בססח: 10% מפיגורי התשלומים הפכו לחובות בעיתיים

בחברת ביטוחי האשראי מדווחים כי במקרי פיגורי התשלום שחרגו מעבר לימי האשראי המקובלים בענפי המשק השונים ושהגיעו לערכאות משפטיות - שילמה בעבורם החברה למבוטחים
חזי שטרנליכט |

מסיכום נתוני 2004 שנערך בבססח, החברה הישראלית לביטוח אשראי מקבוצת הכשרת היישוב, עולה כי כ-10% מפיגורי התשלום של חברות במשק הישראלי לספקים שונים בשנת 2004, הפכו לחובות בעייתיים לגבייה. מדובר בפיגורי תשלום שחרגו מעבר לימי האשראי המקובלים בכל אחד מהענפים ושנבעו מקשיים כלכליים של בעלי החוב.

במקרים אלו גביית החוב מהלקוחות הגיעה לערכאות משפטיות ובססח שילמה בגינם תגמולי ביטוח למבוטחיה. כמו כן, לאורך השנה חל שיפור מסוים במוסר התשלומים, שכן בתחילת השנה כ-13% מפיגורי התשלום הפכו לחובות בעייתיים לגבייה.

עוד עולה מנתוני בססח בנוגע לימי האשראי במשק, כי ענף החשמל הוא הענף בו מוענק האשראי הארוך ביותר עם עד כדי 180 יום. בענף הבנייה מועניקים כ-150 יום בממוצע, פלסטיק וגומי כ-120 יום בממוצע, מזון ומשקאות וכימיקלים כ-90 יום בממוצע ומחשבים כ-60 ימי אשראי בממוצע.

לדברי דוד מילגרום, מנכ"ל בססח, העובדה כי כ-10% מפיגורי התשלום של חברות במשק הישראלי לספקים שונים הפכו בסופו של דבר לחובות בעייתיים לגבייה, מעידה כי חברות רבות במשק הישראלי נמצאות עדיין במצב פיננסי רעוע, ודי בשינויים קלים בסביבה העסקית כדי לגרום לפשיטות רגל רבות של חברות, תוך הסבת נזקים כבדים לספקים שלהן.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חותים
צילום: טוויטר
מלחמה

הסיבה שהחות'ים הצליחו לפגוע בשדה התעופה; והאם אפשר למנוע את הפגיעות בהמשך?

שאלות ותשובות על הטכניקה של החות'ים להגביר את הפגיעות; ומה ישראל עושה בעניין

רן קידר |
נושאים בכתבה כטב"ם חות'ים

החות'ים, ארגון מורדים שיעי מתימן, המזוהה עם איראן, מנהלים מלחמה מקומית מול כוחות הקואליציה הסעודית, אך בהמשך למלחמה בעזה הם פועלים נגד ישראל, בעיקר באמצעות שיגור כטב"מים וטילים בליסטיים. ישראל מגיבה וגורמת לפגיעות וחיסולים רבים כשלאחרונה חוסלה ההנהגה הפוליטית של החות'ים (להבדיל מההנהגה הצבאית). בימים האחרונים שיגרו החות'ים כטב"מים שהצליחו לעבור את ההגנות של הצבא וחיל האוויר. אתמול נפגע על ידי כטב"מ שדה התעופה רמון. 


 

מה קרה באירוע האחרון?
היום  שיגרו החות'ים כטב"ם שחדר לשטח ישראל ויורט לאחר כחצי שעה מעל אזור ים המלח. יום קודם לכן פגע כטב"ם בנמל התעופה רמון, ללא התרעה מוקדמת, הפעם השנייה בחודשים האחרונים שבה החות'ים מצליחים לפגוע בנמל תעופה בישראל. הפעם הקודמת היתה בצמוד לנתב"ג. 

מדוע לא הופעלה אזעקה בזמן התקיפה ברמון?
מערכת ההתרעה לא זיהתה את הכטב"ם בזמן כסכנה ולכן לא הופעלה אזעקה. תחקיר ראשוני העלה כי הכטב"ם זוהה במערכות אך לא סווג כעוין. בצה"ל הדגישו כי לא מדובר בתקלה טכנית אלא באתגר מבצעי.

במה שונה כטב"ם מטיל או רקטה?
רקטות וטילים נעים במסלול בליסטי קבוע שקל יחסית לחזות. כטב"ם לעומת זאת קטן יותר, טס נמוך, מתמרן ומשנה מסלול, מה שמקשה מאוד על זיהויו. בנוסף, שטח החתך המכ"מי שלו נמוך,  ולכן ההחזר ממערכות המכ"ם חלש וקשה לגילוי.

כמה פעמים הצליחו החות'ים לפגוע בישראל?
מאז פתיחת המלחמה היו שש פגיעות של כטב"מים וטילים חות'יים בישראל. האירוע הקשה ביותר היה ביולי 2024, אז פגע כטב"ם בבניין בתל אביב וגרם למותו של אזרח. שתי פגיעות היו בנמלי תעופה, בנתב"ג ובשדה רמון.