היום המכרז הציבורי למניות ואג"ח להמרה של פלסטופיל

החברה תציע כ-11 מיליון שקל מניות ואגרות חוב להמרה. בהנפקה תציע החברה כ-31.2 מיליון אגרות חוב בנות 1 שקל ערך נקוב, במחיר של 90% מערכן הנקוב
דרור איטח |

היום (ג') יערך המכרז לציבור של כ-11 מיליון שקל מניות ואגרות חוב להמרה של חברת פלסטופיל. בהנפקה תציע החברה כ-31.2 מיליון אגרות חוב בנות 1 שקל ערך נקוב, במחיר של 90% מערכן הנקוב. האגרות יעמדו לפרעון בששה תשלומים שנתיים שווים החל מחודש מאי 2007 ועד למאי 2012 וישאו ריבית של 3.7% לשנה צמוד קרן ומדד המחירים לצרכן.

ב-19 לאפריל הסתיים המכרז המוסדי, שנסגר בחיתום יתר של פי שניים. במכרז נרשמו הזמנות בהיקף של למעלה מ-440 אלף יחידות בסכום כולל של כ-90 מיליון שקל.

בחברה הוסיפו כי חלק ניכר מהיחידות הוזמנו במחיר מקסימום. את הגיוס הובילו לאומי ושות' חתמים, כלל פיננסים חיתום ואיפקס חיתום. פלסטופיל נמצאת בבעלות מלאה של קיבוץ הזורע, והיא מתמחה בייצור פתרונות אריזה לתעשיית המזון הטרי.

פלסטופיל הוקמה בשנת 62' ופועלת בתחום ייצור יריעות פלסטיות גמישות לאריזה. מוצריה נחלקים לשתי קבוצות עיקריות: אריזות לתעשיית המזון ואריזות למוצרים אחרים.

תחום האריזות לתעשיית המזון מהווה את נתח הפעילות המרכזי של החברה (89% מסך היקף המכירות) וכולל בתוכו שלוש רמות אטימות שונות, כולן מיועדות למגוון של מוצרי מזון כגון: בשר ומוצריו, חלב ניגר, דגים, גבינות, ירקות טריים וכדו'.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חשבון חשמל (X)חשבון חשמל (X)

חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?

איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה חשבון חשמל

חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים. 

כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.  

הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.

הנחות של עד 400 שקלים בשנה

ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.

מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד