מסמנים מניה: אינטרנט זהב - שלא נפסיק לחייך

אורי כהן מתכלית נותן המלצת קניה חזקה לספקית התקשורת הישראלית, ההולכת שוב לוול סטריט בקרוב במחיר יעד של 60 שקל למניה
אורי כהן |

אינטרנט זהב נמצאת כיום במהלך שנת המיזוג הראשונה עם פעילות קווי זהב. מיזוג החברות הפך את אינטרנט זהב לשחקן משמעותי בשוק התקשורת הישראלי, כשהחברה מחזיקה בנתח של כשליש משוק הקישוריות לאינטרנט והשיחות הבינ"ל.

הירידות החדות במניית החברה בעת האחרונה, היו חריפות מדי לטעמי, שכן מוקדם מדי לשפוט את תוצאות החברה, כשהמיזוג עם קווי זהב עדיין טרי כל כך. מיזוג החברות התרחש בד בבד עם מיזוג מתחרותיה של החברה נטוויז'ן-ברק-גלובקול, כשמבט על דוחות נטוויז'ן וחילופי הגברא בהנהלתה, מעידים, כי מיזוג אינטרנט זהב וקווי זהב עובר בצורה הרבה יותר חלקה.

החברה טרם מיצתה עד תום את תהליכי ההתייעלות והסינרגיה הטמונים במיזוג, כך ששיעורי הרווחיות של החברה צפויים להראות שיפור ברבעונים הקרובים. ברבעון האחרון של השנה, יושלם המיזוג התפעולי בין החברות ויאוחדו המערכות הטכנולוגיות, כך ששנת 2008 נראית כמבטיחה במיוחד.

בעקבות המיזוגים האחרונים בענף, השתנתה מפת התחרות וסביר להניח, כי החברות יתרכזו כעת בהגדלת ההכנסה הממוצעת מלקוחותיהם, כך ששחיקת המחירים בענף לה היינו עדים בשנים האחרונות צפויה להפסק ואף קיים סיכוי סביר להתהפכות המגמה.

חשוב לציין, כי מיזוג החברות הינו צעד עסקי מתבקש מעבר לתנאי השוק אשר הכתיבו את המהלך, שכן שתי החברות ממוקמות בפ"ת ולכל אחת מהן חוזקה משמעותית בתחומה אשר תייצר ערך מוסף לגוף הממוזג – לאינטרנט זהב בתחום האינטרנט ולקווי זהב בתחום הטלפוניה.

שוק התקשורת הישראלי סובל מרגולציה נוקשה, עליה יעידו ודאי מנהלי בזק. משרד התקשורת הכריז על פתיחת שוק השיחות הפנים ארציות לתחרות ואינטרנט זהב לא ויתרה על ההזדמנות. החברה מצפה בקוצר רוח לכניסת ניידות המספרים לתוקף, הצפויה להתרחש בסוף השנה, אשר בעקבותיה יוסר החסם המרכזי במעבר לקוחות מחברת תקשורת אחת לשנייה והיא ערוכה כיום לספק טלפוניה על גבי פס רחב (VOB) ואף קיבלה את אישור הרגולטור לכך, כשבג"צ אשר הגישה בזק בינלאומי ונדחה, סימן את יריית הפתיחה לקמפיין שיווקי נרחב לצורך גיוס מאסיבי של מנויים לשירות . בנוסף, משקיעה החברה משאבים בכניסה אפשרית לתחום ה- Wimax, המעידים על החדשנות והדינמיות לפיהן מתנהלת החברה, אם כי כרגע מוקדם לתמחר מהלך זה.

בתחום הפורטלים, בו פעילה החברה באמצעות חברת הבת סמייל מדיה, ביצעה החברה תהליכי התרחבות אגרסיביים בשנים האחרונות באמצעות רכישה של פורטלים שונים ושיתופי פעולה על בסיס חלוקת רווחים בנוסף לפורטל msn ישראל המוכר אשר בבעלותה (50.1%). פעילות זו של החברה צפויה ליהנות מהמשך צמצום האנומליה הקיימת בין שיעור החשיפה הגובר לפורטלים ותקציבי הפרסום המופנים לאינטרנט, אשר צפויים לנגוס נתחים משמעותיים יותר מעוגת הפרסום כשבתחום הסחר האלקטרוני, נהנית החברה מהמשך הגידול בהוצאה על קניות ברשת.

לחברה מספר פורטלים ייחודיים דוגמת nirshamim, tipo ו-zahav.ru (שכבר מתנהל בשפה הרוסית), אשר ניתנים לשכפול ועשויים לסייע לחברה בהרחבת עסקי המדיה לשוק הבינלאומי.

מקור אופטימיות נוסף למשקיעים טמון בהצפת ערך עתידית של החזקות החברה בסמייל תקשורת וסמייל מדיה, אותן מתכוונת החברה להנפיק בנסדאק. מעבר לכך, נמצאת החברה כיום בהליכי גיוס של אגרות חוב בסך של כ-420 מיליון שקל, המעידים כנראה על עסקה קרובה...

השלמה מוצלחת של המיזוג, צפויה להניב לחברה EBITDA (רווח תפעולי תזרימי) של כ-300 מיליון שקל על הכנסות של כ-1.3 מיליארד שקל, כשכיום, לאחר שני רבעונים עליהם דיווחה החברה כחברה ממוזגת, נראה כי אינטרנט זהב בכיוון הנכון להשגת יעדיה.

לאור זאת, אני ממליץ על אינטרנט זהב בקניה חזקה, עם מחיר יעד של 60 שקל.

*הכותב הינו אורי כהן, אנליסט ראשי ב"תכלית בית השקעות". "תכלית בית השקעות" עוסקת בניהול תיקי השקעות והינה שותפה בחברת "תכלית תעודות סל".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מדד המחירים לצרכן CPIמדד המחירים לצרכן CPI

מדד המחירים בנובמבר ירד ב-0.5%; מחירי הדירות ירדו גם ב-0.5%

הירידה במדד בהתאם להערכות הכלכלנים, מה קרה למחירי הדירות באזורים שונים והאם תהיה למדד השלילי השפעה על הריבית? וגם - למה אנחנו מרגישים שיוקר המחייה מזנק הרבה יותר ממדד המחירים לצרכן? 

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה מדד המחירים לצרכן

מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.5% בחודש נובמבר, בהשוואה לחודש אוקטובר - בדומה להערכות הכלכלנים.  בשנים עשר החודשים האחרונים (נובמבר 2025 לעומת נובמבר 2024), עלה מדד המחירים לצרכן  ב-2.4%.  ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: ירקות ופירות טריים שירדו ב-4.1%, תרבות ובידור שירד ב-2.5%, תחבורה ותקשורת שירד ב-1.6% וריהוט וציוד לבית שירד ב-1.1%. הירידה החדה במדד נבעה בעיקר מסעיף הטיסות שירד משמעותית. עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיף המזון, שעלה ב-0.4%. מדד מחירי הדירות ירד ב-0.5%. 


הנה פרוט הסעיפים שהשפיעו על מדד המחירים - הוצאות על נסיעות לחו"ל גרם לירידה של 0.266%, ירקות ופירות תרמו לירידה של 0.09%: 




מחירי הדירות בירידה כבר חודש שמיני ברציפות. הפעם הם ירדו ב-0.5%. בתל אביב נרשמה ירידה של 1.1%, בירושלים עלייה של 1.4%. תל אביב רק נזכיר עמוסה במלאי של 10,700 דירות כשקצב המכירות השנתי עומד על 2,200 דירות בשנה. כלומר יש מלאי שיספיק ל-5 שנים בקצב הזה, וגם אם הקצב יעלה, מדובר במלאי של שנים.  



בשכר הדירה עבור השוכרים אשר חידשו חוזה נרשמה עלייה של 2.8% ועבור השוכרים החדשים (דירות במדגם בהן הייתה תחלופת שוכר) נרשמה עלייה של 4.7%. 

אנשים וגרפים
צילום: FREEPIK

התמ"ג זינק ב-11% ברבעון השלישי של 2025, הצריכה ב-21%

הצריכה הפרטית, ההשקעות והייצוא הובילו את הצמיחה לאחר הירידה החדה ברבעון השני על רקע מלחמת "עם כלביא"; התמ"ג לנפש עלה ב-9.5%

רן קידר |
נושאים בכתבה תמ"ג צריכה פרטית

התמ"ג רשם קפיצה חדה ברבעון השלישי של שנת 2025, עם עלייה של 11% בחישוב שנתי (2.6% בחישוב רבעוני), כך על פי האומדן השני של החשבונות הלאומיים שפרסמה היום הלמ"ס. העלייה החדה משקפת התאוששות משמעותית בפעילות הכלכלית, לאחר ירידה של 4.8% בתמ"ג ברבעון השני של השנה, שנרשמה בעקבות מלחמת "עם כלביא" והשפעותיה על המשק.

על פי נתוני הלמ"ס, הצמיחה ברבעון השלישי נובעת יותר מכל מהתאוששות חזקה בצריכה הפרטית, מגידול חד בהשקעות בנכסים קבועים ומעלייה ביצוא הסחורות והשירותים. במקביל, נרשמה גם עלייה מתונה יחסית בצריכה הציבורית, בעוד היבוא עלה בשיעור דו-ספרתי, דבר המעיד על חידוש הביקושים במשק.


תוצר מקומי גולמי לנפש נתונים מנוכי עונתיות, בשקלים


צריכה פרטית

בפילוח לפי רכיבי התוצר, עולה כי ההוצאות על צריכה פרטית זינקו ב־21.6% בחישוב שנתי (5% בחישוב רבעוני), לאחר ירידה של 5.1% ברבעון השני. הצריכה הפרטית לנפש עלתה ב-19.9% בחישוב שנתי. העלייה בצריכה הפרטית נרשמה כמעט בכל סעיפי ההוצאה, ובפרט במוצרים ברי-קיימא (למשל ריהוט, מקררים ומכונות כביסה) וברי-קיימא למחצה (למשל בגדים, נעליים וחפצים לבית).