סוף סוף עליות מחירים ברחובות: השיפור בתשתיות והקרבה לפארק ויצמן הזניקו את המחירים בכ-10%
בחודשים האחרונים עלו מחירי הנדל"ן ברחובות בשיעור של כ-10%, לאחר תקופה של כשלוש שנים שהתאפיינה ביציבות מחירים. השיפור בתשתיות, הרכבת ופארק ויצמן מבססים את מעמדה כפריפריה אורבאנית.
"העיר רחובות עברה בחודשים אחרונים מהפך ומתיחת פנים שגורמים לה לחזור למפת הביקושים, ולהחזיר את בניה הביתה, אחרי שבשנים האחרונות סבלה מהגירה לערים השכנות ראשון לציון ונס ציונה". מציין לוי יצחק, עורך מחירון הדירות, ומוסיף כי בשנה האחרונה חלה בעיר עליית מחירים ריאלית של 10% ל-15%, לראשונה מזה שנים רבות.
לדברי לוי, השכונה הטובה בעיר היא אזורי ויצמן (הנשיא), שבה נמכרת דירת 4 חדרים בכמיליון שקל ואף צפונה. הודות לשיפור העצום בנגישות לעיר חל גידול גם בביקוש לדירות בשכר חודשי המונע על-ידי "פליטי תל אביב", השוכרים דירות 4 חדרים יפות ב-3000 שקלים, כמו שמתבטא אחד מהם: "אני עולה על הרכבת ותוך 20 דקות אני בתל אביב וחוסך למעלה מ-2500 שקלים בשכר דירה"
"הביקוש ההולך וגובר לנדל"ן ברחובות נוצר משתי סיבות מרכזיות: האחת היא שיפור בתשתיות העיר ופיתוח של אזורי תעשייה ומסחר חדשים ההופכים אותה לפריפריה אורבנית, והשנייה היא שניתן להשיג תשואות יפות מאוד מחלוקת דירות בסמיכות לפקולטה. אנו רואים תנועה גדולה של משקיעים המעוניינים לרכוש דירה שנייה או אפילו שלישית באזור". מציין עומר בן-הרבון, זכיין רימקס קלאסיק ברחובות.
לדברי בן הרבון, עליות המחירים ברחובות הן לא אחידות, אך ניתן לומר באופן חד משמעי כי זו המגמה הבולטת. ישנן שכונות בהן ניתן לראות עלייה של כ-10% בחודשים האחרונים בלבד. דוגמא לשכונה כזו היא רחובות ההולנדית, שעד לפני מספר חודשים היה ניתן לרכוש בה דירת 3 חדרים יד שנייה בטווח מחירים של 720-750 אלף שקלים, ואילו כיום רמות המחיר הריאליות הן 810-820 אלף שקלים.
בנוסף לכך, מורגשת בעיר תנופת בנייה. אחד הפרויקטים הנבנים הוא פרויקט רחובותי של שיכון ובינוי בשיתוף עם פרשקובסקי. הפרויקט יכלול הקמת 227 יחידות דיור בסטנדרט בנייה גבוה, ופיתוח סביבתי מושקע באחד המקומות המבוקשים ביותר בעיר, מול פארק ויצמן ובית הנשיא הראשון .
"העיר רחובות שיפרה בשנה האחרונה את נגישותה לתל-אביב לאין ערוך, כמו כן היא ממשיכה לשמור על מעמדה כעיר איכותית המזוהה 'כעיר המדע', 'הפקולטה לחקלאות, ו'מכון וויצמן', אשר מעניקים לה יתרון ומושכים את הצעירים להתגורר בה". מציינת דורית סדן, סמנכ"ל שיווק שיכון ובינוי.
הפרויקט יכלול הקמת 227 יחידות דיור בנות 4-5 חדרים מרווחות, מיני פנטהאוסים, פנטהאוזים יוקרתיים וכן דירות גן. לכל דירה בפרויקט מרפסת בשטח של כ-20 מ"ר ומעלה. מחיר דירת 4 חדרים בפרויקט החל ב-1.17 מיליון שקלים.
- 1.אייל 23/08/2011 09:02הגב לתגובה זואני גר בירשלים 12 שנה יש חסרונות ויש מעלות

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
תיירות במרוקו קרדיט: גרוקבין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות
התעופה הישראלית מתאוששת עם חזרה הדרגתית לשמיים, יעדים חדשים-ישנים ותחרות שאט אט חוזרת בענף - תמונת מצב
ענף התעופה הישראלי עובר בתקופה האחרונה תמורות שונות במטרה לחזור לשגרה של לפני המלחמה. אחרי חודשים של האטה עמוקה בעקבות המלחמה, השמיים של ישראל מתחילים להיפתח מחדש, אך התמונה עדיין רחוקה מלהיות פשוטה ומהשגרה שהכנו לפני ה-7 באוקטובר. לצד חידוש קווים בינלאומיים חשובים והגעת שחקנים חדשים לשוק המקומי, ניכרת ירידה כללית בהיקף הפעילות, בעיקר בטיסות יוצאות, והאתגרים בענף נותרו רבים.
אחת ההתפתחויות הבולטות היא חידוש הטיסות בין ישראל ומרוקו, שנעצרו לחלוטין במהלך המלחמה. הקו הזה, שנפתח במקור כחלק מההסכמות המדיניות בין המדינות, מקבל כעת רוח חיים מחודשת, והוא נחשב לסמל לחזרה הדרגתית של התיירות והקשרים הכלכליים. עם זאת, נראה שהביקוש עדיין מתון, בעיקר בגלל זהירות של נוסעים ותנאי ביטחון אזוריים שלא חזרו לשגרה מלאה.
במקביל, חברת וייז אייר (Wizz Air), אחת מחברות הלואו־קוסט ההונגרית ואחת הבולטות באירופה, מתכננת להקים בסיס בישראל, צעד שממחיש את האמון המתחדש בשוק המקומי. הבסיס צפוי לשמש מוקד לפעילות שוטפת, ולהגדיל את היקף הטיסות לאירופה וליעדים נוספים. מדובר במהלך אסטרטגי שנועד להעמיק את אחיזת החברה באזור, תוך מתן תחרות ישירה לשחקניות הוותיקות ובראשן אל על.

- המלונות שאירחו מפונים יקבלו 160 מיליון ש' לשיפוצים
- קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אל על ניצלה את תקופת הגאות בשווקים ואת הסביבה התפעולית החיובית בשנה שלפני המלחמה כדי לשפר את מצבה הפיננסי. החברה הצליחה לצמצם חובות באופן ניכר, הודות לרווחיות גבוהה ולעלייה חדה במניית החברה, שאפשרה גיוס הון בתנאים נוחים. כיום, אל על נמצאת בעמדה טובה יותר מבחינת איתנות פיננסית וניהולית, אבל היא פועלת בסביבה שונה לחלוטין כאשר התחרות גדלה, מחירי הדלק נותרו תנודתיים והנוסעים נזהרים יותר בתכנון נסיעות לחו"ל.
