סולאראדג' מזנקת - עברה לתזרים חיובי
תחילת ההתאוששות? הצפי היה לתזרים שלילי של עד מינוס 20 מיליון דולר בפועל החברה ייצרה כ-38 מיליון דולר; "נציג תזרים מזומנים חיובי ברבעון הראשון ובשנה כולה"
חברת האנרגיה הסולארית סולאראדג' SolarEdge 3.08% דיווחה על הכנסות של 196.2 מיליון דולר לצד הפסד של 3.5 דולר למניה ברבעון הרביעי, בזמן שהאנליסטים ציפו להכנסות של 189.2 מיליון דולר והפסד של 1.66 דולר למניה. התוצאות לא טובות, אבל זה לא רלבנטי בנקודת זמן הזו. סולאראדג' היא שחקנית של תזרים מזומנים לא של דוח רווח והפסד. המטרה של הנהלת החברה היא לייצב את החברה מבחינה תזרימית כאשר התוצאות, כך ההנהלה אומרת, יגיעו בהמשך. התזרים ברבעון הרביע מבטא התייצבות, השלב הראשון הושג. המניה מזנקת ב-15%
לרבעון הראשון של 2025 סולאראדג' צופה הכנסות של 195-215 מיליון דולר, בעוד האנליסטים מצפים להכנסות של 207.9 מיליון דולר. לכאורה זה מעט מתחת לתחזית, אך כאמור השוק ייבחן את החברה בעיקר לפי התזרים לא לפי הדוחות.
כתבנו כאן על החשיבות של התזרים של סולאראדג'. יש כמה פעולות שעובדות לטובתה - כשחברה מתכווצת, ההון החוזר שהיא צריכה - מלאי, יתרת לקוחות, יורדת. במקום לממן את הלקוחות, נעשה תהליך הפוך, וזה מתורגם לתזרים חיובי. חוץ מזה, קצב ייצור המלאי נמוך משמעותית כי יש לחברה ערמות של מלאי, אז גם כאן יש חיסכון תזרימי.
הדוחות הם הדוחות הראשונים שפורסמו תחת הנהגתו של המנכ"ל החדש שוקי ניר. המינוי התקבל ברגשות מעורבים בשל גילו הצעיר והעובדה שטרם לו ניר היה רק חצי שנה בחברה, אך מאז הסנטימנט סביבו השתפר לטובה, בין היתר בזכות הביטחון שהוא מפגין בשיחות עם העובדים. ברבעון הקודם סולאראדג' דיווחה כצפוי כל מחיקת מלאי של מיליארד דולר, אבל כבר זמן קצר לאחר מכן רונן פייר, שהיה אז המנכ"ל הזמני, ציין שהחברה תשתמש בחלק מהמלאי שנמחק בשביל מוצרים חדשים. על רקע המשבר המתמשך סולאראדג' המשיכה לפטר עובדים כאשר השנה היא כבר הודיעה על הסבב הרביעי בתוך תקופה של שנה, במסגרתו פוטרו כ-400 עובדים.
- למה הירידה במניית סולאראדג' מתמתנת?
- חדשות רעות לאנפייז - האם אלו חדשות טובות לסולאראדג'?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כתבות נוספות על סולאראדג'
האם סולאראדג' היא הזדמנות? תובנות משיחת הוועידה של המתחרה הגדולה
סולאראדג'
מזנקת ב-11% - סבב פיטורים נוסף והסכמים עם שותפים בארה"ב
מספרים נוספים מהדוחות
ב-2024 כולה הסתכמו ההכנסות ב-901.5 מיליון דולר, לעומת 2.98 מיליארד דולר ב-2023. ההפסד התפעולי Non-GAAP עמד על 1.25 מיליארד דולר לעומת רווח תפעולי של 290 מיליון דולר ב-2023. ההפסד הנקי בשנה הסתכם ב-1.31 מיליארד דולר לעומת רווח נקי של 248.4 מיליון דולר ב-2023. ההפסד למניה הסתכם ב-22.99 דולר לעומת רווח של 4.39 דולר למניה ב-2023.
- האנבידיה של עולם הביוטי - ספורה: מנגנון חדשנות, צמיחה גלובלית ושותפויות
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל...
במהלך השנה לחברה היה תזרים שלילי מפעילות שוטפת בסך של 313.3 מיליון דולר. בהמשך לרבעון הרביעי, החברה צופה כי ב-2025 תמשיך להציג תזרים חיובי.
