מנצל את הבהלה: פישמן רכש בדצמבר אג"חים בכ-32 מיליון שקל - באילו סדרות?
השוק הקונצרני בישראל נסחר תחת לחץ בחודשיים האחרונים. מסוף אוקטובר האחרון ועד תחילת השבוע הנוכחי איבד התל בונד 60 כמעט 3% מערכו. אתמול (יום א'), על רקע הדיווח של אידיבי בעניין כלל תעשיות, זינק המדד ב-0.88% ורשם בכך את אחד הימים החזקים השנה. גם היום, לאחר העליות החדות אתמול, נסחרות איגרות החוב של נוחי דנקנר בתשואות גבוהות מאוד וכך גם סדרות רבות של אנשי עסקים בכירים אחרים, וביניהם של אליעזר פישמן שמצידו מנצל את המצב לרכישה חוזרת בלתי פוסקת.
הטלטלה בשוק הקונצרני בחודשיים האחרונים פגעה גם בסדרות האג"ח של כלכלית ירושלים, חברת הדגל של פישמן. כלכלית אג"ח ו' נסחרת כעת בתשואה של קרוב ל-9%, זאת לאחר שלפני חודשיים התשואה בנייר עמדה על פחות מ-7%. פישמן, כאמור, קונה.
מתחילת דצמבר ביצעה כלכלית ירושלים 18 רכישות שונות מהסדרה כלכלית ים אגח ו בהיקף כולל של 17 מיליון שקל, זאת במסגרת תוכנית הרכישה העצמית של איגרות חוב בהיקף כולל של 100 מיליון שקל, עליה הכריזה בתחילת יוני השנה. מאז שהחלה בתוכנית הרכישות הספיקה החברה לרכוש אגרות חוב מסדרה ו' בכ-60 מיליון שקלים ובכך להגדיל את חלקה ל-100 מיליון שקל, שהם כ-15% מהסדרה שעומדת כעת על 663 מיליון שקלים.
אומנם תוכנית הרכישה בהיקף של 100 מיליון שקל אמורה להסתיים עד מאי 2014, אבל לפי הקצב וההספק, נראה כי בקרוב החברה תחסל את יתרת הסידרה המסתכמת בכ-40 מיליון שקל.
פרט לאג"ח ו', לכלכלית יש עוד חמש סדרות חוב, כאשר את התשואה הגבוהה ביותר נושאת כלכלית ים אגח ט בתשואה של 10% ואת התשואה הנמוכה ביותר נושאת כלכלית ים אגח ח עם תשואה של 5.8%. ההיקף הכספי הכולל של החוב מסתכם ב-2.63 מיליארד שקל. כמו כן לחברה ישנה סדרה ג' שאינה סחירה בהיקף כספי זניח.
- 9.אליעזר פישמן 27/12/2011 07:37הגב לתגובה זופישמן נפל וקם כמה אנשי עסקיםהיו מעבדים את כל רכושם קמים ממשיכים אלה וחוזרים לגדלותם מעת מאווד האופי של פישמן נדיר במיוחד
- 8.אורי 26/12/2011 15:43הגב לתגובה זונו באמת תומך באגחים שלו ובמקביל מנפיק ומרחיב באחרות...די לאחיזת העיניים יש גבול להנדסה פיננסית...
- אלי 26/12/2011 23:45הגב לתגובה זואף אחד לא מכריח אותך
- 7.לשורטיסט באלביט הדמיה אין אוויר חדש חדש (ל"ת)אלביט הדמיה 26/12/2011 15:06הגב לתגובה זו
- 6.י.ל 26/12/2011 14:52הגב לתגובה זואני מעריך את קו מחשבתו אך לצערי גורמים ***אחרים*** לא אוהבים אנשים יצירתיים בעיקר לא חנפנים לכן בכל יזדמנות ישתדלו להכשיל אותו תוך גלגול עיניים לשמים
- 5.זוזו 26/12/2011 14:28הגב לתגובה זומוכרים ביוקר וקונים בזול על חשבון משקיעים והציבור.
