מנצל את הבהלה: פישמן רכש בדצמבר אג"חים בכ-32 מיליון שקל - באילו סדרות?
השוק הקונצרני בישראל נסחר תחת לחץ בחודשיים האחרונים. מסוף אוקטובר האחרון ועד תחילת השבוע הנוכחי איבד התל בונד 60 כמעט 3% מערכו. אתמול (יום א'), על רקע הדיווח של אידיבי בעניין כלל תעשיות, זינק המדד ב-0.88% ורשם בכך את אחד הימים החזקים השנה. גם היום, לאחר העליות החדות אתמול, נסחרות איגרות החוב של נוחי דנקנר בתשואות גבוהות מאוד וכך גם סדרות רבות של אנשי עסקים בכירים אחרים, וביניהם של אליעזר פישמן שמצידו מנצל את המצב לרכישה חוזרת בלתי פוסקת.
הטלטלה בשוק הקונצרני בחודשיים האחרונים פגעה גם בסדרות האג"ח של כלכלית ירושלים, חברת הדגל של פישמן. כלכלית אג"ח ו' נסחרת כעת בתשואה של קרוב ל-9%, זאת לאחר שלפני חודשיים התשואה בנייר עמדה על פחות מ-7%. פישמן, כאמור, קונה.
מתחילת דצמבר ביצעה כלכלית ירושלים 18 רכישות שונות מהסדרה כלכלית ים אגח ו בהיקף כולל של 17 מיליון שקל, זאת במסגרת תוכנית הרכישה העצמית של איגרות חוב בהיקף כולל של 100 מיליון שקל, עליה הכריזה בתחילת יוני השנה. מאז שהחלה בתוכנית הרכישות הספיקה החברה לרכוש אגרות חוב מסדרה ו' בכ-60 מיליון שקלים ובכך להגדיל את חלקה ל-100 מיליון שקל, שהם כ-15% מהסדרה שעומדת כעת על 663 מיליון שקלים.
אומנם תוכנית הרכישה בהיקף של 100 מיליון שקל אמורה להסתיים עד מאי 2014, אבל לפי הקצב וההספק, נראה כי בקרוב החברה תחסל את יתרת הסידרה המסתכמת בכ-40 מיליון שקל.
פרט לאג"ח ו', לכלכלית יש עוד חמש סדרות חוב, כאשר את התשואה הגבוהה ביותר נושאת כלכלית ים אגח ט בתשואה של 10% ואת התשואה הנמוכה ביותר נושאת כלכלית ים אגח ח עם תשואה של 5.8%. ההיקף הכספי הכולל של החוב מסתכם ב-2.63 מיליארד שקל. כמו כן לחברה ישנה סדרה ג' שאינה סחירה בהיקף כספי זניח.
- 9.אליעזר פישמן 27/12/2011 07:37הגב לתגובה זופישמן נפל וקם כמה אנשי עסקיםהיו מעבדים את כל רכושם קמים ממשיכים אלה וחוזרים לגדלותם מעת מאווד האופי של פישמן נדיר במיוחד
- 8.אורי 26/12/2011 15:43הגב לתגובה זונו באמת תומך באגחים שלו ובמקביל מנפיק ומרחיב באחרות...די לאחיזת העיניים יש גבול להנדסה פיננסית...
- אלי 26/12/2011 23:45הגב לתגובה זואף אחד לא מכריח אותך
- 7.לשורטיסט באלביט הדמיה אין אוויר חדש חדש (ל"ת)אלביט הדמיה 26/12/2011 15:06הגב לתגובה זו
- 6.י.ל 26/12/2011 14:52הגב לתגובה זואני מעריך את קו מחשבתו אך לצערי גורמים ***אחרים*** לא אוהבים אנשים יצירתיים בעיקר לא חנפנים לכן בכל יזדמנות ישתדלו להכשיל אותו תוך גלגול עיניים לשמים
- 5.זוזו 26/12/2011 14:28הגב לתגובה זומוכרים ביוקר וקונים בזול על חשבון משקיעים והציבור.
- ליאור 26/12/2011 14:49הגב לתגובה זולא גנב מאף אחד, שיהיה לו לבריאות
- 4.moshebs 26/12/2011 14:10הגב לתגובה זופישמן התבטא כבר מזמן שאת העושר האמיתי שלו הוא עשה מקניה ומכירה של האגחים שלו... אני רק חושב כמה כסף עבר מהכיס שלנו לכיס שלו דרך המוסדיים - ומצטמרר...