"אנחנו רק מתחילים בשינוי שלנו", מסר שוקי ניר, מנכ"ל סולאראדג'. "החזרה לייצור תזרים
מזומנים חיובי, ברבעון הרביעי, היא צעד ראשון בדרך. אנחנו מצפים להציג תזרים חיובי גם ברבעון הראשון של 2025 ובשנה כולה".
הנפילה, מימושי הבכירים - והריסטארט של סולאראדג'
השנים האחרונות היו קשות עבור סולארדאג'. המניה היום נמוכה ב-95% מהשיא בו הייתה ב-2022 ואת הצלילה היא רשמה על רקע ירידה בביקושים, אך לא פחות גם כתוצאה מהניתוק של ההנהלה מהשטח. התוצאות של סולאראדג' היו בירידה ב-2022-2023 אבל ההנהלה כל הזמן אמרה שהיא צופה התאוששות. לא רק שהיא טעתה, המנהלים הבכירים גם מימשו מניות לפני הנפילה, מה שבדיעבד מתפרש כנורת אזהרה.
כתבנו על מאיר אדסט, מייסד שותף וסמנכ"ל מוצר בחברה, שמכר ב-2023 מניות בכ-14 מיליון דולר במחיר של כ-300 דולר בממוצע. היום המניה נסחרת באזור ה-19 דולר למניה. גם המנכ"ל צבי לנדו שהתפטר
ב-2024 נהנה: בין השנים 2021-2023 הסתכם השכר הכולל של לנדו ב-21 מיליון דולר, למספר הזה תוסיפו מימושים גדולים לפני כשנתיים כשהמניה הייתה באזור של 300 דולר, מימושים בהיקף של 7 מיליון דולר, מדובר כאן בתגמולים כוללים של 28 מיליון דולר ב-3 שנים.
אחרי שלנדו עזב סולאראדג' החזירה לחברה את רונן פייר, שהתפטר מתפקיד סמנכ"ל הכספים רק זמן קצר לפני כן, לכהן כמנכ"ל. משכורת הבסיס של פייר ב-2023 עמדה על 504 אלף דולר, אבל באותה שנה פייר גם קיבל מניות בשווי של 2.3 מיליון דולר, כלומר סה"כ תגמול של 2.8 מיליון דולר, וזאת בשנה שהמניה איבדה 67%. בסה"כ מאז 2014 (פייר מכהן בתפקיד מאז 2010) קיבל פייר משכורת בסכום כולל של 3.9 מיליון דולר, אבל התגמולים במניות שהוא קיבל מסתכמים ב-14.6 מיליון דולר מה שמעמיד את סך התמלוגים על קרוב ל-18.5 מיליון דולר. כשמתחשבים בשכר והטבות 2024 מגיעים למעל 20 מיליון דולר.
גם העובדים היו חשופים למימושים האלה ולסנטימנט השלילי בחברה. התחושה מבחינתם הייתה שהחברה דואגת רק לאיך שהיא נראית כלפי חוץ ולא בלשפר את העסק. במובן הזה המינוי של שוקי ניר חיובי, הוא כאמור צעיר ויחסית חדש בחברה אבל הוא לא היה שותף לטעויות של ההנהלה הקודמת. ניר מפגין ביטחון בשיחות עם העובדים והוא מדבר על הדרך שעוד יש לחברה לעבור. ניר הוא הביטוי לדף החדש שסולאראדג' רוצה לפתוח, זה כלל בין היתר את מחיקת המלאי הגדולה כאמור ברבעון הקודם וזה ממשיך עם ההתאוששות ההדרגתית שניר מכוון אליה. העובדים מתחברים לזה, וגם המשקיעים.
- 5.ציבי ציבציבון 19/02/2025 22:02הגב לתגובה זותמיד היה יהיר וזחוח. הוא ועופר לוק החשופית. גיא סלע זל לא היה נותן לחברה להגיע למצב הזה. זה רק ציבי ופייר האפסים
- 4.אנפייז אהובתי 19/02/2025 19:13הגב לתגובה זורוב הרווח זה מהוצאות שלא יצאו בניין משכורות וכו.החברה על סף פשיטת רגל ומה לעשות שהרבה יותר קל להרים אותה מאשר את אפל.ספוילר לחברה יש המון תביעות מוצרים לקויים.והנהלה כושלת כמובן.