- ליאור 26/12/2011 14:49הגב לתגובה זולא גנב מאף אחד, שיהיה לו לבריאות
- 4.moshebs 26/12/2011 14:10הגב לתגובה זופישמן התבטא כבר מזמן שאת העושר האמיתי שלו הוא עשה מקניה ומכירה של האגחים שלו... אני רק חושב כמה כסף עבר מהכיס שלנו לכיס שלו דרך המוסדיים - ומצטמרר...
- צודק או טועה זו עובדה בשטח (ל"ת)צודק או טועה 26/12/2011 14:41הגב לתגובה זו
- 3.שיקנה שיקנה,אחרת אין מי שיקנה את החרטה (ל"ת)של מהמר כפייתי 26/12/2011 14:08הגב לתגובה זו
- 2.משקיע 26/12/2011 14:08הגב לתגובה זואיש עם כבוד וחוכמה שלא מלהטט בחשבונאות. גם הוא נכווה בעבר מהימור מסוכן (הלירה הטורקית) אבל החזיר את כל החובות.
- 1.מפולפל 26/12/2011 14:08הגב לתגובה זוועשה תקדים איך לדעת להפסיד כל כך הרבה כסף בהימורים
- דני 26/12/2011 23:44הגב לתגובה זוהחזיר את כל הכסף שהפסיד מכספו האישי ואף פעם לא עשה תספורת לא יודע מה איתך אני סוחר 30 שנים

כמה מנות חומוס צריך למכור כדי להעלים הכנסות של כ-4 מיליון שקל?
רשות המסים הגישה כתב אישום חמור נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות, בטענה שבמשך שלוש שנים דיווח על מחצית בלבד ממחזור עסקיו; לפי האישום, המע"מ שלא שולם עומד על יותר מ־700 אלף שקל
בפרשה נוספת של העלמת הכנסות, הגישה רשות המסים כתב אישום נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות בת"א, נתניה ומודיעין, ונגד החברה שבבעלותו “יגאל פדלון מסעדות בע"מ”. על פי כתב האישום, בין השנים 2022 ל-2025 ביצע הנאשם עסקאות בהיקף כולל של מעל 9 מיליון שקל, אך דיווח לרשות המסים על עסקאות בהיקף של כ־4.8 מיליון שקל בלבד. בכך, נטען, השמיט פדלון עסקאות בסכום כולל של למעלה מ-4 מיליון שקל, תוך ניהול פנקסי חשבונות כוזבים והגשת דוחות כוזבים לרשות המסים.
סכום המע"מ שנמנע מהמדינה כתוצאה מהשמטת העסקאות מוערך ביותר מ־700 אלף שקל, והוא מבוסס על נתונים כוזבים שהוגשו במשך 38 דוחות תקופתיים לרשות המסים, במטרה להתחמק מתשלום מס אמת.
מבט על הנתונים שצורפו לכתב התביעה מראה כי הממוצע החודשי עליו דיווח פדלון היה כ-125,000 שקל ואילו הממוצע החודשי שעליו לא דיווח היה כמעט 112,00 שקל.
אם נעשה חישוב קצר, ונשערך שהזמנה ממוצעת של לקוח היא כ-50 שקלים, נראה שמדובר בכ-2250 לקוחות שעברו מדי חודש ברשת ולא דווחה עליהם הכנסה. בחישוב יומי ובחלוקה לשלושת הסניפים, מדובר על כ-25 לקוחות מדי יום בכל אחד מהסניפים שלא דווחו עבורם הכנסות. כמובן שזהו מידע משוערך בלבד, אבל הוא נותן סדר גודל לגבי היקף ההעלמות שבהן מואשם פדלון.