- צודק או טועה זו עובדה בשטח (ל"ת)צודק או טועה 26/12/2011 14:41הגב לתגובה זו
- 3.שיקנה שיקנה,אחרת אין מי שיקנה את החרטה (ל"ת)של מהמר כפייתי 26/12/2011 14:08הגב לתגובה זו
- 2.משקיע 26/12/2011 14:08הגב לתגובה זואיש עם כבוד וחוכמה שלא מלהטט בחשבונאות. גם הוא נכווה בעבר מהימור מסוכן (הלירה הטורקית) אבל החזיר את כל החובות.
- 1.מפולפל 26/12/2011 14:08הגב לתגובה זוועשה תקדים איך לדעת להפסיד כל כך הרבה כסף בהימורים
- דני 26/12/2011 23:44הגב לתגובה זוהחזיר את כל הכסף שהפסיד מכספו האישי ואף פעם לא עשה תספורת לא יודע מה איתך אני סוחר 30 שנים
.jpg)
הונאת הענק בביטוח הלאומי: שחקנים, שופטים ורופאים גנבו מיליונים - פרטים נוספים
חשיפה שמטלטלת את עולם הספורט: עשרות כדורגלנים, שופטים ורופאים חשודים בקבלת קצבאות פיקטיביות בסך כולל של עשרות מיליונים; מועדונים בליגת העל התחייבו להשיב כספים, אך החקירה עדיין בעיצומה
פרשת ההונאה בביטוח הלאומי מסתעפת. כבר בהתחלה היה ברור שמדובר בהונאת ענק של שחקני כדורגל שנעזרו ברופאים (הונאת הענק בביטוח הלאומי: שחקנים, שופטים ורופאים גנבו מיליונים) , וכעת מתברר שהיו מעורבים גם שופטי כדורגל ושהחקירה בעיצומה כשקבוצות כדורגל גם בליגת העל נדרשות להחזיר כספים לביטוח לאומי על תשלומים שלא מגיעים להן.
זו הונאה שמשלבת עשרות שחקני כדורגל, רופאים, ועל פי החשדות גם: שופטים, מבקרי שופטים, אנשי הנהלה במועדונים ועובדים לשעבר של ביטוח לאומי. אלו פעלו לכאורה לכאורה במשותף כדי למשוך קצבאות בטענה של פציעה ואובדן כושר עבודה.
שחקנים שהמשיכו לשחק ולהרוויח שכר דיווחו לביטוח הלאומי על אובדן כושר עבודה. בתיאום עם עורכי דין, הוזמנו חוות דעת רפואיות מטעם רופא שהעריך אחוזי נכות גבוהים במיוחד, הרבה מעבר למציאות. אותם שחקנים הופיעו בפני ועדות רפואיות וקיבלו קצבאות חודשיות בגין פגיעות לכאורה, בזמן שהם המשיכו לשחק באותו הרכב בדיוק.
החקירה, שמנוהלת בשיתוף פעולה בין הביטוח הלאומי ליחידת להב 433, התבצעה במשך חודשים רבים תחת מעטה חשאיות. מאז שנעשתה גלויה, נחקרו כבר למעלה מ‑50 חשודים, בהם שמות מוכרים בעולם הספורט. חלק מהשחקנים כבר הודו, חלק ממשיכים להכחיש, אך כל העדויות מצביעות על דפוס פעולה קבוע ורחב היקף.
- המוסד לביטוח לאומי ביטל קצבה בגלל רכישת רכב - האם זה מוצדק?
- ביטוח לאומי לא אישר קצבה לזוג שהיה ברילוקיישן; מה קבע בית המשפט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי החשד, הקצבאות הועברו לא רק לשחקנים, אלא גם למועדונים עצמם. הפועל באר שבע, בית"ר ירושלים והפועל חיפה התחייבו להחזיר כספים שהתקבלו שלא כדין. בקבוצה אחרת נמצא כי פעל רופא מתחזה, שהנפיק אישורים רפואיים בשמות של רופאים אחרים, ללא כל הסמכה רפואית חוקית.