- 3.דניאל 19/02/2025 17:59הגב לתגובה זותקראו טוב את הדוחהפסדים של מאות מיליונים וירידה חדה במכירות.הצגת הרווח בכותבת הנדוס של מספרים בדוח
- 2.מי שרוצה להפסיד כסף שיכנס למניה הזאת (ל"ת)אנונימי 19/02/2025 16:31הגב לתגובה זו
- 1.מספיק לפמפם את המנייה הזו. ריסקה אנשים (ל"ת)רפי 19/02/2025 15:35הגב לתגובה זו
- ועכשיו מתקנת מה הקשר. צריך להסתכל קדימה (ל"ת)דליה 19/02/2025 16:22הגב לתגובה זו
מניה טרנדית; קרדיט: רוי שיינמן, ChatGPTהמניה הישראלית שנסחרה שנים בשווי זניח, וזינקה פתאום יותר מפי 50
החברה שנכנסה לוול סטריט לתוך שלד, פועלת בתחום סימון וזיהוי חומרים, ומציעה טכנולוגיה שמאפשרת לעקוב אחר מוצרים לאורך שרשרת האספקה באמצעות סמנים כימיים המשולבים בחומר עצמו. הסמנים שומרים על תכונותיהם גם לאחר עיבוד, התכה או מיחזור, ומאפשרים לזהות את מקור החומר גם בשלבים מתקדמים של תעשייה. למרות שהחברה פעלה במספר ענפים והציגה יכולות טכנולוגיות ייחודיות, היא התקשתה במשך שנים לבסס לעצמה מעמד יציב בשוק ההון. מה שהדליק את המשקיעים בתקופה האחרונה היה סדרת הודעות שהחברה פרסמה. בכנס בדובאי חשפה SMX יכולות זיהוי של זהב וכסף לאחר התכה, יכולת שלטענתה קיבלה הכרה מגוף רגולטורי מקומי. לאחר מכן פרסמה החברה דוחות נוספים שהציגו התקדמות במימוש הטכנולוגיה בתחומים נוספים.
בנוסף וכנראה הסיבה העיקרית לזינוק, החברה הציגה לאחרונה גם הסכם מימון משמעותי עם קרן Target Capital 1 בהיקף של כ־110 מיליון דולר. ההסכם כולל שטר המרה ויכולת למשוך אשראי נוסף, ללא מגבלות משמעותיות. מבחינת השוק, מדובר באיתות של תמיכה מצד גוף מוסדי, אך גם במהלך שמדגיש את הצורך של החברה בהון נוסף כדי להמשיך לפעול בקצב הנוכחי. השילוב בין גיוס ההון, ההכרה הטכנולוגית והחשיפה בתקשורת יצר תמהיל שמוכר היטב בשוק האמריקאי: ציפייה שעסק קטן יחסית יצליח לפרוץ לתחומים גדולים. תנאי כזה מייצר לעיתים הזדמנויות אמיתיות, אך גם פותח פתח לתנועות חדות שמנותקות מהמצב העסקי בפועל.
ההיסטוריה של SMX בשוק ההון מורכבת. החברה הונפקה באוסטרליה לפני שש שנים, ולאחר מכן ביצעה מיזוג SPAC לפי שווי של כ־200 מיליון דולר. אף על פי שהחברה התחילה פעילות מסחרית רק בשנים האחרונות, הדוחות הכספיים מצביעים על הפסדים משמעותיים. במחצית הראשונה של השנה הפסדיה המצטברים הגיעו ליותר מ־100 מיליון דולר, והיא טרם הציגה הכנסות משמעותיות. בעלי המניות המרכזיים בחברה השתנו גם הם. קיבוצים שהחזיקו מניות בתקופת המיזוג כבר אינם חלק מהתמונה. כיום, שני בעלי העניין העיקריים הם המנכ"ל חגי אלון והיו"ר אופיר שטרנברג, כל אחד עם החזקה של כ־6%.
האתגר הכפול
מצד אחד הטכנולוגיה של SMX מציעה מענה לסוגיות שהעסיקו תעשיות שונות במשך זמן רב, מזיהוי מתכות יקרות לאחר עיבוד ועד שיפור האמינות של נתונים בתחום הרגולציה הסביבתית. מצד שני, הפיכת יכולת טכנולוגית למקור הכנסה עקבי דורשת תהליך ארוך: בניית מערך מסחרי, חדירה לשווקים שמרניים יחסית ועמידה בתקנים רגולטוריים מחייבים. הפער הזה עדיין לא נסגר, והוא נמצא במרכז הדיון סביב פוטנציאל הצמיחה של החברה.