- העלימו מאות מיליוני שקלים - וזה העונש שנגזר עליהם
- אב ובנו ממזרח ירושלים חשודים בהעלמת כ-8 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רשת "חומוסים" נפתחה לפני כ-20 שנה במודיעין, ומאז התרחבה. הרשת מציעה אתר אינטרט, אפליקציה בחנות אפל ועובדת עם אפליקציות משלוחים חיצונית כגון וולט ותן ביס. ניתן רק
לשער שהסכומים שלא דווחו לא עברו דרך הערוצים הדיגיטליים.

משרד התחבורה במתווה חדש ומשופר לגיוס נהגי אוטובוס
משרד התחבורה משיק מתווה חדש לעידוד הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, המצטרף לשורה של צעדים לשיפור תנאי העבודה של הנהגים, מעמדם וביטחונם; השרה רגב: "המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח"
משרד התחבורה, באמצעות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית פרסם מתווה חדש לסיוע במימון הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, כחלק ממדיניות כוללת שמובילה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, לחיזוק מעמדם של נהגי התחבורה הציבורית בישראל. המתווה נועד לעודד גיוס נהגים חדשים לענף ולהבטיח את השתלבותם בעבודה בפועל, במטרה לתת מענה למחסור החמור בנהגי אוטובוס ולתמוך בהרחבת ושיפור השירות לנוסעים.
במסגרת היוזמה, יוענקו לחברות האוטובוסים תמריצים כספיים עבור הכשרה והעסקה של נהגים חדשים, הכוללים מענקי הכשרה ומענקי התמדה. משרד התחבורה פועל בשנים האחרונות לחיזוק מעמד הנהגים, לשיפור תנאי העבודה שלהם ולשמירה על ביטחונם האישי, על רקע התגברות מקרי האלימות כלפיהם. בין הצעדים שבוצעו: התקנת מחיצות מגן בכל האוטובוסים החדשים, הצבת מצלמות ולחצני מצוקה המחוברים ישירות לחברות התחבורה ולמשטרה, והובלת קמפיין תקשורתי נרחב להעלאת המודעות לחשיבותו של הנהג ולתרומתו למערכת התחבורה הציבורית.
בתקופת כהונתה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, הועלה שכר הנהגים ב-11%, נקבעה תקופת הכשרה בתשלום, והוקמו עשרות תחנות ריענון ומנוחה לנהגים ברחבי הארץ. עד כה הוקמו למעלה מ-65 תחנות ריענון, ועד סוף השנה צפויות לקום כ-40 תחנות נוספות. במשרד התחבורה מציינים כי המאמצים הללו נשאו פרי: בשנתיים האחרונות הצטרפו לענף התחבורה הציבורית כ-7,000 נהגים חדשים - עלייה של כ-13% לעומת שנים קודמות.
נציגי משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית מנהלים דיאלוג מתמיד עם ארגוני הנהגים ומפעילי התחבורה הציבורית, במטרה להמשיך ולפתח פתרונות מותאמים לשיפור תנאי העבודה, ההכשרה והביטחון של הנהגים.
- טסט פעם בשנתיים? צעד מתבקש להורדת הבירוקרטיה
- מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "לצד השקעה חסרת תקדים בהקמת מערכות הסעת המונים מתקדמות ובהטמעת טכנולוגיות חדשניות, מערך האוטובוסים הוא עדיין נדבך מרכזי וחיוני במערך פתרונות התחבורה הציבורית, המאפשר מתן שירות רחב ומסועף לכל יישוב בישראל. נהגי האוטובוסים הם הלב הפועם של המערכת , ובשנים האחרונות שמנו דגש מיוחד על שיפור תנאיהם וביטחונם, מהתקנת מחיצות מגן ועד העלאת שכר. המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח. החזון שלנו אומר בפשטות: אם הנהגים מרוצים ובטוחים - גם הנוסעים יהיו מרוצים ובטוחים".