יו"ר ועד אל על נגד רגב: "מהלך שירסק את התעופה הישראלית"
שרון בן יצחק יצא נגד כוונת שרת התחבורה להקים בישראל בסיס פעילות לחברת הלואו קוסט וויז אייר, שיהיה בנתב"ג ויכלול צוותים ישראליים. לדבריו, "המשמעות היא העברת יעדים לחברות זרות, קריסה של החברות הקטנות, צמצום דרמטי של אל על ולבסוף השתלטות זרה על השוק, שתביא דווקא לעליית מחירים לציבור"
יו"ר ועד עובדי אל על, שרון בן יצחק, יוצא במתקפה חריפה על שרת התחבורה מירי רגב, בעקבות היוזמה שלה להקים בישראל בסיס פעילות לחברת הלואו-קוסט ההונגרית וויז אייר. לדבריו, מדובר בצעד פופוליסטי וחסר אחריות שעלול להמיט פגיעה קשה על ענף התעופה המקומי.
בשלב זה, קבעה רגב כבר שיחות עם מנכ"ל וויז אייר והיא בוחנת את הקמת הבסיס בנמל התעופה בן‑גוריון. המהלך הוגדר על ידה כ"מהלך שובר שוק", שבמרכזו הקמת בסיס של ממש, שיכלול מטוסים ויכלול צוותים ישראליים, כולל טייסים ודיילים. לדברי רגב, התוכנית צפויה להוביל לירידה משמעותית במחירי הכרטיסים, להתרחבות היצע היעדים הבינלאומיים - בין היתר להודו, מרוקו ואף מזרח הרחוק - ולתחרות מוגברת בשוק המקומי. כתנאי למהלך, השרה דרשה שוויז אייר תתחייב להמשיך ולהפעיל טיסות גם בעתות חירום, כפי שנדרש מחברות תעופה ישראליות - מה שיכול לשפר את הקיימות והרציפות התעופתית במצבי סיכון. בשבועות האחרונים התקיימו דיונים אינטנסיביים במשרד התחבורה, בהם השתתפו אנשי מקצוע, רשות שדות התעופה והרשות לתעופה אזרחית. למרות התנגדויות נחרצות מצד גורמי רגולציה וכמה חברות תעופה ישראליות, הוחלט להמשיך ולמקד את המהלך, ולבצע עבודת מטה שתבחן לעומק את ההשלכות הכלכליות והרגולטוריות. המשרד אף הנחה לקדם פגישה עם הנהלת וויז אייר העולמית בהקדם.
בן יצחק טוען כי משרד התחבורה "זורע חול בעיני הציבור" כשהוא מציג את המהלך כפתרון להורדת מחירי הטיסות. לדבריו, גם אם השרה מבטיחה כרטיסי טיסה זולים - בפועל המחירים לא יירדו. במקום להתמודד עם הבעיה האמיתית, שהיא סירובן של חברות זרות רבות לשוב ולטוס לישראל מזה שנה וחצי בעקבות המצב הביטחוני, בוחרת רגב לקדם מהלך שעלול להחליש עוד יותר את חברות התעופה הישראליות. הוא הוסף כי הקמת מערך ובסיס קבוע של וויז אייר בישראל יוצרת אפליה ברורה מול החברות המקומיות, שכן החברה הזרה לא תחויב באותם כללים רגולטוריים ושיקולי ביטחון. "זהו תקדים מסוכן שאין לו אח ורע בעולם", התריע בן יצחק. "המשמעות היא העברת יעדים לחברות זרות, קריסה של החברות הקטנות, צמצום דרמטי של אל על ולבסוף השתלטות זרה על השוק, שתביא דווקא לעליית מחירים לציבור".
בן יצחק אף הרחיב את הביקורת מעבר לענף התעופה, ואמר כי מדובר במדרון חלקלק: "אם מאפשרים לחברה זרה לפעול בלי חובות רגולטוריות, מחר זה יכול לקרות גם במערכת הבריאות, בבנקאות ובתחומים נוספים. לפי השיטה הזו, כל עובד ישראלי ניתן להחלפה בעובד זול ממזרח אירופה". בהתייחסו לעבר, הזכיר יו"ר הוועד כי עובדי אל על היו אלה ששמרו על רצף תעופתי בתקופת הקורונה וגם בזמן המלחמה הנוכחית, כשחברות זרות הפסיקו את פעילותן בארץ. "אנחנו הוכחנו שאין לישראל על מי לסמוך מלבד על עצמה", אמר. לסיום, קרא בן יצחק לשרת התחבורה לעצור את המהלך: "אם תתעקש להמשיך בדרך הזו - היא תיזכר לדיראון עולם כמי שפגעה במו ידיה בתעופה הישראלית".