חנות ספורה בדוחא שבקטאר, מתוך האתר הרשמיהאנבידיה של עולם הביוטי - ספורה: מנגנון חדשנות, צמיחה גלובלית ושותפויות
עם הכנסות שנתיות במיליארדים, עוד ועוד חנויות שנפתחו בכל העולם, חוויית קניה שכוללת AI, ספורה צומחת בעקביות כשחקן המוביל בתעשיית הביוטי העולמית
ספורה (Sephora), ענקית הקמעונאות ממשיכה לצמוח גם השנה, בתקופה של אי וודאות כלכלית. ב-2025, דו"ח הרבעון השלישי של LVMH מציין הכנסות כוללות של 58.1 מיליארד אירו בתשעת החודשים הראשונים, עם עלייה אורגנית של 1%, כאשר חטיבת הסחר הסלקטיבי, הכוללת את ספורה, רשמה צמיחה של 7%.
רשת הקמעונאות לקוסמטיקה שהוקמה ב-1970 על ידי דומיניק מנדל בצרפת, החלה כחנות יחידה בפריז והתרחבה למותג גלובלי וכיום נמצאת תחת בעלות LVMH מאז 1997. הרכישה על ידי LVMH, שהייתה תמורת 262 מיליון אירו, אפשרה הרחבה מהירה, כולל כניסה לארה"ב ב-1998 עם רכישת 29 חנויות מ-Helene Curtis. עד שנת 2000, הרשת הגיעה ל-300 חנויות בארה"ב וכיום היא מפעילה 3,400 חנויות ב-35 מדינות, כולל 1,200 בארה"ב, 500 באירופה ו-300 באסיה. המודל העסקי מבוסס על גישה פתוחה למוצרים, ללא דלפקים סגורים, מה שמאפשר התנסות ישירה ומגביר מכירות ב-25% בהשוואה למודלים מסורתיים.
ספורה עצמה השיגה צמיחה כפולה משיעור השוק, עם עלייה בהכנסות ובשולי רווח, למרות ירידה של 3% במכירות בארה"ב ברבעון הראשון עקב בסיס השוואה גבוה. בחצי השנה הראשונה, חטיבת הבשמים והקוסמטיקה של LVMH נשארה יציבה, הודות למכירות בצפון ודרום אמריקה, אירופה והמזרח התיכון, כאשר הכנסות החטיבה הגיעו ל-39.8 מיליארד אירו. ההשקה של מותג Rhode של היילי ביבר באוקטובר 2025 הניבה מכירות שבועיות שיא של 4.7 מיליון דולר בצפון אמריקה, והשקת MAC Cosmetics בארה"ב בתחילת 2026 תכפיל את נוכחות המותג ב-500 חנויות פיזיות ובאתר. חטיבת הביוטי של LVMH גם רשמה צמיחה אורגנית של 2%, עם דגש על שוק אסיה, שם מכירות ספורה גדלו ב-5%.
גם בעידן האון ליין ספורה ממשיכה לפתוח חנויות
ספורה
חווה גם התרחבות בהיקף החנויות שלה. בעוד רשתות רבות רק סוגרות חנויות בעידן הקניות המקוונות, עם דגש על אמריקה הלטינית: 10 חנויות חדשות במקסיקו וברזיל ב-2025. בבריטניה, שם פועלות 10 חנויות כיום עם תוספת של 2 עד סוף השנה כאשר מוצב יעד של 20 עד 2026. בצפון אמריקה,
ספורה משקיעה 500 מיליון דולר בשדרוג 700 חנויות ב-5 השנים הקרובות, כולל שילוב טכנולוגיה כמו מסכי מגע ומערכות לאבחון סוג עור שיתאימו לכל לקוחה את המוצרים המתאימים לסוג העור הספציפי שלה.
בסין, הרשת מחזקת נוכחות עם 100 חנויות, ומשלבת מוצרים מקומיים כמו סרומים
קוריאניים, שמהווים כ-15% מהמכירות באסיה. באירופה, ספורה מתרחבת בגרמניה עם 5 חנויות חדשות ב-2025, ובצרפת, ארץ המוצא, היא מפעילה 300 חנויות עם מכירות של כ-2 מיליארד אירו בשנה. בשוק המפרץ הפרסי, ספורה הרחיבה שותפות עם e.l.f. Beauty בנובמבר 2025, מה שמאפשר כניסה
למדינות כמו סעודיה ואיחוד האמירויות, עם צפי למכירות של 50 מיליון דולר בשנה ראשונה. שותפות עם Kohl's בארה"ב תרמה לצמיחה של 5.4% בקטגוריית אקססוריז ברבעון השלישי, כאשר ספורה תופסת 25% משטחי החנויות של Kohl's ב-2025.
- רד סטאר משיקה אתר חדש: המהפכה הדיגיטלית בעולם הקוסמטיקה מגיעה לישראל
- לימודי קוסמטיקה: הדרך המהירה להפוך לאשת עסקים מצליחה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

