היום המכרז הציבורי למניות ואג"ח להמרה של פלסטופיל

החברה תציע כ-11 מיליון שקל מניות ואגרות חוב להמרה. בהנפקה תציע החברה כ-31.2 מיליון אגרות חוב בנות 1 שקל ערך נקוב, במחיר של 90% מערכן הנקוב
דרור איטח |

היום (ג') יערך המכרז לציבור של כ-11 מיליון שקל מניות ואגרות חוב להמרה של חברת פלסטופיל. בהנפקה תציע החברה כ-31.2 מיליון אגרות חוב בנות 1 שקל ערך נקוב, במחיר של 90% מערכן הנקוב. האגרות יעמדו לפרעון בששה תשלומים שנתיים שווים החל מחודש מאי 2007 ועד למאי 2012 וישאו ריבית של 3.7% לשנה צמוד קרן ומדד המחירים לצרכן.

ב-19 לאפריל הסתיים המכרז המוסדי, שנסגר בחיתום יתר של פי שניים. במכרז נרשמו הזמנות בהיקף של למעלה מ-440 אלף יחידות בסכום כולל של כ-90 מיליון שקל.

בחברה הוסיפו כי חלק ניכר מהיחידות הוזמנו במחיר מקסימום. את הגיוס הובילו לאומי ושות' חתמים, כלל פיננסים חיתום ואיפקס חיתום. פלסטופיל נמצאת בבעלות מלאה של קיבוץ הזורע, והיא מתמחה בייצור פתרונות אריזה לתעשיית המזון הטרי.

פלסטופיל הוקמה בשנת 62' ופועלת בתחום ייצור יריעות פלסטיות גמישות לאריזה. מוצריה נחלקים לשתי קבוצות עיקריות: אריזות לתעשיית המזון ואריזות למוצרים אחרים.

תחום האריזות לתעשיית המזון מהווה את נתח הפעילות המרכזי של החברה (89% מסך היקף המכירות) וכולל בתוכו שלוש רמות אטימות שונות, כולן מיועדות למגוון של מוצרי מזון כגון: בשר ומוצריו, חלב ניגר, דגים, גבינות, ירקות טריים וכדו'.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ארנון בר דוד ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

בית המשפט: ארנון בר-דוד יורחק מההסתדרות 90 יום נוספים

בית משפט השלום בראשון לציון קיבל את עמדת המשטרה וקבע כי חזרתו של ארנון בר-דוד לכהונת יו״ר ההסתדרות בשלב זה עלולה לאפשר השפעה על עדים ולשבש את החקירה; הורה על המשך הרחקתו מהארגון ועל איסור יצירת קשר עם עשרות מעורבים בפרשה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה הסתדרות

בית משפט השלום בראשון לציון קיבל את עמדת המשטרה והורה על הארכת הרחקתו של יו״ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, מתפקידו ומהארגון לתקופה של 90 ימים נוספים. בהחלטה קבעה השופטת דורית סבן-נוי כי בשלב הנוכחי של החקירה קיימת סכנה ממשית לפגיעה בה ולשיבושה, אם בר-דוד ישוב לכהן בתפקידו. לדבריה, השבתו לכהונה, "בשים לב לעוצמת הראיות שהונחה לעיוני בשלב כה מוקדם של החקירה", עלולה "לאפשר השפעה על עדים וסיכון ממשי לפגיעה בחקירה ושיבושה".

בהתאם להחלטה, נאסר על בר-דוד להתקרב למשרדי ההסתדרות ולגופים הקשורים אליה למרחק של לפחות 500 מטר, וכן ליצור קשר ישיר או עקיף עם כ-30 גורמים המעורבים בפרשה, בהם חשודים ועדים. בית המשפט קבע כי חזרתו לתפקיד בשלב זה עלולה לא רק להשפיע על עדים, אלא גם להקל על ביצוע עבירות דומות לאלו המיוחסות לו. השופטת הדגישה כי מדובר ב"תפקיד בעל השפעה רבה על הציבור והמשק בכללותו", ולכן כל החלטה הנוגעת לחזרה לתפקיד מחייבת זהירות יתרה.

בהחלטה ניתנה התייחסות נרחבת גם למצב הראייתי בתיק. השופטת ציינה כי החומר שהוצג בפניה מצביע על תשתית ראייתית משמעותית כבר בשלב מוקדם יחסית של ההליך. לדבריה, לאחר שעיינה בחקירותיו של בר-דוד, הן במהלך ימי מעצרו והן לאחר שחרורו, לא נמצא בהן דבר שיש בו כדי להחליש את החשד. להפך, "ביצוע פעולות החקירה מאז שחרורו של המשיב הוביל דווקא להתעצמות והתעבות החשד הסביר בעניינו". עוד צוין כי החקירה נמצאת בעיצומה, עם מאות עדויות שנגבו ועשרות חשודים ועדים שנחקרו, והיא ממשיכה להסתעף לכיוונים נוספים.

בית המשפט דחה גם את טענת ההגנה שלפיה מדובר בפרשנות שגויה של סמכויות יו״ר ההסתדרות. בהחלטה נקבע כי קיים חשד סביר לכך שבר-דוד פעל לכאורה "בכובעו כיו״ר ההסתדרות וניצל את מעמדו הרם שלא כדין", תוך שימוש בכוח ובסמכויות הנלווים לתפקיד. השופטת הבהירה כי מארג הראיות אינו נשען על מקור אחד בלבד, אלא מבוסס על מצבור רחב של ראיות הקושרות את בר-דוד באופן ישיר לחשדות.

על פי החשד, בר-דוד ובכירים נוספים בהסתדרות פעלו לקדם אינטרסים כלכליים של סוכנות ביטוח מסוימת בקרב ועדי עובדים המאוגדים בהסתדרות, ללא קיום הליכי מכרז, ובתמורה לטובות הנאה שונות. המשטרה טוענת כי מדובר במנגנון שיטתי שנועד לעשות שימוש במשאבי ההסתדרות לצרכים פרטיים. בהקשר זה דחה בית המשפט את הצעתו של בר-דוד לשוב לתפקידו תחת מגבלות ופיקוח, לאחר שנקבע כי העבירות בוצעו לכאורה "בחדרי-חדרים ובדלתיים סגורות", וכי גם מנגנוני פיקוח פורמליים אינם מפחיתים את החשש לביצוען.