עו"ד שחל קורא להתנגד לפוליסת ענק לנושאי משרה בבזק

עו"ד משה שחל המייצג בעלי מניות שבידיהם למעלה מ-3 מיליון מניות של בזק קורא להתנגד לאישור לרכישת פוליסת RUN OFF בפרמיה שתעלה כ-3 מיליון דולר לחברה
כתב ביזפורטל |

עו"ד משה שחל המייצג בעלי מניות שבידיהם למעלה מ-3 מיליון מניות של חברת בזק קורא להתנגד לאישור לרכישת פוליסת RUN OFF לאחריות נושאי המשרה בחברה לכיסוי ביטוחי של 150 מיליון דולר ארה"ב בעלות הפרמיה של 3 מיליון דולר ארה"ב שישולמו בתשלום חד פעמי מראש וכן לאישור מתן התחייבות לשיפוי נושאי משרה בחברה בהיותו בלתי סביר ונוגד את המקובל והנהוג במישור העיסקי.

יצויין כי זאת בהמשך לזימון שהוציאה הנהלת בזק לאסיפה כללית מיוחדת של בעלי המניות של החברה אשר תתקיים ביום שני 16.5.05 שעה 13:00 במשרדי החברה במרכז עזריאלי לאישור הביטוח האמור לעיל.

עו"ד שחל מציין כי בקשת הנהלת בזק לאישור הפוליסה והשיפוי היא תמוהה ובלתי סבירה לחלוטין בהיקף ובמיוחד בהיותה פוליסת ביטוח על מעשים ומחדלים בדיעבד 6 שנים אחורה.

בנוסף מדגיש עו"ד משה שחל כי בדברי ההסבר לבקשה נאמר אף שהשיפוי לנושאי המשרה כולל הוצאות התדיינות שהוציא נושא המשרה בהליך שהוגש או יוגש נגדו באישום פלילי שבו הורשע או יורשע בעבירה פלילית שאינה דורשת הוכחת מחשבה פלילית.

לדברי עו"ד משה שחל טענת החברה שהפוליסה יוצאת הדופן נועדה לאפשר הגנה הולמת לנושאי המשרה בחברה עד למכירת גרעין השליטה אינה מסבירה מדוע צריך לתת הגנה כזו לנושאי משרה שמזמן אינם מכהנים בתפקידים בחברה ואין להם קשר לתהליך מכירת גרעין השליטה היום.

הנהלת בזק זימנה אסיפה כללית מיוחדת של בעלי המניות של החברה אשר תתקיים ביום שני 16.5.05 שעה 13:00 במשרדי החברה במרכז עזריאלי על סדר היום של האסיפה הכללית המיוחדת שיפוי נושאי המשרה בחברה מתייחס לסוגי אירועים על החלטות ופעולות שנעשו על ידי נושאי המשרה במהלך התקופה שבין ה- 1.1.2001 ועד 20.4.05 ובין היתר הוא כולל החלטות על הליכים הנוגעים להפרת חובת זהירות בהחלטה על חלוקה או אי חלוקה של דיבידנד במהלך התקופה שבין ה- 1.1.2001 ועד היום.

כמו כן הליכים הנוגעים להחלטה בדבר הגדלת ההון הרשום בחברה והליכים הנוגעים בדבר תיקון תקנון החברה החל מ- 1.1.2001.

השיפוי יקיף גם את ההליכים הנוגעים לאישור דו"חות כספיים והליכים הנוגעים להגשת או אי הגשה של דיווח או הודעה הנדרשים על פי דיני ניירות ערך וכללי הבורסה במהלך התקופה שבין ה-1.1.2001 ועד היום.

יצויין כי עו"ד משה שחל הגיש בקשה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב למתן הוראות לכונס הנכסים של זאבי להגיש תביעה נגד חברת בזק ונגד נושאי משרה ברשות החברות הממשלתיות, במשרד האוצר ובמשרד המשפטים על אי קיום הבטחה להפרטת בזק במהלך שנת 2001 ובמיוחד על אי חלוקת דיבידבנד בחברה בשנת 2001 בסכום של 1.7 מיליארד שקל. זאבי דורש להחזיר לו את חלקו בדיבידנד שלא חולק השווה לכ-450 מיליון דולר ארה"ב.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

מייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיותמייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל

מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה ריאנאייר

למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו". 

ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים. 

עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל. 

במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת. 

אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".