית American Bitcoin (American Bitcoin Corp -38.83% ) מאבדת כ-35% מערכה ונסחרה סביב 2.33 דולר בלבד. החברה, שהוקמה על ידי אריק טראמפ ודונלד טראמפ ג'וניור וזוכה לתמיכה בולטת ממשפחת טראמפ, ירדה בחדות בעקבות סיום תקופת החסימה (lock-up) על מניות שהונפקו ביוני למשקיעים פרטיים. עם תום התקופה, אותן מניות הפכו לסחירות - ונראה שחלק מהמשקיעים המוקדמים מיהרו לממש רווחים.
שווי מנופח שנחתך במהירות
American Bitcoin הונפקה לציבור דרך מיזוג עם חברת הכרייה Gryphon בספטמבר האחרון. בשבועות הראשונים שלאחר המיזוג, שווי החברה זינק ליותר מ-7 מיליארד דולר - למרות שבמאזן שלה נרשמו נכסים דיגיטליים בהיקף של פחות מ-300 מיליון דולר.
החברה דיווחה כי נכון לסוף ספטמבר היא מחזיקה ב-3,418 מטבעות ביטקוין, ששוויים הנוכחי מוערך בכ-310 מיליון דולר. עם זאת, גם עלייה מסוימת בערך הביטקוין לא הספיקה כדי לבלום את הירידות - ושווי החברה נשחק לפחות מ-2 מיליארד דולר.
אסטרטגיה כפולה - אך גם פגיעה כפולה
American Bitcoin הציגה מודל עסקי שמשלב כריית ביטקוין עצמאית יחד עם החזקה לטווח ארוך במטבעות שנרכשו או נכרו. כלומר, החברה אינה מוכרת את המטבעות, אלא מחזיקה בהם כנכס בעל ערך - מהלך שמזכיר את האסטרטגיה של מיקרוסטרטג'י (MicroStrategy), שפועלת באופן דומה.
- סטרטג'י שוקלת מכירת ביטקוין: האם הלחץ על המניה מוצדק?
- הביטקוין באדום: אחרי חודש קשה, מה הכיוון לדצמבר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עם זאת, בניגוד למיקרוסטרטג'י, החברה לא הצליחה לזכות באמון מתמשך מצד המשקיעים. סיום תקופת החסימה על המניות הפך להזדמנות למכירות בהיקף רחב - מה שהוביל להצפה של מניות בשוק ולפגיעה בערך המניה.
השוק עלה, אבל המניה ירדה
