מינויים: אורית בדש מנהלת יחידת השכר בשיכון ובינוי
אורית בדש, 32, מונתה לתפקיד מנהלת יחידת השכר בשיכון ובינוי. במסגרת תפקידה תרכז בדש את הטיפול בשכר וברווחה של כל קבוצת שיכון ובינוי. המינוי נעשה כחלק מתהליך הרה ארגון בקבוצה ומשמעו ביטול יחידות השכר בחברות הבנות בקבוצה וריכוז השירות בקבוצת האם. מהלך ריכוז הטיפול בשכר וברווחה בקבוצת שיכון ובינוי הינו שלב נוסף בתהליך ריכוז השירותים בקבוצה אשר יביא לצמצום משמעותי בעלויות ויגביר את יעילות השירותים.
בתפקידה הקודם שימשה בדש במשך 5 שנים כאחראית שכר ומשאבי אנוש בחברת שיכון עובדים וקודם לכן במשך שנתיים כעוזרת לראש אגף שיווק בחברת שיכון עובדים. בדש בוגרת תואר ראשון במדעי החברה סוציולוגיה ולימודי מידע באוניברסיטת בר אילן ותואר שני במדעי המדינה ומינהל ציבורי.
רון ירמיהו, 40, מונה למנהל שיווק ומכירות למוצרי היפריון בקבוצת הייעוץ הלפרין. במסגרת תפקידו יהיה ירמיהו אחראי על החדרת מוצרי היפריון ? מערכות תוכנה למדידת ביצועים עסקיים (BPM), המיועדות בעיקר לארגונים גדולים ובינוניים. ירמיהו, בעל תואר ראשון במנהל עסקים ומערכות מידע מאוניברסיטת אילינוי. שימש בתפקידו הקודם
כמנהל פרויקטי מערכות מידע בחברת החשמל האמריקאית Commonwealth Edison of Chicago.
שני מינוים חדשים בחברת טרלידור: חגי דמתי מונה למנכ"ל חברת טרלידור ישראל והנרי צימרמן מונה ליו"ר חברת טרלידור ומנהל פיתוח עסקים ובחו"ל. צימרמן שימש בתפקידו הקודם כאחראי על תחום השיווק המכירות והפיננסים. דמתי שימש עד כה כמנהל תחום הטכני והתפעול של החברה.
מינויים חדשים בקבוצת שורש: ניר גיתיאת, 32, מונה לתפקיד סמנכ"ל הכספים של קבוצת שורש. גיתיאת שימש טרם המינוי כחשב קבוצת שורש משנת 2004 וטרם המעבר לקבוצת שורש שימש כרואה חשבון במשרד רו"ח KPMGסומך-חייקין.
יורם לוינברג, 45, מונה למנכ"ל אריאל מרכזים רפואיים שנרכשה ע"י קבוצת שורש. לוינברג מכהן גם כמנכ"ל קבוצת שורש משנת 2003 ולפני כן שימש במשך 20 שנה כמנהל אדמנסטרטיבי של רשת מרפאות השיניים של "מכבי שירותי בריאות".
ד"ר עקיבא שטרנברג, סמנכ"ל בבנק אגוד וראש אגף השקעות, מונה כדירקטור מטעם הבנק בדירקטוריון מסלקת הבורסה.
בהתאם לתקנון הבורסה, זכאי הבנק למנות דירקטור במסלקת הבורסה מאחר ובנק אגוד נמנה על חמשת הבנקים שמחזור הסליקה שלהם בשנה הקלנדרית האחרונה היה הגבוה ביותר מבין הבנקים האחרים.
ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון
מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?
המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.
מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום
מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.
מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?
ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.
בין מקבלי המענק נמצאים:
- מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
- מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
- זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
- חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
- ניצולי שואה
- משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה
- דרך החתחתים להכרה בנכות מהמוסד לביטוח לאומי
- אחרי שקיבל מיליון: חשמלאי שנפל יפוצה בכ-130 אלף ש'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.