לאחר ההצלחה: יוצרי המשחק `Halo' נפרדים ממיקרוסופט

מיקרוסופט, חברת התוכנה הגדולה בעולם, עדיין תחזיק בחלק מהחברה, שפיתחה גם את טרילוגיית המשחקים, ``Marathon''
שהם לוי |

חברת הבת המצליחה של מיקרוסופט, Bungie Studios, יוצרת אחד ממשחקי הטלויזיה המצליחים בכל הזמנים, ``Halo'', תהפוך לחברה לחברה פרטית במטרה לקדם עוד יותר את ההצלחה המסחררת של המשחק שבנתה.

מיקרוסופט, חברת התוכנה הגדולה בעולם, עדיין תחזיק בחלק מהחברה, שפיתחה גם את טרילוגיית המשחקים, ``Marathon''. יחד עם זאת, עדיין תוסיף לשקוד על משחקים לקונוסוליה של מיקרוסופט, מערכת ה- Xbox, זאת על פי הצהרתה היום. התנאים של העסקה עדיין לא נסגרו סופית.

הספין שביצעה מיקרוסופט נובע מהצורך להפוך את חטיבת ה- Xbox לרווחית עוד בשנה הפיסקאלית הנוכחית, שמסתיימת בסוף יוני. החלק השלישי בסדרת המשחקים, ``Halo 3''' סיפק הכנסות ממכירות של 300 מיליון דולר, שבוע לאחר שהופץ לראשונה ב-25 לספטמבר. הגידול במכירות, ניכר גם בקונסוליית ה- Xbox, כאשר מכירות המכשיר הכפילו את הממוצע השבועי שלהן.

"ההצלחה של Halo הביאה לנו סוג של מינוף, שהעניק לנו את היכולת להיפרד מחברת האם", את הדברים אמר, Frank O'Connor, המתכנת הראשי של Bungie Studios. "חברת מיקרוסופט הבינה כי הצעד הנכון ביותר ליצרתיות שלנו ולרווחיות שלה היא לתת לנו לפרוש כנפיים", כך הוסיף עוד.

בינתיים, מיקרוסופט תמשיך לנסות להעביר את החטיבה של מכשיר ה- Xbox לרווחיות יציבה לאחר שהספיקה להסב הפסד של 7 מיליארד דולר מאז 2001. כחלק מהניסיונות לשפר את התוצאות של הפעילות בתחום המשחקים חתכה החברה את מחיר הקונסוליה ב-50 דולר כך שעומדת היום על 349.99 דולר, כדי שיוכל להתמודד בתחרות למול מכשיר הניטנדו Wii, שנמכר תמורת 249 דולר בלבד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה