בדרך לחוזה ענק? שיכון ובינוי עשויה לזכות במכרז להקמת כביש אגרה במונטגרו

פרויקט בניית הכביש שיחצה את מונטנגרו באורך כולל של כ-170 ק"מ כולל מנהרות וגשרים מוערך במעל מיליארד אירו
אריאל אטיאס |

קבוצת שיכון ובינוי יחד (50%) עם שותף אירופאי (50%), נבחרו כמועמדים המועדפים להקמתו של פרויקט להקמה, תפעול ותחזוקה של כביש אגרה במונטנגרו בהיקף מוערך של מעל מיליארד אירו.

פרויקט בניית הכביש שיחצה את מונטנגרו באורך כולל של כ-170 ק"מ כולל מנהרות וגשרים יעשה בדרך של מכרז ה-PPP (בה הזכיין מתכנן, מקים, מתפעל ומתחזק תוך שימוש במימון חוץ-תקציבי) הראשון הנערך במונטנגרו. לאחר השלמת כל מקטעי הכביש, יחבר הכביש בין עיר הנמל Bar לעיר Boljare הנמצאת על הגבול של מונטנגרו עם סרביה. מדובר בפרוייקט התשתית הגדול בתולדות מונטנגרו

"שיכון ובינוי מובילה בהקמת פרויקטי תשתית מורכבים בהיקפי ענק ופועלת במדינות רבות", אמר עמית שגב, סמנכ"ל הזכיינות בקבוצת שיכון ובינוי. "השילוב של יכולות שיכון ובינוי בהובלה ומימון פרויקטים גדולים מחד והיכולות בתחום ההנדסי מאידך תרמו להחלטת ממשלת מונטנגרו לבחור בקבוצה".

הפרויקט כולל מימון, תכנון, הקמה ותפעול, למשך תקופת זיכיון של 30 שנה. הפרויקט יוקם בשלבים. חתימת הסכם הזיכיון בפרוייקט ותנאיו כפופים למשא ומתן מול ממשלת מונטנגרו.

פרויקט זה מצטרף לפרויקטים נוספים עליהן הודיעה החברה באחרונה. בין השאר מדובר על סלילת כביש בקניה בהיקף כספי של כ-210 מיליון דולר, ושיקום כביש באזרביג'אן בהיקף כספי של כ-337 מיליון דולר.

חתימת הסכם הזיכיון בפרוייקט ותנאיו כפופים למשא מתן מול ממשלת מונטנגרו. כניסתו לתוקף של הסכם הזיכיון, אם ייחתם, כמו גם תחילתן של עבודות ההקמה מותנות בהסדרת מימון בהיקפים מהותיים הנדרש לפרויקט, בהעמדת מקורות המימון הנדרשים להקמתו ובהשלמת סגירה פיננסית לפרויקט.

עפר קוטלר מנכ"ל קבוצת שיכון ובינוי: "אנו שמחים להיות מעורבים בפרויקט ענק זה במונטנגרו כחלק מאסטרטגיית הקבוצה להרחיב את פעילותה למדינות נוספות. בחירה בקבוצת שיכון ובינוי בפרויקט התשתית הגדול במונטנגרו מוכיחה כי הקבוצה מובילה בשוק התשתיות העולמי".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה